Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 12:45
Cherry-Scented
Cherry-Scented is offline
Gewoon weg te mooi deze trilogie ... overmorgen weer !!!!
Oud 29-01-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
actionhank schreef op 29-01-2004 @ 13:12:
...maar niet meer op aarde.
Knap dat ze er dan heen gaan
Oud 29-01-2004, 15:24
Verwijderd
kzat weer te denken,
Spoiler

Laatst gewijzigd op 29-01-2004 om 16:36.
Oud 29-01-2004, 16:38
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 29-01-2004 @ 16:24:
kzat weer te denken,
Spoiler
In het boek wordt wel een reden genoemt om dat niet te doen. Iig was daar iets mee, maar kan het me niet helemaal meer herinneren.
Daarbij zouden ze meteen zijn gepakt.
Spoiler

Verder is het boek wel interresant op dit punt.
Oud 29-01-2004, 23:13
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Morridin schreef op 29-01-2004 @ 15:59:
Knap dat ze er dan heen gaan
Ze varen met die boot van de wereld af, een soort van 'hemel' in.
Oud 30-01-2004, 03:06
Verwijderd
ik heb niet het hele topic doorgelezen, het is 4 uur snachts en zo, maar ik zit eigenlijk met 1 vraag:

waart de fuck haalt Legolas zoveel pijlen vandaan? vaak zie je in een close-up dat ie maar een stuk of 10, misschien 20 pijlen heeft, maar hij blijft maar knallen! Schud hij ze gewoon uit z'n mouw of pakt ie ze van omringende lijken of....

Ik heb het boek niet gelezen, maar ik vond Legolas ook een beetje een Last Action Hero, en Gimli als sidekick. Humor is altijd goed, maar voor zo'n episch verhaal vind ik het soms een beetje overdreven gedaan.
Oud 30-01-2004, 09:21
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Hij heeft een volautomatische pijlen-uit-lucht-creërer in zijn pijlenkoker, ofzo? Boeie...
Oud 30-01-2004, 09:27
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 29-01-2004 @ 16:24:
kzat weer te denken,
Spoiler
hahaha ja idd..
Oud 30-01-2004, 11:01
actionhank
actionhank is offline
Ja of als Elrond Isildur nou gewoon in die vulkaan had geflikkerd
Oud 30-01-2004, 11:48
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
actionhank schreef op 30-01-2004 @ 12:01:

Ja daar denk ik ook elke keer aan als ik dat stukje zie
Oud 30-01-2004, 12:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AePiE schreef op 30-01-2004 @ 04:06:
waart de fuck haalt Legolas zoveel pijlen vandaan? vaak zie je in een close-up dat ie maar een stuk of 10, misschien 20 pijlen heeft, maar hij blijft maar knallen! Schud hij ze gewoon uit z'n mouw of pakt ie ze van omringende lijken of....
Hij verzamelt tussendoor pijlen, soms zelfs van orcs als hij niks beters kan krijgen.
Oud 30-01-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
zie mn reactie verder terug in dit topic

ieke, ik ben nu bezig met het boek lezen, dus ik zal opletten..
Oud 30-01-2004, 12:43
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
actionhank schreef op 30-01-2004 @ 00:13:
Ze varen met die boot van de wereld af, een soort van 'hemel' in.
Nou, nee, dat ook niet echt. Het is niet zo dat die boten opeens uit het water getild worden. Valinor is een plek die je alleen kunt vinden als je er mag komen. Het is wel buiten de aarde geplaatst door Illuvatar, maar je kunt er naar toe varen als je de 'rechte weg' neemt.
Oud 30-01-2004, 13:28
Martian
Martian is offline
Citaat:
Ik betwijfel of hem dat gelukt was, Elfjes zijn enigzins fragiel vergeleken met de gemiddelde Numenoreaan
Oud 30-01-2004, 14:55
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 30-01-2004 @ 13:42:
ieke, ik ben nu bezig met het boek lezen, dus ik zal opletten..
Veel plezier dan met lezen Ik ben zelf de silmarillion aan het lezen
Oud 30-01-2004, 15:56
appelsientje
appelsientje is offline
Citaat:
Martian schreef op 30-01-2004 @ 14:28:
Ik betwijfel of hem dat gelukt was, Elfjes zijn enigzins fragiel vergeleken met de gemiddelde Numenoreaan
Pijl en boog
Oud 30-01-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 30-01-2004 @ 13:36:
Hij verzamelt tussendoor pijlen, soms zelfs van orcs als hij niks beters kan krijgen.
dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar toch
Oud 30-01-2004, 18:37
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
AePiE schreef op 30-01-2004 @ 17:18:
dat zou natuurlijk goed kunnen. Maar toch
Zo staat het in het boek. Lees dat dan ook
Oud 31-01-2004, 00:00
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-01-2004 @ 13:43:
Nou, nee, dat ook niet echt. Het is niet zo dat die boten opeens uit het water getild worden. Valinor is een plek die je alleen kunt vinden als je er mag komen. Het is wel buiten de aarde geplaatst door Illuvatar, maar je kunt er naar toe varen als je de 'rechte weg' neemt.
Hmm.. mijn interpretatie is anders. Aan het einde van de Akallabeth (dacht dat je het zo schreef) staat toch dat Eru Numenor vernietigde, daarna Valinor optilde uit de kringen van de wereld en daarna de aarde pas rond maakte? Dus dat daarvoor de aarde altijd plat was geweest. Ik herinner me nog een "oooh goed bedacht" moment toen ik dat las. En daarna stond dat de elven als enigen nog de 'rechte weg' konden bevaren. Dus het leek me dat Tolkien daarmee bedoelde dat ze dan van de aarde afvaren, alsof het nog recht was ipv rond (dus de lucht in, min of meer).
Oud 31-01-2004, 09:11
Verwijderd
Citaat:
actionhank schreef op 31-01-2004 @ 01:00:
Hmm.. mijn interpretatie is anders. Aan het einde van de Akallabeth (dacht dat je het zo schreef) staat toch dat Eru Numenor vernietigde, daarna Valinor optilde uit de kringen van de wereld en daarna de aarde pas rond maakte? Dus dat daarvoor de aarde altijd plat was geweest. Ik herinner me nog een "oooh goed bedacht" moment toen ik dat las. En daarna stond dat de elven als enigen nog de 'rechte weg' konden bevaren. Dus het leek me dat Tolkien daarmee bedoelde dat ze dan van de aarde afvaren, alsof het nog recht was ipv rond (dus de lucht in, min of meer).
Dat is denk ik een van die delen waar ik overheen las. Het boek was vrij irritant te lezen imo met zijn geschiedenisboek achtige tekst. De grote verhalen interesseerden me meer
Oud 31-01-2004, 13:28
Aristidis
Aristidis is offline
Uiteraard een supergeweldig magnifieke film!
Oud 04-02-2004, 05:23
HuubNightwish
HuubNightwish is offline
Ik vind het een hele mooie film. Beter dan deel 1 en 2 zelfs. En Gollum hebben ze goed gemaakt.
Oud 04-02-2004, 09:49
miffy the bunny
miffy the bunny is offline
ik vind het jammer dat je niet meer van minas tirith ziet... misschien een beetje cliché maar ik wilde wel meer van aragorn zien in plaats van sam. ik bedoel... de film heet toch the return of the king? verder briljante film, ik vind deel 1 en 3 toch beide de beste
Oud 04-02-2004, 10:27
Verwijderd
Ik vond het alleen wel slecht dat er niks was over de 'Healing hands of the King'
Oud 04-02-2004, 11:20
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Morridin schreef op 04-02-2004 @ 11:27:
Ik vond het alleen wel slecht dat er niks was over de 'Healing hands of the King'
Jammer ja, maar ik ben ervan overtuigt dat dat in de extended zit. (alle filmboeken hebben daar beelden van, dus ik weet het gewoon bijna zeker)

Citaat:
miffy the bunny schreef op 04-02-2004 @ 10:49:
ik vind het jammer dat je niet meer van minas tirith ziet... misschien een beetje cliché maar ik wilde wel meer van aragorn zien in plaats van sam. ik bedoel... de film heet toch the return of the king? verder briljante film, ik vind deel 1 en 3 toch beide de beste
Boek gelezen?
Oud 04-02-2004, 18:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ieke schreef op 30-01-2004 @ 19:37:
Zo staat het in het boek. Lees dat dan ook
Dergelijke replies drijven mij ertoe later een zo min mogelijk tekstgetrouwe verfilming van LOTR te maken, alleen maar om de reactie van die boekzeikerds te zien.
Oud 04-02-2004, 20:43
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-02-2004 @ 19:45:
Dergelijke replies drijven mij ertoe later een zo min mogelijk tekstgetrouwe verfilming van LOTR te maken, alleen maar om de reactie van die boekzeikerds te zien.
Doe je best. Kom ik heb iig wel kijken. Maar dan moet je wel het boek lezen
Ik vind als je een film van een boek maakt je je toch wel aan dat soort dingen dient te houden.
Oud 04-02-2004, 21:01
the tourist
the tourist is offline
Ik vond hem erg mooi, mooier dan de eerste 2 delen.
Maar dat komt denk ik ook doordat ik nu 2,5 deel van de boeken heb gelezen, en het verhaal wat beter begrijp. (Tijdens het zien van deel 1 en 2 had ik die boeken dus nog niet gelezen, en nu wel). Ik heb deel 3 nog niet uit, dus ik moet ze nog vergelijken
Oud 05-02-2004, 09:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Martian schreef op 30-01-2004 @ 14:28:
Hoe kom je daar nu bij? Elke man zou het mano-a-mano van een man afleggen waarschijnlijk.
Oud 05-02-2004, 09:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
actionhank schreef op 31-01-2004 @ 01:00:
Hmm. Interessante interpretatie.
Oud 05-02-2004, 12:24
Daanoontje
Daanoontje is offline
Geweldige film...!!
Oud 06-02-2004, 12:53
Cherry-Scented
Ik vond het wel zonde hoor ...
ik heb eerst de boeken gelezen en daarna de film gezien en toen had ik wel af en toe het gevoel van zonde dat ze dat weg hebben gelaten enz...
Maarja ze moeten natuurlijkw el dingen weglaten anders wordt het te veel en zullen alleen de liefhebbers de film kijken...
Dats waarschijnlijk wrom ze de extra stukjes hebben gemaakt...
Oud 06-02-2004, 15:27
grmbl
grmbl is offline
ff ander lord of the rings vraagje: welke extended is meer aan te raden volgens jullie, fellowship of the ring, of two towers
Oud 06-02-2004, 15:32
Junaid
Junaid is offline
Beginnen met Fellowship, en daarna Two Towers

ook omdat de documentaires op elkaar aansluiten, en da's wel leuk enzo
Oud 06-02-2004, 16:33
actionhank
actionhank is offline
MAAR de extended van two towers voegt wel véél meer toe, dat dan weer wel.
Oud 06-02-2004, 16:45
grmbl
grmbl is offline
keej thnx!

Trouwens... er komt nog een Lord of the Rings Marathon!!
En alweer kan ik niet !!!
Zat 21-2 en hij begint om 10.00
Dus je hele zaterdag in de bios
Oud 07-02-2004, 13:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ieke schreef op 04-02-2004 @ 21:43:
Doe je best. Kom ik heb iig wel kijken. Maar dan moet je wel het boek lezen
Dat heb ik al lang gedaan.

Citaat:
Ik vind als je een film van een boek maakt je je toch wel aan dat soort dingen dient te houden.
Ook als dat ten koste gaat van de kwaliteit van de film?
Oud 07-02-2004, 13:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Cherry-Scented schreef op 06-02-2004 @ 13:53:
Ik vond het wel zonde hoor ...
ik heb eerst de boeken gelezen en daarna de film gezien en toen had ik wel af en toe het gevoel van zonde dat ze dat weg hebben gelaten enz...
Maarja ze moeten natuurlijkw el dingen weglaten anders wordt het te veel en zullen alleen de liefhebbers de film kijken...
Dats waarschijnlijk wrom ze de extra stukjes hebben gemaakt...
Ze hebben geen extra stukjes gemaakt. Er is één lange film opgenomen en daar zijn stukken uitgeknipt.
Oud 07-02-2004, 14:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-02-2004 @ 14:28:
Dat heb ik al lang gedaan.

Citaat:
Ook als dat ten koste gaat van de kwaliteit van de film?
Ik vind dat dat stuk niet ten koste gaat van de film, ik vind alleen dat het wel iets duidelijker had morgen zijn. Daarbij is dit imo best wel iets belangrijks en als je het eruit haalt je ongelovelijk veel moet gaan veranderen in het verhaal. Tolkien heeft met zijn verhaal heel erg veel schrijversregels overtreden. Een grote schurk die nooit zelf op komt dagen, een stijl die niet het fijnste is, faramir die totaal geen verlangen naar de ring heeft (zo haal je de macht van je voorwerp onderuit) en zo kan ik nog wel wat opnoemen. Het is dus vreselijk om hier een film van te maken en in het verhaal is zowat alles verweven, dus kan je het er echt niet makkelijk uithalen. Imo moet dat stuk er ook gewoon in, anders wordt het al helemaal vaag.
Oud 07-02-2004, 16:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-02-2004 @ 15:23:
Ik vind dat dat stuk niet ten koste gaat van de film, ik vind alleen dat het wel iets duidelijker had morgen zijn.
Ik heb het over boeken verfilmen in zijn algemeenheid. Je zei dat regisseurs zich sowieso aan 'dat soort dingen' moeten houden. dat vind ik onzin; The Shining was bijvoorbeeld een zeer geslaagde verfilming van een boek dat er nauwelijks meer mee te vergelijken is.

Dus vandaar: moet je je volgens jou ook aan 'dat soort dingen' houden als het ten koste gaat van de kwaliteit van de film?
En dat zou heel goed kunnen, zie bijvoorbeeld de eerste Harry Potter film. Veel te tekstgetrouw, daardoor was het gewoon een aaneenschakeling van gebeurtenissen zonder dat ooit ergens op ingegaan werd. Dat heb je vaak bij boekverfilmingen waar de regisseur zo min mogelijk wil afwijken van het oorspronkelijke verhaal.
Oud 07-02-2004, 18:07
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Juice schreef op 07-02-2004 @ 17:27:
Ik heb het over boeken verfilmen in zijn algemeenheid. Je zei dat regisseurs zich sowieso aan 'dat soort dingen' moeten houden. dat vind ik onzin; The Shining was bijvoorbeeld een zeer geslaagde verfilming van een boek dat er nauwelijks meer mee te vergelijken is.

Dus vandaar: moet je je volgens jou ook aan 'dat soort dingen' houden als het ten koste gaat van de kwaliteit van de film?
En dat zou heel goed kunnen, zie bijvoorbeeld de eerste Harry Potter film. Veel te tekstgetrouw, daardoor was het gewoon een aaneenschakeling van gebeurtenissen zonder dat ooit ergens op ingegaan werd. Dat heb je vaak bij boekverfilmingen waar de regisseur zo min mogelijk wil afwijken van het oorspronkelijke verhaal.
Ik had het nog over dat specerfice stuk wat je in LotR 3 niet goed vond. Ik heb het specerfiek over LotR.
The Shinning heb ik niet gelezen of gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik denk niet dat je je aan alles moet houden. Het is een kwestie van een mooie film maken en als het echt slecht is voor een film moet je het er ook uithalen. Dat is bij LotR ook gebeurt en voor de film is dat ook goed. Sommige dingen die in een boek staan zijn dodelijk voor de film.
Ik ben het met je eens, Potter was veel te tekstgetrouw. Toch vond ik het in dit geval jammer dat ze een aantal elementen van het boek niet lieten terugkomen. Voor mijn gevoel weren de Harry Potter films een aaneenschakeling van de hoogtepunten zonder echt goed tot de kern van het verhaal door te dingen. Het evenwicht was niet goed en wat dat betreft hou ik mijn hart ook vast voor de volgende Potterfilms.
Ik denk dat het een kwestie van een balans zoeken is. Een boek is gebonden aan de regels voor een boek en een film aan die van de film. In beide heb je beperkingen en die zijn ook verschillend. Maar ik blijf vinden dat je geen dingen kan schrappen waarbij je echt een heel stuk van het verhaal ingrijpent moet veranderen. In sommige gevallen kan dat wel, maar dan is het imo geen verfilming maar een film met als inspiratie een boek (ik hoop dat je me kan volgen)
Oud 07-02-2004, 21:12
Cherry-Scented
Citaat:
Juice schreef op 07-02-2004 @ 14:31:
Ze hebben geen extra stukjes gemaakt. Er is één lange film opgenomen en daar zijn stukken uitgeknipt.
kan ook
Oud 08-02-2004, 10:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-02-2004 @ 19:07:
Ik had het nog over dat specerfice stuk wat je in LotR 3 niet goed vond. Ik heb het specerfiek over LotR.
The Shinning heb ik niet gelezen of gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik denk niet dat je je aan alles moet houden. Het is een kwestie van een mooie film maken en als het echt slecht is voor een film moet je het er ook uithalen. Dat is bij LotR ook gebeurt en voor de film is dat ook goed. Sommige dingen die in een boek staan zijn dodelijk voor de film.
Ik ben het met je eens, Potter was veel te tekstgetrouw. Toch vond ik het in dit geval jammer dat ze een aantal elementen van het boek niet lieten terugkomen. Voor mijn gevoel weren de Harry Potter films een aaneenschakeling van de hoogtepunten zonder echt goed tot de kern van het verhaal door te dingen. Het evenwicht was niet goed en wat dat betreft hou ik mijn hart ook vast voor de volgende Potterfilms.
Ik denk dat het een kwestie van een balans zoeken is. Een boek is gebonden aan de regels voor een boek en een film aan die van de film. In beide heb je beperkingen en die zijn ook verschillend. Maar ik blijf vinden dat je geen dingen kan schrappen waarbij je echt een heel stuk van het verhaal ingrijpent moet veranderen. In sommige gevallen kan dat wel, maar dan is het imo geen verfilming maar een film met als inspiratie een boek (ik hoop dat je me kan volgen)

Met een film met als inspiratie een boek heb ik verder ook geen problemen. Het is maar hoe je het noemt.
Oud 08-02-2004, 15:12
Tuc
Tuc is offline
Ik vind The return of the King echt een geweldige film...
Ben gister voor de tweede keer wezen kijken in de bios!

Overigens ben ik ook helemaal fan van de vorige twee delen, maar nr 3 sloeg toch wel alles!

Het boek vind ik ook geweldig...
Oud 28-04-2007, 09:08
Let's Quit
Let's Quit is offline
Ik hoop dat er weer een keer een LotR marathon wordt uitgezonden met een uitleg/introductie van Juri van Gelder!
Oud 28-04-2007, 10:26
Ieke
Ieke is offline
Wat een up.

Regels voor berichten