Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 15:16
Verwijderd
Mijn moeder maakt zelf yoghurt, meestal krijgen we dan een hele dikke yoghurt, is dat volle yoghurt, of hoe kan ik dat een beetje bepalen? (vage vraag )
Oud 07-09-2004, 15:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-09-2004 @ 16:16 :
Mijn moeder maakt zelf yoghurt, meestal krijgen we dan een hele dikke yoghurt, is dat volle yoghurt, of hoe kan ik dat een beetje bepalen? (vage vraag )
Vragen met welke producten ze die bereid en dan de voedingswaarden controleren ?
Oud 07-09-2004, 16:04
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-09-2004 @ 16:11 :
Mogelijk heb je van nature een snelle stofwisseling die makkelijk reageert. Aangezien je een aardige frequentie hebt en toch een kcal tekort kan het zijn dat jij dan meteen al afvalt. Meer caloriën eten per portie is dan de sleutel.
Hoe weet je dat je een snelle stofwisseling hebt?? Nog meer eten? Ik krijg dit er echt met moeite in.. maargoed. Volgens sommigen weeg ik ook echt te weinig maar dat is toch niet zo? Ik zie bovendien niet het verschil met toen ik nog 69 woog
Oud 07-09-2004, 16:48
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-09-2004 @ 17:04 :
Hoe weet je dat je een snelle stofwisseling hebt?? Nog meer eten? Ik krijg dit er echt met moeite in.. maargoed. Volgens sommigen weeg ik ook echt te weinig maar dat is toch niet zo? Ik zie bovendien niet het verschil met toen ik nog 69 woog
Nou indien jij nu nog VET zou afvallen zou het aan je stofwisseling liggen die wss dan te snel is. Aangezien jij dit maar moeilijk weg krijgt zal het daar niet aan liggen.

In dit geval lijkt het er op dat je aantal kcal echt té laag is en je te katabool bent. De ene mens is daar gevoeliger voor dan de ander maar het klinkt alsof je je spiermassa aan het verbranden bent. ( zeker omdat je in de spiegel geen verschil ziet, op de weegschaal val je af, maar het vet blijft zitten dus zie je er nog niet uit zoals je zou willen )

Definitief oordeel valt zo niet te zeggen zonder dat ik je gezien heb en meer gegevens weet. Als je het echt heel belangrijk vind mail dan maar even ofzo.

Misschien doe je er eerst goed aan om de stofwisseling wat op te krikken door een tijdje nog frequenter te eten en vervolgens de porties te gaan verhogen zodat je meer kcal binnen krijgt en meer massa vast houd. Maar again, tis heel hypothetisch om dat op deze manier te concluderen.

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 16:51.
Oud 07-09-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 07-09-2004 @ 19:20 :

Iig is 66 kilo bij 1.85m echt niet zwaar, het is eerder vrij weinig. Je BMI is 19,3. Een gezond BMI ligt tussen de 18,5 en de 25, volgens deze site.
66kg bij 1.85m lijkt me idd alles behalve zwaar...
Oud 07-09-2004, 18:43
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Replica schreef op 07-09-2004 @ 19:20 :
+Dat veel meisjes ws. echt geen verschil zien of zeggen geen verschil te zien met voorheen, ook al hebben ze wel vet verloren.

Merk je het wel aan je kleding? Btw, 3 kilo meer of minder zie ik ook niet, en merk ik ook niet aan mijn kleren, maar ik 'voel' het wel. Misschien dat dat bij jou ook zo is?

Iig is 66 kilo bij 1.85m echt niet zwaar, het is eerder vrij weinig. Je BMI is 19,3. Een gezond BMI ligt tussen de 18,5 en de 25, volgens deze site.
Hmm ik voel zeker verschil met toen ik 106kg was ja

Maar zonder geintjes, ik zie het verloop gewoon, elke week kijk ik een keer en zie ik meer definitie op de buikspieren, meer rugdetail etc. Op die manier zie ik het droger worden.

Dat soort dingen + vetpercentages kijk ik naar, niet naar BMI's of weegschaal cijfertjes.
Oud 07-09-2004, 19:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-09-2004 @ 13:36 :
Ochtend
1 boterham met jam
Jus de oranje

Tussendoor
Mueslireep

Lunch
1 boterham met jam/kokosspul

Tussendoor
Fruit/cracker/mueslireep

Avondeten
Even duidelijk gemaakt wat je precies wanneer eet. Ben ik de enige die dit belachelijk weinig vind? 2 boterhammen, een mueslireep en avondeten. In de ochtend een boterham meer, in de middag ook. Als je thuiskomt kan evt. ook een boterham, en als dat niet lukt een plak ontbijtkoek (of oudewijvenkoek ofzo, dat is praktisch allemaal 'tzelfde geloof ik)

Neem niet die m&m's op school, maar gewoon meer brood. En kokos is vet.
Oud 07-09-2004, 19:46
Nebel
Nebel is offline
Even voor de duidelijkheid, ik vind mezelf niet dik en ik wil niet afvallen.

Ik voel een beetje verschil niet echt, mijn kleren waren al te groot .. Die boterhammen zijn dus zelfgemaakt en wegen zo'n 2,5 keer zo zwaar als gewoon brood...
En die m&m's is heel af en toe...
Kokosbrood gewoon omdat het makkelijk is. Ik kan absoluut niet tegen kaas op brood, en ik heb regelmatig een te laag suiker, waardoor ik me beter voel als ik iets zoets meeneem op brood. Dan is kokos het praktisch. En op het pakje staat niet dat er veel vet in zit, en dat maakt me ook niet uit, ik val immers af.
Ik vraag me alleen af waarom ik afval. Vroeger at ik evenveel als nu, maar viel ik toch echt niet af... (en in die 3 keer per week hardlopen zal niet zoveel kilo's zitten (deze week ben ik namelijk zeker 1,5 kilo afgevallen)
Oud 07-09-2004, 19:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-09-2004 @ 20:46 :
Even voor de duidelijkheid, ik vind mezelf niet dik en ik wil niet afvallen.

Ik voel een beetje verschil niet echt, mijn kleren waren al te groot .. Die boterhammen zijn dus zelfgemaakt en wegen zo'n 2,5 keer zo zwaar als gewoon brood...
En die m&m's is heel af en toe...
Kokosbrood gewoon omdat het makkelijk is. Ik kan absoluut niet tegen kaas op brood, en ik heb regelmatig een te laag suiker, waardoor ik me beter voel als ik iets zoets meeneem op brood. Dan is kokos het praktisch. En op het pakje staat niet dat er veel vet in zit, en dat maakt me ook niet uit, ik val immers af.
Ik vraag me alleen af waarom ik afval. Vroeger at ik evenveel als nu, maar viel ik toch echt niet af... (en in die 3 keer per week hardlopen zal niet zoveel kilo's zitten (deze week ben ik namelijk zeker 1,5 kilo afgevallen)
2,5 keer? Dat weet je zeker? Geen ruwe gok, waarbij 't 1,5x blijkt te zijn en je nog véél te weinig binnenkrijgt?
3x hardlopen scheelt overigens aardig. Je verbrandt aardig wat calorieen. Ook verlies je veel vocht, blijf je wel genoeg water drinken?
Oud 07-09-2004, 20:09
Nebel
Nebel is offline
Ik hoor mn moeder die wel wilt afvallen er elke dag over zeiken. Maar mn vader (die het brood maakt) zegt dat er niet veel meer calorien inzitten dan in een gewone boterham omdat het zonder melk en suiker is, en zonder conserveermiddelen.
Maar iig 2,5 keer want mn moeder zegt 3 keer, en die heeft het gewogen, ze is nogal een overdrijver dus hou ik het op 2,5 keer.
Ik drink zo'n 3 liter op een dag..dus dat is wel genoeg.
Oud 07-09-2004, 20:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-09-2004 @ 21:09 :
Ik hoor mn moeder die wel wilt afvallen er elke dag over zeiken. Maar mn vader (die het brood maakt) zegt dat er niet veel meer calorien inzitten dan in een gewone boterham omdat het zonder melk en suiker is, en zonder conserveermiddelen.
Maar iig 2,5 keer want mn moeder zegt 3 keer, en die heeft het gewogen, ze is nogal een overdrijver dus hou ik het op 2,5 keer.
Ik drink zo'n 3 liter op een dag..dus dat is wel genoeg.
Ok, het gewicht is dus 2,5x zoveel, het aantal kcal niet! Dan krijg je dus veel te weinig binnen.
Oud 07-09-2004, 20:32
Mara
Mara is offline
M'n eigen:

Ik ben lui, alleen even de waarden
1163 kcal
E - K - V
28.7% - 53,8% - 17,5%

Veel vet binnengekregen door verse worst.
Eiwit komt uit gekookt ei en stuk koolvisfilet.
Oud 07-09-2004, 20:37
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-09-2004 @ 21:21 :
Ok, het gewicht is dus 2,5x zoveel, het aantal kcal niet! Dan krijg je dus veel te weinig binnen.
Ik heb het even uit gerekend, zit op een dag als vandaag op de 1600-1700 met gezonde hoeveelheid vet (niet teveel en niet te weinig). (ik heb voor 1 boterham 1 sneetje rogge en 1 sneetje gewoon gerekend) (bron: becel)
Oud 07-09-2004, 20:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-09-2004 @ 21:37 :
Ik heb het even uit gerekend, zit op een dag als vandaag op de 1600-1700 met gezonde hoeveelheid vet (niet teveel en niet te weinig). (ik heb voor 1 boterham 1 sneetje rogge en 1 sneetje gewoon gerekend) (bron: becel)
Hmz, veel meer dan ik verwacht had.
Ga eens naar www.calorietabel.nl , zet 't in een worddocument en zet 't online of post 't hier, dan kan ik 't 's goed bekijken
Oud 08-09-2004, 09:42
Nebel
Nebel is offline
Appel 60
Chinese mie 133
Kalkoen 95
Sla 10
Slasaus 93
Banaan 75
Brood 400
Jam 72
Kokos 140
Pindakaas 70
Magere Yoghurt 126
Vivit 120
Jus d’Orange 90
Mueslireep 148

Totaal: 1643

Verbrand 244 kcal met fietsen
halfuurtje van/naar school fietsen
Oud 08-09-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-09-2004 @ 10:42 :

Brood 400
Je had twee boterhammen gegeten (zie die ene post die MeelFriek quote)? Of toch meer? Twee boterhammen is iig zeker geen 400 kcal.
Oud 08-09-2004, 13:05
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2004 @ 11:13 :
Je had twee boterhammen gegeten (zie die ene post die MeelFriek quote)? Of toch meer? Twee boterhammen is iig zeker geen 400 kcal.
Nee maar misschien telt ze beleg mee. En, zelfgebakken brood kan meer meel bevatten etc waardoor het dus idd zwaarder is en mee koolhydraten levert dat tikt ook wel aan.

Enige dat ik wel vind is dat die caloriën wel wat anders hadden kunnen worden ingevuld. Bijv die pindakaas...
Oud 08-09-2004, 14:17
Mara
Mara is offline
Beleg staat er apart (jam en kokos was 't)

Er kunnen nooit 200 kcal zitten in die boterhammen van jou. Je vader zei immers dat 't qua calorieen niet veel verschilde met een gewone boterham. 1 (bruine) boterham is 87,5 kcal. Stel dat er in die van jou iets meer zitten, zo'n 100-110. Dat vind ik stukken realistischer.

Die kokos is te vet. Die mueslireep is nutteloos. Pindakaas is ook vet. Magere yoghurt 126? Hoeveel neem je dan? Zo'n 300 gram gok ik? Neem bijv. daar ietsje minder.

Voor jam heb je 2x beleg gerekend. Voor het kokosbrood ook. Doe je dat bij elkaar op dan? Ook slasaus is vet.

Alles bij elkaar heb je trouwens 1632, geen 1643.
Oud 08-09-2004, 16:33
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-09-2004 @ 14:05 :
Nee maar misschien telt ze beleg mee. En, zelfgebakken brood kan meer meel bevatten etc waardoor het dus idd zwaarder is en mee koolhydraten levert dat tikt ook wel aan.

Enige dat ik wel vind is dat die caloriën wel wat anders hadden kunnen worden ingevuld. Bijv die pindakaas...
De pindakaas komt vanwege dat het geen hele portie was...
En het is idd zelfgebakken brood, en 's avonds nog een sneetje gewoon volkorenbrood
Oud 08-09-2004, 16:34
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-09-2004 @ 15:17 :
Beleg staat er apart (jam en kokos was 't)

Er kunnen nooit 200 kcal zitten in die boterhammen van jou. Je vader zei immers dat 't qua calorieen niet veel verschilde met een gewone boterham. 1 (bruine) boterham is 87,5 kcal. Stel dat er in die van jou iets meer zitten, zo'n 100-110. Dat vind ik stukken realistischer.

Die kokos is te vet. Die mueslireep is nutteloos. Pindakaas is ook vet. Magere yoghurt 126? Hoeveel neem je dan? Zo'n 300 gram gok ik? Neem bijv. daar ietsje minder.

Voor jam heb je 2x beleg gerekend. Voor het kokosbrood ook. Doe je dat bij elkaar op dan? Ook slasaus is vet.

Alles bij elkaar heb je trouwens 1632, geen 1643.
Slasaus 25 %. En ja, ik kook niet elke dag zelf, dus ik kan mn moeder en broer ook niet alles verbieden door het eten te gooien...
Waarom is een mueslireep nutteloos? Als ik dat lekker vind en het goed vult?
De jam gaat door de yoghurt..
Oud 08-09-2004, 16:39
Verwijderd
Vandaag

09.00 - 2 boterhammen met kaas + 2 kopjes thee
11.30 - 1 bruin pistoletje (zonder beleg)
13.00 - 1 nectarine
14.00 - 1 boterham met kaas
15.00 - 1 boterham met komkommer
16.00 - 1 appel
17.00 - 1 bord kip tandoori met rijst (kipfilet, rijst en sausje)

Vanavond na mn werk

22.30 - bakje yoghurt met druiven

Over de hele dag verspreid 2 liter water
Opmerkingen/Tips?
Oud 08-09-2004, 16:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-09-2004 @ 17:34 :
Slasaus 25 %. En ja, ik kook niet elke dag zelf, dus ik kan mn moeder en broer ook niet alles verbieden door het eten te gooien...
Waarom is een mueslireep nutteloos? Als ik dat lekker vind en het goed vult?
De jam gaat door de yoghurt..
Neem iets anders dan die mueslireep, veel te veel kcal. Waarschijnlijk vol koolhydraten. Je kan toch aan je moeder vragen of ze de slasaus apart doet, zodat iedereen zelf kan beslissen?
Oud 08-09-2004, 16:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Watermerk schreef op 08-09-2004 @ 17:39 :
Vandaag

09.00 - 2 boterhammen met kaas + 2 kopjes thee
11.30 - 1 bruin pistoletje (zonder beleg)
13.00 - 1 nectarine
14.00 - 1 boterham met kaas
15.00 - 1 boterham met komkommer
16.00 - 1 appel
17.00 - 1 bord kip tandoori met rijst (kipfilet, rijst en sausje)

Vanavond na mn werk

22.30 - bakje yoghurt met druiven

Over de hele dag verspreid 2 liter water
Opmerkingen/Tips?
Ik vind 't eten wel goed. De kaas, die is mager? Gebruik je boter of iets dergelijks? 2 Liter water is goed, maar misschien kan je meer drinken (3 liter?). Niet dat 2 liter slecht is, maar volgens mij was 3 of meer optimaal.
De rijst, is dat witte of zilvervlies? Kijk naar wat in 't sausje zit, dat soort dingen kunnen gemeen veel kcal bevatten
Oud 08-09-2004, 17:00
Mara
Mara is offline
Ikzelf:

Ochtend
Boterham kipfilet
Sinaasappelsap

Tussendoor
Boterham kipfilet
Chocolademelk

Lunch
2 Boterhammen kipfilet

Tussendoor
1 peer
4 pruimen

Avondeten
Aardappels
Stoofperen (slecht, want bereid met suiker)
Varkensrollade
Magere yoghurt met perzik (ook niet super)
Oud 08-09-2004, 17:02
Mara
Mara is offline
Ik ga zo trouwens sporten. Eerst van 19-20u naar tae bo, dan van 21-22u naar aeronetics. Dan beslissen wat we standaard gaan doen
Oud 08-09-2004, 17:02
Miracle
Miracle is offline
Bij mij wil het echt niet meer. Bewegen gaat goed, eten niet. Doordat ik er zoveel mee bezig ben en het me nóg niet lukt om op tijd te eten, heb ik gewoon er geen zin meer in.
Iemand tips?
Oud 08-09-2004, 17:03
Sterretje*
Sterretje* is offline
Vandaag sloeg ik bijna de lunch over...
Maar mijn lichaam liet weten dat ik nog moest eten. Ik denk dat mijn lichaam zo gewend is aan die regelmaat dat als ik te lang wacht, mijn lichaam dit merkt. Ik voelde me uitgeput, zwakjes/slapjes en mijn maag knaagde van de honger (nou ja, honger is een groot woord... ). Ik voelde me wel wat beter en mijn lichaam zeurde niet meer om eten. Vanavond eet ik bij V&D, als ik mezelf er toe kan zitten om in de lange rij (die er vast en zeker staat, je kunt namelijk gratis iets ophalen met een bonnetje) te gaan staan wachten...

Regels voor berichten