Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb niet het hele topic doorgelezen, het is 4 uur snachts en zo, maar ik zit eigenlijk met 1 vraag:
waart de fuck haalt Legolas zoveel pijlen vandaan? vaak zie je in een close-up dat ie maar een stuk of 10, misschien 20 pijlen heeft, maar hij blijft maar knallen! Schud hij ze gewoon uit z'n mouw of pakt ie ze van omringende lijken of.... Ik heb het boek niet gelezen, maar ik vond Legolas ook een beetje een Last Action Hero, en Gimli als sidekick. Humor is altijd goed, maar voor zo'n episch verhaal vind ik het soms een beetje overdreven gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik vind het jammer dat je niet meer van minas tirith ziet... misschien een beetje cliché maar ik wilde wel meer van aragorn zien in plaats van sam. ik bedoel... de film heet toch the return of the king? verder briljante film, ik vind deel 1 en 3 toch beide de beste
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik vind als je een film van een boek maakt je je toch wel aan dat soort dingen dient te houden.
|
![]() |
Ik vond hem erg mooi, mooier dan de eerste 2 delen.
Maar dat komt denk ik ook doordat ik nu 2,5 deel van de boeken heb gelezen, en het verhaal wat beter begrijp. (Tijdens het zien van deel 1 en 2 had ik die boeken dus nog niet gelezen, en nu wel). Ik heb deel 3 nog niet uit, dus ik moet ze nog vergelijken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vond het wel zonde hoor ...
ik heb eerst de boeken gelezen en daarna de film gezien en toen had ik wel af en toe het gevoel van zonde dat ze dat weg hebben gelaten enz... Maarja ze moeten natuurlijkw el dingen weglaten anders wordt het te veel en zullen alleen de liefhebbers de film kijken... Dats waarschijnlijk wrom ze de extra stukjes hebben gemaakt...
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Dus vandaar: moet je je volgens jou ook aan 'dat soort dingen' houden als het ten koste gaat van de kwaliteit van de film? En dat zou heel goed kunnen, zie bijvoorbeeld de eerste Harry Potter film. Veel te tekstgetrouw, daardoor was het gewoon een aaneenschakeling van gebeurtenissen zonder dat ooit ergens op ingegaan werd. Dat heb je vaak bij boekverfilmingen waar de regisseur zo min mogelijk wil afwijken van het oorspronkelijke verhaal.
||
Citaat:
The Shinning heb ik niet gelezen of gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik denk niet dat je je aan alles moet houden. Het is een kwestie van een mooie film maken en als het echt slecht is voor een film moet je het er ook uithalen. Dat is bij LotR ook gebeurt en voor de film is dat ook goed. Sommige dingen die in een boek staan zijn dodelijk voor de film. Ik ben het met je eens, Potter was veel te tekstgetrouw. Toch vond ik het in dit geval jammer dat ze een aantal elementen van het boek niet lieten terugkomen. Voor mijn gevoel weren de Harry Potter films een aaneenschakeling van de hoogtepunten zonder echt goed tot de kern van het verhaal door te dingen. Het evenwicht was niet goed en wat dat betreft hou ik mijn hart ook vast voor de volgende Potterfilms. Ik denk dat het een kwestie van een balans zoeken is. Een boek is gebonden aan de regels voor een boek en een film aan die van de film. In beide heb je beperkingen en die zijn ook verschillend. Maar ik blijf vinden dat je geen dingen kan schrappen waarbij je echt een heel stuk van het verhaal ingrijpent moet veranderen. In sommige gevallen kan dat wel, maar dan is het imo geen verfilming maar een film met als inspiratie een boek (ik hoop dat je me kan volgen)
||
Citaat:
![]() Met een film met als inspiratie een boek heb ik verder ook geen problemen. Het is maar hoe je het noemt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
en wat heb jij vandaag gedaan? innogen | 500 | 01-01-2007 22:03 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan: Back To Basic Dinalfos | 499 | 15-12-2006 12:24 | |
Films, TV & Radio |
IMDB's top 250 King Ralph | 81 | 15-01-2005 19:32 | |
Films, TV & Radio |
Overgewaardeerde films Donny must die | 203 | 11-01-2005 14:34 | |
Films, TV & Radio |
Oscar nominaties purplerose | 175 | 05-03-2004 16:09 | |
Films, TV & Radio |
Golden Globes Daangerous | 2 | 09-01-2004 21:25 |