Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 11:54
batisimon
batisimon is offline
Een aktueel onderwerp is de vraag of de Marokkanen in Nederland wel Geintegreerd zijn of niet.

Maar wat vindenjullie?

Op welke punten zijn de Marokkanen wel of niet geintegreerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 11:55
PFP
PFP is offline
Ik vind dat he de laatste tijd een beetje te vaak over dit soort onderwerpen gaat. Dan krijgen we dutchy weer die alle buitenlanders loopt te verdedigen etc etc
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:49
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Ik vind dat he de laatste tijd een beetje te vaak over dit soort onderwerpen gaat. Dan krijgen we dutchy weer die alle buitenlanders loopt te verdedigen etc etc
'

Je bent alleen maar persoonlijk bezig en je gaat niet in op het onderwerp!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
batisimon schreef:
Een aktueel onderwerp is de vraag of de Marokkanen in Nederland wel Geintegreerd zijn of niet.

Maar wat vindenjullie?

Op welke punten zijn de Marokkanen wel of niet geintegreerd?

Tja, je kan hier niet echt antwoord oppgeven omdat je niet kunt generaliseren, maar ik vind wel dat het beter kan en moet bij de marokkanen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:51
Verwijderd
'De' Marokkanen zijn geïntegreerd.

Zo'n stelling is vanuit geen enkele discipline te verdedigen, vanuit de sociologie noch de antropologie. Véél te algemeen, dus.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:06
digga
digga is offline
Waarom moet het altijd gaan over Marokkanen in Nederland die wel of niet zijn geintegreerd? Oh ja, komt zeker door Pim met zijn loze verhalen. Sommige Marokkanen zijn wel geintegreerd en andere niet. BIG DEAL! Laat ze lekker. Alle mensen hebben het recht om te leven zoals ze willen, zolang ze anderen daar geen kwaad mee doen. Net zoals iedereen het recht heeft om niet te worden beoordeeld op zijn/haar afkomst.
Oud 15-04-2002, 18:08
PFP
PFP is offline
Citaat:
digga schreef:
Waarom moet het altijd gaan over Marokkanen in Nederland die wel of niet zijn geintegreerd? Oh ja, komt zeker door Pim met zijn loze verhalen. Sommige Marokkanen zijn wel geintegreerd en andere niet. BIG DEAL! Laat ze lekker. Alle mensen hebben het recht om te leven zoals ze willen, zolang ze anderen daar geen kwaad mee doen. Net zoals iedereen het recht heeft om niet te worden beoordeeld op zijn/haar afkomst.
Dat is nu juist het probleem sommige doen andere mensen kwaad door geweld verkrachtingen maar ook crimineel gedrag zoals fraude diefstal. En dat heeft er allemaal mee te maken dat die mensen niet gewend zijn aan alles om hun heen en dat ze dit gewoon kunnen flikken!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:37
Donkere Ziel
Donkere Ziel is offline
Marrokanen, een onderdeel van onze samenleving ?
gedowngen wel ja.
maar het slaat nergens op ik bedoel niet te genalisreren maar het is gelul om te zeggen dat ze netjes zijn enzo.
dat is een groot gedeelte niet.
zieker is de politiek, die het gewoon heel ver heeft laten komen waardoor:
en nu bijna geen controle meer is.
krijg hier vast allerlei linkse antwoorden op en misschien ben ik voor jou nu een racist..
das niet mijn zorg.
ik ben realist
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:29
Freshmaker
Freshmaker is offline
Als je je geloof meeneemt naar het buitenland en hier op onze belastingcenten moskeeën bouwt vind ik niet dat je goed geintegreerd bent. Als je ziet dat de helft van de allochtonen geen inburgeringscursus afmaakt vind ik ook niet dat ze goed geintegreerd zijn. Als je ziet dat ze allemaal op een hoop bij elkaar wonen en op hun kinderen op speciale moslimscholen gooien vind ik het al helemaal niet.
Oud 15-04-2002, 21:50
Egyptian
Egyptian is offline
ze spreken toch de nederlandse taal, gaan toch naar nederlandse scholen. Beoefenen toch gewoon net als jullie beroepen uit.
Oke, we bouwen moskee's, nou en, heeft 't nederlandse volk daar last van ?

Ik vindt dat de marokanen, net als de Egyptenaren trouwens, best goed integreerd zijn. oke er zijn uitzonderingen, maar dat is met alles. het grootste gedeelte past zich prima aan hier.
Oud 15-04-2002, 22:12
twiety
twiety is offline
Op sommige punten is de integratie goed (fietsendiefstal ), maar op de meeste punten laat het toch te wensen over, met name wat betreft het spreken van de Nederlandse taal. En dan vooral het DOEN (ook als het je niet goed uitkomt!), niet het KUNNEN. Ook de standpunten over homo's en vrouwen getuigen vaak niet van een goede integratie, thema's zoals bloedwraak even daargelaten.

Even een mopje hierover:

Op de vraag of buitenlanders in dit land goed geintegreerd zijn, antwoordde 71% van de Nederlanders ontkennend.

De overige 29% antwoordde: "msfjajalj kljadsfljsdf uioeroqjo" of iets van die strekking.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 22:52
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Als je je geloof meeneemt naar het buitenland en hier op onze belastingcenten moskeeën bouwt vind ik niet dat je goed geintegreerd bent. Als je ziet dat de helft van de allochtonen geen inburgeringscursus afmaakt vind ik ook niet dat ze goed geintegreerd zijn. Als je ziet dat ze allemaal op een hoop bij elkaar wonen en op hun kinderen op speciale moslimscholen gooien vind ik het al helemaal niet.
Moskeeen worden geheel op eigen kosten gebouwd.
Inburgeringscursus wil niet alles zeggen, er zijn zat cursussen.
Hoop bij elkaar? Jah, de armen moeten toch wat he als ze geen goed inkomen hebben
Lekkere generalisatie hoor, alsof er geen allochtonen op gewone scholen zitten
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 22:53
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Ohw, en wat betreft die taal, bij de ouders enzo en wat ouderen is dat niet echt geweldig moet ik toegeven, maar de jeugd kan gewoon goed Nederlands hoor? (het overgrote deel dan)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 22:54
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
ze spreken toch de nederlandse taal, gaan toch naar nederlandse scholen. Beoefenen toch gewoon net als jullie beroepen uit.

Ik vindt dat de marokanen, net als de Egyptenaren trouwens, best goed integreerd zijn. oke er zijn uitzonderingen, maar dat is met alles. het grootste gedeelte past zich prima aan hier.
Het gaat niet alleen om de taalbeheersing (die overigens vaak te wensen overlaat). Het gaat ook om het respect voor de rechtsorde en het gemeenschappelijk hebben van belangrijke waarden (aldus JPB).
Oud 15-04-2002, 22:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:
Op sommige punten is de integratie goed (fietsendiefstal ), maar op de meeste punten laat het toch te wensen over, met name wat betreft het spreken van de Nederlandse taal. En dan vooral het DOEN (ook als het je niet goed uitkomt!), niet het KUNNEN. Ook de standpunten over homo's en vrouwen getuigen vaak niet van een goede integratie, thema's zoals bloedwraak even daargelaten.

Even een mopje hierover:

Op de vraag of buitenlanders in dit land goed geintegreerd zijn, antwoordde 71% van de Nederlanders ontkennend.

De overige 29% antwoordde: "msfjajalj kljadsfljsdf uioeroqjo" of iets van die strekking.
We hebben het hier over marokkanen in Nederland hoor
Wat een humor heb je toch

Het zijn vooral de ouderen die de taal niet goed beheersen omdat hun hierheen werden gehaald om te werken en geen taalcursussen ofzo kregen, het werd niet nodig geacht toen en nu wordt er gezeken, tja beetje makkelijk he.
De jeugd kan gewoo nederlands hoor voor zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 22:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Het gaat niet alleen om de taalbeheersing (die overigens vaak te wensen overlaat). Het gaat ook om het respect voor de rechtsorde en het gemeenschappelijk hebben van belangrijke waarden (aldus JPB).

Je wilt zeggen dat allochtonen op de middelbare school ofzo geen verstaanbaar nederlands kunnen spreken ofzo?

Het is vooral de oude generatie die dingen mis is gelopen, kijk me reply hierboven maar
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 23:13
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Alhoewel ik het niet zo met wat voor geloof dan ook op heb en snap dat het zo gebeurt (de financiering van een moskee), zou het misschien niet eens zo slecht zijn om - als je ze dan toch toestaat - godsdienstige gebouwen wel allemaal door de overheid te laten betalen (dus puur geld, niet invulling) om invloed van Bin Laden achtige typetjes tegen te gaan.

Inburgeringscursus wil niet alles zeggen, er zijn zat cursussen. Klopt, maar alles begint met de taal en dat is wat je daar voornamelijk leert (buiten basis organisatie en omgangsvormen). Zonder basis kom je nooit verder.

Hoop bij elkaar? Jah, de armen moeten toch wat he als ze geen goed inkomen hebben
Zie visie Pim Fortuyn over herschikking in de samenleving m.b.v. stichtingen, aanvankelijk sowieso puur ter stimulering, pas als dat niet blijkt te helpen evt. met (al dan niet enige) dwang.

Kwestie van nuance, hij zei niet 'AL(LEMAAL) hun kinderen'.
Bedankt voor deze inhoudelijke reply (je kan 't wel!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 23:22
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

We hebben het hier over marokkanen in Nederland hoor
Wat een humor heb je toch

Sorry voor diegenen die de lol hier niet van inzien, maar dit was echt maar bedoeld als geintje.

Het zijn vooral de ouderen
en nieuwe immigranten
die de taal niet goed
kunnen of willen leren (valt inderdaad erg mee bij volgende generaties en jonge nieuwkomers)
beheersen omdat hun hierheen werden gehaald om te werken en geen taalcursussen ofzo kregen, het werd niet nodig geacht toen en nu wordt er gezeken, tja beetje makkelijk he.
Neemt niet weg dat nu gebleken is dat de mensen bleven, dit wel nodig wordt geacht. En sowieso beter laat dan nooit, toch?

De jeugd kan gewoo nederlands hoor voor zover ik weet
De jeugd leert het inderdaad snel en dat vind ik ook heel goed! Ik ben wel van mening iedereen dit echter moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 23:40
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Het gaat ook om het respect voor de rechtsorde.
Alsof de nederlanders zo veel meer respect hebben voor de politie tegenwoordig.
Oud 15-04-2002, 23:51
twiety
twiety is offline
Citaat:
Egyptian schreef:

Je verwart 2 dingen: rechtsorde en politie. De politie is de ordehandaver.

Ik heb wel respect voor de rechtsorde (al vind ik dat 't hier en daar wel wat anders mag), niet (of in ieder geval steeds minder) voor de politie. Oftewel: Ik vind dat de politie haar werk niet goed genoeg doet (bureaucratie, oplossingspercentage, soms verkeerde prioriteiten), maar ben zelf niet van plan criminele activiteiten te gaan ondernemen. Niet omdat het niet kan (door gebrekkige politie), maar omdat het niet mag (door de rechtsorde)!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 07:44
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Egyptian schreef:

1. De politie is iets anders
2. Ik denk dat Nederlanders er meer respect voor hebben
3. Is dat een reden om je daar als allochtoon geen respect meer voor te hebben?
Oud 16-04-2002, 10:21
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
twiety schreef:
Dutchy15 schreef:

-Alhoewel ik het niet zo met wat voor geloof dan ook op heb en snap dat het zo gebeurt (de financiering van een moskee), zou het misschien niet eens zo slecht zijn om - als je ze dan toch toestaat - godsdienstige gebouwen wel allemaal door de overheid te laten betalen (dus puur geld, niet invulling) om invloed van Bin Laden achtige typetjes tegen te gaan.

Inburgeringscursus wil niet alles zeggen, er zijn zat cursussen.
-Klopt, maar alles begint met de taal en dat is wat je daar voornamelijk leert (buiten basis organisatie en omgangsvormen). Zonder basis kom je nooit verder.

-Zie visie Pim Fortuyn over herschikking in de samenleving m.b.v. stichtingen, aanvankelijk sowieso puur ter stimulering, pas als dat niet blijkt te helpen evt. met (al dan niet enige) dwang.

Kwestie van nuance, hij zei niet 'AL(LEMAAL) hun kinderen'.

Bedankt voor deze inhoudelijke reply (je kan 't wel!
ehm, de overheid begint daar echt niet aan, die dingen kosten echt gigantisch veel geld wat nu dus zelf betaald wordt en de overheid zal zich niet daarmee gaan bezighouden denk ik.

heb je enig idee hoe die cursussen er 5 jaar geleden uitzagen? er was maar 1(!) niveau en ook al was je opgeleide allochtoon of helemaal niet opgeleid, je moest allebei dezelfde dingen doen
sommen als 5x5=25
sorry hoor, maar pas de laatste 2 jaar beginnen ze NORMALE programma's te ontwikkelen en nu moet t nog goed worden uitgevoerd, alles moet op de rails komen wat nu aan de gang is.
kost tijd dus..

denk je dat die mensen niet willen verhuizen uit hun 100 jaar oude woning in een rotbuurt? het probleem is alleen dat andere woningen neit te betalen zijn, je kent zelf wel de prijzen van de woningen.. bovendien zijn dit vaak de mensen die een integratieachterstand hebben en dus in een buurt willen wonen waar veel allochtonen wonen, want eht is zo dat de goed geintegreerden in een gewone wijk wonen zegmaar...

er staat echt nergens dat het maar een bepaalde groep is anders.

Ja, ik kan t nu wel nu jij nog
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:46
twiety
twiety is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

ehm, de overheid begint daar echt niet aan, die dingen kosten echt gigantisch veel geld wat nu dus zelf betaald wordt en de overheid zal zich niet daarmee gaan bezighouden denk ik.

Dat denk ik ook.

heb je enig idee hoe die cursussen er 5 jaar geleden uitzagen? er was maar 1(!) niveau en ook al was je opgeleide allochtoon of helemaal niet opgeleid, je moest allebei dezelfde dingen doen. sommen als 5x5=25
Beter overdaad dan ondermaats.

sorry hoor, maar pas de laatste 2 jaar beginnen ze NORMALE programma's te ontwikkelen en nu moet t nog goed worden uitgevoerd, alles moet op de rails komen wat nu aan de gang is.
kost tijd dus..

Zal best zo zijn, lijkt me niet de reden dat zo weinig allochtonen die cursus succesvol afronden.

denk je dat die mensen niet willen verhuizen uit hun 100 jaar oude woning in een rotbuurt? het probleem is alleen dat andere woningen neit te betalen zijn, je kent zelf wel de prijzen van de woningen.. bovendien zijn dit vaak de mensen die een integratieachterstand hebben en dus in een buurt willen wonen waar veel allochtonen wonen, want eht is zo dat de goed geintegreerden in een gewone wijk wonen zegmaar...
Vandaar dat Pim hier wat aan wil doen door via stichtingen in 'duurdere' wijken allochtonen te herplaatsen. Ervan uitgegaan dat ze inderdaad weg willen een goed plan, financieel voordelig in een 'betere' wijk. Als blijkt dat ze in hun eigen wijken blijven, kan echter (al dan niet enige) dwang worden toegepast.

er staat echt nergens dat het maar een bepaalde groep is anders.
Klopt, maar ook niet dat het niet zo is. Vandaar dat dit op 2 verschillende manieren te lezen is.

Ja, ik kan t nu wel nu jij nog [/B]
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 14:34
marla85
marla85 is offline
Citaat:
digga schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 08:15
RekZ
RekZ is offline
dit las ik vandaag ook weer. Dan ben je toch helemaal gestoord in je hoofd als je zoiets doet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2002, 09:14
twiety
twiety is offline
Citaat:
RekZ schreef:
dit las ik vandaag ook weer. Dan ben je toch helemaal gestoord in je hoofd als je zoiets doet?
Inderdaad om van te kotsen! Ophangen die gasten, aan hun ballen!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 09:22
FLH
FLH is offline
Citaat:
twiety schreef:

Inderdaad om van te kotsen! Ophangen die gasten, aan hun ballen!
mag ik het doen?

Waarom doen Marrokanen dit en hoor je zo weinig dat Nederlanders het doen?
Is dat een onderdeel van de Marrokaanse 'cultuur' ofzo om hondjes te trappen en mensen lastig te vallen?
kots kots!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:34
Verwijderd
Dit is inderdaad HEEL ERG ZIEK!!!!
Maar het gevaar is dat je dit nu gaat zien als een symptoom van de Marrokaanse aanwezigheid in Nederland en dat ís het gewoon niet!

Om een of andere reden zijn veel allochtone jongeren erg baldadig en we moeten erachter komen hoe dat komt en niet meteen zeggen: joh gaan jullie eens even lekker het land uit.
Dit gedrag heeft een reden. En die reden is vindbaar.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 10:38
PFP
PFP is offline
Citaat:
Egyptian schreef:

Noem jij eens 1 nederlandse school in Amsterdam!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Welke waarden? Hebben jullie die dan? Ik zie ofmerk er niets van. Nederlandse Jeugd die ouderen geen greintje respect tonen. zelfs hun ouders niet. Grote bek geven, enz.
Allochtonen daarentegen hebben heel veel respect voor ouderen.
Overspel, iedereen die het maar met iedereen en alles doet, homoseksualiteit. Allemaal walging. en wat voor Norm of waarde bindt de nederlander er aan? geen. Alles mag maar kennelijk.
En zo kan ik verder blijven gaan.
Kom dus niet zeuren over allochtonen die in niet in de samenleving geintegreerd zijn als jullie zelf niet in de fatsoen en beschaving geintegreerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 12:43
PFP
PFP is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef:

Welke waarden? Hebben jullie die dan? Ik zie ofmerk er niets van. Nederlandse Jeugd die ouderen geen greintje respect tonen. zelfs hun ouders niet. Grote bek geven, enz.

Ik geef mijn ouders niet een grote bek. Dat gebeurt het meest in grote steden waar kinderen worde opgefokt door hun omgeving van agressie. en waar komt die vandaan???

dat moeten ze wel anders krijgen ze een pak slaag

Overspel, iedereen die het maar met iedereen en alles doet, homoseksualiteit.

Dit slaat nergens op aangezien mensen in arabische landen vaker homoseksueel zijn maar daarvoor niet uit kunnen komen

Allemaal walging. en wat voor Norm of waarde bindt de nederlander er aan? geen. Alles mag maar kennelijk.

Ja je mag je mening geven. Ja je mag je eigen seksualiteit bepalen. Ja je mag hier als vrouw ongesluierd over straat

Kom dus niet zeuren over allochtonen die in niet in de samenleving geintegreerd zijn als jullie zelf niet in de fatsoen en beschaving geintegreerd zijn.

Dit slaat nergens op. De meeste criminelen zijn allochtonen terwijl die een minderheid in deze samenleving vormen(niet lang meer).
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 13:43
Vincent Vega
Vincent Vega is offline

Dit is nog eens een wetenschappelijke conclusie.

Overspel, iedereen die het maar met iedereen en alles doet, homoseksualiteit. Allemaal walging.

Lees die zin nog eens na want er staat nu dat allochtonen heel veel respect hebben voor iedereen die het maar met iedereen en alles doet. Vind je trouwens dat homoseksualiteit verboden moet worden ofzo?

en wat voor Norm of waarde bindt de nederlander er aan? geen. Alles mag maar kennelijk.

Niet in de fatsoen en beschaving geintegreerd? Jij bent vast iemand die vindt dat vrouwen die overspel plegen gestenigd moeten worden, nee dat is beschaving....
Oud 17-04-2002, 13:46
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
PFP schreef:

Noem jij eens 1 nederlandse school in Amsterdam!

zijn er dan niet nederlandse scholen in Amsterdam???
Oud 17-04-2002, 14:23
@pie
@pie is offline
Citaat:
autodropje schreef:

http://www.nl-menu.nl/nlmenu.nl/sect...1336/1337.html

2 zelfs
Oud 17-04-2002, 15:36
PFP
PFP is offline
Citaat:
autodropje schreef:

wat ik wil zeggen is dat er in amsterdam bijna geen NL meer op scholen zitten. Die gaan namelijk naar alle rand gemeentes toe omdat ze hun kinderen niet op zwarte scholen willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:54
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Ach kindjes toch....

GAAN WE WEER??

Jullie zijn al net zo besmet als al die andere journalisten, ik dacht dat hier nog wat helderdenkende mensen rondsurften.. Maar goed, mijn vermoedens zijn weer is bevestigt; WAT ZIJN JULLIE GOED IN GENERALISEREN!!

*Aplausje voor jezelf*

Ik ben hier nu niet mijn tijd aan het verspillen omdat ik wil opkomen voor de Marokkaanse gemeenschap maar omdat ik jullie aan het verstand wil brengen dat je geen dingen moet roepen als je niet weet waar je het over hebt.

We , Marokkanen, gaan toch niet weg hier in Nederland. We zijn hier en we blijven hier. Punt uit. Accepteer je ons niet? Rot dan lekker zelf op. Doen jullie makkelijk? DOe ik ook makkelijK! Makkelijk zat. Goh wat hou ik van de Nederlandse taal, zo lekker duidelijk

Ik heb geen eens zin meer om aan jullie te vertellen hoe goed geintegreerd de Marokkaanse jeugd is, en dat maar een zeer klein deel van de Marokkaanse gemeenschap het verpest voor de anderen, omdat jullie toch geloven wat jullie willen geloven.. Weet je wat: Het zal mij een zorg zijn!

Multiculturele samenleving= openstaan voor anderen,

Wij Marokkanen moeten de kans krijgen van jullie om hier te integreren. Jullie Nederlanders moeten ook openstaan voor ons, net als dat wij proberen open te staan voor jullie.

Willen the slaves van Pim Fortuyn (pim TOZtuyn) hun mond aub gaan spoelen. Bij voorbaat dank, weer een hopeloos geval minder!

De groeten!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:03
PFP
PFP is offline
Wie zegt dat ik voor een multiculturele samenleving ben??? Heb ik daar over mogen stemmen??? Dus het is mijn goed recht om me daar tegen te verzetten. Want ons bloed word verdund iedere dag meer! Veel mensen zijn het met me eens en er komen er steeds meer bij. Want dit land gaat naar de klote! Als niet snel iemand het roer over neemt (fortuyn).

En inderdaad dat is de marrokaanse instelling " als je ons niet accepteert dan rot je maar op " De brutaliteit!
Je moet gewoon emigreren want het is hier over 20 jaar niet meer uit te houden.

waarom kunnen mensen niet gewoon achter hun eigen grenzen blijven!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:11
Cart?
Cart? is offline
Citaat:
PFP schreef:

waarom kunnen mensen niet gewoon achter hun eigen grenzen blijven!
Omdat ze daar niks aan kunnen doen, punt.
Ze zijn hier en daarmee uit, en als Pim-stemmer zou je beter wat meer je verstand tonen en leren discussieren over integratie ipv emigratie, want zoals je het nu doet, helpt het je geen stap verder.

En als uw voorvaderen met dat schone Nederlandse bloed destijds achter hun grenzen waren gebleven, was iedereen ook van een pak miserie bespaard gebleven. Maar daar kan jij dan weer niks aan doen..

Zo'n dingen moeten evolueren, zeker integratie.
Mag niet verplicht worden enzo, anders creëer je nog meer tegenstand.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:12
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
PFP hahaha sukkeltje

Accepteer het nou maar, we blijven hier!!

En denk je nou echt dat die Pim Fortuyn daar iets aan kan veranderen? Haha dacht het niet. Die man maakt zich met de dag belachelijker jochie.. en die beloftes van hem, ach vergeet het maar. Die zal hij nooit KUNNEN waarmaken,

DE GROETEN!!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:44
PFP
PFP is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
PFP hahaha sukkeltje

En denk je nou echt dat die Pim Fortuyn daar iets aan kan veranderen? Haha dacht het niet. Die man maakt zich met de dag belachelijker jochie.. en die beloftes van hem, ach vergeet het maar. Die zal hij nooit KUNNEN waarmaken,

DE GROETEN!!
dus jij vind 15% van de NL dom en sukkels. Als het aan mij lag dan was het probleem al lang opgelost. waarom maakt hij zich belachelijk??? omdat hij de waarheid aan het licht brengt? omdat hij zijn mening geeft? Jij bent hier dom omdat je er niets vanaf weet. Ik durf te wedden dat jij nog nooit naar een politiek programma hebt gekeken (lijst nul mischien)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:49
Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
PFP hahaha sukkeltje

DE GROETEN!!
met zo'n instelling win je niks..voel je je aangevallen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
PFP hahaha sukkeltje

DE GROETEN!!

Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:51
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Cart? schreef:

Wat denk je?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 17:52
PFP
PFP is offline
Citaat:
Cart? schreef:

precies. maar hier ben ik wel aan gewend aangezien dit de instelling is van de meeste moslims.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:02
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

precies. maar hier ben ik wel aan gewend aangezien dit de instelling is van de meeste moslims.

whaha dombo, jij hebt niet eens een instelling
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:26
arvid_18
arvid_18 is offline
damn wat is dutchy15 bevooroordeeld
niet te zuining
hij weet echt alles goed te praten als het buitenlanders betreft.
zielig figuur......
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:29
arvid_18
arvid_18 is offline
Maar misschien is Dutchy15 ooit een keer inelkaar geslagen door een stel blanke jongetjes
Misschien heeft hij daarom een diepe haat tegen blanke mensen en implicitiet tegen het Westen

je weet maar nooit!

Als het bovenstaande juist is is het des te vreemder dat hij niet wil inzien dat er mensen zijn die een gloeiende hekel hebben aan marokkanen omdat ze continu lastig worden gevallen door deze bevolkingsgroep

gelukkig leef ik in vrede en niet in haat
lijkt me vervelend als dutchy15 door het leven te gaan, continu gefrustreerd, slaap je ook niet lekker.....
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:05
Cart?
Cart? is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Wat denk je?

Jullie discussieren altijd zo emotioneel vanuit een schelp, je moet toch eens objectief kunnen wezen en durven rechts gedachtegoed in een bepaalde context te plaatsen en er op die manier kritiek op geven...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Cart? schreef:

Jullie discussieren altijd zo emotioneel vanuit een schelp, je moet toch eens objectief kunnen wezen en durven rechts gedachtegoed in een bepaalde context te plaatsen en er op die manier kritiek op geven...

waar heb je t over
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:34
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
Maar misschien is Dutchy15 ooit een keer inelkaar geslagen door een stel blanke jongetjes
Misschien heeft hij daarom een diepe haat tegen blanke mensen en implicitiet tegen het Westen

je weet maar nooit!

Als het bovenstaande juist is is het des te vreemder dat hij niet wil inzien dat er mensen zijn die een gloeiende hekel hebben aan marokkanen omdat ze continu lastig worden gevallen door deze bevolkingsgroep

gelukkig leef ik in vrede en niet in haat
lijkt me vervelend als dutchy15 door het leven te gaan, continu gefrustreerd, slaap je ook niet lekker.....

helaas is dat niet juist (wat ik ook niet van je verwacht had hoor)

volgende x beter jongen, blijf proberen zou ik zeggen, misschien dat t je ooit nog lukt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten