Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Arashi schreef op 11-01-2004 @ 21:12:
Hmm. Andere soort hulp in de zin van alternatieve hulp oid? (sorry )

Weggestreept worden... Het is een schande, als een kind van 13 jaar niet meer thuis kan wonen, zeker als het hele gezin al problematisch was, tov de familie. Ik was uit het gezin 'gestapt', en telde dus niet meer mee. Geen ruimte, geld, geen contact. Negeren als je contact zoekt, niet welkom zijn in het huis. (bepaalde geldzaken ed zijn later overigens wel geregeld door één of andere instantie (?), maar niet op een fijne manier oid.) Andere familieleden die je raar aankijken, enz. Geen zekerheid hebben of je terecht kan.

En mja. De verwijten van toen leven nog steeds.

Het klinkt een beetje dramatisch zo, ga nou niet denken dat ik een vreselijke familie heb oid... Uiteindelijk is het wel weer redelijk goedgekomen.
Bv. Gewoon een andere soort...ook 'praattherapieën' heb je in verschillende soorten maten. En dan heb je natuurlijk dingen als creatieve therapie, enz. Of er bv. met een familielid of je vriend over praten, als je geen professionele hulp wilt.

'k snap wel wat je bedoeld, denk ik. Hoe lang moet je nog naar school? Daarna kun je misschien 'onopvallend' op kamers gaan of ergens anders gaan wonen oid? Als je dat wilt en aan kunt?

Zorg iig goed voor jezelf en laat het niet te lang 'aansloffen'. Schakel op tijd mensen in als je het zelf niet redt.
Advertentie
Oud 12-01-2004, 12:49
boem
boem is offline
ik kan me er ontzettend aan ergeren hoe dat fenomeen 'iedereen-is-pas-mooi-wanneer-je-maatje-0-hebt'
ik liep laatst met een vriendin door de v&d en het viel ons op hoe dun en lang en 'perfect' zo'n modelpop is. ziek.
of dat programma 'america's next top model'. leuk om te zien, maar de dunste mensen worden daar al afgekeurd omdat ze te 'dik' zijn.
op dit soort manieren wordt dit in de maatschappij gepompt en is het vrij logisch dat een gemiddeld tienermeisje/jongen accuut gaat twijfelen aan zn uiterlijk. met alle gevolgen van dien.
serieus, kan dit niet ophouden?
Oud 12-01-2004, 19:05
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-01-2004 @ 09:33:
'k snap wel wat je bedoeld, denk ik. Hoe lang moet je nog naar school? Daarna kun je misschien 'onopvallend' op kamers gaan of ergens anders gaan wonen oid? Als je dat wilt en aan kunt?

Zorg iig goed voor jezelf en laat het niet te lang 'aansloffen'. Schakel op tijd mensen in als je het zelf niet redt.
Op de reguliere manier nog vier jaar (muv dit jaar), hoewel ik aan het kijken ben naar (snellere) alternatieven. Als ik het red ed, zou het heel mooi zijn om wat eerder klaar te zijn. Ik hoop iig voor die tijd op kamers te kunnen ed, vier jaar is láng.

Hmm. 'Het niet redden' is een ongrijpbaar begrip denk ik (wanneer is het tijd om aan de bel te trekken?). Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, en ik denk dat ik dat ook wel zal doen. Of iig probeer.
Oud 12-01-2004, 20:07
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
boem schreef op 12-01-2004 @ 13:49:
ik kan me er ontzettend aan ergeren hoe dat fenomeen 'iedereen-is-pas-mooi-wanneer-je-maatje-0-hebt'
ik liep laatst met een vriendin door de v&d en het viel ons op hoe dun en lang en 'perfect' zo'n modelpop is. ziek.
of dat programma 'america's next top model'. leuk om te zien, maar de dunste mensen worden daar al afgekeurd omdat ze te 'dik' zijn.
op dit soort manieren wordt dit in de maatschappij gepompt en is het vrij logisch dat een gemiddeld tienermeisje/jongen accuut gaat twijfelen aan zn uiterlijk. met alle gevolgen van dien.
serieus, kan dit niet ophouden?
Ik vind het ook ziek,die paspoppen, en ik kan er doodongelukkig van worden Ik snap echt niet wat voor beeld die makers hebben van gezonde vrouwen, bij de Hunkemöller hebben ze ze zelfs uitpuilende ribben gegeven! Ik gebruikte die dingen vroeger dan ook als extra motivatie om maar niet te eten
En dat America's next top model, die Robin die ze een 'plus-size model' noemen, heeft een hartstikke gezond BMI Ik kan er zó kwaad om worden.
Oud 13-01-2004, 00:29
moenbase
moenbase is offline
waarom toch steeds naar anderen kijken, blijven vergelijken terwijl je zelf zo uniek bent, ...zoals iedereen dat is op zijn of haar eigen manier.
Oud 13-01-2004, 06:26
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 13-01-2004 @ 01:29:
waarom toch steeds naar anderen kijken, blijven vergelijken terwijl je zelf zo uniek bent, ...zoals iedereen dat is op zijn of haar eigen manier.
dat is een goede vraag hehe, hm.

daar ga ik eensch over nadenken
Oud 13-01-2004, 10:00
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 13-01-2004 @ 01:29:
Jij kijkt naar anderen. En anderen kijken naar jou, en ja iedereen is uniek en zou zich goed moeten voelen zoals hij/zij is, maar jammergenoeg is dat niet zo. Maar op zich wel apart dat mensen zich vergelijken met anderen.
Oud 13-01-2004, 10:55
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Ik weet het, en ik haat het, ik wil niet zo oppervlakkig zijn. Nog een reden om te stoppen met vergelijken
Oud 18-01-2004, 16:06
Evana
Evana is offline
Dat ik mezelf vergelijk met die modepopjes is ook wel een vorm van onzekerheid denk ik. Gelukkig vind ik het veel te lekker om te eten!!!
Oud 18-01-2004, 16:41
Verwijderd
het is niet alleen maar vergelijken met modepopjes/modelletjes enzo, althans bij mij dan.
meer met mensen in de buurt enzo..
Oud 18-01-2004, 18:34
Verwijderd
Sinds kort waterpolo ik weer...en in mijn team zit een meisje, er staat nog net geen 'anorexia' op haar voorhoofd... 't hoeft natuurlijk niet zo te zijn (ik heb het haar niet gevraagd ofzo en zelfs dan), maar 't is een enorm sterk gevoel (en helaas klopt dat gevoel meestal)... Beetje nutteloze post dit, maar ik 't herinnert me aan anderen die ik ken, lastig.
Oud 18-01-2004, 19:58
Anne
Anne is offline
Iemand uit mijn orkest is erg dun: je kunt haar botten overal zien en ze heeft een erg ingevallen gezicht. En ze kwam naar mij toe en zei heel fel dat ik niet meer moest afvallen, omdat dat zo slecht was. En of ik het echt niet expres deed. Misschien is ze gewoon dun uit zichzelf, maar ik weet het niet... ik heb het gevoel alsof ze zichzelf in mij herkent en dat wil ik niet.

Ook erg nutteloos dit.
Oud 18-01-2004, 20:04
Evana
Evana is offline
Citaat:
Anneee schreef op 18-01-2004 @ 20:58:
Iemand uit mijn orkest is erg dun: je kunt haar botten overal zien en ze heeft een erg ingevallen gezicht. En ze kwam naar mij toe en zei heel fel dat ik niet meer moest afvallen, omdat dat zo slecht was. En of ik het echt niet expres deed. Misschien is ze gewoon dun uit zichzelf, maar ik weet het niet... ik heb het gevoel alsof ze zichzelf in mij herkent en dat wil ik niet.

Ook erg nutteloos dit.
hmm. het zegt wel wat als iemand met deze mededeling naar je toekomt...
Oud 18-01-2004, 20:19
Anne
Anne is offline
Citaat:
Evana schreef op 18-01-2004 @ 21:04:
hmm. het zegt wel wat als iemand met deze mededeling naar je toekomt...
Hoe bedoel je?
Oud 18-01-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 18-01-2004 @ 21:19:
Hoe bedoel je?
dat dat dunne meisje je misschien wilt helpen voorkomen anorexia te ontwikkelen omdat ze zich misschien herkent in jou?
Oud 18-01-2004, 20:24
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-01-2004 @ 19:34:
Sinds kort waterpolo ik weer...en in mijn team zit een meisje, er staat nog net geen 'anorexia' op haar voorhoofd... 't hoeft natuurlijk niet zo te zijn (ik heb het haar niet gevraagd ofzo en zelfs dan), maar 't is een enorm sterk gevoel (en helaas klopt dat gevoel meestal)... Beetje nutteloze post dit, maar ik 't herinnert me aan anderen die ik ken, lastig.

Kan mij voorstellen dat dit lastig is, waardoor krijg je dat gevoel?,
Oud 18-01-2004, 20:30
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Anneee schreef op 18-01-2004 @ 20:58:

Ook erg nutteloos dit.

Wat bedoel je precies?, wat is het probleem?;
Maak je, je zorgen om haar of was het een confrontatie met jezelf? of...
Oud 18-01-2004, 20:34
Anne
Anne is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 18-01-2004 @ 21:30:
Wat bedoel je precies?, wat is het probleem?;
Maak je, je zorgen om haar of was het een confrontatie met jezelf? of...
Confrontatie met mezelf.
Oud 18-01-2004, 20:43
Evana
Evana is offline
Citaat:
Anneee schreef op 18-01-2004 @ 21:19:
Hoe bedoel je?
waarschijnlijk ziet zij dat het met jou ook niet goed gaat.
Oud 20-01-2004, 17:20
miss-suus
miss-suus is offline
hee

veel mensen denken dat als je anorexia hebt of bolumia dat je je dan je je dan met anderen gaat vergelijken. het meeste zal dan miss ook wel zo zijn dan, maar ik doe dat niet
Oud 23-01-2004, 11:50
bloemkool
bloemkool is offline
het zit bij iemand in zn hoofd, ik kan niet in iemands hoofd kijken dus er geen oordeel over hebben.
tegen iemand met anorexia zeggen dat hij/zij echt niet dik is, heeft geen zin, want zo iemand weet net zo zeker dat hij/zij dik is als dat hij/zij een mens is.

eerst vond ik die mensen altijd aanstellers en aandachts vragers, maar nu ik zelf enkelen ken die het hebben, kijk ik er toch anders tegenaan.
verder heeft het ook met de achtergrond van die persoon te maken.
Oud 23-01-2004, 11:56
Anne
Anne is offline
Ik heb mijn dagboeken van 2 jaar terug gelezen. Verschrikkelijk. Maar ik weet nu zeker dat ik nooit meer zo diep zal zakken als toen.
Oud 23-01-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 20-01-2004 @ 18:20:
hee

veel mensen denken dat als je anorexia hebt of bolumia dat je je dan je je dan met anderen gaat vergelijken. het meeste zal dan miss ook wel zo zijn dan, maar ik doe dat niet
hoeft natuurlijk niet, maar toch geloof ik dat iedereen wel een beetje vergelijkt. misschien vergelijk jij je niet met modellen of mensen in je omgeving maar met het 'beeld' in je hoofd hoe je wilt zijn. dat is ook vergelijken
Oud 23-01-2004, 15:59
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 20-01-2004 @ 18:20:
hee

Ik denk dat je je toch wel op een bepaald punt met iemand vergeleken hebt, hoe kun je anders weten dat jij dik bent? En wat dik en/of dun is?

Zelf schijn ik ook niet echt normaal te eten (zolang er geen diagnose of iets dergelijks is houd ik het maar even daarop) maar ik vergelijk mezelf wel veel met anderen..

Maarja.. misschien dat het ook ieder voor zich is..
Oud 23-01-2004, 16:02
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Anneee schreef op 23-01-2004 @ 12:56:
Ik heb mijn dagboeken van 2 jaar terug gelezen. Verschrikkelijk. Maar ik weet nu zeker dat ik nooit meer zo diep zal zakken als toen.
Mijn therapeut zegt altijd: Zeg nooit nooit!

Maar ik denk dat het inderdaad wel een soort van "houvast" kan zijn

*knuv*
Oud 23-01-2004, 17:19
Anne
Anne is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 23-01-2004 @ 17:02:
[B]Mijn therapeut zegt altijd: Zeg nooit nooit!/B]
Nee, dat is waar. Maar het is nu niet eens meer nodig: ik heb het gewicht bereikt dat ik al die jaren wilde bereiken. Zonder er stomme dingen voor te doen en zonder bewust af te vallen.
Oud 23-01-2004, 22:11
ofwelmir
ofwelmir is offline
heb je dan nooit iets van, hmm, ze zijn wel dun, en iedereen zegt wel van: dat is echt niet normaal enz. Terwijl ik dan iets heb va: Ach, ik vind het gwoon mooi, en heb ook een soort van respect voor deze mensen, ze hebben toch een bepaald doel, en dat halen ze. Maar na langer denken, en als mensen van rond de 1.70 minder dan 48 kg gaan wegen realiseer me ook wel dat niet oke is.

Maar kheb al zo vaak iets gehad van; Had ik maar een tijdje anerixia, Met controle, zonder de negatieve kanten. lekker naief.
Oud 24-01-2004, 08:26
MoO
MoO is offline
Ik heb het zelf nooit gehad, maar ik ben er enorm geinteresseert in!
Als een vriendin/vriend van me zoiets had dan zou ik goed met haar/hem gaan praten. Alleen moet er een manier zijn om diegene te overtuigen...

Edit : En voor diegene hierboven mij, ik dacht dat anorexia iets geestelijks is? En wat helemaal niet zo'n pretje is.
Maar ja, je zegt er wel bij de positieve kanten, is het dan nog wel anorexia?
Oud 24-01-2004, 08:36
Verwijderd
Citaat:
MoO schreef op 24-01-2004 @ 09:26:
Ik heb het zelf nooit gehad, maar ik ben er enorm geinteresseert in!
Als een vriendin/vriend van me zoiets had dan zou ik goed met haar/hem gaan praten. Alleen moet er een manier zijn om diegene te overtuigen...
En die manier is er vrijwel nooit. Was die manier er wel, dan zouden niet zo veel mensen een eetstoornis hebben en/of dan zou het vrij snel opgelost zijn.
Oud 24-01-2004, 08:43
MoO
MoO is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2004 @ 09:36:
En die manier is er vrijwel nooit. Was die manier er wel, dan zouden niet zo veel mensen een eetstoornis hebben en/of dan zou het vrij snel opgelost zijn.
Ja, ik heb het echt enorm met ze te doen.
En het erge is ; er zijn maar net 3 klinieken of zo in nederland voor mensen met eetstoornissen!
Oud 24-01-2004, 08:44
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
MoO schreef op 24-01-2004 @ 09:43:
Ja, ik heb het echt enorm met ze te doen.
En het erge is ; er zijn maar net 3 klinieken of zo in nederland voor mensen met eetstoornissen!
Wel meer hoor. (op de site van sabn staan er bijv al 29 aangegeven)
Oud 24-01-2004, 08:50
MoO
MoO is offline
oeps..
Oud 24-01-2004, 12:36
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
meer mensen hier die na behandeling nog steeds kampen met een eetprobleem?
Ik ben zelf een jaar lang opgenomen geweest..
maar echte aandacht ervoor was er niet.
Oud 24-01-2004, 12:50
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 23-01-2004 @ 16:59:
Ik denk dat je je toch wel op een bepaald punt met iemand vergeleken hebt, hoe kun je anders weten dat jij dik bent? En wat dik en/of dun is?

Zelf schijn ik ook niet echt normaal te eten (zolang er geen diagnose of iets dergelijks is houd ik het maar even daarop) maar ik vergelijk mezelf wel veel met anderen..

Maarja.. misschien dat het ook ieder voor zich is..
en toch vergelijk ik me niet met anderen mensen, van zo wil ik eruit zien

ik heb wel zoals poorleno het zei van dat je je vergelijkt met jezelf heb ik idd wel, dat je hebt van ja ik wil dat ik zo eruit zie ofzoiets .

jullie zullen me wel ff niet snappen
Oud 24-01-2004, 12:53
miss-suus
miss-suus is offline
Maar kheb al zo vaak iets gehad van; Had ik maar een tijdje anerixia, Met controle, zonder de negatieve kanten. lekker naief. [/B][/QUOTE]

als je het eenmaal hebt is het niet fijn hoor, je komt er ook niet zo snel vanaf
Oud 25-01-2004, 10:34
Anne
Anne is offline
Vanavond komt er op RTL 4 een programma over anorexia. Het heet: Mijn dochter eet niet meer.

Ik ga wel kijken. Met mijn moeder.
Oud 25-01-2004, 10:37
MoO
MoO is offline
Ik wilde dat net zeggen!
Vanavond ja, ik ga ook kijken.

Edit : Ook met mijn moeder
Oud 25-01-2004, 11:21
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Anneee schreef op 25-01-2004 @ 11:34:
Vanavond komt er op RTL 4 een programma over anorexia. Het heet: Mijn dochter eet niet meer.

Ik ga wel kijken. Met mijn moeder.
Leuk dat je het even meldt!, had dat niet zien staan in de gids, 'k ga d'r ook naar kijken.(niet met mijn moeder). Wel leerzaam die docu's.
Oud 25-01-2004, 11:25
Verwijderd
Hij komt pas om 22.30 uur...ik wil het ook wel zien, maar ik geloof toch dat ik m'n bed verkies boven dan nog tv kijken... Ik weet ook niet of het een herhaling is, maar 't kan zijn dat ik hem al gezien heb (en anders iets soortgelijks).
Oud 25-01-2004, 11:25
Miracle
Miracle is offline
Ja, ik hoorde gister of eergister een voorstukje, ga ook wel ff kijken denk ik, maybe.
Oud 25-01-2004, 11:27
Miracle
Miracle is offline
Topic titel aangepast, ik kan niet tegen spelfouten in titels.
Oud 25-01-2004, 11:43
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Anneee schreef op 25-01-2004 @ 11:34:

mh, dat had ik gister ook gehoord.. ik ga dus niet kijken...
Ik weet niet of het als trigger of als waarschuwing zal werken..

Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 12:07.
Oud 25-01-2004, 13:09
Quiana
Quiana is offline
Ik hoorde dat voorstukje idd... Ik wil het wel zien,
maar niet met m'n broer erbij ed. En dan houdt het
op, want ik heb geen tv op m'n kamer oid. :x
Oud 25-01-2004, 13:21
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
dreen schreef op 25-01-2004 @ 12:27:
Topic titel aangepast, ik kan niet tegen spelfouten in titels.
Oud 25-01-2004, 13:24
miss-suus
miss-suus is offline
ik wil het eigenlijk ook wel kijken, maar ik vind het toch een beetje laat, maar eigenlijk ben ik ook wel blij dat ik het dan niet zie. kvind het toch niet prettig.

kweet het ook niet meer
Oud 25-01-2004, 13:26
Quiana
Quiana is offline
Misschien is het sowieso wel een goed idee om niet te kijken als je zwak in je schoenen staat wb dit onderwerp... & Als je 't niet prettig vindt, zou ik zeker niet kijken, maar goed.
Oud 25-01-2004, 13:29
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Quiana schreef op 25-01-2004 @ 14:26:
Misschien is het sowieso wel een goed idee om niet te kijken als je zwak in je schoenen staat wb dit onderwerp... & Als je 't niet prettig vindt, zou ik zeker niet kijken, maar goed.
precies, ik ga nu zeker niet kijken meer
Oud 25-01-2004, 13:33
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 25-01-2004 @ 14:29:
precies, ik ga nu zeker niet kijken meer
ik dus ook nie...
waarschijnlijk
Oud 25-01-2004, 13:42
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 24-01-2004 @ 13:50:
en toch vergelijk ik me niet met anderen mensen, van zo wil ik eruit zien

ik heb wel zoals poorleno het zei van dat je je vergelijkt met jezelf heb ik idd wel, dat je hebt van ja ik wil dat ik zo eruit zie ofzoiets .

jullie zullen me wel ff niet snappen
Ik bedoelde eigenlijk ook hetzelfde als Poorleno.. Dus misschien hadden we elkaar verkeerd begrepen?
Oud 25-01-2004, 13:43
Evana
Evana is offline
Citaat:
Anneee schreef op 23-01-2004 @ 18:19:
Nee, dat is waar. Maar het is nu niet eens meer nodig: ik heb het gewicht bereikt dat ik al die jaren wilde bereiken. Zonder er stomme dingen voor te doen en zonder bewust af te vallen.
Dat is vreemd! Zit daar niet meer achter?

Regels voor berichten