Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De status van de vrouw in de islaam Overgeleverd door Ma'qal ibnoe yasaar hij zei er kwam een man naar de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) en zei ik heb een vrouw gevonden die een eer heeft en schoonheid bevat maar ze kan kinderen niet baren zal ik haar huwen? Hij (de profeet) zei Nee, de man kwam aan met een andere vrouw die hij gevonden had en een derde toen zei de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) Huw de vrouw die kinderen kan baren en die aardig is, ik zal op de dag des oordeels de profeet met de grootste volk zijn.” (overgevelerd door Aboe daawoed 1754) “Huw de goede vrouwen die vruchtbaar zijn, zodat de (moslim)gemeenschap groter is dan de andere op de Dag des Oordeels.” (Rawa Ibn Hiben Sahih) Deze uitspraak (hadith) van de Profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) houdt in: De aanmoediging om kinderen te wensen, zowel zoons als dochters. De Islam heeft speciale verdiensten gegeven om meisjes te wensen en groot te brengen. Dit is vanwege de mensen van onwetendheid (djahiliyah) uit het verleden en van het heden. Zij haatten het om dochters te hebben en ze waren altijd verdrietig en boos met hun geboortes. Allah (swt) zegt hierover in de Qor’aan: “En wanneer het nieuws van (de geboorte van) een dochter tot één van hen kwam, werd zijn gezicht somber en hij was vervuld met innerlijk verdriet. Hij verbergt zichzelf voor de mensen wegens het slechte nieuws wat hij kreeg. Zal hij haar houden met schande of haar begraven in de aarde? Zeker (weet) slecht is hun beslissing.” (16:58-59) Maar de Boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) kwam en verhief de status van de dochters gegeven door Allah (swt) en maakte het grootbrengen van dochters belangrijk en beloonde de ouders daarvoor in het hiernamaals met een goede positie. De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: “Een ieder die twee meisjes grootbrengt tot zij de volwassenheid bereiken – degene en ik zullen (samen) komen op de Dag der Opstanding – en hij strengelde zijn vingers inéén (in het Paradijs). (Moeslim) Als de ouders deze uitspraak van de Profeet Allah's vrede en zegen zij met hem ) horen zouden ze juist verheugd moeten zijn en zouden graag dochters moeten wensen. De reden dat de ouders, vooral de vaders, verdrietig werden na het horen van de geboorte van een dochter en haar (levend) begraafde, is vanwege het feit dat zoons status, macht en verdiensten brachten voor het gezin. Dochters werden gezien zonder enig voordeel voor het gezin. De mensen van onwetendheid zagen in dochters teveel kosten en vreesden voor armoede. Hierop zei Allah (swt): “En doodt jullie kinderen niet uit vrees voor armoede; Wij voorzien hun en jullie van levensonderhoud. Weet, hen doden is een grote zonde.”(17:31) En voor de mensen van onwetendheid die een afkeer hebben van het vrouwelijke wezen zegt Allah (swt): “…En wanneer julie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.” (4:19) Uiteindelijk bepaalt Allah de Schepper, de Almachtige, of het een jongen of een meisje is. Zoals Allah (swt) zegt in de Qor’aan: “Aan Allah behoort de heerschappij / koninkrijk van de hemelen en de aarde. Hij schept wat Hij wil en Hij schenkt meisjes aan wie Hij wil en Hij schenkt jongens aan wie Hij wil. Of Hij schenkt hun jongens en meisjes. En Hij maakt onvruchtbaar wie Hij wil. Waarlijk, Hij is de Alwetende en is in staat alles te doen. (almachtig)” De status van de vrouw in de islam is verheven op een waardevolle plaats. Haar aanwezigheid zal vaak een rol spelen in het dagelijkse leven van een elke moslim. De man en de vrouw in de islam hebben rechten en plichten die bij een ieder van hen passen De moslimvrouw is een onderwijzeres in de opbouw van een rechtvaardige goede samenleving, zolang ze de Weg van de Qor’aan en Soennah van de profeet(Allah’s vrede en zegen zijn met hem) volgt. Want trouw blijven aan de Qor’aan en de Soennah weerhoudt elke moslim -man of vrouw- af te dwalen op elke manier. Het geheim in haar belangrijkheid ligt in de enorme last en de verantwoordelijkheid die op haar rusten en de moeilijkheden die zij kan tegenkomen- verantwoordelijke heden en moeilijkheden waarvan er sommige zijn die een man niet eens kan dragen. De moslimvrouw vervult in haar leven verschillende rollen; van baby naar kind, naar jonge volwassen vrouw, naar echtgenote en naar de moeder rol. Bij elke van deze fases heeft de moslimvrouw haar rechten en plichten. De belangrijkste plicht dat altijd blijft gelden zowel de man en vrouw is het aanbidden van Allah de verhevene en het volgen van de leringen van de profeet(Allah's vrede en zegen zij met hem). Zoals Allah de Verhevene zegt in de Qor’aan: “Voorwaar, de mannen die zich hebben overgegeven (aan Allah) en de vrouwen die zich hebben overgegeven, en de gelovige mannen en de gelovige vrouwen, de gehoorzame mannen en de gehoorzame vrouwen, en de waarachtige mannen en de waarachtige vrouwen, en de geduldige mannen en de geduldige vrouwen, en de ootmoedige mannen en de ootmoedige vrouwen, en de bijdragen gevende mannen en de bijdragen gevende vrouwen, en de vastende mannen en de vastende vrouwen en de mannen die over hun kuisheid waken en de vrouwen die (daarover) waken, en de mannen die Allah veelvuldig gedenken en de vrouwen die gedenken: Allah heeft voor hen vergeving bereid en een geweldige beloning.” (Soerah Al Ahzab:35) “Wie goed doet, man of vrouw, en hij gelooft: Voorwaar, aan hem geven Wij een goed leven. En Wij zullen hen zeker belonen met hun beloning, volgens het beste van wat zij plachten te doen.” (Soerah An Nahl: 97) De verdere rol van de vrouw begint daarna bij het goed behandelen en het respect hebben voor haar ouders. De islam vernoemt meerdere malen dat in de Qor’aan en soennah. De ouders van haar staan in een hoge status. “En aanbidt Allah en kent Hem in niets een deelgenoot toe, en wees goed voor de ouders…” (Soerah An Nisa:36) “En wij hebben de mens bevolen goed te zijn voor zijn ouders..” (Soerah Al Ankaboet:8) “En Wij bevolen de mens (goedheid) jegens zijn ouders. Zijn moeder droeg hem in zwakheid op zwakheid.” (Soerah Loeqman:14) Maar het is niet toegestaan om de ouders te gehoorzamen met iets dat Allah de Verhevene verboden heeft verklaard want de gehoorzaamheid aan Allah de Verhevene gaat boven de gehoorzaamheid van de ouders. Allah de Verhevene zegt in de Qor’aan: “ En als zij jou dwingenen dat jij iets aan Mij toekent, zonder dat jij er kennis over hebt: gehoorzaam hun dan niet.” (Soerah Loeqman: 15) Naar mate haar ouder worden zullen haar plichten veranderen en vermeerderen want na het huwelijk wordt ze echtgenote en moeder. De moslimvrouw krijgt ook steeds meer een verzorgerlijke rol zo verzorgerlijk dat zelfs waneer ze zwanger is, ze de verantwoording draagt voor haar baby en dat ze hem moet verzorgen door ervoor te zorgen dat ze niks schadelijks eet, handelt etc.. Het huwelijk van moslimvrouw en haar echtgenoot is een gezegend contract in de islam. Een lange levensreis met beide dat gevuld gaat met liefde, samenwerking en harmonie. Allah de verhevene zegt hierover in de Qor’aan: “ En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.” (Soerah Ar Roem:21) De vrouw als moederrol draagt het meeste verzorging voor kinderen. Ongetwijfeld zijn kinderen een bron van verheuging en gezelligheid, de kinderen maken het leven zoet. De beide ouders dragen de verantwoording om de kinderen volgens de Qor’aan en de Leringen van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) op te voeden. Vooral de vrouw moet er goed bewust van zijn dat ze een grote verantwoording draagt want de kinderen zijn het meest van de tijd bij haar. De kinderen trekken zich ook meer naar de moeder. Het geheim van haar belangrijkheid van een moslimvrouw ligt in de enorme last en de verantwoordelijkheid dat haar toe behoort. De moeilijkheden en de verantwoordelijkheden die op haar rusten en de moeilijkheden die ze kan tegen komen. Dat is waarom één van de belangrijkste verplichtingen van een persoon dankbaar, vriendelijk, respectvol en een goede relatie met haar te tonen. En in deze zaak is ze bevoorrecht en boven de vader geplaatst “Er kwam een man naar Allah’s boodschapper(Allah's vrede en zegen zij met hem) en zei ‘O Boodschapper van Allah! Wie van de mensheid komt de beste kameraadschap van mij toe?’ Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) zntwoorde: ‘Jouw moeder’. De man vroeg: ‘Wie daarna’? Hij ((Allah's vrede en zegen zij met hem) antwoordde: ‘Jouw moeder’. De man vroeg vervolgens: ‘Wie daarna’? Dus de profeet( (Allah's vrede en zegen zij met hem) antwoordde opnieuw: ‘Jouw moeder.’ De man vroeg vervolgens: ‘Wie daarna’? Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem antwoordde: ‘Dan je vader.’ (Al Boecharie & Moeslim, overgeleverd door Aboe Hoeraira) Dit betekent dat aan de moeder drie keer meer vriendelijkheid en goede behandeling moet worden gegeven dan aan de vader. Als ze de kinderen een islamitische opvoeding geeft zodat ze voorbereid zijn om in de latere omgeving goed functionerende moslims worden. Over de verantwoording die de moslim moeder draagt staat ook vermeld in de Qor’aan: “O jullie die geloven, behoedt julliezelf en jullie gezinsleden van de Hel…” (Soerah At Tahrim: 6) Hoe kan de moslimvrouw haar kinderen op de juiste manier een islamitische opvoeding geven? Door middel van waardevolle kennis op te doen dat al moet beginnen in haar jonge jaren, en als dat niet het geval was geweest zou ze dagelijks kennis moeten op blijven doen zodat ze de juiste voorbeeld rol kan zijn. Ook al heeft de moeder vele taken te verrichten heeft ze nog geen excuus om geen kennis op te doen, het is wel zo dat de man zijn kennis die hij opdoet over moet dragen aan de vrouw. Maar als dat niet het geval is zal ze haar best moeten doen om zelf te leren. Zoals de profeet (Allah’s vrede en zegen zijn met hem) zegt: “Het opdoen van kennis is een plicht van iedere moslim” ( Boecharie & Moeslim) De moeder is ook een leerschool Dit zijn taken waarvoor de vrouw geschapen is en hierbij is moederliefde een belangrijk onderdeel. De moeder is een leerschool, een goede voorbereiding betekent een goed volk. De barmhartigheid van moeders is een bron van liefde die wij allemaal meekrijgen en onmisbaar is in onze opvoeding. De liefde die wij putten uit deze bron is van grote invloed op ons gedrag tegenover de medemens. Een natie bij wie moederliefde voldoende is overgedragen, betekent een volk met liefde in zich. Moederliefde moet goed overgedragen worden om een goede samenleving tot stand te brengen. Zonder haar liefde zouden we iets te kort komen in ons mens-zijn. Het spreekt vanzelf dat haar liefde en haar waarde door niets en niemand aangetast mag worden. En als echtgenote geeft haar effect van aanwezigheid rust, zoals Allah de Verhevene zegt in de Qor’aan: “En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rijstbij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.” (Soerah Ar Roem: 21) De vrouw in ere gehouden. De edele scheppingsvorm van de vrouw wordt alleen door de islaam in ere gehouden. De Islaam verheft de status van de vrouw en geeft haar bescherming tegen oneerbaarheid en negatieve invloeden die haar lichaam misbruiken voor materialis-tische doeleinden. Een gemeenschap waarvan de mensen geld en materialisme begeren, onderdrukt zijn waarden en normen. Daardoor kan de natuur van de mens niet tot zijn positieve uiting komen. Alleen door Zijn regels kan een positieve en liefdevolle samenleving tot stand komen. Door de lichaamsbouw van de man heeft hij bepaalde taken die de vrouw niet tot haar verantwoordelijkheden hoeft te rekenen. De man kan ook bijvoorbeeld geen kinderen baren, borstvoeding of moederliefde geven. Dat zit niet in zijn natuur. Haar recht om zich te bedekken. De vrouw is een aantrekkelijk wezen waarvan misbruik gemaakt kan worden. Misbruik begint al bij het zien van haar lichaam. Daarom heeft God, de Alwetende de vrouw het recht gegeven en de plicht opgelegd om haar schoonheid te bedekken. Dit is de manier om haar waarde als mens te handhaven. Ook voor de man zijn er regels, het is zeker niet zo dat alleen de vrouw voor orde moet zorgen, ook aan de man zijn er gedragsregels opgelegd die wij zowel in de Qor'aan als in de overleveringen van de profeet (Allah’s vrede en zegen zijn met hem) terug kunnen vinden. Kortom: Het zien van de vrouw als een sexobjekt is in de Islaam een zonde. Het nut van de sluier Waarom wordt de sluier als een onaangenaam kledingstuk beschouwd, in een maatschappij waarin de vrouw als een lustobjekt wordt benaderd? De sluier beschermt de vrouw tegen negatieve invloeden en handelingen van buitenaf De sluier beïnvloedt het beeld voor de ogen en houdt de intentie van de medemens mogelijk rein en zuiver. De sluier bedekt de moslim vrouw tegen zoekende ogen waarachter een slechte intentie kan verschuilen. De schoonheid van de vrouw wordt niet gezien door degenen die een slechte intentie kunnen dragen of de intentie kunnen hebben die kan leiden tot vrijmoedig gedrag. De sluier voorkomt een heleboel nare problemen. Als laatste eindigt deze lezing met een uitspraak met zijn eigen woorden van Sheich Abdoel Aziez bin Baaz: En ik lijd geen twijfel dat mijn moeder (Moge Allah Zijn Genade aan haar schenken) een ongelooflijke invloed op mijn had, in het aanmoedigen mij te laten studeren en zij hielp mij erin. (Moge Allah haar beloning laten toe nemen en haar belonen met de beste beloningen van wat zij voor mij deed. Er is ook geen twijfel over dat het huis waarin vriendelijkheid, liefde en zorg is, samen met de correct islamitische opvoeding een grote invloed op de man heeft, Dus zal Hij Insha Allah succesvol worden in zijn aangelegenheden en in iedere zaak. Dus aan Allah de verhevene vraag ik succes te schenken en ons allen te leiden naar datgene waar Hij van houdt en wat Hem tevreden stelt. En Moge de gebeden en vrede van Allah op onze profeet (Allah’s vrede en zegen zijn met hem) zijn. |
![]() |
|
mjah. Je moet als nederlandse jongedame maar eens gaan rondlopen in een streng islamtisch land zonder hoofddoekje en tapijt om je heen. Dat moet dan weer wel.
||
Citaat:
|
Ik zie het niet als mijn (als Nederlander zijnde) taak om het marokkanen zo gemakkelijk mogelijk te maken te integreren hier in Nederland. Ze zullen helemaal zelf moeten integreren, ja moeten, want ook zij zullen zich aan onze wetten en regels moeten aanpassen en daarvoor is integratie nodig. Het probleem met marokkanen is dat ze relatief meer gewelds- en overlast veroorzaken dan welke andere groep in Nederland. Persoonlijk heb ik nog nooit een marokkaan ontmoet waarmee ik fatsoenlijk heb kunnen praten, maar ben ik wel vaak uitgescholden door marokkanen. Nu ken ik niet veel marokkanen, maar het feit is en blijft dat ze relatief gezien tegenover andere groepen niet integreren. De marokkanen moeten zich niet meer als marokkanen zien, maar als Nederlanders, ze moeten deel uitmaken van de Nederlandse maatschappij, hiervoor moeten ze ook door de Nederlanders als Nederlanders aangezien worden.
||
![]() |
Citaat:
Die uitbuiting van vroeger heeft er nix mee te maken. In Frankrijk wonen pakweg 4 miljoen Maghrebijnen (Marokkanen + Algerijnen+ Tunesiers) als jij die in allemaal wijken en steden bij elkaar stopt (Marseille, Noord-Parijs etc) dan zijn de gevolgen daarvan niet te overzien. Marokko was trouwens geen kolonie van Frankrijk.. In het noorden zaten de Spanjaarden, in het zuiden de Fransen en in een paar steden aan de Noord-West kant de Britten...... Abdelkader Benali was degene die die prijs onlangs had gewonnen.. Ik denk dat je daar op doelde. Oke nu ik alle foutjes ff heb rechtgezet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede zie ik niet veel verschil tussen de Turkse en Marokkaanse gemeenschap, en al helemaal niet in het al dan niet hechter zijn met mekaar. Zoek even op internet en zie hoeveel Marokkaanse verenigingen er bestaan. Het hangt denk ik ook per regio in NL af. In Rotterdam en Zaandam wonen de grootste Turkse gemeenschappen, waar dan automatisch verenigen en ondernemingen gericht op Turken ontstaan. In Amsterdam, waar ik woon, en Utrecht geldt dit weer voor de Marokkanen. Qua taal ben ik het helemaal met jullie oneens. Mijn zus geeft les op een basisschool in Amsterdam-Oost met een hoog percentage allochtone kinderen. Turkse kinderen praten zodra de school uit is in het Turks met elkaar, bij Marokkaanse kinderen speelt dit veel minder. Kennis hebben van de NL-taal heeft overigens volgens mij nix te maken met de (overeenkomende) cultuur van het land van herkomst. Dit ligt gewoon aan de taalvaardigheid dat het kind bezit en de omgeving waarin het kind opgroeit. Nu echt ontopic! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als een Marokkaan meedraait met de NL-maatschappij, zich aan de wetten houdt en haar of zijn plichten nakomt. Vind ik dat niemand wat te klagen heeft. Je zegt overigens het volgende: zij zullen zich aan onze wetten en regels moeten aanpassen en daarvoor is integratie nodig. Vertel me is, wanneer gaat dit op? Welke wetten verschillen hier met de wetten van bijv Marokko wat de integratie hier belemmert? Ik kan wel wat uit de losse mouw schudden (correct?) qua wetten; dat een stelletje dat niet getrouwd is niet in 1 kamer in een hotel mag overnachten, dat euthanasie en abortus niet is toegestaan, dat kritiek op de monarchie niet is toegestaan, dat dat dat.... maar wat is daar slecht aan? En waarom zou dat de integratie ten nadele komen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit is bekend in nederland, alleen de mensen die klagen over de marokaanse criminalieit hebben geen last van grote criminlen. De grote criminelen schieten elkaar het hoofd eraf. Ik heb nog gezegd kleine criminaliteit dus voel je niet meteen aangevallen. Ten tweede Vraag in een stad aan marokaan een andere naam van een marokaanse jongen die een stuk verderop woont. Hij zal hem niet kennen als tie niet bij hem in de buurt woont. Vraag je dit aan een turkse jongen zal hij die jongen die verderop woont wel kennen. Hij zal hem van een bruiloft kennen,turkse voetbal vereniging,koffiehuis, in de winkel waar z'n neefje diegene van kent enz. Verder begroeten turken elkaar altijd en stellen ze ook vrienden van hun voor aan nederlanders dit zie ik niet bij de marokanen. Ik zach ook een keer op nederland 3 een groep marokaanse jonge mannen die in utrecht een voetbal club wouden oprichten. In de maanden waar ze jongens zochten om lid te worden waren er maar 30. 3e Punt ben ik wel en niet mee eens. Marokanen praten net als turken met elkaar in hun eigen taal als het over hun gaat. Als ze met nederlandse vrienden of vriendinnen zijn spreken ze nederlands. Bij hun ouders spreken beide groepen in hun eigen taal,als je dit niet toegeeft zit je gewoon in je eigen wereld.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn genoeg initiatieven vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf genomen om die jongeren op het rechte spoor te krijgen. Dit initiatief komt echter vaak vanuit de 'goeie jongens'. En als zo'n jongen bijvoorbeeld met de 'slechte jongens' omgaat laat hij zich door hun beinvloeden en niet door de mooie praatjes van de goeien die hem vertellen dat hij moet studeren en een diploma moet halen. Als iemand zich bijvoorbeeld in het crimele circuit bezighoudt is het heel moeilijk om daar uit te stappen. Het is vanzelfsprekend wel heel makkelijk om erin te stappen.. Als een jongen zijn toekomst uitzichtloos vindt en alles gaat fout op school, thuis etc, dan zal hij zijn toevlucht eerder zoeken bij de bad boys om daar makkelijk geld te verdienen dan bij the good guys.. Wat voor efficients zie jij de Marokkanen zelf dan ondernemen voor deze jongens? Ze luisteren toch niet. Het initiatief om te veranderen moet vanuit hun zelf komen. Ik zie ook niet echt een goeie oplossing voor deze ontspoorde jongeren behalve het bij de oorzaak aan te pakken. Dus meer begeleiding en extra steun al vanaf jongs afaan. Op de basisschool moet dit al beginnen. De jongen moet goed geinformeerd worden over het voortgezetonderwijs etc, hij mist nl. die begeleiding van thuis uit. Wat ook vaak voorkomt is dat een kind ver onder zijn kunnen een advies krijgt. Zie het resultaat: de vmbo scholen zit bomvol allochtonen. En iemand die een professor zou kunnen worden slijt nu zijn dagen als automonteur. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, zal je even verbeteren. Bij ons zit er veel meer verschil in de taal. Zo heb je de Arabieren en de Berbers die ieder hun eigen taal spreken. Waar ik woon is het ongeveer gelijk op verdeeld en dan kan ik niet met mijn berbers buurmeisje in het Marokkaans-Arabisch babbelen, simpelweg omdat zij mij niet verstaat! Turkse kinderen praten ALTIJD turks onderling met elkaar, misschien echt op een paar uitzonderingen na die niet in zwarte wijken wonen en het anders gewend zijn. Ik leef in de realistische wereld, weet niet of ik dat wel over jou kan zeggen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
[/B][/QUOTE] |
![]() |
|||||
![]() |
[QUOTE]ESCO schreef op 21-06-2003 @ 02:07:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2e zin: Klopt. 3e zin: Nee, daar ben ik t niet mee eens, ik praat hier thuis denk ik voor iets minder dan de helft Nederlands, de rest in t Turks, maar met mijn vader prat ik weer vaker NLs dan met mijn moeder. Met mijn broertje weer bijna altijd vaker Nederlands dan met mijn ouders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kan jij mij dan verklaren waarom turken meer contact hebben met Nederlanders, dan dit bij de marokkanen t geval is? En, ik begrijp dat dit voor jou bullshit is, omdat jij toch heel anders bent dan de gemiddelde marokkaan. T is gewoon vaak zo dat de turkse manier van omgang vaak wat tsja..'socialer' is, maar dit heeft weeer te maken met de cultuur en gewoontes vh land van herkomst. Turkije is nou eenmaal meer Europees gericht dan Marokko. En t gaat steeds meer richting Europa en dit speelt wel degelijk een rol, omdat t land sneller aan t veranderen is dan bijv. Marokko, waardoor ook de mensen hier sneller veranderen. De kloof wordt kleiner. Dit zie je bijv. heel goed in de manier van opvoeden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus komt niet praten dat bij de turken criminaliteit veel hoger is als bij de marrokanen, want dat is gewoon niet zo. Trouwens de nederlandse bevolking heeft overal het algemeen meer last van marrokaanse kruimeldieven als turkse maffiosio (hoe je dat ook schrijft). Hoewel ik wel wil dat al die turkse maffia gasten uit het land gekickt moeten worden, want die teringlijers moet ik niet. En kijk kben een nederlandse turk of een turkse nederlander (vader is turk, moeder nederlands) en ik ga best veel met turken om. Tenminste in het weekend. In almere (de stad waar ik woon) wonen weinig turken en veel marrokanen dus doordeweeks ga ik oa ook veel om met marrokanen. En uit ervaring heb ik geconstateerd dat turken veel hechter zijn dan marrokanen. Maarja dat komt ook omdat de marrokanen bestaan uit berbers en arabieren. Dat zijn twee verschillende volkeren. Weet je wat ik jammer vind is dat turken een groep vormen, marrokanen een groep vormen, nederlanders een groep vormen etc etc. Pure bullshit het is juist beter om met iedereen gewoon om te gaan. Dan krijgen we meer respect voor elkaar, en wij jongeren zijn de toekomst. Dus kzou het liefst zien dat er geen groepen meer onstaan die door je afkomst zijn gevormd. |
![]() |
||||
![]() |
[QUOTE]Miss_Maroc schreef op 21-06-2003 @ 11:50:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 23:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Marokkaanse jongeren zijn vooral acties in de vechtsporten (kickbox, thaiboks) en daar zijn dus weer wel genoeg verenigingen van op te noemen voor Marokkaanse peeps. Maar goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als Turken meer contact zouden hebben met NLers dan bij marokkanen het geval zou zijn, betekent dat dan niet dat Marokkanen juist degene zijn die zich meer in groepsverband ophouden... Jep. Waarom ben ik anders dan de gemiddele Marokkaan? Ja inderdaad je ziet dat de opvoeding van bep. Turkse kinderen aan het veranderen is hier in NL. Daar moet ik je gelijk ingeven. De huppelende buikdanseresjes hebben waarschijnlijk toch nog wat teweeg gebracht en wat impact gehad. Jammer dat die cultuur zo aan het veranderen is, zal alleen maar radicalisering oproepen van Islamitische extremisten in Turkije. Maar goed ik ga nu waarschijnlijk een stap te snel voor deze discussie. Ik neem aan dat je een Ataturk sympathisant bent ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als ze genoeg prijzen geld hebben kunnen ze hun eigen sportschool oprichten, is alleen maar goed. Bij thai boxen leer je respect te krijgen voor anderen, heel goed om marokaansen jongeren van de criminaliteit af te houden.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf ook 1 van de nieuwe (her)ontdekkers van de Islam, behorende tot de Marokkaanse jeugd. Ik lees hier veel overeenkomstige gevoelens en zie, wat mij allang niet meer verbaast, dat het voornamelijk de Islam is die de mensen hun geluk, kracht en waardigheid terug geeft. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het heel belangrijk is om kennis te zoeken over de Islam, dat is de enige manier om vooruit te komen. Want zonder kennis kun je niets beginnen. Iemand die bijvoorbeeld zegt buschauffeur te zijn, maar niet eens een rijbewijs heeft is natuurlijk geen buschauffeur. Net zoals een piloot daadwerkelijk zijn vak uitoefent wanneer hij vliegt en je dan ook met recht diegene een praktiserende piloot kunt noemen. Met vriendelijke groeten, Bilal |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom is ze zo veranderd? Wat is er mis mee om in een mouwloos tshirt rond te lopen? Waarom zou je een hoofddoek moeten dragen? Er staat nergens dat t verplicht is ene hoofddoek te dragen en ale helemaal nergens hoe je t precies moet dragen. Misschien omdat dat mooier staat? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De Mosliem behoort geen eigen begeerstes te volgen. Het gezonde verstand is het enige wat telt bij het maken van je keuzes. Het Islamitisch oordeel betreffende de Hoofddoek is geen discussiepunt onder de erfgenamen (Islam geleerden) van de profeet vzmh. Iemand die zegt dat hij Moesliem(a) is omdat zijn/haar ouders het waren heeft de boodschap niet begrepen/bestudeerd. De eerste openbaring die de profeet Moehammed vzmh via de aartsengel Gebriel (Gabriel) kreeg begon niet voor niets met de woorden: Iqra! (Lees), Iqra bismirabbika ladzie galaq (Lees in de naam van jouw Heer die heeft geschapen) ..... etc. Wat ik bijvoorbeeld pas geleden te horen kreeg deed mij een beetje versteld staan. Hoe kun je nou op je gezonde verstand zonder ook maar ooit de kennis ervan bestudeerd te hebben, door een droom jezelf bekeren tot het Christendom? Wat als diegene de volgende keer Boedha ziet? Of misschien wel Ghandi ofzo, wordt diegene dan Boedhist... Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 11:09. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Simpele check op walidin.com : "Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; ..." (Quran33:34) Quran(24:32)"En zegt tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan datgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen , of haar (vrouwelijke) slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben (eunuchen), of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar mogen worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen" De vrouw moet haar schoonheid bedekken. De vormen van het lichaam mogen niet te zien zijn en het haar, de hals en de oren moeten bedekt zijn. Het zijn de mensen die het niet kunnen opbrengen om de Hijab (hoofddoek) te dragen en daarom het woord van Allah verdraaien om het in hun voordeel te doen laten uitkomen. Als je nog meer hadiths wil hebben hoor ik het wel. Ik denk niet dat je eigelijk beseft wat je net hebt opgeschreven.. Je beweert hier eigelijk mee dat al die miljoenen moslima's die hun schoonheid bedekken voor een niet-mahram, dit voor nix doen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Even tussendoor: wist je dat in de Bijbel staat dat het varken een onrein dier is en derhalve niet gegeten mag worden? Staat in Deuteronium. Als je de Bijbel goed leest, zijn er veel overeenkomsten met de islam en het jodendom. Toch vreemd dat er dan zoveel haat is tussen die groepen.
|
![]() |
|
![]() |
Ik haat geen Joden of Christenen. Ondanks dat ik mijn overgeef aan God, en de Islam als complementering zie op het Joden - en Christendom haat ik ze niet. Ik als Moesliem maak geen onderscheid tussen de profeten, ondanks dat de Joden en Christenen dit wel doen, en nog steeds haat ik ze niet. Lakoem die noekoem wali'jadien (Zij hun geloof, wij ons geloof).
|
![]() |
||
Citaat:
Denk alleen dat de christelijke kerk minder streng is met hoe je zelf leeft, want "je bent immers een mens en geen god" en van een mens kun je niet zoveel verlangen (omdat hij/zij immers god niet is). Ofzoiets.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Ayaan Hirsi Ali Sjied No Clue | 69 | 30-12-2003 18:43 | |
integratie van de Marokkanen batisimon | 134 | 07-12-2002 16:34 | |
Kut-Marokkanen Miss_Maroc | 254 | 23-11-2002 00:57 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 | |
Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst Verwijderd | 132 | 15-03-2002 22:40 |