Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2013, 13:12
Qimm
Qimm is offline
Nu maar hopen dat ze het niet nog 10x gaan veranderen zoals altijd met het weer
Oud 16-05-2013, 13:17
Verwijderd
Ik heb motivatie over die ik niet allemaal in één keer kan gebruiken, want dan is mijn energie op, die wat ik niet kan gebruiken mogen jullie hebben ^^

*uitdeel*
Oud 16-05-2013, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Oh jongens, ik ben helemaal blij, m'n broertje krijgt net te horen dat ie vanaf half juni 2 maanden stage gaat lopen in het dorp waar m'n moeder woont (daar woont ie 2 uur vandaan dus trekt ie 2 maanden bij d'r in). De man van m'n moeder heeft per 1 juni een nieuw huisje, dus dan is ze de eerste maanden gelukkig niet helemaal alleen
Hallo dit soort dingen mag je me dan ook wel eventjes PM'en!
Oud 16-05-2013, 13:18
Verwijderd
Ik heb ook wel motivatie over
Oud 16-05-2013, 13:31
Verwijderd
Nederlands is zo saaaaai. Ik ga geen examen meer maken, ik leer alleen de brief en samenvatting hoe je die opstelt.
Oud 16-05-2013, 13:39
Verwijderd
Citaat:
HA, soms hou ik zo van mijn eigen ideeen, ik moet het hele weekend werken en ik wil mama zien, dus nu ga ik zondag op maandag mama + een vriendin gewoon naar m'n werk halen, het is toch rustig
Goed geregeld

Citaat:
Dat zou ik best wel graag willen, maar als ik zie hoe mijn studentenkamermoestuin erbij staat, met gedroogde basilicum in pot, gedroogde pepertjes in pot en een woekerende aardappelplant die in alle potten woont, dan weet ik niet of dat per se een succes is Zelf kippen houden en de eieren daarvan eten gaat wel sowieso gebeuren, dat had ik als kind ook altijd en dat is awesome.
Dat klopt precies, dat heb ik ook met een indoor-tuin. Ik wil wel proberen of ik buiten kruiden kan planten, maar daarvoor moet eerst de tuin omgespit worden. Kippen zijn gaaf Mijn ouders hebben ook een hele grote ren en daarin kippen en eens in de zoveel tijd kuikentjes en altijd verse eieren

Citaat:
nooouuuu ons bod is niet geaccepteerd (suprise surprise) maarrrrrr: die hele straat was dus huur, maar zodra mensen vertrekken wordt het koop. Er zijn nog 3 (!) andere huizen vrij gekomen in die straat, volgens de makelaar in veel betere staat. Volg. week woensdag gaan we ze bekijken. Als er gewoon een CV inzit dan kunnen we gelijk verhuizen, keuken en badkamer (mochten die er niet uitzien) kunnen we dan later verbouwen.
Oeh, klinkt goed! Hoop dat iets wordt!

Citaat:
Mja, ik snap wel dat je daar niet zo'n zin in hebt. Ik bedoel, bij ons zijn altijd enorme verschillen qua hoe oud mensen zijn, maar 15 is gewoon zo jong . Die hebben zo'n andere leefwereld.
Ja. Dat is echt een heel groot verschil. Ik heb opzich niks tegen leeftijdsverschillen hoor, en als er drie/vier vijftienjarigen in een klas met de rest volwassenen, zou ik het allemaal wel prima vinden. Maar nu zou ik de enige 24-jarige zijn in een groep van die kippen Nee dank je. Sowieso bedacht ik me net dat dat niet gaat lukken, want dan zou ik het eerste half jaar vier dagen per week naar school moeten (inclusief anderhalf uur reistijd heen en anderhalf uur reistijd terug) en ik heb een contract van 27 uur. En ik kan niet een half jaar niet/weinig werken want dan komt er niet genoeg geld binnen om met twee man in dit huis van te leven. Helaasch. Dus nu ga ik maar eens uitzoeken welke beginselen ik zou missen als ik de verkorte opleiding ga doen.
Oud 16-05-2013, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Kippen zijn gaaf
Citaat:
Maar nu zou ik de enige 24-jarige zijn in een groep van die kippen Nee dank je.
maar kippen zijn gaaf!

Kippen <3

Maar succes met uitpluizen.
Oud 16-05-2013, 13:45
Qimm
Qimm is offline
iedereen bedankt voor de motivatie, ik geloof dat ik het ga redden vandaag

En kippen zijn kei-tof!
Oud 16-05-2013, 13:45
Verwijderd
Citaat:
maar kippen zijn gaaf!

Kippen <3

Maar succes met uitpluizen.
Scherp hoor, Ingegerd...
Oud 16-05-2013, 13:49
Verwijderd
Mijn vriendje is bang voor kippen. Voor vogels in 't algemeen Toen hij kleiner was liepen de kippen bij zijn ouders altijd vrij rond en hij rende daar als drie jarig mannetje tussen de kippen rond, die dus bijna net zo groot waren als hij, met een boterham in z'n hand. De kippen vonden dat allemaal machtig interessant dus die kwamen achter hem aan, en hij rende met z'n boterham omhoog gehouden weg totdat de kippen hem in een hoek hadden gedreven. En toen begonnen ze tot overmaat van ramp ook nog de korstjes van zijn knieën te pikken.
Oud 16-05-2013, 13:52
Verwijderd

Oud 16-05-2013, 13:53
Verwijderd
Ik ben als peuter overigens ooit aangevallen door ganzen, maar daar heb ik blijkbaar geen vogelangst aan overgehouden
Oud 16-05-2013, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Ik ben als peuter overigens ooit aangevallen door ganzen, maar daar heb ik blijkbaar geen vogelangst aan overgehouden

Ik vind deze heel mooi

En we hadden een aantal van deze toen de vogelpest uitbrak en toen werden ze opgehaald en was het een half jaar heel erg stil en saai in de tuin

Oud 16-05-2013, 14:16
Verwijderd
Wat is goed avondeten voor iemand die zich niet zo lekker voelt ?
Oud 16-05-2013, 14:17
Verwijderd
Soep!
Oud 16-05-2013, 14:18
Verwijderd
Bouillion? Rijst?
Oud 16-05-2013, 14:19
Verwijderd
crackers met appelsap. Maar dat is meh. Doe maar soep
Oud 16-05-2013, 14:20
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ligt er maar net aan waar je last van hebt. Ik vind als ik misselijk ben bijvoorbeeld iets fris, zoals een salade, ook wel fijn.
Oud 16-05-2013, 14:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kippensoep!
Oud 16-05-2013, 14:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Pedagogiek is trouwens het leukste vak ooit. lekker luisteren naar hoe een duitse baby anders huilt dan een franse ivm taalontwikkeling, en naar amerikaanse kindjes en abstract voorstellingsvermogen. OHJA les voorbereiden. Schijt aan dat mijn leerling al 26 is <3 <3
Oud 16-05-2013, 14:28
Verwijderd
Mijn moeder maakt nu ragout. Want morgen is mijn en haar feestje.
Oud 16-05-2013, 14:38
Verwijderd
Soep . Ik moet er ook gewoon van avondeten, maar ik vind soep echt geen avondeten . Soep is een voorgerecht. Of middageten ofzo. Maar goed, het (mijn vriendje ) voelt zich goed genoeg om normaal te eten. Beweert hij dan.
Oud 16-05-2013, 14:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Soep . Ik moet er ook gewoon van avondeten, maar ik vind soep echt geen avondeten . Soep is een voorgerecht. Of middageten ofzo. Maar goed, het (mijn vriendje ) voelt zich goed genoeg om normaal te eten. Beweert hij dan.
Maaltijdsoep wel! Vulling van aardappel of pasta, bonen, whatever.
Oud 16-05-2013, 14:40
Verwijderd
Mja, ik vind soep echt geen avondeten . Ik ben ook gewoon niet zo'n soep-persoon. Verschrikkelijk.
Oud 16-05-2013, 14:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dan een maaltijdsalade met brood. Lekker licht en fris
Oud 16-05-2013, 14:42
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ben ook ooit gebeten door een gans toen ik als 3-jarige met opa de eendjes ging voeren. Ik heb er geen trauma van, maar ik ben me er wel heel bewust van geen eten in mijn handen te houden als die beesten in de buurt komen. Dan kun je dus beter de boterham naar ze toe gooien

Verder wil ik even mededelen dat ik thuis ben! En ik heb een rat in mijn nek Lekker een paar uur geen mensen om me heen, oh wat kan dat fijn zijn Om 20 uur word ik weer opgehaald. Ik ga eens een muziekje opzetten en al mijn spullen bekijken. Gewoon omdat het kan
Oud 16-05-2013, 14:44
Verwijderd
Geniet ervan Snebbel! Ik mis de ratten ook echt als ik ze een paar dagen niet bij me heb gehad, wat fijn dat je haar weer bij je hebt!
Oud 16-05-2013, 14:44
Verwijderd
Als klein kind ben ik ook heel vaak gebeten door die ganzen. Dat zijn echt van die vrechlappen.
Oud 16-05-2013, 14:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben ook ooit gebeten door een gans toen ik als 3-jarige met opa de eendjes ging voeren. Ik heb er geen trauma van, maar ik ben me er wel heel bewust van geen eten in mijn handen te houden als die beesten in de buurt komen. Dan kun je dus beter de boterham naar ze toe gooien

Verder wil ik even mededelen dat ik thuis ben! En ik heb een rat in mijn nek Lekker een paar uur geen mensen om me heen, oh wat kan dat fijn zijn Om 20 uur word ik weer opgehaald. Ik ga eens een muziekje opzetten en al mijn spullen bekijken. Gewoon omdat het kan
Ah wat fijn <3 veel plezier!
Oud 16-05-2013, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Als klein kind ben ik ook heel vaak gebeten door die ganzen. Dat zijn echt van die vrechlappen.
Als ik later de ruimte heb, neem ik geen waakhond (wel gewoon een hond), maar waakganzen. Maken meer lawaai en zijn volgens mij angstaandjagender en brutaler dan een hond kan zijn. Zeker als er zo'n 10 stuks op je af komen stormen
Oud 16-05-2013, 15:03
Verwijderd
Jaaaa Mijn moeder zegt altijd dat je beter waakganzen dan een waakhond kunt hebben, ze hadden op de boerderij waar mijn moeder is opgegroeid ganzen en een hond. Die hond hoorde je nooit, de ganzen altijd

Ik kan proeves vinden die slaan op de praktijk - iemand ondersteunen bij uitscheiding (echt, wtf, waarom noemen ze dat zo? ) en wassen en bedden opmaken en helpen met eten, dat doe ik pas sinds 2005. Ik wil graag weten wat er op theoretisch gebied allemaal gedaan wordt
Oud 16-05-2013, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Als ik later de ruimte heb, neem ik geen waakhond (wel gewoon een hond), maar waakganzen. Maken meer lawaai en zijn volgens mij angstaandjagender en brutaler dan een hond kan zijn. Zeker als er zo'n 10 stuks op je af komen stormen
Dat is nog eens een goed idee. In de winter moet je ze wel opsluiten, anders gaan ze stiekem naar Afrika.
Oud 16-05-2013, 15:33
pixie
pixie is offline
Citaat:
Paleo is eten zoals mensen in de paleolitische tijd aten, dus zonder verwerkte granen en zonder bonen enzo maar met veel rauwe groentes en vlees, maar zonder achter mammoeten aan te rennen.
Plus het feit dat de mensen die dit bedacht hebben geen idee hadden van wat oermensen aten.

En stiekem dus fijn dat jullie bod niet is geaccepteerd, Pip. Cool!
Oud 16-05-2013, 15:36
Verwijderd
Zwanen zijn bitches, ooit eens per ongeluk te dicht bij een verdekt opgesteld nest gekomen. Nou, de reactie loog er niet om. Vleugels uitslaan, blazen en op me afkomen met de snuit op totale annihilatie. "Okay zwaantjebanaantje, point taken, jij wint, hier is mijn witte vlag en ik neem de kuierlatten wel, aight?"
Oud 16-05-2013, 15:37
pixie
pixie is offline
O ja, ik ook. Ganzen vind ik niet zo naar, maar zwanen des te meer. Tijdens m'n studie moesten we slootwaterkwaliteit onderzoeken en één van de dozen van mijn groepje had dus zodra die zwaan tevoorschijn kwam alle spullen laten vallen. Kon ik ze op gaan halen omdat de rest in een hoekje stond te bibberen.
Oud 16-05-2013, 15:38
Verwijderd
Maar je moet zwanen ook gewoon echt niet boos maken . Die kunnen volgens mij makkelijk een arm van een volwassene enzo breken . Als ze nesten dan wel alleen denk ik zo . Dan kun je wel niet bang zijn, maar erg ver kom je er niet mee
Oud 16-05-2013, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Hallo dit soort dingen mag je me dan ook wel eventjes PM'en!
Ja jeetje sorry hoor
Oud 16-05-2013, 15:43
Verwijderd
Onze kippen vielen altijd alleen maar mensen aan die daar bang voor waren. Ik denk dat ze dat roken ofzo. Ofja, aanvallen. Gewoon, pikken en er heel zeker van hun zaak op afrennen. Het was ook wel weer zo dat ze dan uit elkaar schieten als je een onverwachte beweging maakt, maar als je bang bent heb je dat niet in de gaten en ren je weg. En dan is het juist wel heel interessant om er achteraan te zitten Ik ben nog nooit aangevallen door zwanen/ganzen/kippen/watvoorbeestendanook, bedenk ik me nu.
Oud 16-05-2013, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Zwanen zijn bitches, ooit eens per ongeluk te dicht bij een verdekt opgesteld nest gekomen. Nou, de reactie loog er niet om. Vleugels uitslaan, blazen en op me afkomen met de snuit op totale annihilatie. "Okay zwaantjebanaantje, point taken, jij wint, hier is mijn witte vlag en ik neem de kuierlatten wel, aight?"
Ik zit onbedaarlijk te lachen nu Ik zie het helemaal voor me

Citaat:
O ja, ik ook. Ganzen vind ik niet zo naar, maar zwanen des te meer. Tijdens m'n studie moesten we slootwaterkwaliteit onderzoeken en één van de dozen van mijn groepje had dus zodra die zwaan tevoorschijn kwam alle spullen laten vallen. Kon ik ze op gaan halen omdat de rest in een hoekje stond te bibberen.
<3
Oud 16-05-2013, 15:50
Verwijderd
Oh het regent heel hard, maar ik moet wel eigenlijk nu boodschappen doen.
Oud 16-05-2013, 15:51
Verwijderd
Op kamp in april had een zwaan me nog aangevallen. Want broodjes en zwanen.

ik heb ook net in de regen boodschappen gedaan, 6 keer naar binnen en naae buiten gerend, omdat mijn moeder zelf te lui is.
Oud 16-05-2013, 15:52
Verwijderd
Nou ja regenbroek aan en gaan maar.
Oud 16-05-2013, 15:55
Verwijderd
Overigens zou ik er ook snel vandoor gaan als er een giftige gans/zwaan op me af zou komen. En ganzen alarmeren ook hun toom (roedel klinkt beter) als er iets mis is:

Dan krijg je opeens een heel nest van die woedende beesten op je dak
Oud 16-05-2013, 16:01
Verwijderd
Wat een kutbeesten. Ik wil er een paar opeten.
Oud 16-05-2013, 16:07
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik vind het wel mooi dat ze die ene gans allemaal te hulp schieten.
Oud 16-05-2013, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel mooi dat ze die ene gans allemaal te hulp schieten.
Anders dan 'ik stond erbij en ik keek ernaar (en filmde het en postte het op youtube)' ^^

Ik vind ganzen super. Misschien heeft die ganzenaanval in mijn jonge jaren wel gezorgd voor mijn liefde voor vogels

Volgende week heb ik een feest met een thema. Outer Space Invaders en verkleden is verplicht. En ik heb best inspiratie, maar het is allemaal niet zo heel haalbaar tegen volgende week. Grmbl.
Oud 16-05-2013, 16:31
Verwijderd
Outer Space Invaders . Wij doen tijdens de eerste introductieweek voor het eindfeest het thema Te heet voor deze planeet
Oud 16-05-2013, 16:34
pixie
pixie is offline
Oud 16-05-2013, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Outer Space Invaders . Wij doen tijdens de eerste introductieweek voor het eindfeest het thema Te heet voor deze planeet

En ja, het zijn ook de meest spacey mensen die ik ken, al jaren niet gezien, maar ik gok dat ze nog echt niks veranderd zijn, buiten dat ze nu een echt huis hebben ipv een kraakpand ofzo. Dus ik kan me aan waanzinnige dingen verwachten en ik wil lekker waanzinnig meedoen.
Oud 16-05-2013, 16:39
Verwijderd
Ik ben hoofd Thema's, dus ik mag al dit soort shit fixen supergrappig. Versieringen en kleding voor mijn commissie enzo.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten