Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 19:01
Verwijderd
Hoor nu net op het nieuws van ned 2 dat zijbn dood formeel nog niet bevestigd is.
Advertentie
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Speciale pagina van de NOS over Fortuyn:

http://www2.omroep.nl/nos/breakingne...geschoten.html
Verwijderd
Ik weet niet of het waar is dat een van de 8ervolgers van de dader is doodgeschoten (stond een paar pagina's terug) maar ik vind dat de 4 achtervolgers helden zijn
Oud 06-05-2002, 19:03
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
man vertelt ervaringen van getuigen op nederland 2
Oud 06-05-2002, 19:03
Secreet
Secreet is offline
Waar gat het toch heen met ons...

Zeer triest
Oud 06-05-2002, 19:04
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Ik weet niet of het waar is dat een van de 8ervolgers van de dader is doodgeschoten (stond een paar pagina's terug) maar ik vind dat de 4 achtervolgers helden zijn
t zijn helden, maar mensen die niet nadachten dat zij ook hun leven zouden kunnen verliezen door achter hem aan te gaan
Verwijderd
Ik krijg hoofdpijn, ik merk al dat ik even moet gaan liggen en naar een andere zender moet kijken, eentje waar dit niet op is. het zal moeilijk worden. Ik kom nog wel weer terug.
mad operator
mad operator is offline
op deze manier eindigd een democratie...........
Recht van menig uiten kan dus ook al niet meer...

Ik was het niet eens met zijn ideeen, maar waarom dit.. je kon toch ook gewoon niet op hem stemmen....

R.I.P
Verwijderd
Ik vind het een zeer trieste aktie
Verwijderd
'k Heb er koude rillingen van... Ik wou dat dit niet was gebeurd
Oud 06-05-2002, 19:05
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ik krijg hoofdpijn, ik merk al dat ik even moet gaan liggen en naar een andere zender moet kijken, eentje waar dit niet op is. het zal moeilijk worden. Ik kom nog wel weer terug.
dat dacht ik dus ook net, precies.. ik werd ff gek van alles, radio, tv enzz
Oud 06-05-2002, 19:05
L Boksha
L Boksha is offline
De lijkwagen is al langsgeweest. Hij is dood. Ergens maar goed ook, een levende martelaar is gevaarlijker dan een dode.
Als hij het had overleefd dan had hij de verkiezingen dik gewonnen, en onterecht ook, want neergeschoten worden is geen bewijs voor de juistheid van zijn denkbeelden.
Oud 06-05-2002, 19:06
Verwijderd
waarom word er zo slecht geleerd van geschiedenis?
Oud 06-05-2002, 19:07
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Demissionair premier Kok is met loeiende sirenes onderweg naar Den Haag voor spoedberaad. Alle politieke partijen hebben hun verkiezingscampagnes twee dagen stilgelegd.
straks een verklaring van premier Kok op diverse zenders waaronder nederland 2 en rtl 5
Oud 06-05-2002, 19:07
Verwijderd
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Speciale pagina van de NOS over Fortuyn:

http://www2.omroep.nl/nos/breakingne...geschoten.html
Die ligt al bijna helemaal plat...
Oud 06-05-2002, 19:08
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
maria schreef:
waarom word er zo slecht geleerd van geschiedenis?
JCH83
JCH83 is offline
rtl4.nl

Pim Fortuyn is onder een wit laken afgevoerd met een ambulance. De politie heeft bevestigd dat hij is overleden. Er is geprobeerd hem te reanimeren, deze pogingen zijn mislukt. Volgens getuigen zijn er 6 tot 10 schoten gevallen. Op de politiescanner was te horen dat er een dader was aangehouden.

Ik hoop dat die man is aangehouden.
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
Oen schreef:
Laten we maar niet hopen dat het een buitenlander gedaan heeft. Ik wil echt niet dat die mensen nog meer problemen krijgen.
Dat hoop ik ook, want anders durf ik morgen (of wanneer dan ook) de straat niet meer op, terwijl ik toch niets met de aanslag te maken heb. Het is niet mijn schuld! Laat het alsjeblieft geen alloctoon zijn, want dan verwacht ik nogal ongenuancerde uitspraak waar mijn tere kinderziel niet tegen kan.
heldin
heldin is offline
verklaring van kok om 20.15 uur
Oud 06-05-2002, 19:09
Verwijderd
mensen, wij zijn de toekomst, wij kunnen dit later voorkomen...doe er ook wat aan dan!
Oud 06-05-2002, 19:10
Mister Nygaard
Mister Nygaard is offline
Hij is dood het is een slag voor de democratie en dit had ook zeker hij niet verdiend.
boardbabe
boardbabe is offline
Ik vind het echt te afschuwelijk voor woorden. De enige die ik de dood gun is ongeveer Adolf Hitler, en die heeft duizenden doden op zn naam staan. Wat heeft Pim Fortuyn gedaan dat hij de dood verdient? Ik vind dit echt ziek. Hij had al vanalles beveiligd, maar het was niet genoeg, Niemand had zo'n aanslag verwacht, de enige die het iets had verwacht was Pim Fortuyn zelf. Hij kan het nu niet meer navertellen.
Sciza
Sciza is offline
Laatst zei iemand nog dat Nederland zich moest schamen voor een man als Pim Fortuyn. Ik ben het daar niet mee eens geweest...
Maar waar zou je je dieper voor moeten schamen? Pim Fortuyn of de man die hem neerschiet?

De laatste toch zeker...

En wij wonen dan in Nederland, te erg voor woorden..
WolterB
WolterB is offline
ooggetuige radio 1 zei dat t het een blanke man was...
Oud 06-05-2002, 19:11
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Programmering Nederland 2

http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/299
grelifannetje
grelifannetje is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Ja, die 4 achtervolgers zijn oke!. Bah, Dit is niet nederlands, meer *verkloot afrikaans land* achtige praktijken!
Verwijderd
Het gaat alweer beter, alhoewel ik overvoerd ben met info. Ik ga op het internet m'n heil zoeken. Ik kijk om 1/2 9 nog naar de persconferentie en dan is het schluB voor vandaag
Het ga jullie goed.
on the moon
on the moon is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
Ik vind het echt te afschuwelijk voor woorden. De enige die ik de dood gun is ongeveer Adolf Hitler, en die heeft duizenden doden op zn naam staan. Wat heeft Pim Fortuyn gedaan dat hij de dood verdient? Ik vind dit echt ziek. Hij had al vanalles beveiligd, maar het was niet genoeg, Niemand had zo'n aanslag verwacht, de enige die het iets had verwacht was Pim Fortuyn zelf. Hij kan het nu niet meer navertellen.
100 % mee eens
Oud 06-05-2002, 19:12
Tampert
Tampert is offline
Wouter: discussie is erg moeilijk in dergelijk topic dus ik zal maar even op je punten proberen in te gaan .

Citaat:

Het is beter dat hij dood is. Nu hij er niet meer is, zullen alle mensen daders zoeken. Waarschijnlijk zullen de meeste (simpele) mensen wijzen in de richting van de groep die het zwaarst te lijden had van Fortuyn namelijk allochtonen (of ook werklozen of AOW'ers). Mensen zullen een zondebok zoeken. Als Fortuyn nog had geleefd, en hij zou terug op het politieke toneel zijn gekomen, dan zou hij die simpele emoties en het zondebok-zoeken alleen nog maar hebben aangewakkerd, en zouden we nóg veel verder van huis zijn.
Dat is misschien wel waar. Alleen gaat het natuurlijk om de ethische kwestie of je het leven van een politicus stelt boven de mogelijk schade die hij kan aanrichten. Daarbij komt dat men veelal vergeet dat de LPF meer dan één lid heeft. Zijn partij bestaat uit meerdere mensen, deze zukllen de demonisering sowieso doorzetten en, misschien wel erger, Pim als Martelaar aan gebruiken. "gestorven voor de goede zaak". Of hij dood is of niet, het verergert het allemaal niet.

Citaat:
Voor de simpele zielen onder ons: ik zeg niet dat ik het leuk vind dat hij dood is, ik vind het vreselijk. Maar laten we alsjeblieft niet alleen maar blaten 'ooh wat erg, wat erg, huil huil, snik snik' en de discussie een beetje op niveau houden. Als ik nutteloze onzin wil posten ga ik, ook nu nog, wel naar Onzin.
Ik ga juist naar onzin wanneer ik totaal ongereimd wil blaten over iets anders dan Pim
Oud 06-05-2002, 19:13
mad operator
mad operator is offline
op CNN dit

AMSTERDAM, Netherlands (CNN) -- Maverick Dutch right-wing politician Pim Fortuyn has been shot dead, police have told CNN.

Fortuyn, 54, was shot in the head at least three times at close range as he was going to a Dutch national radio station in Hilversum, the Associated Press reported.

Opinion polls had shown that Fortuyn and his Pim Fortuyn's List party, running on an anti-immigration platform, were scheduled to win a large block in the country's parliament in May 15 elections.

A man who was believed to have been carrying a gun is reported to have been arrested outside the Media Park in Hilversum, 20 kilometres (12 miles) southeast of Amsterdam.
Oud 06-05-2002, 19:13
see the other side
see the other side is offline
Fortuyn is zojuist neergeschoten door mensen van buitenlandse afkomst... DIT hoort niet te kunnnen gebeuren, omdat je andere ideen heb. Hopelijk heeft de Nederlandse samenleving het NU dan eindelijk door hoe het alllemaal in elkaar zit!

Uit respect van dit treurige voorval, vraag ik je respect om 5 minuten stilte om 21:00... Stuurt dit door, want wij Nederlanders hebben wel een HART

dit kreeg ik via msn rond gestuurd
Oud 06-05-2002, 19:14
Sommetje
Sommetje is offline
ik zit gekluisterd aan de televisie, want ik kan het maar niet geloven. De NOS natuurlijk. Mijn thuisbasis.
Oud 06-05-2002, 19:14
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Ik wil vantevoren even zeggen dat ik geen uitgesproken voorstander van Pim was, en dat ik ook geen tegenstander van hem was.

Mocht het een buitenlander zijn die Fortuin heeft neergeschoten, dan geef ik bij deze de politieke partijen en de media de schuld. Deze hebben Pim afgeschilderd als een racist, iemand die alle buitenlanders eruit wilde werken. Goed...hij heeft enkele verkeerde uitspraken gedaan, zoals over de Islam. Maar hij was ook degene die gepleit heeft voor een algeheel pardon voor illegalen die al een aantal jaren in Nederland zijn en de Nederlandse taal goed machtig zijn. Is dat iets wat een racist zou doen? Hij wou, op zijn manier, Nederland beter maken. Hij wilde profiteurs weigeeren. Mensen die profiteren van de uitkeringen, en allochtonen die geen Nederlands spreken zijn vaak van dit soort mensen. Tuurlijk ging hij wel eens iets te ver, maar dat werd te breed uitgelicht in de media. Mensen die niet verder nadenken kunnen hier de conclusie uit trekken dat hij een racist was, maar dat was hij niet. En nu doen de politici en de media zo schijnheilig. BAH!

Pim lives 4ever
Oud 06-05-2002, 19:15
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
see the other side schreef:
Fortuyn is zojuist neergeschoten door mensen van buitenlandse afkomst...
Bron??

*kijkt op dit moment geen tv meer*

I'm deeply shocked..
Oud 06-05-2002, 19:15
moison100
moison100 is offline
Citaat:
, want wij Nederlanders hebben wel een HART
dat is al helemaal een foute zin hor........
Oud 06-05-2002, 19:16
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Fortuyn is zojuist neergeschoten door mensen van buitenlandse afkomst...
Volgens een ooggetuige was het een blanke. (bron: extra radio1 journaal)
JCH83
JCH83 is offline
Citaat:
bloem schreef:

Bron??

*kijkt op dit moment geen tv meer*

I'm deeply shocked..
bron idd graag.
Verwijderd
Citaat:
Sommetje schreef:
ik zit gekluisterd aan de televisie, want ik kan het maar niet geloven. De NOS natuurlijk. Mijn thuisbasis.
ik ga geen tv kijken vanavond, ik ga een spannend spel spelen ofzo...
Oud 06-05-2002, 19:17
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Volgens een ooggetuige was het een blanke. (bron: extra radio1 journaal)
owww ik hoop zo dat het een Nederlander is..

Kheb echt medelijden met heel 3fm trouwenz..twas toch niet "live" op de radio te horen dat er werd geschoten of wel??
Verwijderd
oja, nog ff dit: www.lijst-pimfortuyn.nl is helemaal op zwart gegaan...
(ik kan hier niet van wegblijven...)
Verwijderd
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
Ik wil vantevoren even zeggen dat ik geen uitgesproken voorstander van Pim was, en dat ik ook geen tegenstander van hem was.

Mocht het een buitenlander zijn die Fortuin heeft neergeschoten, dan geef ik bij deze de politieke partijen en de media de schuld. Deze hebben Pim afgeschilderd als een racist, iemand die alle buitenlanders eruit wilde werken. Goed...hij heeft enkele verkeerde uitspraken gedaan, zoals over de Islam. Maar hij was ook degene die gepleit heeft voor een algeheel pardon voor illegalen die al een aantal jaren in Nederland zijn en de Nederlandse taal goed machtig zijn. Is dat iets wat een racist zou doen? Hij wou, op zijn manier, Nederland beter maken. Hij wilde profiteurs weigeeren. Mensen die profiteren van de uitkeringen, en allochtonen die geen Nederlands spreken zijn vaak van dit soort mensen. Tuurlijk ging hij wel eens iets te ver, maar dat werd te breed uitgelicht in de media. Mensen die niet verder nadenken kunnen hier de conclusie uit trekken dat hij een racist was, maar dat was hij niet. En nu doen de politici en de media zo schijnheilig. BAH!

Pim lives 4ever
niemand is schuldiger dan de schuldige zelf...
ekki
ekki is offline
Citaat:
mad operator schreef:
...Fortuyn, 54...
volgens het ad (dacht ik) was hij 53.

sorry voor deze oninteressante info.
see the other side
see the other side is offline
mee ens ik vind dat de media ook maar schuld moet erkennen
zelf heb ik pim goed gevolgd en ben ik er achter gemon dat hij helemaal niet zo super rechts was de mensen hebben het gewoon fout begrepen het was waarschijnlijk gewoon zo´n profiteur die bang was voor zijn hachi
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Zelfs Belgie, Duitsland, en CNN etc. zenden ook uit over fortuyn....
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
vind dit heel erg , ik was voor pimmie en blijf voor pimmie
alleen jammer genoeg dat ik niet mag stemme
zo erg is ut nu al in nederland

en nu gaat meneer kok een toespraak houwe vind ik schandelijk,die vent kraate pim altijd af moet ie nou geen medelijde hebbe en slijmerig gaan doen
Verwijderd
Citaat:
Fortuyn is zojuist neergeschoten door mensen van buitenlandse afkomst... DIT hoort niet te kunnnen gebeuren, omdat je andere ideen heb. Hopelijk heeft de Nederlandse samenleving het NU dan eindelijk door hoe het alllemaal in elkaar zit!

Uit respect van dit treurige voorval, vraag ik je respect om 5 minuten stilte om 21:00... Stuurt dit door, want wij Nederlanders hebben wel een HART

dit kreeg ik via msn rond gestuurd
Ik vraag het gewoon aan tv bot, want die is WEL betrouwbaar...
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik ben het nooit met hem eens geweest, maar dit heb ik hem nooit gegund.

Ik hoop niet dat het een moslim is geweest want dat zou alleen maar averechts werken(ben geen moslim btw), dit werkt zoiezo de ideeen van dhr. Fortuyn in de hand, wat ik erg jammer vind.
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
En 1 dag na 5 Mei....
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
De lijkwagen is al langsgeweest. Hij is dood. Ergens maar goed ook, een levende martelaar is gevaarlijker dan een dode.
Als hij het had overleefd dan had hij de verkiezingen dik gewonnen, en onterecht ook, want neergeschoten worden is geen bewijs voor de juistheid van zijn denkbeelden.
Als ik jou soort te pakken krijg vermoord ik je met mijn blote handen
Oud 06-05-2002, 19:18
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
Citaat:
mee ens ik vind dat de media ook maar schuld moet erkennen
zelf heb ik pim goed gevolgd en ben ik er achter gemon dat hij helemaal niet zo super rechts was de mensen hebben het gewoon fout begrepen het was waarschijnlijk gewoon zo´n profiteur die bang was voor zijn hachi

ben ik helemaal mee eens

Regels voor berichten