Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 15:55
Mara
Mara is offline
Sarah, nog bedankt!
Vandaag trouwens goed bezig.

Ontbijt
1 Bruine boterham met appelstroop
1 Glas Milk&Fruit Light

Tussendoortje
Plak ontbijtkoek

Lunch
2 Bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas, 1 met kipfilet
1 Gekookt ei
1 Banaan
1 Mok Wiener Melange koffie

Tussendoortjes
2 Maria biscuitjes
Enkele aardbeien
2 Mokken thee
Veel water/ranja

Avondeten wordt aardappelen, bloemkool en een saucijsje. Eventueel nog Optimel vla (als het er is )

Ik vind 't wel goed gaan voor vandaag

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 16:01.
Oud 23-06-2004, 16:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 23-06-2004 @ 14:18 :
ik heb me er net ingeschreven, maar het is niet echt geschikt voor het 'bikini-dieet' dat ik aan het doen ben. Dus ff 2-3 kilo afvallen in 3 weken.
Dat lukt niet. Je kan wel 2 a 3 kilo afvallen, maar dat is grotendeel vocht. Echt vet verbranden duurt langer en kost meer moeite.
Oud 23-06-2004, 16:31
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
MieX schreef op 23-06-2004 @ 11:54 :
40punten.nl kost je 1,30 per kwartaal, scheelt toch heel wat

Ik merk toch dat ik het afgelopen jaar mijn hele eet-stijl behoorlijk heb veranderd, de afgelopen anderhalve week heb ik pauze gehouden (volgende week maandag begin ik weer) en in die weken heb ik echt gegeten wat ik wilde, maar ik ben niks aangekomen.
Ik vind 't alleen lastig dat ik elke dag op internet moet invullen wat ik eet.
Oud 23-06-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Deliveran©e schreef op 23-06-2004 @ 17:31 :
Met andere dingen zul je het toch ook elke dag op moeten schrijven...?

Dat 40punten gebeuren heeft ook een programmatje dat je op je eigen computer kunt installeren. En/of er zijn in de bieb vast ook wel boeken te vinden.
Oud 23-06-2004, 17:42
Mara
Mara is offline
Net even uitgerekend wat ik vandaag heb binnengekregen (op site overgewicht.nl): 1250 kcal, 40 gram vet.

Veel vet komt uit de jus. Weet iemand hier iets anders op?
Oud 23-06-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2004 @ 18:42 :
Weet iemand hier iets anders op?
Minder vette jus...?
Oud 23-06-2004, 17:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-06-2004 @ 18:43 :
Minder vette jus...?
Mijn moeder maakt 't klaar, en die wil er niks van horen.
Als m'n vader 't vlees klaarmaakt is 't helemaal hel, die maakt het zo ongelooflijk vet dat 't gewoon niet lekker is. En die wil helemaal niks weten van 'gezond' eten.
Oud 23-06-2004, 17:51
MieX
MieX is offline
Citaat:
Deliveran©e schreef op 23-06-2004 @ 17:31 :
Na een tijdje weet je van de meeste dingen hoeveel punten (en dus kcal) ze bevatten en weet je dus ook wat goed voor je is, hoef je niet perse punten in te voeren

@ leonoor: was dat programmatje er maar. Op www.dieetidee.nl staat wel ergens een lijst met punten die je uit kan printen
Oud 23-06-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2004 @ 18:50 :
Mijn moeder maakt 't klaar, en die wil er niks van horen.
Als m'n vader 't vlees klaarmaakt is 't helemaal hel, die maakt het zo ongelooflijk vet dat 't gewoon niet lekker is. En die wil helemaal niks weten van 'gezond' eten.
Minder/geen jus er over heen doen?
Echt een andere optie is er dan niet, lijkt me.
Oud 23-06-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 23-06-2004 @ 18:51 :
@ leonoor: was dat programmatje er maar. Op www.dieetidee.nl staat wel ergens een lijst met punten die je uit kan printen
Dat programma'tje is er: ik heb het gedownload, het staat op mijn computer en ik gebruik het al maanden.
Oud 23-06-2004, 17:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-06-2004 @ 18:51 :
Minder/geen jus er over heen doen?
Echt een andere optie is er dan niet, lijkt me.
Ik doe er al zo min mogelijk over, maar helemaal zonder vind ik ook niks.. ik ben al niet zo heel gek op aardappelen
Misschien moet ik even langs de supermarkt voor een sausje of iets dergelijks wat ik dan kan gebruiken.
Oud 23-06-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-06-2004 @ 17:02 :
Dat lukt niet. Je kan wel 2 a 3 kilo afvallen, maar dat is grotendeel vocht. Echt vet verbranden duurt langer en kost meer moeite.
ach.. het is gewoon om net iets strakker te worden, echt dieten duurt langer, dat weet ik ook wel
Oud 23-06-2004, 18:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 23-06-2004 @ 19:02 :
ach.. het is gewoon om net iets strakker te worden, echt dieten duurt langer, dat weet ik ook wel
Ok
Oud 23-06-2004, 18:36
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Ik ga morgen voor het eerst naar de cursus van weight watchers. Ik ga dat 12 weken doen, zodat ik alle boeken van het points plus dieet heb, en dan ga ik het zelf proberen.
Oud 23-06-2004, 23:15
D-sire
D-sire is offline
Qua beweging ben ik de laatste tijd echt goed bezig! Ben al een paar keer gaan tennissen en dan ook redelijk actief en dat voelt goed Vind het zo'n fijne sport om te doen en daardoor merk je veel minder dat je je inspant (wat ik bij hardlopen bijvoorbeeld wel heb).

Qua eetpatroon gaat het iets minder... Eet tijdens maaltijden wel gewoon normaal maar omdat ik vakantie heb en me vaker 'verveel' grijp ik snel naar iets lekkers waar ik dan later weer spijt van heb

Toch maar proberen door te zetten!
Oud 23-06-2004, 23:17
5803
5803 is offline
Ik ben 3 dagen ziek geweest, meteen 2.5 kilo eraf.
Maar die zitten er zo weer aan, maar maakt niet uit.
Toch leuk om even zo weinig op de weegschaal te zien staan.
Vandaag kreeg ik echt een ongelofelijke vreetbui, was net een zak chips aan het openmaken, en toen besloot ik het toch maar niet te doen. Heb toen een heel pak rijstewafels opgegeten..
Maarja. beter dan die chips!
Oud 24-06-2004, 07:19
Hagel
Hagel is offline
Hogere prestatieindex dan ik ooit gehaald heb bij fitness gisteren, ik was helemaal blij en ik heb ook een lager gewicht dan in een jaar, ben nu 71.8 haha, ik ben nog niet onder de 72 geweest sinds weet ik veel hoe lang Hopen dat ik zo gemotiveerd blijf, gelukkig lijn ik nu ook gezond en dat is het belangrijkste vind ik.
Oud 24-06-2004, 17:31
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
MieX schreef op 21-06-2004 @ 20:43 :
Als je zo weinig eet gaat je lichaam in de spaarstand en val je helemaal niet meer af, als je nu weer gewoon zou gaan eten zou je nogal aankomen omdat je lichaam alle voedingsstoffen opnemen die het binnenkrijgt. Je kunt beter langzaam wat meer gaan eten en dat volhouden, wat je nu eet is gewoon erg weinig
ik heb gewoon niet meer nodig, en als ik aan t lijnen ben ga ik dat ook niet eten. ik heb aan dat wat jullie weinig vinden, genoeg.
ik ben een stress-eter en als iemand me iets aanbiedt kan ik t moeilijk laten liggen..dat zijn mn probleempuntjes.
iemand tips daarvoor?
Oud 24-06-2004, 19:06
MieX
MieX is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 24-06-2004 @ 18:31 :
ik heb gewoon niet meer nodig, en als ik aan t lijnen ben ga ik dat ook niet eten. ik heb aan dat wat jullie weinig vinden, genoeg.
ik ben een stress-eter en als iemand me iets aanbiedt kan ik t moeilijk laten liggen..dat zijn mn probleempuntjes.
iemand tips daarvoor?
de 1e is volgens mij vooral een kwestie van discipline, liever een appel dan een zak chips zou je moeten denken (hoewel dat af en tie best lastig kan zijn), zorgen dat er niks "slechts" in je buurt is kan ook helpen

Het 2e is ook voor een deel discipline, maar dat is eigenlijk over het algemeen het belangrijkste om af te vallen. Je kunt wel tegen zo veel mogelijk mensen zeggen dat je aan het afvallen bent en dat je er moeite mee hebt om dingen af te slaan en dus vragen of ze je minder willen aanbieden.
Oud 24-06-2004, 19:10
Gothic
Gothic is offline
Bah. Ik heb net een bikini gepast en het zag er werkelijk niet uit .
Hoe word ik dunner/strakker, zonder dat m'n borsten nog kleiner worden?
Oud 24-06-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-06-2004 @ 20:10 :
Hoe moet ik er dan wel niet uit zien in bikini?

Misschien fitnessen oid? Dan kan je bepaalde 'delen' trainen en andere 'delen' niet.
Oud 24-06-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-06-2004 @ 20:10 :
Buik, billen, benen work out van M. rudiger. Alle oefeningen worden bijzonder helder uitgelegd en je hoeft er geen dure spullen voor aan te schaffen.
Ik heb de oefeningen één keer gedaan. Ze zijn makkelijk en als je ze vaak doet zijn ze vast effectief. Jammer genoeg heb ik stijve rug- en beenspieren die niet mee willen werken. 's Avonds had ik behoorlijke spierpijn. Grrr.

Voorlopig blijf ik waarschijnlijk steken tussen 73,3 en 73,6 kilo.
Er gaat wel meer af als ik wat vaker de trap neem en minder trek heb in pindakaas.
Oud 25-06-2004, 13:33
robuez
robuez is offline
uhmmzz..meiden ik heb een tip voor jullie! Ik hoef zelf helemaal niet aftevallen, maar ik wil wel wat strakker worden. Ik kan jullie allemaal Winsor Pilates aanraden! Jullie hebben hier vast wel wat over gehoord en het werkt echt! Ik doe het nu al een paar maanden en ik ben er al stukken leniger en strakker van geworden en je verliest er ook gewicht en centimeters mee!
Ik dacht misschien is het wat voor jullie aangezien jullie allemaal af willen vallen!
Nou ik zou gewoon doe Video/DVD bestellen of hem downloaden! Echt de moeite waard!!!!!!
Oud 25-06-2004, 13:38
Mara
Mara is offline
Gisteravond gezondigd, heb doritos gegeten. Ik zat de penalties te kijken van Engeland/Portugal en door de spanning had ik niet door dat ik een halve zak zat op te eten ipv 1 of 2 handjes
Oud 25-06-2004, 14:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Replica schreef op 25-06-2004 @ 15:16 :
*Grin* Cool doelpunt he, dat laatste?
Ik was voor Engeland
Oud 26-06-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
robuez schreef op 25-06-2004 @ 14:33 :
uhmmzz..meiden ik heb een tip voor jullie! Ik hoef zelf helemaal niet aftevallen, maar ik wil wel wat strakker worden. Ik kan jullie allemaal Winsor Pilates aanraden! Jullie hebben hier vast wel wat over gehoord en het werkt echt! Ik doe het nu al een paar maanden en ik ben er al stukken leniger en strakker van geworden en je verliest er ook gewicht en centimeters mee!
Ik dacht misschien is het wat voor jullie aangezien jullie allemaal af willen vallen!
Nou ik zou gewoon doe Video/DVD bestellen of hem downloaden! Echt de moeite waard!!!!!!
is dat niet die tellsell gymnastiek?
ik heb hem gevonden in google, goeie tip, ik zal hem eens gaan downloaden.
als het echt werkt is het de moeite waard.
Oud 26-06-2004, 18:02
MieX
MieX is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 26-06-2004 @ 16:33 :
is dat niet die tellsell gymnastiek?
ik heb hem gevonden in google, goeie tip, ik zal hem eens gaan downloaden.
als het echt werkt is het de moeite waard.
Ik heb wel van meer mensen gehoord dat het goed werkt, maar dan moet je het ook echt goed volhouden en daar ben ik zelf niet zo goed in
Oud 26-06-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 26-06-2004 @ 19:02 :
Ik heb wel van meer mensen gehoord dat het goed werkt, maar dan moet je het ook echt goed volhouden en daar ben ik zelf niet zo goed in
ik opzich ook niet, maar het valt allicht te proberen.
Oud 27-06-2004, 12:37
sublime
sublime is offline
hm voel me dik en daardoor lelijk en onzeker

en dan vieren we vandaag ook nog mn verjaardag, dus kan ik de taart enzo niet echt ontwijken, vrees ik
Oud 27-06-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 27-06-2004 @ 13:37 :
hm voel me dik en daardoor lelijk en onzeker

en dan vieren we vandaag ook nog mn verjaardag, dus kan ik de taart enzo niet echt ontwijken, vrees ik
als ik het mag vragen, hoe zwaar en lang ben je?
taart hoef je natuurlijk niet te nemen, je hebt er gewoon geen zin in zou ik zeggen. natuurlijk kan je ook een klein stukje nemen en dat compenseren door minder alcohol of hapjes.
Oud 27-06-2004, 14:57
Verwijderd
heel snel heel veel proberen af te vallen is echt heel lastig. een eerste vereiste is zowiezo dat je elke dag tenminste 1 uur beweegt. dat scheelt al gauw n halve kilo per dag. frisdrank is echt totaal NOT done als je aan t lijnen bent. gezellig met vrienden zitten enzo wordt eigenlijk ok vrij lastig, om nou op dat moment aan de crackers te zitten is ook niet echt fijn.

geleidelijk afvallen vink ook wel lastig, maar het gaat automatisch als het nodig is. als ik namelijk mezelf te dik vindt dan walg ik echt van mezelf. dat was vorig jaar toen ik (ik noem geen getallen ) niet eens echt dik was, maar wel stevig. dat voelt echt, vies. er is niets mis of minderwaardigs aan stevige / dikke mensen, maar ik kan het bij mezelf echt niet aanvaarden.

dus sinds afgelopen zomer toch 7 kilo afgevallen. gaat geleidelijk. nu ben ik de afgelopen 2 weken aan het proberen om snel veel af te vallen, maar dat gaat toch met ups en downs: de ene dag eet je bijna niets, de volgende dag maak je alles weer goed. toch iets van 1.5 kilo eraf in die 2 weken.

overigens heb ik niet eens een idee wat een ideaal gewicht voor me zou zijn (ben nu 1.86 meter en 75 kilo). maar denk dat ik me bij 70/72 het beste zou voelen. das denk ik het belangrijkste.

ik denk dat als je jezelf te dik vindt, en je vindt het ECHT erg en je hebt een beetje discipline, dat je dan zo weer op een naar jouw idee gezond gewicht komt. maarja das mijn idee erover

blabla wat een verhaal, sorry
Oud 28-06-2004, 10:01
Drez
Drez is offline
Hmm ik ga ook lijnen (300e poging)
Maargoed, ik ben 1.90 lang en weeg nu 86. Mijn BMI is nog wel goed: 23,82, maar wel net. Het liefst wil ik iig 80 gaan wegen.
Ik ben al een maandje ongeveer bezig met niet meer (zoveel) snoepen, en dat gaat opzich redelijk, maar nu moet ik nog gaan sporten, en ik haat sport, dus dat is ff moelijk...
Ik heb skeelers tot mn beschikking, maar helpt dat? Of kan ik beter gaan joggen ofzo?
Ik eet nu ´sochtends 2 boterhammen met kipfilet/magere kaas en drink 2 glazen vruchtensap. ´s Middags ook 2 boterhammen etc, een appel, 2 glazen sap en ´s avonds meestal aardappelen, veel groente en vlees. Soms yoghurt nog na. En als tussendoortje nog een appel en rijstwafels.
Ik denk dat ik meer water moet gaan drinken?
Nouja, morgen heb ik mijn laatste tentamen en kan ik me gaan richten op sporten...hoop ik.
Oud 28-06-2004, 10:05
MieX
MieX is offline
Citaat:
dReZ schreef op 28-06-2004 @ 11:01 :
Hmm ik ga ook lijnen (300e poging)
Maargoed, ik ben 1.90 lang en weeg nu 86. Mijn BMI is nog wel goed: 23,82, maar wel net. Het liefst wil ik iig 80 gaan wegen.
Ik ben al een maandje ongeveer bezig met niet meer (zoveel) snoepen, en dat gaat opzich redelijk, maar nu moet ik nog gaan sporten, en ik haat sport, dus dat is ff moelijk...
Ik heb skeelers tot mn beschikking, maar helpt dat? Of kan ik beter gaan joggen ofzo?
Ik eet nu ´sochtends 2 boterhammen met kipfilet/magere kaas en drink 2 glazen vruchtensap. ´s Middags ook 2 boterhammen etc, een appel, 2 glazen sap en ´s avonds meestal aardappelen, veel groente en vlees. Soms yoghurt nog na. En als tussendoortje nog een appel en rijstwafels.
Ik denk dat ik meer water moet gaan drinken?
Nouja, morgen heb ik mijn laatste tentamen en kan ik me gaan richten op sporten...hoop ik.
Elke beweging helpt, en skeeleren is volgens mij niet erg verschillend van joggen

Als je wil afvallen moet je inderdaad veel water drinken, 1,5 tot 2 liter op een dag wordt geadviseerd, dus dan moet je wel meer dan 4 glazen drinken

Succes!
Oud 28-06-2004, 11:25
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
MieX schreef op 28-06-2004 @ 11:05 :
Als je wil afvallen moet je inderdaad veel water drinken, 1,5 tot 2 liter op een dag wordt geadviseerd
Voor zover ik weet moet iedereen, wel of niet aan de lijn, anderhalf tot twee liter water drinken. Dit heb je nodig om afvalstoffen af te voeren en het vocht dat je er uit zweet aan te vullen en dergelijke.
Oud 28-06-2004, 16:34
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
dReZ schreef op 28-06-2004 @ 11:01 :
Met joggen verbrand je wel meer caloriën lijkt me, maar als je joggen niet zo leuk vind is het moeilijk vol te houden. Als je skeeleren leuker vind dan kan je dat beter gaan doen, tenminste, als je wilt voorkomen dat je na een week er al mee stopt.
Oud 28-06-2004, 19:05
Hagel
Hagel is offline
Joggen is idd goed maar skeeleren ook hoor, gewoon lekker doen waat je zin in hebt. Ik ga binnekort ook met een vriendin skeeleren, ik heb er nu al zin in

Vandaag een rare dag gehad, vanochtend nieuw werk en vanavond moest ik rond etenstijd ook werken (schoonmaakbaantje) even wennen allemaal en het eten is er totaal bij ingeschoten. Ik heb wel wat gegeten maar eigenlijk te weinig
1 bolletje knakworst
los bolletje
2 boterhammen philadelhia
kopje soep
bakje kersen
Ik vind het alleen een beetje eng om nu nog te gaan eten, ben bang dat ik dan wat te veel ga eten. Maarja anders krijg ik buikpijn, zo maar even een boterham met ei eten ofzo, dat vult wel.
Oud 29-06-2004, 20:14
Verwijderd
Het zal vast een keer gezegd zijn maar ik heb niet zo'n zin om alle topics door te lezen . Wat is nou light&verantwoord broodbeleg (vegetarisch, ik eet geen vlees en gewone kaas lust ik niet op brood). En is geitenkaas beter dan koemelk-kaas?
Oud 29-06-2004, 20:32
Mijke16
Mijke16 is offline
Citaat:
robuez schreef op 25-06-2004 @ 14:33 :
Ik heb me suf gezocht, maar kan nergens vinden dat je dat ook kan downloaden. Ik kom telkens op sites terrecht waar ze die dvd's verkopen. Weet iemand een geschikte site om het te downloaden?
Oud 29-06-2004, 21:12
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 29-06-2004 @ 21:14 :
Het zal vast een keer gezegd zijn maar ik heb niet zo'n zin om alle topics door te lezen . Wat is nou light&verantwoord broodbeleg (vegetarisch, ik eet geen vlees en gewone kaas lust ik niet op brood). En is geitenkaas beter dan koemelk-kaas?
Je hebt een hele serie light producten, zoals jam en chocoladepasta zonder suiker. Meestal staan ze bij elkaar in de supermarkt.

Op een rijtje zoet beleg (aangezien je vegetarisch bent):
Per boterham, normaal belegd:

Appelstroop = 35 kcal
Jam = 35 kcal
Marmelade = 35 kcal
Anijshagel = 60 kcal
Vruchtenhagelslag = 60 kcal
Muisjes = 60 kcal
Chocoladevlokken = 65 kcal
Hagelslag = 70 kcal
Chocoladepasta = 85 kcal
Kokosbrood = 85 kcal
Oud 30-06-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
water willowglo schreef op 29-06-2004 @ 22:12 :
Je hebt een hele serie light producten, zoals jam en chocoladepasta zonder suiker. Meestal staan ze bij elkaar in de supermarkt.

Appelstroop = 35 kcal
Jam = 35 kcal
Marmelade = 35 kcal
Anijshagel = 60 kcal
Vruchtenhagelslag = 60 kcal
Muisjes = 60 kcal
Chocoladevlokken = 65 kcal
Hagelslag = 70 kcal
Chocoladepasta = 85 kcal
Kokosbrood = 85 kcal
Ah dankjewel!
Oud 30-06-2004, 11:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 29-06-2004 @ 22:12 :

Kokosbrood = 85 kcal
nooit gedacht dat dat zoveel zou zijn, toch maar ander broodbeleg zoeken dan.
Oud 30-06-2004, 12:45
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-06-2004 @ 12:20 :
nooit gedacht dat dat zoveel zou zijn, toch maar ander broodbeleg zoeken dan.
En er zit ook (in vergelijking met ander broodbeleg) veel vet en koolydraten in. (6 gram vet en 7 gram koolhydraten).
In appelstroop bijvoorbeeld zit niks aan vetten in, wel koolhydraten door suikers enzo, maar toch een stuk verantwoorder (als je aan de lijn doet).
Topic gesloten

Regels voor berichten