Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik kan me er ontzettend aan ergeren hoe dat fenomeen 'iedereen-is-pas-mooi-wanneer-je-maatje-0-hebt'
ik liep laatst met een vriendin door de v&d en het viel ons op hoe dun en lang en 'perfect' zo'n modelpop is. ziek. of dat programma 'america's next top model'. leuk om te zien, maar de dunste mensen worden daar al afgekeurd omdat ze te 'dik' zijn. op dit soort manieren wordt dit in de maatschappij gepompt en is het vrij logisch dat een gemiddeld tienermeisje/jongen accuut gaat twijfelen aan zn uiterlijk. met alle gevolgen van dien. serieus, kan dit niet ophouden?
||
![]() |
Citaat:
![]() Hmm. 'Het niet redden' is een ongrijpbaar begrip denk ik (wanneer is het tijd om aan de bel te trekken?). Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, en ik denk dat ik dat ook wel zal doen. Of iig probeer. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En dat America's next top model, die Robin die ze een 'plus-size model' noemen, heeft een hartstikke gezond BMI ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sinds kort waterpolo ik weer...en in mijn team zit een meisje, er staat nog net geen 'anorexia' op haar voorhoofd... 't hoeft natuurlijk niet zo te zijn (ik heb het haar niet gevraagd ofzo en zelfs dan), maar 't is een enorm sterk gevoel (en helaas klopt dat gevoel meestal)... Beetje nutteloze post dit, maar ik 't herinnert me aan anderen die ik ken, lastig.
|
![]() |
|
Iemand uit mijn orkest is erg dun: je kunt haar botten overal zien en ze heeft een erg ingevallen gezicht. En ze kwam naar mij toe en zei heel fel dat ik niet meer moest afvallen, omdat dat zo slecht was. En of ik het echt niet expres deed. Misschien is ze gewoon dun uit zichzelf, maar ik weet het niet... ik heb het gevoel alsof ze zichzelf in mij herkent en dat wil ik niet.
![]() Ook erg nutteloos dit.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Kan mij voorstellen dat dit lastig is, waardoor krijg je dat gevoel?,
||
Citaat:
Wat bedoel je precies?, wat is het probleem?; Maak je, je zorgen om haar of was het een confrontatie met jezelf? of...
|
het zit bij iemand in zn hoofd, ik kan niet in iemands hoofd kijken dus er geen oordeel over hebben.
tegen iemand met anorexia zeggen dat hij/zij echt niet dik is, heeft geen zin, want zo iemand weet net zo zeker dat hij/zij dik is als dat hij/zij een mens is. eerst vond ik die mensen altijd aanstellers en aandachts vragers, maar nu ik zelf enkelen ken die het hebben, kijk ik er toch anders tegenaan. verder heeft het ook met de achtergrond van die persoon te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelf schijn ik ook niet echt normaal te eten (zolang er geen diagnose of iets dergelijks is houd ik het maar even daarop) maar ik vergelijk mezelf wel veel met anderen.. Maarja.. misschien dat het ook ieder voor zich is..
||
Citaat:
Maar ik denk dat het inderdaad wel een soort van "houvast" kan zijn *knuv*
||
Citaat:
|
heb je dan nooit iets van, hmm, ze zijn wel dun, en iedereen zegt wel van: dat is echt niet normaal enz. Terwijl ik dan iets heb va: Ach, ik vind het gwoon mooi, en heb ook een soort van respect voor deze mensen, ze hebben toch een bepaald doel, en dat halen ze. Maar na langer denken, en als mensen van rond de 1.70 minder dan 48 kg gaan wegen realiseer me ook wel dat niet oke is.
Maar kheb al zo vaak iets gehad van; Had ik maar een tijdje anerixia, Met controle, zonder de negatieve kanten. lekker naief.
|
Ik heb het zelf nooit gehad, maar ik ben er enorm geinteresseert in!
![]() Als een vriendin/vriend van me zoiets had dan zou ik goed met haar/hem gaan praten. Alleen moet er een manier zijn om diegene te overtuigen... Edit : En voor diegene hierboven mij, ik dacht dat anorexia iets geestelijks is? En wat helemaal niet zo'n pretje is. Maar ja, je zegt er wel bij de positieve kanten, is het dan nog wel anorexia?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het erge is ; er zijn maar net 3 klinieken of zo in nederland voor mensen met eetstoornissen!
||
Citaat:
ik heb wel zoals poorleno het zei van dat je je vergelijkt met jezelf heb ik idd wel, dat je hebt van ja ik wil dat ik zo eruit zie ofzoiets . jullie zullen me wel ff niet snappen
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik weet niet of het als Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 12:07. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 |