Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2013, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar die ken ik al! Ik had geen andere gezien.
En deze! Maar het kan ook zijn dat deze niet van 'hier' is.
Advertentie
Oud 21-06-2013, 09:37
Qimm
Qimm is offline
Ik stond laatst echt voor schut bij zo'n goede doel figuur hij had een schoolbordje met 2 basisschool niveau vragen... En ik wist de eerste echt niet. Schaamde me kapot
Oud 21-06-2013, 09:39
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En deze! Maar het kan ook zijn dat deze niet van 'hier' is.
Oei, Rex Reed, de Uwe Boll van de critici. Hoewel ik het in deze denk ik wel met hem eens ben.

Ongelooflijk trouwens hoe goed MoS hier ontvangen wordt.
Oud 21-06-2013, 09:43
Verwijderd
Oh, ik ben niet heel erg op de hoogte van critici-met-reputaties Het 'grimmige' concept loslaten op Superman vind ik een heel, heel gek idee.
Oud 21-06-2013, 09:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik moet alweer naar de huisarts, en het regent als de neten, geen zin geen zin geen zin.
Ik ook. Het is niet ver, maar aangezien ik niet kan rennen of fietsen word ik zeiknat. Maar ik ga wel zelf lopen denk ik Ooooooh, wacht! Ik heb mijn regenjas wel hier!
Oud 21-06-2013, 09:51
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oh, ik ben niet heel erg op de hoogte van critici-met-reputaties Het 'grimmige' concept loslaten op Superman vind ik een heel, heel gek idee.
Och; superhelden zijn altijd een reflectie van de zeitgeist geweest. Batman was in de jaren '60 ook een vrolijke malloot.
Oud 21-06-2013, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Och; superhelden zijn altijd een reflectie van de zeitgeist geweest. Batman was in de jaren '60 ook een vrolijke malloot.
Wellicht, maar voor mijn gevoel leent bijvoorbeeld Batman zich daar wél voor, maar Superman niet. Dat is in mijn hoofd toch een tijdloze ongecompliceerde Goody Two-Shoes. De eeuwige padvinder. Alleen zijn outfit vind ik al niet passen bij mijn beeld van Superman; dat hoort gewoon knalbauw, knalrood en knalgeel te zijn. Nu lijkt het een beetje of mams z'n pakkie verkloot heeft in de was.
Oud 21-06-2013, 10:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben net wakker en heb om 12 uur een lunchafspraak. Misschien moet ik daar m'n ontbijt maar van maken.
Oud 21-06-2013, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Ik ook. Het is niet ver, maar aangezien ik niet kan rennen of fietsen word ik zeiknat. Maar ik ga wel zelf lopen denk ik Ooooooh, wacht! Ik heb mijn regenjas wel hier!
Maar wel redelijk goed nieuws! Mn bloedwaardes zijn heel goed in balans, dus ik kan bij mn huidige dosis blijven. Pas in de herfst moet ik weer laten bloedprikken om te kijken of de VT4 niet stiekem gezakt is. Wel een beetje jammer dat ik nog niet van al mijn klachten af ben, maar ik hoop gewoon dat dat alsnog gebeurt, ook zonder hogere dosis.

Laatst gewijzigd op 21-06-2013 om 11:23.
Oud 21-06-2013, 10:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
Goed nieuws Quis
Oud 21-06-2013, 10:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat betreft goededoelenmensen, ik heb niet zo'n heel erge aversie tegen ze, met name omdat mijn beste vriendin dat werk lang heeft gedaan (en zij heel lief en begaan is en altijd zelf doneerde aan het doel waar ze voor werkte).

Maar gisteren werd ik aangesproken door een jongen die enorm zijn best deed mij over te halen SOS Kinderdorpen te steunen. Het begon met zeggen hoe leuk ik eruit zag, mijn naam vragen (die ook de hele tijd gebruiken, 'maar CR, vind je dan niet dat...'), m'n arm veelvuldig aanraken, kortom: flirten. Ik maakte al snel duidelijk dat ik toch geen geld zou geven, maar hij ging maar door. Toen uiteindelijk bleek dat ik bij mijn standpunt bleef, hield het flirten ook bijzonder snel op. Hij had duidelijk als instructie dat 'ie dan nog even vriendelijk afscheid moest nemen, maar dat deed 'ie terwijl 'ie aan het weglopen was :')
Oud 21-06-2013, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Maar wel redelijk goed nieuws! Mn bloedwaardes zijn heel goed in balans, dus ik kan bij mn huidige dosis blijven. Pas in de herfst moet ik weer laten bloedprikken om te kijken of de VT4 niet stiekem gezakt is. Wel een beetje jammer dat ik nog niet van al mijn klachten af ben, maar ik hoop gewoon dat dat alsnog gebeurd, ook zonder hogere dosis.
Oud 21-06-2013, 10:18
Verwijderd
Hm, wat collega's zijn naar Le Mans gegaan. Ik geef 't je te doen, zeg.
Oud 21-06-2013, 10:30
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wellicht, maar voor mijn gevoel leent bijvoorbeeld Batman zich daar wél voor, maar Superman niet. Dat is in mijn hoofd toch een tijdloze ongecompliceerde Goody Two-Shoes. De eeuwige padvinder. Alleen zijn outfit vind ik al niet passen bij mijn beeld van Superman; dat hoort gewoon knalbauw, knalrood en knalgeel te zijn. Nu lijkt het een beetje of mams z'n pakkie verkloot heeft in de was.
Oh, absoluut. Dat nieuwe pak is ontzettend lelijk.

En ik ben het verder wel met je eens: ik zie Superman ook liever zie als symbool voor optimisme en hoop dan als driedimensionaal personage.

Maar ik begrijp de nieuwe insteek wel. We leven ten slotte in een post-9/11-wereld!
Oud 21-06-2013, 10:31
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hm, wat collega's zijn naar Le Mans gegaan. Ik geef 't je te doen, zeg.
Ik stoor me eraan hoeveel mensen genoegen nemen met deze film. Zijn ze dan helemaal niks gewend?
Oud 21-06-2013, 10:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik zeg altijd 'nein danke' of 'nonmerci' om de drempel voor hun om verder te praten wat te verhogen
Goeie. Alhoewel ik het altijd wel leuk vind om gewoon te zeggen "Nee dankje, geen interesse" en als ze doorgaan er een heel punt van te gaan maken in de lijn van "Wat snap je niet aan het woord 'nee'? Heb je gehoorproblemen?" oid
Oud 21-06-2013, 10:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar ik begrijp de nieuwe insteek wel
superhelden zijn ook maar 'mensuuuh' met probleeemuuuh en een zwaar leevuuh etc.
Oud 21-06-2013, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Wat betreft goededoelenmensen, ik heb niet zo'n heel erge aversie tegen ze, met name omdat mijn beste vriendin dat werk lang heeft gedaan (en zij heel lief en begaan is en altijd zelf doneerde aan het doel waar ze voor werkte).

Maar gisteren werd ik aangesproken door een jongen die enorm zijn best deed mij over te halen SOS Kinderdorpen te steunen. Het begon met zeggen hoe leuk ik eruit zag, mijn naam vragen (die ook de hele tijd gebruiken, 'maar CR, vind je dan niet dat...'), m'n arm veelvuldig aanraken, kortom: flirten. Ik maakte al snel duidelijk dat ik toch geen geld zou geven, maar hij ging maar door. Toen uiteindelijk bleek dat ik bij mijn standpunt bleef, hield het flirten ook bijzonder snel op. Hij had duidelijk als instructie dat 'ie dan nog even vriendelijk afscheid moest nemen, maar dat deed 'ie terwijl 'ie aan het weglopen was :')
Ik had 'm nooit zo lang door laten praten, zeg altijd meteen;'Nee, geen interesse, fijne dag verder!'.
Oud 21-06-2013, 10:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom iedereen zo haat op die goededoelenmensen. Ja, natuurlijk gebruiken ze trucjes, maar dat is toch juist slim? Het is hun werk. Anders scheept iedereen ze af. En als je niet wil tekenen, dan zeg je nee. Wat is je probleem, echt.
Dit vind ik ook een beetje
Citaat:
Goeie. Alhoewel ik het altijd wel leuk vind om gewoon te zeggen "Nee dankje, geen interesse" en als ze doorgaan er een heel punt van te gaan maken in de lijn van "Wat snap je niet aan het woord 'nee'? Heb je gehoorproblemen?" oid
ik hou niet zo van discussies dus als ik ze niet snel afscheep zit ik algauw met duisent goeiedoelenvoorzieligediertjes
Oud 21-06-2013, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Maar ik begrijp de nieuwe insteek wel. We leven ten slotte in een post-9/11-wereld!
Oh ja, da's waar ook. Dat is me even ontschoten

Citaat:
Ik stoor me eraan hoeveel mensen genoegen nemen met deze film. Zijn ze dan helemaal niks gewend?
Hoeveel mensen zijn niet enthousiast over McDonalds? Collectieve wansmaak mag toch geen verrassing meer zijn, waarde Turk.
Oud 21-06-2013, 10:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik had 'm nooit zo lang door laten praten, zeg altijd meteen;'Nee, geen interesse, fijne dag verder!'.
Ik was in een te vriendelijke bui
Oud 21-06-2013, 10:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik begin nu toch wel honger te krijgen. Beter gaan we ergens eten waar ze een beetje snel serveren.
Oud 21-06-2013, 10:50
Verwijderd

Awwww
Oud 21-06-2013, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Ik stond laatst echt voor schut bij zo'n goede doel figuur hij had een schoolbordje met 2 basisschool niveau vragen... En ik wist de eerste echt niet. Schaamde me kapot
Ja eh, wat wist je dan niet?
Oud 21-06-2013, 11:04
Turk February
Turk February is offline
Ik vind mensen die je een krant geven trouwens een stuk moeilijker af te schudden, hoewel ik dat wel altijd weer als leuke uitdaging zie.
Oud 21-06-2013, 11:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Maar wel redelijk goed nieuws! Mn bloedwaardes zijn heel goed in balans, dus ik kan bij mn huidige dosis blijven. Pas in de herfst moet ik weer laten bloedprikken om te kijken of de VT4 niet stiekem gezakt is. Wel een beetje jammer dat ik nog niet van al mijn klachten af ben, maar ik hoop gewoon dat dat alsnog gebeurd, ook zonder hogere dosis.
Ik had ook goed nieuws! We laten de neurologie voor wat het is wat betreft de spierzwakte, daar is al het onderzoek wel gedaan en is niets te vinden (behalve dat de spierzwakte er is, maar geen oorzaak) dus nu gaan we ons richten op de vermoeidheid. Want als ik moe ben, komen de spierklachten. Dus nu gaan ze me doorsturen naar een slaapcentrum
Oud 21-06-2013, 11:19
Turk February
Turk February is offline
Wat een vies gedoe:

Als het een hond of een kat zou zijn, zou het schattig zijn. Dat is toch iets raars in onze evolutie.
Oud 21-06-2013, 11:24
Verwijderd
Mensen voor ik weer in het spelfoutentopic kom: ik zag 'm al!
Citaat:
Ik had ook goed nieuws! We laten de neurologie voor wat het is wat betreft de spierzwakte, daar is al het onderzoek wel gedaan en is niets te vinden (behalve dat de spierzwakte er is, maar geen oorzaak) dus nu gaan we ons richten op de vermoeidheid. Want als ik moe ben, komen de spierklachten. Dus nu gaan ze me doorsturen naar een slaapcentrum
Dan hoop ik dat het slaapcentrum wel iets aan oorzaken en/of behandeling kan vinden!
Oud 21-06-2013, 12:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik moet daarna gewoon naar werk hoor? Door de regen.
Oh nee, dat was niet tegen jou dat was iets dat ik tegen mijn vader zou/had moeten zeggen
Oud 21-06-2013, 12:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoe weet je dat?

Verder vind ik het altijd raar dat goededoelenmensen zoveel haat krijgen, terwijl iedereen je altijd en overal iets probeert te verkopen.
Maar da's nergens zo in your face als met donateurs werven.
Oud 21-06-2013, 12:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ja eh, wat wist je dan niet?
Spoiler
Oud 21-06-2013, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Als mensen ongevraagd in your face & life verschijnen heb jij toch carte blanche daar op te reageren zoals jij dat wenst? Verbaal gezien, dan. Geen reden om er op los te beuken of excessief venijnig te zijn, als je het mij vraagt, maar dat is weer een andere discussie. Zij spreken jóu aan. Niet andersom.
Oud 21-06-2013, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Oud 21-06-2013, 12:29
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ach, het is nu eenmaal de goedkoopste manier om aandacht te krijgen voor zo'n doel. Ik snap prima waarom ze het doen.

Mensen die je een abonnement willen aansmeren zijn trouwens precies even opdringerig. Stoor ik me ook niet aan. Je neemt een krant, je maakt een praatje en je gaat verder. Irritanter vind ik mensen die je thuis opbellen. En eigenlijk vind ik bedrijven die permantent de publieke ruimte bepalen met posters ook storender dan een paar mensen met jasjes.
Qimm
Qimm is offline
I know! Kennelijk had mijn harde schijf die ruimte nodig voor andere info ofzo
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mensen die je een krant geven trouwens een stuk moeilijker af te schudden, hoewel ik dat wel altijd weer als leuke uitdaging zie.
Ja
"wil je een gratis krant?"
'nee dankje'
*loopt mee* "maar je hoeft er niets voor te doen! Het is gratis!"
'toch bedankt'
"ben je dan niet geinteresseerd in wat er gebeurt?"
'nee hoor'
"helemaal nergens in? dat geloof ik niet"
'tja'
"volgende keer dan maar!"
Oud 21-06-2013, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Nou, schokkend hoor
Oud 21-06-2013, 12:32
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja
'nee dankje'
'toch bedankt'
'nee hoor'
'tja'
Inderdaad; dat vind ik een prettiger manier om voor mijn krantje te betalen dan met geld. Ik loop zelfs weleens expres langzaam langs die mensen omdat ik een krant wil.
Oud 21-06-2013, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Dit inderdaad.
Behalve dan bij de kledingwinkels waar ze je allerlei extra kleding willen aansmeren. Die wijven mogen ook stikken in een koekje Maar ik vind hen nog iets minder verwerpelijk omdat ze niet de idealistische goedzak uithangen.
Oud 21-06-2013, 12:34
Verwijderd
En het lastige is dat ik best een gratis krant wil. Maar daar moet je wél wat voor doen, namelijk een aantal vragen beantwoorden en verantwoorden waarom je geen abonnement wil, en dat heb ik er nou ook weer niet voor over, nog los van dat als iedereen nou altijd nee zou zeggen, de verkopers vanzelf zouden verdwijnen.
Oud 21-06-2013, 12:34
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dit inderdaad.
Behalve dan bij de kledingwinkels waar ze je allerlei extra kleding willen aansmeren. Die wijven mogen ook stikken in een koekje Maar ik vind hen nog iets minder verwerpelijk omdat ze niet de idealistische goedzak uithangen.
Wat een Theo van Gogh-houding.
Oud 21-06-2013, 12:36
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En het lastige is dat ik best een gratis krant wil. Maar daar moet je wél wat voor doen, namelijk een aantal vragen beantwoorden en verantwoorden waarom je geen abonnement wil
Dat is toch best gemakkelijk? Als zij vragen waarom je geen abonnement wil, en je zegt: "gewoon," geven ze het vrijwel altijd meteen op. Ze krijgen een lijstje met veelgegeven argumenten en hoe ze daarop moeten reageren, dus de truc is om geen argumenten te geven.
Oud 21-06-2013, 12:36
Verwijderd
Ik heb liever een poster.
Oud 21-06-2013, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Wat een Theo van Gogh-houding.
Pff
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nou, schokkend hoor
Ik vond het best erg. Gelukkig had ik de rekensom wel goed
Verwijderd
Dat moet je gewoon zeggen.
Oud 21-06-2013, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch best gemakkelijk? Als zij vragen waarom je geen abonnement wil, en je zegt: "gewoon," geven ze het vrijwel altijd meteen op. Ze krijgen een lijstje met veelgegeven argumenten en hoe ze daarop moeten reageren, dus de truc is om geen argumenten te geven.
Ah, dat is wel een goede.

Ik heb niets tegen mensen die me komen vragen of ik iets wil kopen/geven/testen. Het is dat opdringerige geargumenteer en inspelen op schuldgevoel waar ik niet van hou.
Oud 21-06-2013, 12:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Als mensen ongevraagd in your face & life verschijnen heb jij toch carte blanche daar op te reageren zoals jij dat wenst? Verbaal gezien, dan. Geen reden om er op los te beuken of excessief venijnig te zijn, als je het mij vraagt, maar dat is weer een andere discussie. Zij spreken jóu aan. Niet andersom.
Eh, ja. Waarom zeg je dat tegen mij?
Oud 21-06-2013, 12:42
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ah, dat is wel een goede.

Ik heb niets tegen mensen die me komen vragen of ik iets wil kopen/geven. Het is dat opdringerige geargumenteer waar ik niet van hou.
Mjeh, ik vind het altijd maar een beetje gezeur. Als het een effectief goed doel is, zoals Charity Water ofzo, mag je daar wat mij betreft best mensen voor irriteren. Geen drinkwater hebben is ook irritant.
Oud 21-06-2013, 12:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja
'nee dankje'
'toch bedankt'
'nee hoor'
'tja'
Ik ken alleen de gratis Metro/Spits uitdelers op de stations, en als je je hand niet uitsteekt, krijg je geen krant.

Regels voor berichten