Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom twijfel je?
Ik baal ontzettend van mijn heup. Ondanks veel werken anderhalve week geen klachten gehad, en afgelopen weekend klein rondje van vijf km gewandeld. Op de helft alweer pijn en tot gisteren dat ding constant gevoeld. Zo klote, het weer is ideaal voor lange stukken wandelen en nu ik daar voor het eerst in lange tijd weer eens zin in heb, kan dat niet ![]() |
![]() |
|
Wij gingen vandaag na de kerk een dans oefenen op een Spaans nummer van Trinity. Ik dacht dat mn conditie wel redelijk was, maar na één keer oefenen had ik al een rood hoofd en stond ik al een beetje te zweten. Wel een fijne workout om dat komende week thuis te blijven oefenen.
|
Upper de up up up
![]() Hoe is het met de goede voornemens? Bij mij was het gisteren bij sporten echt ontzettend druk ![]() ![]() ![]() Ik ben gisteren weer wezen sporten en dat ging best aardig, kan weer iets opbouwen. Ik heb ook een activity tracker gekocht en ik vind het echt leuk wat ie allemaal bijhoudt en ik denk dat het voor mij echt wel stimulerend kan werken. Van de week al op de fiets naar het station gegaan ipv met de tram en het is toch leuk om elke dag je doel te halen. Als je je doel niet haalt, krijg je de dag erna een lager doel en als je je doel wel haalt, de dag erna een hoger doel, maar wel realistisch en dat is echt tof.
|
Verwijderd
|
Wat voor tracker dan, en wat meet je dan?
Hier nog 92 dagen tot de marathon van Boston ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tijdens de training heb je je schema (in app) bij de hand en weet je wat je moet doen. Pauze wordt bijgehouden. En je krijgt direct feedback over je uitvoeringen. Vooraf geef je je trainingsdoel aan, de app kijkt vervolgens of je die haalt. Als je bijvoorbeeld snelkracht doet, maar je voert alles net even te langzaam uit, krijg je dat na je set al te zien, zodat je een volgende set met minder gewicht kunt doen. Omgekeerd: als je maximaalkracht wil doen, maar je gaat te snel, krijg je de tip om er eens een schijfje bij te hangen. Eenmaal thuis kun je op de webportaal andere gegevens zien. Simpele motivators als tonnage, trainingsduur, intentsiteit (kg/min), dat soort dingen, maar ook progressie over langere tijd en een uitgebreide analyse van je uitvoering. Plaatjes zeggen vaak meer: ![]() In-training app geeft aan wat je aan het trainen bent. In dit geval was zowel max-strength als explosiviteit een trainingsdoel. Gehaald dus ![]() Piekvermogen squats (rode balkjes) per training over langere periode (heb er pas 3 gedaan ![]() Je ziet dat het totale volume (vanwege trainingsdoelen) afneemt en het piekvermogen juist toeneemt. Pieksnelheid hang cleans (hang-voorslaan). Laatste training was te optimistisch. Volume omhoog, maar te weinig snelheid ontwikkeld. Het overzicht van 5 sets van 4 herhalingen squats. De slordige uitvoeringen worden helaas nog niet gemeten, dus je ziet in de laatste set dat er maar 2 echt mooie uitvoeringen bij zaten. En wat ik het meest interessant vindt is explosiviteit/snelheidsontwikkeling tijdens alle fases van (hier) een squat. Versnelling was hier niet super. Van negatieve snelheid naar 0 in 0,4 seconde. Van 0 naar topsnelheid in ~0,7 seconde. Tijdens een snelkrachttraining, moet je volgens mij in 0,4 van 0 naar max kunnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wij gingen schaatsen wat ik eigenlijk helemaal niet kan en het viel ook niet mee
![]() Mijn activity tracker stimuleert me wel om meer trappen te lopen, vandaag 13 verdiepingen omhoog en mijn doel van tien behaald! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
We hadden vrijkaartjes
![]() Vandaag ging ik roeien en ik wou me kwalificeren voor de ergometer clubkampioenschappen. Roeide 9.03 over 2000 meter. Een stuk sneller dan ik de afgelopen tijd roeide. Het midden stuk ging heel goed alleen de laatste 700 meter waren echt killing en daardoor niet onder de 9 minuten gehaald.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb weer 16km gelopen door Meijendel, zo prachtig daar! Alleen iedereen om me heen die ook een voorjaarsmarathon maakt al onwijs lange duurlopen, die komen in mijn schema nog lang niet. Maar ach ik maak wel veel kms per week en word steeds fitter dus ik heb gewoon vertrouwen in mijn trainer ![]() |
![]() |
|
Weet ik nog niet, je mag zelf roeien zo vaak en wanneer je wil en dan moet je een foto van je schermpje sturen. De snelste vijf mogen dan tegen elkaar roeien.
||
Citaat:
![]() ![]() Een hoog piekvermogen en hoge explosiviteit betekenen in de praktijk dat ik veel bewegingsenergie aan een discus mee kan geven. Als de techniek dan in orde is, komt-ie ver ![]()
|
Meh, vorige week ging het zo lekker maar de afgelopen week had ik weer heel veel pijn in mijn bekken en nu kon ik amper zitten op de ergometer, het ging gewoon niet lekker
![]() En mijn nieuwe hartslagmeter doet ook stom. Lijkt wel of ie het niet aankan als mijn hartslag hoog is ofzo. Dat was ook nogal een teleurstelling.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb vandaag 2 uur gefietst op de racefiets, ik ben best wel een bange oma als het mogelijk glad is dus hard ging het niet, maar was wel lekker! Al had ik eigenlijk spijt dat ik niet was gaan schaatsen toen ik dat mensen zag doen op allerlei mooie plekken.. |
![]() |
||
Citaat:
Ik had het wel een beetje overdreven, m'n rug deed zo veel pijn dat ik mezelf moest drogeren om te kunnen slapen. ![]()
|
Hardloopmaatje en ik vonden het steeds te koud om hard te lopen dus tegenwoordig doen we Walk at Home video's. Het voelt een beetje suf, zo voor een scherm op je plaats stappen, maar uiteindelijk staan we vaak nog flink te zweten
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben weer bij de fysio geweest en ik mag wel sporten maar alleen rustig aan. Ze heeft weer een nieuwe theorie over waar mijn klachten van komen.
|
Verwijderd
|
In principe is sporten juist goed voor de weerstand: http://www.volkskrant.nl/archief/is-...tand~a3396182/
En buiten sporten is dan nog beter omdat sportscholen vaak warme broeikassen vol bacteriën zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Bij de fysio gewoon wat er op staat, spotify ofzo. Tijdens het roeien niets, dan vind ik de stilte juist heerlijk. Dat ik alleen mijn vriendin haar ademhaling hoor en de riemen in de dollen
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|