Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2013, 09:39
Verwijderd
Hoewel de meeste mensen niet zo van de kruiden en specerijen zijn, volgens mij, afgezien van wat basilicum en bieslook. Maar ik houd van koken en dan is het zonde om zo weinig mee te doen, vandaar het erin faseren.
Advertentie
Oud 27-04-2013, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Stop je wel eens kaneel in hartig eten?
Nee, nooit. Het lijkt me ook erg vies. Bij welk eten kan het?
Oud 27-04-2013, 09:42
Verwijderd
Mijn familie van moederskant is een beetje zoals Quis, en mijn familie van vaderskant meer zoals Para's familieleden (mijn ene oma leeft op zwart brood, gezouten spek en erwtjes met mayonaise ), en je kan aan het eten direct proeven wie gekookt heeft. Als mijn moeder gekookt heeft, zitten er duizend verrassende-doch-uitgebalanceerde kruiden in, en als mijn vader gekookt heeft zit er dragon door (mijn moeder heeft hem daarmee laten kennismaken, en hij was er meteen verliefd op, dus nu doet hij het overal door) en zout, veel zout.
Oud 27-04-2013, 09:43
Verwijderd
Eigenlijk niet zo heel veel, maar meer dan bij mijn moeder. Of juist helemaal geen, dan is hij het gewoon vergeten.
Oud 27-04-2013, 09:44
Verwijderd

Jongs, wat is onzer Lou toch een fantastische muzikant <3
Oud 27-04-2013, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Hoewel de meeste mensen niet zo van de kruiden en specerijen zijn, volgens mij, afgezien van wat basilicum en bieslook. Maar ik houd van koken en dan is het zonde om zo weinig mee te doen, vandaar het erin faseren.
Ik vind het lekker als je wel veel kruiden/specerijen gebruikt om smaken en diepte aan een gerecht te geven, zodat niemand extra zout wil, maar niet zo dat je alleen nog maar kruiden proeft. Maar dat je het wel merkt als je het weglaat, ook al weet je misschien niet dat ergens kaneel in zit.
Citaat:
Nee, nooit. Het lijkt me ook erg vies. Bij welk eten kan het?
Het is ZO lekker. Het kan heel goed in pompoensoep (samen met bijv. wat kardemon, kurkuma en komijn) en ook bij spinazie (bijv. roerbakken voor bij de pasta) en sowieso in curry's en ratatoues.
Misschien leuk als je echt aan het experimenteren wilt gaan is het boek ''Smaakvrienden". Dat is geen traditioneel kookboek, maar een boek vol mooei plaatjes van m.n. groentes, en dan allerlei combinaties die er goed mee zijn, of ''spannend'', in woordspin-vorm. Dan staat er bijvoorbeeld rode kool in het midden en dan vertelt die dame dat dat traditioneel goed gaat met vleessoort X en kruid Y, maar dat het ook heel spannend is om vissoort Z en kruid A te proberen.
Oud 27-04-2013, 09:46
Verwijderd
Quisje, ik heb zo'n zin in volgende week
Oud 27-04-2013, 09:46
Verwijderd
Bij een vriendin van me doen ze ALTIJD gember door het eten. Als in, ALTIJD. Salade met gemberpoeder door de dressing. Pasta met gember. Brood met hagelslag met gember. (okee dat niet) ALLESsssS.
Oud 27-04-2013, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Quisje, ik heb zo'n zin in volgende week
Ik ook!!!~!!!. We moeten het nog hebben over waar en hoe laat trouwens! En ik hoop een beetje op een goede week zodat ik ook nog wat energie heb, maar als het gaat zoals de afgelopen twee dagen lukt dat wel.
Oud 27-04-2013, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Een enthousiaste bij voorkeur!
Wat leuk dat je gaat paintballen!! Veel plezier!
Oud 27-04-2013, 09:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
OMG Sinead O'Connor komt op Parkpop
Oud 27-04-2013, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Ik ook!!!~!!!. We moeten het nog hebben over waar en hoe laat trouwens! En ik hoop een beetje op een goede week zodat ik ook nog wat energie heb, maar als het gaat zoals de afgelopen twee dagen lukt dat wel.
Yeah, L. en E. en R. + misschien nog wat mensen gaan ook mee trouwens, ik heb gewoon al m'n lievelingsmensen verzameld

Rond een bepaalde tijd bij de ingang van 't festivalterrein of op 't festivalterrein lijkt me het handigst, tijd maakt me verder echt 0 uit Ik hoop op een heerlijke zonnige dag en lekker bruin worden en jullie knuffelen en
Oud 27-04-2013, 09:56
Verwijderd
Citaat:
OMG Sinead O'Connor komt op Parkpop

Awesome.
Oud 27-04-2013, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Yeah, L. en E. en R. + misschien nog wat mensen gaan ook mee trouwens, ik heb gewoon al m'n lievelingsmensen verzameld

Rond een bepaalde tijd bij de ingang van 't festivalterrein of op 't festivalterrein lijkt me het handigst, tijd maakt me verder echt 0 uit Ik hoop op een heerlijke zonnige dag en lekker bruin worden en jullie knuffelen en
Doe maar op het terrein, dan sta je daar niet zo te staan. Ik zal nog even overleggen met Quisman morgen, en dan laat ik wel weten hoe laat wij er zijn.
Bruin worden klinkt erg optimistisch maar daar heb ik ook wel zin in ja! En ja prima toch, daar zijn festivals voor, hoe meer zielen hoe meer vreugd en die drie zijn heul lief.
Oud 27-04-2013, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Doe maar op het terrein, dan sta je daar niet zo te staan. Ik zal nog even overleggen met Quisman morgen, en dan laat ik wel weten hoe laat wij er zijn.
Bruin worden klinkt erg optimistisch maar daar heb ik ook wel zin in ja! En ja prima toch, daar zijn festivals voor, hoe meer zielen hoe meer vreugd en die drie zijn heul lief.
Is goed

Nee helemaal niet optimistisch! Best reëel! Heel de dag lekker buiten en zonnnnn. Even weerbericht checken.

JAAAA 18 GRADEN EN ZONNNNNN
Oud 27-04-2013, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Mijn familie van moederskant is een beetje zoals Quis, en mijn familie van vaderskant meer zoals Para's familieleden (mijn ene oma leeft op zwart brood, gezouten spek en erwtjes met mayonaise ), en je kan aan het eten direct proeven wie gekookt heeft. Als mijn moeder gekookt heeft, zitten er duizend verrassende-doch-uitgebalanceerde kruiden in, en als mijn vader gekookt heeft zit er dragon door (mijn moeder heeft hem daarmee laten kennismaken, en hij was er meteen verliefd op, dus nu doet hij het overal door) en zout, veel zout.
Nou, mijn moeder kan wel aardig koken, hoor Al doet ze het om verschillende reden niet zo vaak meer. Andere familieleden kunnen ook wel uit de voeten in de keuken, zelfs degenen die weinig boeiends kunnen doen niet aan Russische wanstaltigheden als alles verzuipen in mayonaise en het dan 'salade' noemen.

Maar kruiden gebruiken ze dus niet. Ik heb ook heel lang gevonden dat kruiden (inclusief peper) per definitie het eten verpestten, omdat het dan alleen nog daar naar smaakt in plaats van lekker naar wat het is.
Oud 27-04-2013, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Bij een vriendin van me doen ze ALTIJD gember door het eten. Als in, ALTIJD. Salade met gemberpoeder door de dressing. Pasta met gember. Brood met hagelslag met gember. (okee dat niet) ALLESsssS.
Ze wórden nog eens een gember!
Oud 27-04-2013, 10:08
Verwijderd
Is NaamInGebruik een troll?

Citaat:
Nou, mijn moeder kan wel aardig koken, hoor Al doet ze het om verschillende reden niet zo vaak meer. Andere familieleden kunnen ook wel uit de voeten in de keuken, zelfs degenen die weinig boeiends kunnen doen niet aan Russische wanstaltigheden als alles verzuipen in mayonaise en het dan 'salade' noemen.

Maar kruiden gebruiken ze dus niet. Ik heb ook heel lang gevonden dat kruiden (inclusief peper) per definitie het eten verpestten, omdat het dan alleen nog daar naar smaakt in plaats van lekker naar wat het is.
Mijn andere oma van vaderskant (moeilijke familie ja-ja) kan ook prima koken. Maar die heeft geen kruiden omdat ze dat 'sjieke onzin' of zo vindt. Ze is dan ook Noord-Hollands.

Citaat:
Ze wórden nog eens een gember!
Haar moeder is wel bobbelig.
Oud 27-04-2013, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het lekker als je wel veel kruiden/specerijen gebruikt om smaken en diepte aan een gerecht te geven, zodat niemand extra zout wil, maar niet zo dat je alleen nog maar kruiden proeft. Maar dat je het wel merkt als je het weglaat, ook al weet je misschien niet dat ergens kaneel in zit.
Ja, in goeie restaurants heb je ook altijd dingen die heel lekker naar niets specifieks smaken. Ik verdenk ze van correct kruidengebruik.

Citaat:
Het is ZO lekker. Het kan heel goed in pompoensoep (samen met bijv. wat kardemon, kurkuma en komijn) en ook bij spinazie (bijv. roerbakken voor bij de pasta) en sowieso in curry's en ratatoues.
Misschien leuk als je echt aan het experimenteren wilt gaan is het boek ''Smaakvrienden". Dat is geen traditioneel kookboek, maar een boek vol mooei plaatjes van m.n. groentes, en dan allerlei combinaties die er goed mee zijn, of ''spannend'', in woordspin-vorm. Dan staat er bijvoorbeeld rode kool in het midden en dan vertelt die dame dat dat traditioneel goed gaat met vleessoort X en kruid Y, maar dat het ook heel spannend is om vissoort Z en kruid A te proberen.
Het boek klinkt leuk maar de naam klinkt wanstaltig Maar het mag op 't lijstje! Samen met TopDrops geitenkaas met koriander. Pompoensoep wil ik graag een keer zelf maken, dus dat komt mooi uit.
Oud 27-04-2013, 10:24
Verwijderd
Ja vooral de naam is wel redelijk hipster, maar daar moet je doorheen kijken.
Oud 27-04-2013, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, in goeie restaurants heb je ook altijd dingen die heel lekker naar niets specifieks smaken. Ik verdenk ze van correct kruidengebruik.

Het boek klinkt leuk maar de naam klinkt wanstaltig Maar het mag op 't lijstje! Samen met TopDrops geitenkaas met koriander. Pompoensoep wil ik graag een keer zelf maken, dus dat komt mooi uit.
Over goede restaurants gesproken, waar ga jij eten als je uit eten gaat in Amsterdam?
Oud 27-04-2013, 10:26
Verwijderd
Oh, ik vond 'm niet zozeer hipster als wel jaren '70. Maar beide doen denken aan truien en snorren dus op zich is het verschil verwaarloosbaar.
Oud 27-04-2013, 10:28
Verwijderd
Oh dan is hip misschien het betere woord. Het is hip in kookland, maar ook kookland zelf is hip.
Oud 27-04-2013, 10:31
Verwijderd
Ik heb een kookboek "specerijen" met allemaal wereldgerechten waarin de specerijen niet overheersen maar wel belangrijk zijn!
Oud 27-04-2013, 10:33
Verwijderd
En een kookboek "koken met kruiden" waarin de kruiden wel overheersen maar dat is dan ook het punt.
Oud 27-04-2013, 10:38
Turk February
Turk February is offline
Ik eet een Liga.
Oud 27-04-2013, 10:40
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Die laatste is nou de enige die ik wel zou doen. Chocolade met gember, .
Oud 27-04-2013, 10:40
Turk February
Turk February is offline
Nou ja, gember in de dressing zou ik ook wel doen.
Oud 27-04-2013, 10:42
Verwijderd
Nu het toch over eten gaat: wat zijn jullie originele ideeën voor bij het gourmetten/grillen?
Verwijderd
Was jij niet ook de forumer die gemberthee drinkt?
Verwijderd
Citaat:
Nu het toch over eten gaat: wat zijn jullie originele ideeën voor bij het gourmetten/grillen?
Pannenkoekjes voor in de pannetjes eronder. <3
Oud 27-04-2013, 10:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik maak wel eens wortel-gembersoep en daar scoor ik altijd punten mee Ik houd wel van gember. Maar niet zo erg als mijn pa, die belegt zijn pannenkoek meestal met een halve pot gemberbolletjes. Dat gaat mij wat te ver.
Oud 27-04-2013, 10:46
Verwijderd
Oh fuck, ik hoor net dat de zwangere zus van mijn lief toxoplasmose heeft opgelopen.
Oud 27-04-2013, 10:47
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Was jij niet ook de forumer die gemberthee drinkt?
Ja.
Oud 27-04-2013, 10:50
Verwijderd
Omg ik hou zoveel van Time Machine nu. Geen idee wat ik gedaan heb maar alles was stuk en nu doet alles het weer Mac
Oud 27-04-2013, 10:51
Verwijderd
Ja pannenkoekbeslag doet het niet goed in onze pannetjes maar kant-en-klare poffertjes staan op de boodschappenlijst
Oud 27-04-2013, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Omg ik hou zoveel van Time Machine nu. Geen idee wat ik gedaan heb maar alles was stuk en nu doet alles het weer Mac
Ik hoef mn windows nooit te herstellen
Oud 27-04-2013, 11:00
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik denk dat het snot is doorgedrongen in mijn brein. Of het was een teken van boven dat ik toch maar moet stoppen met roken.. Ik gooide net mijn nog-bijna-volle pakje sigaretten in de prullenbak
Oud 27-04-2013, 11:02
Verwijderd
Vast een teken je weet al dat je kán stoppen
Oud 27-04-2013, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Oh fuck, ik hoor net dat de zwangere zus van mijn lief toxoplasmose heeft opgelopen.
Wat kut hoe ver is ze?
Oud 27-04-2013, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Over goede restaurants gesproken, waar ga jij eten als je uit eten gaat in Amsterdam?
Skek op de Zeedijk voor een biologisch menu met seizoensgroente. Het is er wel altijd druk, want het is goedkoop en ze doen aan studentenkorting.

De Burgemeester als we snel eten willen. Het is een soort culinair verantwoorde snackbar/hamburgertent.

Beulings voor echt fatsoenlijk uit eten. Het goedkoopste is drie gangen voor 36,- en je mag niet zelf kiezen wat je krijgt. Als ik rijk was zou ik elke dag bij ze eten, want omggg zo goed.

Op de tuin is ook erg lekker en hippie-proof. En minder druk, want verder uit het centrum.

En wat goed schijnt te zijn maar wel duur is: De Kas.

Volgens mij vergeet ik iets, maar wat?
Oud 27-04-2013, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Ai, wat eng en naar
Oud 27-04-2013, 11:15
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Vast een teken je weet al dat je kán stoppen
Ja... Het stoppen op zich is het probleem niet, maar gestopt blijven is een stuk moeilijker. Elke keer als ik een boel stress heb, begin ik weer Maar over een maand ongeveer start er hier een stoppen-met-roken cursus voor cliënten en medewerkers en daar ga ik aan mee doen En dan voorgoed stoppen
Oud 27-04-2013, 11:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik wist niet wat het was, maar heb het even opgezocht. Klinkt niet fijn! Hopelijk komt het allemaal goed.
Oud 27-04-2013, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Wat kut hoe ver is ze?
Ja. En er is een hoop onduidelijkheid over hoe en wat. Blijkbaar is er in maart verkeerd gemeten in het ene ziekenhuis en zegt nu het andere ziekenhuis dat ze het wel heeft en zo, maar of de baby het heeft is nog onbekend.
Ze is in augustus uitgerend, dus ehm, vijf maanden-nog-iets.

Citaat:
Skek op de Zeedijk voor een biologisch menu met seizoensgroente. Het is er wel altijd druk, want het is goedkoop en ze doen aan studentenkorting.

De Burgemeester als we snel eten willen. Het is een soort culinair verantwoorde snackbar/hamburgertent.

Beulings voor echt fatsoenlijk uit eten. Het goedkoopste is drie gangen voor 36,- en je mag niet zelf kiezen wat je krijgt. Als ik rijk was zou ik elke dag bij ze eten, want omggg zo goed.

Op de tuin is ook erg lekker en hippie-proof. En minder druk, want verder uit het centrum.

En wat goed schijnt te zijn maar wel duur is: De Kas.

Volgens mij vergeet ik iets, maar wat?
Oh dankje wat leuk! Geen een die ik al ken.
Oud 27-04-2013, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Oud 27-04-2013, 11:46
Verwijderd
Emg, die Beulings. Ik ging vroeger nooit uit eten (mijn ouders deden het nooit, en als student had ik 0 geld), maar sinds ik werk en dus geld heb en met mijn lief om ga ben ik verpest, het is een soort van nieuwe hobby.
Oud 27-04-2013, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Het is wel een domper op de vrolijke zaterdagmiddag.
Oud 27-04-2013, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Het is wel een domper op de vrolijke zaterdagmiddag.
Ja snap ik :aai:
Oud 27-04-2013, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Emg, die Beulings. Ik ging vroeger nooit uit eten (mijn ouders deden het nooit, en als student had ik 0 geld), maar sinds ik werk en dus geld heb en met mijn lief om ga ben ik verpest, het is een soort van nieuwe hobby.
Uit eten i mijn lievelings.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten