Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 21:24
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 12-07-2004 @ 22:23 :
ik waste eerst ook altijd om de dag mn haar, en als ik het een keer een dag later deed vond ik mn haar ook verschrikkelijk aanvoelen. Niet echt stinken, maar ook niet meer lekker ruiken.

Maar nu heb ik ze al een week niet gewassen, en ik heb nog nergens last van Ze ruiken gewoon naar de wax, en ze zijn ook niet plakkerig ofzo. Het valt reuze mee, ik had verwacht dat het veel erger zou zijn
toch geloof ik je niet. ook al zou ik het willen geloven, ik geloof je niet.

je onderdrukt het gewoon?
Advertentie
Oud 12-07-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 12-07-2004 @ 22:24 :

omg.. wat boeit het nou of je het gelooft of niet...
als ze het zelf maar gelooft
Oud 12-07-2004, 21:27
CharismaticBass
Citaat:
madelon-duh schreef op 12-07-2004 @ 22:26 :
omg.. wat boeit het nou of je het gelooft of niet...
als ze het zelf maar gelooft
Ik wil weten hoe het zit. ik ken niemand met dreads, en die die ik dan ken heeft stinkdreads.

mag ik toch wel vragen hoe het zit met 'schone' nette dreads?
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:

Is toch echt zo. Heb ze op precies hetzelfde moment laten zetten als Pebbles en heb nergens last van. Omdat het gedread is komt er geen vuil ofzow tussen. Alleen erop een klein beetje, maar dan schud je er zo af, en tegen een vette hoofdhuid is makkelijk iets te doen hoor. Dat water met zeezout helpt daar prima tegen. En omdat je je haar niet hoeft te/kan kammen komt het vet van je hoofdhuid ook niet in je haar terecht. Ze ruiken gewoon naar wax (tenminste, de helft die ik gewaxt heb) en de andere helft ruikt nog gewoon normaal. Zit geen rooklucht aan ofzow.
Verwijderd
Sure...
Maar hoezo vraag je t als je het tog niet gelooft?
Oud 12-07-2004, 21:29
CharismaticBass
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 22:27 :
Is toch echt zo. Heb ze op precies hetzelfde moment laten zetten als Pebbles en heb nergens last van. Omdat het gedread is komt er geen vuil ofzow tussen. Alleen erop een klein beetje, maar dan schud je er zo af, en tegen een vette hoofdhuid is makkelijk iets te doen hoor. Dat water met zeezout helpt daar prima tegen. En omdat je je haar niet hoeft te/kan kammen komt het vet van je hoofdhuid ook niet in je haar terecht. Ze ruiken gewoon naar wax (tenminste, de helft die ik gewaxt heb) en de andere helft ruikt nog gewoon normaal. Zit geen rooklucht aan ofzow.
ok, aannemelijk.
Oud 12-07-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:

wat onderdruk ik?

ik dacht voordat ik dreads ging nemen ook dat het verschrikkelijk zou zijn om ze niet te wassen een tijd. Dat is ook een van de redenen waarom ik heel lang getwijfeld heb. Maar ik heb echt nergens last van..

en als je dat niet wil geloven, dan niet.
Oud 12-07-2004, 21:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 12-07-2004 @ 22:29 :
ok, aannemelijk.
Oud 12-07-2004, 23:37
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 12-07-2004 @ 22:09 :
Hihi, ik ook. Maar vind dit ook mooi. En ach, als ik het zat ben dan kam ik het er gewoon uit (heb ik waarschijnlijk een week voor nodig maar goed)
het lijkt me niet zo fijn om je dreads uit te kammen als je wax gebruikt hebt. al die wax heeft zich dan opgehoopt in je dreads dus lekker smerig haar zul je dan hebben.
bovendien, mijn dreads stinken ook als ik uit ben geweest en sowieso als ik het een tijd niet was. dus bij jullie gaat het ook vast wel stinken of iig muf ruiken. ik zou dus ook niet te lang wachten met wassen als ik jullie was, je dreads vallen heus niet uit elkaar en het is wel zo fris
Oud 13-07-2004, 07:10
Qamra
Qamra is offline
CB; in principe is je haar zelf in staat zichzelf schoon te houden, alleen door die meuk als shampoo en andere haarproducten wordt het vet. Het is een kwestie van er dwars doorheen gaan en op een gegeven moment komt er balans in.

En als je met je dreads/haar door de modder gaat zwiepen moet je het wassen ja, tot zoveel is je haar ook weer niet bestand
Oud 13-07-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2004 @ 08:10 :
CB; in principe is je haar zelf in staat zichzelf schoon te houden, alleen door die meuk als shampoo en andere haarproducten wordt het vet. Het is een kwestie van er dwars doorheen gaan en op een gegeven moment komt er balans in.
Je haar is dood, je haar kan zich niet uit zichzelf schoonmaken.
Alles wat er op je haar komt, gaat er alleen af door eraf te s[poelen of vegen oid, maar dat kan het haar niet zelf..
Ik vraag me echt af wie dat verhaal verzonnen heeft...
Oud 13-07-2004, 10:29
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2004 @ 08:10 :

En als je met je dreads/haar door de modder gaat zwiepen moet je het wassen ja, tot zoveel is je haar ook weer niet bestand

Ja, en ik heb een pik van een meter. Haar dat zichzef schoonmaakt. Hahaha.
Oud 13-07-2004, 10:45
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
********** schreef op 13-07-2004 @ 10:20 :
Je haar is dood, je haar kan zich niet uit zichzelf schoonmaken.
Alles wat er op je haar komt, gaat er alleen af door eraf te s[poelen of vegen oid, maar dat kan het haar niet zelf..
Ik vraag me echt af wie dat verhaal verzonnen heeft...
vraag ik me ook af want het is bullsjit..
aah het is zowveel werk om al mijn 112 dreads te rollen en elastiekjes eromheen te doen
Oud 13-07-2004, 12:03
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 13-07-2004 @ 11:45 :
vraag ik me ook af want het is bullsjit..
aah het is zowveel werk om al mijn 112 dreads te rollen en elastiekjes eromheen te doen
hihi daarom heb ik er deze keer 27 genomen ipv 82 vorige keer
Oud 13-07-2004, 12:40
Verwijderd
Als ik dat met zeezout ga proberen, kan ik dan beter eerst waxen en dan zeezout, of andersom?
Of helemaal niet vlak na elkaar doen en er een dag tussen laten ofzo?
Oud 13-07-2004, 12:47
Qamra
Qamra is offline
Dan geloven jullie het niet, boeie. Het ging om dat huid vet, niet om wat voor troep er op je haar zit.
Oud 13-07-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2004 @ 13:47 :
Dan geloven jullie het niet, boeie. Het ging om dat huid vet, niet om wat voor troep er op je haar zit.
Ok, hoe denk jij dat je haar zichzelf schoonhoud?
Neemt het op, verbrand het?
Oud 13-07-2004, 13:53
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
Wat is de functie van je dreads wassen met azijn?
Oud 13-07-2004, 14:37
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
********** schreef op 13-07-2004 @ 14:51 :
Ok, hoe denk jij dat je haar zichzelf schoonhoud?
Neemt het op, verbrand het?
Door een balans te vinden in de hoeveelheid vet dat het produceert.

Weet verder de technisch biologische achtergrond er niet van, ik weet wel dat het werkt....
Oud 13-07-2004, 15:09
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 13-07-2004 @ 13:40 :
Als ik dat met zeezout ga proberen, kan ik dan beter eerst waxen en dan zeezout, of andersom?
Of helemaal niet vlak na elkaar doen en er een dag tussen laten ofzo?
zeezout en waxen gaat niet samen. Zeezout maakt namelijk je haar droog, wax maakt het juist vet. Dus dat heft het elkaar op qua effect. Als je 1 keer per week waxt, is het denk ik het beste om 1 week het waxen over te slaan en zeezout ervoor in de plaats te doen.
Oud 13-07-2004, 15:13
AngelLena
AngelLena is offline
En zelfreinigend haar is misschien idd wat overdreven, maar het klopt wel dat haar zich op 1 of andere manier zelf tot op zekere hoogte kan reinigen. Is misschien een stom voorbeeld en doet er ook niet erg toe maar neem bijvoorbeeld een hond. Een hond heeft een vacht, die vacht is praktisch hetzelfde als menselijk haar. Als een hond een keer flink vies is kan je 2 dingen doen: hem onder de douche gooien, wat de natuurlijke vetlaag van de vacht afbreekt waardoor de vacht sneller weer vies wordt, maar voor eventjes is het schoon, je kan ook alleen even spoelen zodat het ergste weg is, geen shampoo gebruiken, binnen een dag of hooguit 2 is de vacht zo goed als schoon. (als ie binnen die tijd niet weer in de modder heeft zitten rollen natuurlijk)
Zo gaat het ook bij menselijk haar, als je het vaak wast, wordt het ook sneller vies. Hoe minder je het wast, hoe meer je haar zichzelf corrigeert en reinigt, maar je moet het natuurlijk niet te gek maken. Aan alles zit een grens.
Oud 13-07-2004, 15:25
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 16:13 :
En zelfreinigend haar is misschien idd wat overdreven,
Klopt, vandaar ook mijn voorbeeld van die modder. Maar ik dacht dat jij en CB het alleen hadden over vet haar Nou ja, pech
Oud 13-07-2004, 16:01
the exploding boy
the exploding boy is offline
je hoofdhuid heeft wordt gewoon minder snel vet, dat heeft niks met je haar te maken
Oud 13-07-2004, 16:03
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 13-07-2004 @ 17:01 :
je hoofdhuid heeft wordt gewoon minder snel vet, dat heeft niks met je haar te maken
Dat is niet waar. Je hoofdhuid wordt even snel vet als anders, alleen je merkt het niet omdat je je haar niet kamt en het vet dus niet in je haar terecht komt. Ga jij maar eens met je nagel over je hoofdhuid heen als je het 2 weken niet gewassen hebt.
Oud 13-07-2004, 16:38
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 17:03 :
Dat is niet waar. Je hoofdhuid wordt even snel vet als anders, alleen je merkt het niet omdat je je haar niet kamt en het vet dus niet in je haar terecht komt. Ga jij maar eens met je nagel over je hoofdhuid heen als je het 2 weken niet gewassen hebt.
het is wel waar, want door vaak wassen neemt de talgproductie toe, dus als je het minder vaak wast, wordt het minder snel vet. Talg is ter bescherming van je hoofdhuid en je haar; hoe minder je ze "lastig" valt zeg maar ( wassen dus, want je wast steeds het beschermende talglaagje weg ), des te minder talg je hoofdhuid hoeft aan te maken; uit bescherming gaat je hoofdhuid meer talg produceren na het wassen, dan dat het zou doen als je het nauwelijks wast.
Met je nagel over je hoofdhuid na 2 weken, nogal logisch dat er dan wat afkomt, niemand heeft gezegd dat je talgproductie er ineens mee stopt .
Oud 13-07-2004, 16:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 13-07-2004 @ 17:38 :
het is wel waar, want door vaak wassen neemt de talgproductie toe, dus als je het minder vaak wast, wordt het minder snel vet. Talg is ter bescherming van je hoofdhuid en je haar; hoe minder je ze "lastig" valt zeg maar ( wassen dus, want je wast steeds het beschermende talglaagje weg ), des te minder talg je hoofdhuid hoeft aan te maken; uit bescherming gaat je hoofdhuid meer talg produceren na het wassen, dan dat het zou doen als je het nauwelijks wast.
Met je nagel over je hoofdhuid na 2 weken, nogal logisch dat er dan wat afkomt, niemand heeft gezegd dat je talgproductie er ineens mee stopt .
Dat klopt, maar als jij net je dreads hebt laten zetten zal je de eerste paar weken weinig verschil merken met het aanmaken van vet op je hoofdhuid. Als je gewend bent om je haar elke dag of om de dag te wassen dan zijn je talgklieren daar op ingesteld dus maken ze dubbel zoveel talg aan, dat gaat door totdat ze echt merken dat je ze niet meer zo vaak wast. Het moet zich allemaal nog aanpassen. Dus vooral in het begin kan je last krijgen van een enorm vette hoofdhuid, daarom is zo af en toe inspuiten met water met zeezout helemaal geen verkeerd idee.
Oud 13-07-2004, 16:55
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 17:48 :
Dat klopt, maar als jij net je dreads hebt laten zetten zal je de eerste paar weken weinig verschil merken met het aanmaken van vet op je hoofdhuid. Als je gewend bent om je haar elke dag of om de dag te wassen dan zijn je talgklieren daar op ingesteld dus maken ze dubbel zoveel talg aan, dat gaat door totdat ze echt merken dat je ze niet meer zo vaak wast. Het moet zich allemaal nog aanpassen. Dus vooral in het begin kan je last krijgen van een enorm vette hoofdhuid, daarom is zo af en toe inspuiten met water met zeezout helemaal geen verkeerd idee.
nooit last van gehad. was ze trouwens nauwelijks, eens in de 4-5 maand geloof ik (iejl vies! )

(waarom zou zeezout iets doen tegen een vette hoofdhuid, zeezout ontvet toch niks??)
Oud 13-07-2004, 17:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 13-07-2004 @ 17:55 :
nooit last van gehad. was ze trouwens nauwelijks, eens in de 4-5 maand geloof ik (iejl vies! )

(waarom zou zeezout iets doen tegen een vette hoofdhuid, zeezout ontvet toch niks??)
Maakt de boel droog, vaak ook de hoofdhuid
Oud 13-07-2004, 17:07
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 18:06 :
Maakt de boel droog, vaak ook de hoofdhuid
dus dan heb je opgedroogd talg prut op je hoofdhuid, dat ziet er leker uit

(want talg blijft komen...)
Oud 13-07-2004, 17:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 13-07-2004 @ 18:07 :
dus dan heb je opgedroogd talg prut op je hoofdhuid, dat ziet er leker uit

(want talg blijft komen...)
Nou nee niet helemaal, het droogt ook je talgklieren uit waardoor deze tijdelijk geen talg meer kunnen produceren.
Oud 13-07-2004, 17:22
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 18:14 :
Nou nee niet helemaal, het droogt ook je talgklieren uit waardoor deze tijdelijk geen talg meer kunnen produceren.
dat lijkt me slecht...uitgedroogde talgklieren. blijft je hoofdhuid niet meer soepel en krijg je roos...
schilfers in dreads zijn ook niet trčs charmant...
Oud 13-07-2004, 17:24
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 13-07-2004 @ 18:22 :
dat lijkt me slecht...uitgedroogde talgklieren. blijft je hoofdhuid niet meer soepel en krijg je roos...
schilfers in dreads zijn ook niet trčs charmant...
Haha, is ook niet de bedoeling dat je het elke dag doet ofzow Maar vooral in het begin als je je haar nog niet mag wassen is het wel even lekker. Als je je haar wel weer kan wassen hoeft het ook niet meer.
Oud 13-07-2004, 17:33
Verwijderd
Is water met zeezout niet ongeveer hetzelfde als zwemmen in zee? Dat helpt toch ook je dreads vervilten enzo? En ik denk ook niet dat het erg is als je dat af en toe eens doet..

Dan nog een vraagje: ik merk dat mn dreads minder pluizig worden, alleen bovenop blijft het wel heel erg pluizig.. is daar nog iets aan te doen?
Oud 13-07-2004, 17:35
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 13-07-2004 @ 18:33 :
Is water met zeezout niet ongeveer hetzelfde als zwemmen in zee? Dat helpt toch ook je dreads vervilten enzo? En ik denk ook niet dat het erg is als je dat af en toe eens doet..

Dan nog een vraagje: ik merk dat mn dreads minder pluizig worden, alleen bovenop blijft het wel heel erg pluizig.. is daar nog iets aan te doen?
Bij is een beetje wax daarvoor genoeg. Ik had ook een pluizige was over hoofd heen hangen, heb dreads gewaxt en is stuk minder. Zijn denk ik gewoon losse haartjes die er nog niet helemaal goed bij zitten die er vanzelf met geduld intrekken.

En idd is net zoiets als zwemmen in de zee, door je haar droog te maken gaat het sneller vervilten.
Oud 13-07-2004, 18:57
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
dummeltje schreef op 12-07-2004 @ 22:17 :
[afbeelding]

M'n dreadjes nu, bijna 4 maanden, net beetje bijgewerkt, en geverfd
mooi!!

wauw hoe komen jullie aan 80 (AngelLena) - 112 (Zero-Zero) dreads?? ik heb dun en redelijk weinig haar.. heb zo'n idee dat daar niet veel dreads uit te maken zijn.. of lijkt dat maar zo?
Oud 13-07-2004, 19:35
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 13-07-2004 @ 19:57 :
mooi!!

wauw hoe komen jullie aan 80 (AngelLena) - 112 (Zero-Zero) dreads?? ik heb dun en redelijk weinig haar.. heb zo'n idee dat daar niet veel dreads uit te maken zijn.. of lijkt dat maar zo?
Dik, veel en lang haar hebben helpt daar wel mee. Mijn onderste dreads zijn redelijk dik omdat dat deel best lastig was en niet echt mee wou werken, naar boven toe worden ze steeds dunner, en aangezien ik dus dik veel en lang haar heb kom je al heel snel op 80. Met nepdreads kwam ik NET uit met 80 dubbele, hadden er zeker niet minder moeten zijn, hadden er beter meer kunnen wezen. Dus als je echt dun en weinig haar hebt, komen er ook niet zo veel dreads uit...
Oud 13-07-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2004 @ 15:37 :
Door een balans te vinden in de hoeveelheid vet dat het produceert.

Weet verder de technisch biologische achtergrond er niet van, ik weet wel dat het werkt....
Het haar houd zichzelf dan niet schoon,
het word gewoon niet vetter op een bepaalt punt (en dat punt is dus als het al vet is..)
Oud 13-07-2004, 22:33
regardless
regardless is offline
hmm ik denk dat ik me dreads maar eens af moet doen..
ik heb weer zo'n zin in normaal haar.. en het is ook wel grappig dat ik als ik na de vakantie weer op school kom, kort haar heb haha.
Maargoed dan zeg je.. krijg je er spijt van.. ja tuurlijk altijd.. ookal doe ik het nu of over een paar jaar ik zal vast altijd spijt krijgen.. maar haar groeit weer en dan kan ik altijd weer nieuwe nemen.
Maargoed.. ik ben ook wel blij met me dreads.
Maar ik heb nu een klas die me kent en me niet beoordeeld op me uiterlijk. Dus als ik het zou doen dan beinvloed dat niet hun gedrag en als ik ze niet kende dat was dat msichien wel zo geweest en als ik het nu dan doe heb ik nog 3 jaar om het langer te laten groeien vorodat ik weer in een andere klas kom..
haha ja jullie vinden het vast een lul verhaal.. maar het speelt wel een beetje mee toch?
maargoed.. ik weet het even niet.. aan de ene kant zeg ik: jaa doen maar aan de andere.. dreads zijn zo leuk..
alleen .. als ik nu zo achter voel dan voel ik al wel dat er weer 4 dreads in elkaar gegroeit zijn.. hmm
AAAH wat moet ik nou!!!
Oud 13-07-2004, 22:37
Verwijderd
Eeeh...
Ik zou ze gewoon zo laten....
Je gaat er anders egt wel spijt van krijgen en als je er spijt van krijgt dat je je dreads nog hebt kun je ze altijd nog eruit doen..
En wat maakt je klas nou uit...
Oud 13-07-2004, 22:39
regardless
regardless is offline
Citaat:
madelon-duh schreef op 13-07-2004 @ 23:37 :
Eeeh...
Ik zou ze gewoon zo laten....
Je gaat er anders egt wel spijt van krijgen en als je er spijt van krijgt dat je je dreads nog hebt kun je ze altijd nog eruit doen..
En wat maakt je klas nou uit...
het gaat niet om de klas maar om acceptatie..
Maargoed dat valt op het MBO inderdaad wel mee. beter dan op de middelbare school..
maargoed.. als ik het over een paar jaar doe.. krijg ik er ook spijt van ik zal er ALTIJD spijt van krijgen. maar om nou altijd me dreads te houden lijkt me ook geen optie..
Oud 13-07-2004, 23:02
AngelLena
AngelLena is offline
Ah fuck it, je bent wie je bent hoor, met of zonder dreads, dat boeit niet. Da's gewoon wat je zelf leuk vindt. Ik zou ze nog een keer goed bij laten werken en heb je na een paar weken nog steeds zoiets van: he, wil me haar wel weer eens los, dan nog eens kijken of je ze uitkamt.
Oud 13-07-2004, 23:06
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2004 @ 20:35 :
Dik, veel en lang haar hebben helpt daar wel mee. Mijn onderste dreads zijn redelijk dik omdat dat deel best lastig was en niet echt mee wou werken, naar boven toe worden ze steeds dunner, en aangezien ik dus dik veel en lang haar heb kom je al heel snel op 80. Met nepdreads kwam ik NET uit met 80 dubbele, hadden er zeker niet minder moeten zijn, hadden er beter meer kunnen wezen. Dus als je echt dun en weinig haar hebt, komen er ook niet zo veel dreads uit...
hangt ervan af hoe dik je ze máákt. mijn haar is "normaal" (i.i.g. lang niet zo dik en veel als angellena), en ik heb er 84...

dikte van je eigen haar speelt een rol, maar dus ook hoe dik je ze zelf zet.
Oud 13-07-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 14-07-2004 @ 00:02 :
Ah fuck it, je bent wie je bent hoor, met of zonder dreads, dat boeit niet. Da's gewoon wat je zelf leuk vindt. Ik zou ze nog een keer goed bij laten werken en heb je na een paar weken nog steeds zoiets van: he, wil me haar wel weer eens los, dan nog eens kijken of je ze uitkamt.
Agree,
jammer dat de meeste (bijvoorbeeld werkegevers) er niet allemaal zo over denken...
Oud 13-07-2004, 23:28
Verwijderd
Mijn puntjes van m'n dreads vallen nog steeds uit elkaar, ook met knottyboy wax (tenzij ik iedere dag wax erin ga smeren).
Terwijl ik bij veel hier gewopon goede/mooie puntjes zie.

Iemand nog suggesties?
Want dit is niet mooi.
Oud 13-07-2004, 23:28
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
********** schreef op 14-07-2004 @ 00:24 :
Agree,
jammer dat de meeste (bijvoorbeeld werkegevers) er niet allemaal zo over denken...
Oh? Mijn baas vond mijn dreads helemaal geweldig

Regels voor berichten