Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2016, 11:55
Elin3
Elin3 is offline
Vanmorgen weer hardgelopen
Oud 03-12-2016, 13:31
Michel01
Michel01 is offline
Citaat:
Vergeet de rest van je lichaam niet
Neenee, iedere dag weer iets anders
Oud 03-12-2016, 17:34
Verwijderd
17 kmtjes in de pocket!
Oud 03-12-2016, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn nieuwe telefoon heeft een stappenteller en dat is eigenlijk wel heel leuk en motiverend. Al twee dagen ruim boven de 10000 stappen.
Oud 03-12-2016, 21:55
Holland Oates
Holland Oates is offline
Net 6 rondes achter elkaar ge-lasergamed. Superenthousiaste crouching tiger moves. Ik zweette me de tering, maar mijn team heeft gewonnen. Yaaasss.

(Daarna alles wat ik heb verbrand er weer in viervoud bijgevreten bij de tapastent, maar hee, dat is niet belangrijk)
Oud 03-12-2016, 22:57
Michel01
Michel01 is offline
Citaat:
Net 6 rondes achter elkaar ge-lasergamed. Superenthousiaste crouching tiger moves. Ik zweette me de tering, maar mijn team heeft gewonnen. Yaaasss.

(Daarna alles wat ik heb verbrand er weer in viervoud bijgevreten bij de tapastent, maar hee, dat is niet belangrijk)
Oud 03-12-2016, 23:35
Holland Oates
Holland Oates is offline
Wat zwaai je met je vingertje?
Oud 04-12-2016, 10:20
Michel01
Michel01 is offline
Citaat:
Wat zwaai je met je vingertje?
Oud 04-12-2016, 13:54
EleventhHour
EleventhHour is offline
Vanmorgen techniektraining gehad. Voel m'n bovenbenen behoorlijk, dus bonustrainingseffect
Oud 04-12-2016, 15:44
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik wil binnenkort weer beginnen met dansen maar ik twijfel super erg.
Oud 04-12-2016, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Ik wil binnenkort weer beginnen met dansen maar ik twijfel super erg.
Waarom?
Oud 04-12-2016, 16:08
Verwijderd
Ik heb eindelijk weer een flinke week gedraaid qua kilometers. 71 in totaal, over 5 trainingen. Kon alleen vandaag geen versnellingen meer in mijn duurloop aan.
Oud 04-12-2016, 16:12
Verwijderd
Waarom twijfel je?

Ik baal ontzettend van mijn heup. Ondanks veel werken anderhalve week geen klachten gehad, en afgelopen weekend klein rondje van vijf km gewandeld. Op de helft alweer pijn en tot gisteren dat ding constant gevoeld. Zo klote, het weer is ideaal voor lange stukken wandelen en nu ik daar voor het eerst in lange tijd weer eens zin in heb, kan dat niet
Oud 04-12-2016, 19:23
Elin3
Elin3 is offline
Wij gingen vandaag na de kerk een dans oefenen op een Spaans nummer van Trinity. Ik dacht dat mn conditie wel redelijk was, maar na één keer oefenen had ik al een rood hoofd en stond ik al een beetje te zweten. Wel een fijne workout om dat komende week thuis te blijven oefenen.
Oud 04-12-2016, 20:31
aumgn
aumgn is offline
Ik had allemaal goede plannen qua sport maar ik heb al minstens twee maanden niets gedaan. Oh well.
Oud 13-01-2017, 21:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Upper de up up up

Hoe is het met de goede voornemens?

Bij mij was het gisteren bij sporten echt ontzettend druk dus veel mensen weer goed begonnen Ik sloot het jaar af in Oostenrijk waar ik de eerste paar dagen matig geskied heb maar de laatste dag 25 km en dat was het op één na meeste wat ik op een dag geskied heb dus daar was ik super trots op, gezien mijn conditie en blessure

Ik ben gisteren weer wezen sporten en dat ging best aardig, kan weer iets opbouwen.

Ik heb ook een activity tracker gekocht en ik vind het echt leuk wat ie allemaal bijhoudt en ik denk dat het voor mij echt wel stimulerend kan werken. Van de week al op de fiets naar het station gegaan ipv met de tram en het is toch leuk om elke dag je doel te halen. Als je je doel niet haalt, krijg je de dag erna een lager doel en als je je doel wel haalt, de dag erna een hoger doel, maar wel realistisch en dat is echt tof.
Oud 13-01-2017, 23:29
EleventhHour
EleventhHour is offline
Ik doe niet aan voornemens, maar het sporten gaat lekker. Maandag nog een keer maximaalkracht, dan twee weken snelkracht. Kijken (met tracker) hoe explosief ik ben en dan de boel omzetten naar snelheid
Grafiekjes zijn in ieder geval leuk
Oud 14-01-2017, 09:11
Verwijderd
Wat voor tracker dan, en wat meet je dan?

Hier nog 92 dagen tot de marathon van Boston Gaat lekker, zondag in Egmond een prima halve gelopen. Maar vannacht is het wel een beetje laat geworden op een spelletjesavond dus ik zit nu energie te verzamelen voor mijn duurloopje.
Oud 14-01-2017, 13:38
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Wat voor tracker dan, en wat meet je dan?
Ik heb Beast Sensor, bedoeld voor krachttraining. Er zitten accelerometers, gyroscopen en kompassen in. Deze meten versnelling en beweging/uitvoering.

Tijdens de training heb je je schema (in app) bij de hand en weet je wat je moet doen. Pauze wordt bijgehouden. En je krijgt direct feedback over je uitvoeringen. Vooraf geef je je trainingsdoel aan, de app kijkt vervolgens of je die haalt. Als je bijvoorbeeld snelkracht doet, maar je voert alles net even te langzaam uit, krijg je dat na je set al te zien, zodat je een volgende set met minder gewicht kunt doen.
Omgekeerd: als je maximaalkracht wil doen, maar je gaat te snel, krijg je de tip om er eens een schijfje bij te hangen.

Eenmaal thuis kun je op de webportaal andere gegevens zien. Simpele motivators als tonnage, trainingsduur, intentsiteit (kg/min), dat soort dingen, maar ook progressie over langere tijd en een uitgebreide analyse van je uitvoering.

Plaatjes zeggen vaak meer:

In-training app geeft aan wat je aan het trainen bent. In dit geval was zowel max-strength als explosiviteit een trainingsdoel. Gehaald dus

Piekvermogen squats (rode balkjes) per training over langere periode (heb er pas 3 gedaan ).
Je ziet dat het totale volume (vanwege trainingsdoelen) afneemt en het piekvermogen juist toeneemt.

Pieksnelheid hang cleans (hang-voorslaan). Laatste training was te optimistisch. Volume omhoog, maar te weinig snelheid ontwikkeld.

Het overzicht van 5 sets van 4 herhalingen squats. De slordige uitvoeringen worden helaas nog niet gemeten, dus je ziet in de laatste set dat er maar 2 echt mooie uitvoeringen bij zaten.

En wat ik het meest interessant vindt is explosiviteit/snelheidsontwikkeling tijdens alle fases van (hier) een squat. Versnelling was hier niet super. Van negatieve snelheid naar 0 in 0,4 seconde. Van 0 naar topsnelheid in ~0,7 seconde. Tijdens een snelkrachttraining, moet je volgens mij in 0,4 van 0 naar max kunnen.
Oud 14-01-2017, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Ik heb Beast Sensor, bedoeld voor krachttraining. Er zitten accelerometers, gyroscopen en kompassen in. Deze meten versnelling en beweging/uitvoering.

Tijdens de training heb je je schema (in app) bij de hand en weet je wat je moet doen. Pauze wordt bijgehouden. En je krijgt direct feedback over je uitvoeringen. Vooraf geef je je trainingsdoel aan, de app kijkt vervolgens of je die haalt. Als je bijvoorbeeld snelkracht doet, maar je voert alles net even te langzaam uit, krijg je dat na je set al te zien, zodat je een volgende set met minder gewicht kunt doen.
Omgekeerd: als je maximaalkracht wil doen, maar je gaat te snel, krijg je de tip om er eens een schijfje bij te hangen.

Eenmaal thuis kun je op de webportaal andere gegevens zien. Simpele motivators als tonnage, trainingsduur, intentsiteit (kg/min), dat soort dingen, maar ook progressie over langere tijd en een uitgebreide analyse van je uitvoering.

Plaatjes zeggen vaak meer:
[afbeelding]

In-training app geeft aan wat je aan het trainen bent. In dit geval was zowel max-strength als explosiviteit een trainingsdoel. Gehaald dus

[afbeelding]

Piekvermogen squats (rode balkjes) per training over langere periode (heb er pas 3 gedaan ).
Je ziet dat het totale volume (vanwege trainingsdoelen) afneemt en het piekvermogen juist toeneemt.

[afbeelding]

Pieksnelheid hang cleans (hang-voorslaan). Laatste training was te optimistisch. Volume omhoog, maar te weinig snelheid ontwikkeld.

[afbeelding]

Het overzicht van 5 sets van 4 herhalingen squats. De slordige uitvoeringen worden helaas nog niet gemeten, dus je ziet in de laatste set dat er maar 2 echt mooie uitvoeringen bij zaten.

[afbeelding]

En wat ik het meest interessant vindt is explosiviteit/snelheidsontwikkeling tijdens alle fases van (hier) een squat. Versnelling was hier niet super. Van negatieve snelheid naar 0 in 0,4 seconde. Van 0 naar topsnelheid in ~0,7 seconde. Tijdens een snelkrachttraining, moet je volgens mij in 0,4 van 0 naar max kunnen.
Zo dat is een hoop data! Ik snap de helft niet van wat je zegt maar het klinkt interessant haha Is dat dan wel nauwkeurig genoeg?
Oud 14-01-2017, 19:57
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik heb vandaag een uur gelopen!!!
Oud 14-01-2017, 22:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij gingen schaatsen wat ik eigenlijk helemaal niet kan en het viel ook niet mee twee rondjes ijsbaan gedaan.

Mijn activity tracker stimuleert me wel om meer trappen te lopen, vandaag 13 verdiepingen omhoog en mijn doel van tien behaald!
Oud 14-01-2017, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Wij gingen schaatsen wat ik eigenlijk helemaal niet kan en het viel ook niet mee twee rondjes ijsbaan gedaan.

Mijn activity tracker stimuleert me wel om meer trappen te lopen, vandaag 13 verdiepingen omhoog en mijn doel van tien behaald!
2 rondjes? Is dat niet een beetje zonde van het kaartje kopen, schaatsen aantrekken etc?
Oud 15-01-2017, 14:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We hadden vrijkaartjes en ik dacht als ik het nu niet probeer dan doe ik het nooit.

Vandaag ging ik roeien en ik wou me kwalificeren voor de ergometer clubkampioenschappen. Roeide 9.03 over 2000 meter. Een stuk sneller dan ik de afgelopen tijd roeide. Het midden stuk ging heel goed alleen de laatste 700 meter waren echt killing en daardoor niet onder de 9 minuten gehaald.
Oud 15-01-2017, 14:47
Verwijderd
Citaat:
We hadden vrijkaartjes en ik dacht als ik het nu niet probeer dan doe ik het nooit.

Vandaag ging ik roeien en ik wou me kwalificeren voor de ergometer clubkampioenschappen. Roeide 9.03 over 2000 meter. Een stuk sneller dan ik de afgelopen tijd roeide. Het midden stuk ging heel goed alleen de laatste 700 meter waren echt killing en daardoor niet onder de 9 minuten gehaald.
Netjes! En heb je je gekwalificeerd?

Ik heb weer 16km gelopen door Meijendel, zo prachtig daar! Alleen iedereen om me heen die ook een voorjaarsmarathon maakt al onwijs lange duurlopen, die komen in mijn schema nog lang niet. Maar ach ik maak wel veel kms per week en word steeds fitter dus ik heb gewoon vertrouwen in mijn trainer
Oud 15-01-2017, 14:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet ik nog niet, je mag zelf roeien zo vaak en wanneer je wil en dan moet je een foto van je schermpje sturen. De snelste vijf mogen dan tegen elkaar roeien.
Oud 15-01-2017, 14:57
Verwijderd
Grappig systeem! En dan is het tegen elkaar roeien wel gewoon op het water?
Oud 15-01-2017, 14:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, dit zijn ergometer clubkampioenschappen.
Oud 15-01-2017, 14:59
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Zo dat is een hoop data! Ik snap de helft niet van wat je zegt maar het klinkt interessant haha Is dat dan wel nauwkeurig genoeg?
Ik snap ook de helft niet hoor maar dat komt vanzelf De app is nog volop in ontwikkeling, dus ze maken hem steeds nauwkeuriger. Voor mij (en voor de doelgroep waar Beast op mikt) zijn dingen als piekvermogen en explosiviteit veel interessanter dan de gegevens van slechte uitvoeringen. Het is natuurlijk wel zaak om zoveel mogelijk nette uitvoeringen te doen.
Een hoog piekvermogen en hoge explosiviteit betekenen in de praktijk dat ik veel bewegingsenergie aan een discus mee kan geven. Als de techniek dan in orde is, komt-ie ver
Oud 22-01-2017, 12:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meh, vorige week ging het zo lekker maar de afgelopen week had ik weer heel veel pijn in mijn bekken en nu kon ik amper zitten op de ergometer, het ging gewoon niet lekker

En mijn nieuwe hartslagmeter doet ook stom. Lijkt wel of ie het niet aankan als mijn hartslag hoog is ofzo. Dat was ook nogal een teleurstelling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20170122_112149.jpg (845.6 KB, 3x gelezen)
Oud 22-01-2017, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Meh, vorige week ging het zo lekker maar de afgelopen week had ik weer heel veel pijn in mijn bekken en nu kon ik amper zitten op de ergometer, het ging gewoon niet lekker

En mijn nieuwe hartslagmeter doet ook stom. Lijkt wel of ie het niet aankan als mijn hartslag hoog is ofzo. Dat was ook nogal een teleurstelling.
Hartslagmeting aan de pols is nog niet zo nauwkeurig helaas..

Ik heb vandaag 2 uur gefietst op de racefiets, ik ben best wel een bange oma als het mogelijk glad is dus hard ging het niet, maar was wel lekker! Al had ik eigenlijk spijt dat ik niet was gaan schaatsen toen ik dat mensen zag doen op allerlei mooie plekken..
Oud 29-01-2017, 13:12
Tigerly
Tigerly is offline
Deze week vier keer in de sportschool geweest. Voelt goed!
Oud 30-01-2017, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Deze week vier keer in de sportschool geweest. Voelt goed!
Good busy!

In mijn straat zit trouwens ook zo'n curves sportschool
Oud 30-01-2017, 13:13
Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Good busy!

In mijn straat zit trouwens ook zo'n curves sportschool
Ik zit niet bij Curves hoor! Dat lijkt me echt afgrijselijk!

Ik had het wel een beetje overdreven, m'n rug deed zo veel pijn dat ik mezelf moest drogeren om te kunnen slapen. Beetje uitproberen wat kan en wat niet.
Oud 30-01-2017, 15:27
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik ga vanavond weer balletten
Oud 01-02-2017, 11:47
Tigerly
Tigerly is offline
M'n hele rug is weer één grote krakende bende. Het beheerst zo je dag / gevoel / humeur als je de hele tijd pijn hebt. Ik haat dat.
Oud 01-02-2017, 12:07
Elin3
Elin3 is offline
Hardloopmaatje en ik vonden het steeds te koud om hard te lopen dus tegenwoordig doen we Walk at Home video's. Het voelt een beetje suf, zo voor een scherm op je plaats stappen, maar uiteindelijk staan we vaak nog flink te zweten
Oud 01-02-2017, 12:17
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Hardloopmaatje en ik vonden het steeds te koud om hard te lopen dus tegenwoordig doen we Walk at Home video's. Het voelt een beetje suf, zo voor een scherm op je plaats stappen, maar uiteindelijk staan we vaak nog flink te zweten
Deed jouw moeder dat ook niet altijd, vroegâh?
Oud 01-02-2017, 12:26
Verwijderd
Goeie kleding kopen! Of een muts en handschoenen op, dat helpt al een boel. Het is echt niet snel te koud om hard te lopen. Alleen met gladheid moet je uitkijken.
Oud 01-02-2017, 12:49
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Deed jouw moeder dat ook niet altijd, vroegâh?
Haar moeder doet dat al ja-ren. Ze is er echt kilo's mee afgevallen ook. Maar wij zijn met 3x keer per week wel minder fanatiek. Haar moeder doet braaf 5x per week zo'n workout.

Citaat:
Goeie kleding kopen! Of een muts en handschoenen op, dat helpt al een boel. Het is echt niet snel te koud om hard te lopen. Alleen met gladheid moet je uitkijken.
Handschoenen is wel een idee ja. Ik heb wel altijd het idee dat ik er in de winter langer verkouden door blijf (keelpijn vooral), dus voor nu vind ik het binnen lopen ook wel prima.
Oud 01-02-2017, 13:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Keelpijn kan komen door de drogere lucht dus proberen door je neus te blijven ademen en goed drinken of een sjaal voor je mond.
Oud 01-02-2017, 13:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben weer bij de fysio geweest en ik mag wel sporten maar alleen rustig aan. Ze heeft weer een nieuwe theorie over waar mijn klachten van komen.
Oud 01-02-2017, 14:07
Verwijderd
In principe is sporten juist goed voor de weerstand: http://www.volkskrant.nl/archief/is-...tand~a3396182/

En buiten sporten is dan nog beter omdat sportscholen vaak warme broeikassen vol bacteriën zijn
Oud 01-02-2017, 21:52
Tigerly
Tigerly is offline
Dat denk ik wel vaak van mijn 50 graden warmte waar ik in sport. Maar dan denk ik juist: hey, goed voor de weerstand.
Oud 03-02-2017, 15:57
Koekje
Koekje is offline
Wat luisteren jullie voor muziek bij het sporten? Ik heb wat inspiratie nodig

Ik ben trouwens heel goed bezig
Oud 03-02-2017, 17:23
Verwijderd
Citaat:

Geen. In het heel zeldzame geval dat ik wel muziek meeneem is eigenlijk alles goed. Soms klassieke concerten als ik op lage hartslag wil lopen, soms gewoon radio.
Oud 03-02-2017, 18:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de fysio gewoon wat er op staat, spotify ofzo. Tijdens het roeien niets, dan vind ik de stilte juist heerlijk. Dat ik alleen mijn vriendin haar ademhaling hoor en de riemen in de dollen
Oud 03-02-2017, 21:17
Michel01
Michel01 is offline
Citaat:

Hardcore
Oud 04-02-2017, 19:38
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik luister tijdens het fietsen altijd klassieke muziek. Of hitzone 1-30.
Oud 04-02-2017, 19:43
Tigerly
Tigerly is offline
Ik heb vandaag een massage van een uur gehad en m'n rug doet weer een beetje wat 'ie moet doen.

Regels voor berichten