Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2013, 19:20
Verwijderd
Nu voel ik me extra lui als ik zometeen "it's a boy girl thing" ga kijken
Advertentie
Oud 19-03-2013, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ik zou in mijn dagelijkslevenschema ook inplannen wanneer ik films kijk
Oud 19-03-2013, 19:29
Verwijderd
Is ook belangrijk!
Oud 19-03-2013, 19:33
Verwijderd
Zelfs films waarin twee mensen die een hekel aan elkaar hebben onverwacht van lichaam ruilen waarbij eerst alles mis gaat maar ze dan begrip voor elkaars moeilijkheden krijgen waardoor ze weer terugveranderen en een betere relatie krijgen dan ooit!
Oud 19-03-2013, 19:34
Verwijderd
Welke film was de eerste daarvan?
Oud 19-03-2013, 19:37
Verwijderd
Van de recente golf Freaky Friday, denk ik.
Oud 19-03-2013, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Fitter schmitter.

Ik heb sinds vorige week allemaal dingen uitgezocht over gezond eten en nu snap ik precies hoe dat moet Ik snap niet dat ik dat nooit eerder gedaan heb, want van al die calorieën en milligrammen en tabellen met macro- en microvoedingsstoffen gaat de autist in mij jubelen van vreugde. Ik heb nu ook een keukenweegschaal die tot op de gram nauwkeurig is en alles.

Tevens ben ik erachter gekomen dat ik consequent te weinig ijzer eet en heeft mijn lenigheidsroutine als gevolg gehad dat ik veel minder brak wakker word. Ik sliep al kankergoed sinds ik gestopt ben met roken en een beter matras heb maar nu al helemaal <3 Vroeger had ik altijd last van m'n schouders als ik op mijn zij sliep.

Mijn einddoel is dat ik mijn dagelijkse leven in zo'n soort schema heb, alleen dan uitgebreider. Efficiënt zijn is leuk.
Ik wil eigenlijk alleen op het laatste reageren, maar ik ben zo moe dat ik niet wil opstaan om naar mijn pc te lopen en mijn tablet doet moeilijk met stukjes tussenin wissen in Firefox.

Hou jij zo van schema's dan? Ik word al ongelukkig als ik ernaar kijk ritme is goed voor me, maar mijn hele leven ingedeeld in vakjes die precies zolang duren, pfwa. Hoe reageer je overigens op spontane/onverwachte dingen, nu al?

En ik ben blijkbaar zo moe, ik wou een film kijken, ik heb de meest inhoudsloze uitgezocht uit die wat ik heb meegebracht en ik kan me daar niet eens op concentreren. School of rock met Jack Black, ik bedoel maar.
Oud 19-03-2013, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij was dat de eerste film in de bioscoop waar ik alleen met vriendinnen naartoe ging / mocht.
Oud 19-03-2013, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Van de recente golf Freaky Friday, denk ik.
Dat zou kunnen! Die is ook wel leuk. Maar ik bedoelde het meer historisch.
Oud 19-03-2013, 19:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Freaky Friday is historisch, die met Lindsay Lohan is een remake.
Oud 19-03-2013, 19:51
Verwijderd
Oh
Oud 19-03-2013, 19:54
Verwijderd
Met een kleine Jody Foster! Maar dat is 1977. Het idee is vast ouder. Denk ik.
Oud 19-03-2013, 19:57
Verwijderd
Ja, het concept is sowieso niet nieuw. Ik heb het niet opgezocht maar het lijkt me sterk dat het nooit eerder is gedaan, in de Golden Age van Hollywood ofzo. En daarvoor in boeken en theaterstukken, maar die tellen we voor 't gemak niet mee.
Oud 19-03-2013, 19:59
Verwijderd
Ik zat me af te vragen of het ook een subplot is in midsummernights dream, maar dat is niet zo.
Oud 19-03-2013, 20:01
Miekje*
Miekje* is offline
Para, wil je je geheim over gezond eten met ons delen? Ik ben wel heel benieuwd.

//Fuck yeah, ik heb net een (voor mij vrij uitdagende) toetsvraag goed beantwoord, zonder vandaag extra aandacht aan het onderwerp besteed te hebben Dan moet het goed komen voor mijn toets morgen. Het ging over immuniteit en dat is best een bitch, dus ik voel me nu een beetje de bom
Oud 19-03-2013, 20:08
Miekje*
Miekje* is offline
En eigenlijk moet ik nog parasitologie doen, maar dat is zo saaaai Maar gewoon hopen dat ik daar niet te veel vragen over krijg.
Oud 19-03-2013, 20:23
Verwijderd
Ik heb me nog nooit druk gemaakt over voeding. Gewoon common sense, regelmaat en variatie
Oud 19-03-2013, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Ik wil eigenlijk alleen op het laatste reageren, maar ik ben zo moe dat ik niet wil opstaan om naar mijn pc te lopen en mijn tablet doet moeilijk met stukjes tussenin wissen in Firefox.

Hou jij zo van schema's dan? Ik word al ongelukkig als ik ernaar kijk ritme is goed voor me, maar mijn hele leven ingedeeld in vakjes die precies zolang duren, pfwa. Hoe reageer je overigens op spontane/onverwachte dingen, nu al?
Ja, schema's zijn mijn lievelings. Wel alleen als ik er zelf ook achter sta, niet alleen qua 'welk doel ga ik bereiken' maar vooral ook heel erg qua 'waarom wil ik dat resultaat' en 'waarom is dit de optimale manier om dat te doen'. Anders moet je wilskracht gebruiken om je eraan te houden en daar ben ik wél allergisch voor.

Spontane dingen vind ik stom en irritant en druk, tenzij ik ze kan inplannen. Dan is er een tijdsperiode waarin ik rekening houd met veel onverwachtheid. Buiten die periodes word ik er snel erg verward van. Maar het is niet zozeer de voorspelbaarheid die ik fijn vind aan schema's en statistiekjes. Meer 't overzicht, het begrip van je mogelijkheden, 't inzicht in de achterliggende processen, en de (keuze)vrijheid die je daarmee verkrijgt. Ik ben graag de architect van mijn bestaan, zeg maar.

Spoiler

Saaiheid gets shit done.
Oud 19-03-2013, 20:52
Verwijderd
Theodoor is zo'n meneer sinds hij stage loopt hij scheert zich uit zichzelf en draagt telkens menerenschoenen enzo
Oud 19-03-2013, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Theodoor is zo'n meneer sinds hij stage loopt hij scheert zich uit zichzelf en draagt telkens menerenschoenen enzo
Wat een lievige post. Wat voor soort stage is het?
Oud 19-03-2013, 20:54
Verwijderd
Ik had mijn peettante aan de telefoon over de scheiding waar haar dochter (mijn nichtje) nu in zit en het is heel naar allemaal. Haar ex is echt de gore zak aan het uithangen (en nu komt er dus naar buiten dat dat in hun huwelijk meer regel dan uitzondering was). Ik vermoed dat daar vaker dan eens met de handen is gepraat en nu ben ok er helemaal naar van
Oud 19-03-2013, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Wat een lievige post. Wat voor soort stage is het?
Master GZ-psychologie!
Oud 19-03-2013, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Master GZ-psychologie!
Bedoel je dan de tweejarige post-master tot gz-psycholoog, of is dat weer iets anders?
Oud 19-03-2013, 21:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh
Citaat:
Met een kleine Jody Foster! Maar dat is 1977. Het idee is vast ouder. Denk ik.
Wist je dat niet nee?

En voor mij is 1977 best historisch
Oud 19-03-2013, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je dan de tweejarige post-master tot gz-psycholoog, of is dat weer iets anders?
Ja, dat is de post-master zoals je al zei hij doet nu de master die je moet hebben om daarin te komen
Oud 19-03-2013, 21:19
Verwijderd
Ik heb mijn ouders zover gekregen dat ze me morgen ziek melden, zodat ik de hele dag dingen kan doen die nuttiger zijn dan op school uit het raam kijken. Ik word een oppermaster.
Oud 19-03-2013, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is de post-master zoals je al zei hij doet nu de master die je moet hebben om daarin te komen
Oh dan snap ik het! Ik wist alleen niet dat daar een specifieke master voor was, daarom snapte ik het niet
Oud 19-03-2013, 21:37
Verwijderd
Het werd niet echt duidelijk of ze aan het eind van de film nou waren teruggewisseld of niet
Oud 19-03-2013, 21:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bij Boy-Girl thing? Tuurlijk wel, kusjekusje en alles!
Oud 19-03-2013, 21:53
Verwijderd
Phoebe, ik herinnerde me gister iets wat ik iets tegen je wou zeggen, maar ik weet het niet meer. En nu heb ik geen tijd meer om erover na te denken, want ik ga nog even een boek lezen en dan slapen. Het had in elk geval niks met spinnen te maken.
Oud 19-03-2013, 21:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik weet niet wat ik met die info moet, maar wel leuk dat je aan me dacht
Oud 19-03-2013, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Ik heb me nog nooit druk gemaakt over voeding. Gewoon common sense, regelmaat en variatie
Het is deels ook compensatiegedrag, denk ik. Sovjetouders herinneren zich de urenlange rijen voor 't brood en stoppen hun kinderen graag vol. Als ik nooit over voeding nadacht was ik nu een vetlel van jewelste.

Citaat:
Para, wil je je geheim over gezond eten met ons delen? Ik ben wel heel benieuwd.
Ik heb hier een heel uitgebreid antwoord op geschreven, maar ik vind het zonde om 'm te posten in een topic met 481 posts.
Oud 19-03-2013, 22:01
Verwijderd
Dus hier hebben jullie een leuk plaatje om een paar keer 'haha' en 'aww' en 'omg ' op te zeggen.

Oud 19-03-2013, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat ik met die info moet, maar wel leuk dat je aan me dacht
Ja, nee, ik zei het ook niet omdat je er iets mee moet.
Oud 19-03-2013, 22:03
Verwijderd
Met ook achtergrondinformatie erbij voor degenen die niet thuis zijn in de optische illusies, natuurlijk:

Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, nee, ik zei het ook niet omdat je er iets mee moet.
Ik dacht dat je misschien wijze raad voor me had ofzo
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hier een heel uitgebreid antwoord op geschreven, maar ik vind het zonde om 'm te posten in een topic met 481 posts.
Oh, ik ben ook benieuwd. Ik wil je wel helpen om het topic vol te maken. Maar je kan me ook de moeite besparen en hem én hier, én in het volgende topic posten.
Oud 19-03-2013, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat je misschien wijze raad voor me had ofzo
Nee, eerder wijze raad nodig. Volgens mij weet ik al wel weer waar het over ging. Maar dat hoeft niet meer, op zich.
Oud 19-03-2013, 22:05
Verwijderd
Ik heb een opname teruggehoord waarop ik fluit speel en ik ben veel beter dan ik dacht.
Oud 19-03-2013, 22:06
Verwijderd
De president van Cyprus heet Anastasiades. Wat een mooie achternaam.
Oud 19-03-2013, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik ben ook benieuwd. Ik wil je wel helpen om het topic vol te maken. Maar je kan me ook de moeite besparen en hem én hier, én in het volgende topic posten.
Maar dat vind ik saai.
Verwijderd
En stom.
Verwijderd
Staai.
Verwijderd
Som.
Oud 19-03-2013, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Maar dat vind ik saai.
Miepke.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Saam.
Verwijderd
Het verbaast me dat jullie mijn verwondering over dat katten ook optische illusies kunnen zien niet delen, trouwens.
Oud 19-03-2013, 22:11
Verwijderd

Anastasiades stond duidelijk niet vooraan.
Oud 19-03-2013, 22:11
Verwijderd
Dat is al de derde keer vandaag dat ik die uitdrukking gebruik, maar ik vind hem zo fijn.
Oud 19-03-2013, 22:12
Verwijderd
Mijn oma zou zeggen dat bij hem de natuur even aan het uitrusten was.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten