Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 18:04
Verwijderd
als je met je hoofd boven je bad ofzo gaat hangen en dan met je hand goed bij de hoofdhuid schud enzo, komen de luizen er ook uit ( als ze dood zijn vooral)
Advertentie
Oud 26-09-2004, 18:16
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
LadyOfTheFlowers schreef op 26-09-2004 @ 19:04 :
als je met je hoofd boven je bad ofzo gaat hangen en dan met je hand goed bij de hoofdhuid schud enzo, komen de luizen er ook uit ( als ze dood zijn vooral)
volgens mij gaat dat niet werken hoor, luizen zijn echt hardnekkige beesten.

hoe gaat et trouwens met jouw dreads?

jeej ik ga mijne morgen weer verven. en deze keer geen donkerbruin wat zwart wordt (en na een paar weken bruin ) maar pikzwart.
Oud 26-09-2004, 18:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 26-09-2004 @ 18:59 :
Mja leek mij ook maar myrthe zei dat die eitjes er dan tog in blijven en ik neem niet aan dat ze ze gaat uitkammen als het eigelijk niet nodig is.. Maar ik weet ook niet dan...
Als je luizen hebt in normaal is het ook een hel om hele eitjes eruit te halen. Daar kan geen vlooienkam tegenop eigenlijk. Geen idee hoe die dingen er dan wél uitgaan, maar bij mij zijn ze er nooit uitgepulkt.
Oud 26-09-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 26-09-2004 @ 19:16 :
volgens mij gaat dat niet werken hoor, luizen zijn echt hardnekkige beesten.

hoe gaat et trouwens met jouw dreads?

jeej ik ga mijne morgen weer verven. en deze keer geen donkerbruin wat zwart wordt (en na een paar weken bruin ) maar pikzwart.
nou, als ze dood zijn ( dus na een goede luizen spul) dan laten ze allemaal los, dus dan kan er wel hele hoop uitkomen.

met mijne gaan we redelijk, heb laatst puntjes geknipt, wel beter .
binnenkort ook eens verven
Oud 26-09-2004, 19:52
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Als luizen in je dreads zitten vallen ze er heus niet zomaar uit.
En die eitjes al helemaal niet.
Oud 26-09-2004, 20:35
Ramble On
Ramble On is offline
nouja hoe dan ook, ik zou eerst alles proberen als ik luis had voordat ik mn dreads af zou knippen, want kort haar is en ik ga ze nooit uitkammen want dan hou ik geen haar meer over.
Oud 27-09-2004, 06:59
Verwijderd
Ik zou als ik luizen had ook alles proberen wat ik tegenkwam voordat ik mn dreads zou afknippen. En mn moeder gaat nu extra goed in de gaten houden of ze niets ziet lopen als ze meehelpt dreads bijwerken
Oud 27-09-2004, 10:13
drezzz
drezzz is offline
Als je je haar doorweekt met pure alcohol, dat natte haar vervolgens in een vuilniszak stopt (is kut om dat op je hoofd te krijgen idd) en dat een paar uur laat zitten gaan die luizen wel dood.
Oud 27-09-2004, 10:19
AngelLena
AngelLena is offline
Op Knottyboy site staan heleboel tips waardoor je je dreads zou kunnen houden als het werkt.

"I was just reading your page on lice, and wanted you to know that there are a few solutions besides chopping off your hair. For instance, you can soak your head in tea tree oil and then put all your hair up in something airtight like a shower cap or saran wrap for a week. **A week??** The tea tree oil kills live bugs (not their eggs) so you need to keep it applied until all eggs that were in your hair have hatched and died."

Shortly after I started my dreads I went to India. The whole time I was super paranoid about getting lice. Ironically I spent six months in India with no problem but after being home for just a few months... that's right, I got lice. Everyone I talked to told me I would have to cut them off, but after the long process it took to just make my dreads look somewhat good, I wasn't going down without a fight and I am happy to say that I still have my dreads...lice free. I started out with the super strong lice treatment (nix?) that claims to kill not only lice, but also the eggs. Then I went to my local organic food store and got an organic lice treatment shampoo and conditioner that could be used daily. Yeah it cost almost $15 for the both, but it was well worth it. After a week, I retreated my hair with the super strong treatment. I used the shampoo and conditioner until it was finished, but by that time, there were no more bugs in my hair. I am happy to say that I didn't spread the bugs to anyone even though I have two roommates. Just be really careful, and as soon as you suspect that you have bugs in your head, do something. It is really easy to be in denial. It was almost a week before I really realized that yes, I had lice and something had to be done. I don't know how my roommates, especially since one of them has long hair, avoided the bugs. I think the key is to combat them on a daily basis and that can't be done with super strong drugstore lice treatment. So that is it. Hope it helps!"

Supposedly if you soak your scalp and dreads in rubbing alcohol, them put a plastic bag over your hair to trap the fumes in, it will kill all the bugs if you leave the bag on for a while. I have no idea how this might affect your dreads, or scalp, but if it is a last resort, it might be worth trying."

"After discovering I had lice, I carefully and painstakingly took out my dreads. After NiX and RiD (lice treatment stuff) wouldn't work, I took Vaseline and just caked it on my hair. I worked all my hair with thick globs of the stuff. Wrapped my oily, greasy hair with a towel and after about 48 hours (I think), I shampooed and shampooed until most of the junk was out and I had nary an itch! It works by suffocating the little buggers and nits until they die (bugs need air too!). Now I am lice free, so it's a pretty foolproof method of lice removal. Just lots of grease! I did it *after* I took my dreads out, so I have no idea if it would work if a dreadie tried it. You have to completely saturate your hair with the Vaseline, so it might prove difficult to get in the little spongy gaps of air (where the lice might hide). But if someone with dreads had lice, and they could get the Vaseline into the dreads enough (without ruining the knots), it might work. But getting the Vaseline out might be a problem.
Anyway, let it be known that it is strictly by chance that I got lice while I had dreads. Having dreads has absolutely nothing to do with getting lice (although it might be more difficult to get rid of the lice if you've got dreads). Since my dreads were loose and young, I had the good-ass fortune to get away with not cutting my hair off."

Wie weet komt deze info nog eens van pas
Oud 27-09-2004, 11:02
lyla
lyla is offline
Kan iemand mij misschien aan leuke dreadkraaltjes helpen???
Oud 27-09-2004, 11:03
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
ilviej schreef op 27-09-2004 @ 12:02 :
Kan iemand mij misschien aan leuke dreadkraaltjes helpen???
kindje toch!
dat hoort in het waar vind ik topic!
en ja bij de meeste afro winkels enzo
Oud 27-09-2004, 11:04
lyla
lyla is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-09-2004 @ 12:03 :
kindje toch!
dat hoort in het waar vind ik topic!
en ja bij de meeste afro winkels enzo
tutje !
dat weet ik wel, maar dan zijn ze te duur.
EN NIET MEELEZEN !
en ik wil gewoon bij het dreadtopic
lief zijn voor mij
Oud 27-09-2004, 11:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
ilviej schreef op 27-09-2004 @ 12:04 :
tutje !
dat weet ik wel, maar dan zijn ze te duur.
EN NIET MEELEZEN !
en ik wil gewoon bij het dreadtopic
lief zijn voor mij
Te duur? Probeer eens gewoon bij dreadlocks.nl, staan ook vaak wel leuke aanbiedingen. 10tje per 6 ofzow.
Oud 27-09-2004, 11:58
Luna
Luna is offline
10 euri voor 6 kraaltjes vind ik nou niet echt spotgoedkoop
Oud 27-09-2004, 12:56
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-09-2004 @ 12:40 :
Te duur? Probeer eens gewoon bij dreadlocks.nl, staan ook vaak wel leuke aanbiedingen. 10tje per 6 ofzow.
vind jij dat goedkoop?? betaal je over een paar flutkraaltjes ook nog eens 5 euro verzendkosten.
ik zou gewoon naar een afro winkel gaan, of bij een beadies ofzo kijken of zij kralen met grote openingen hebben...
Oud 27-09-2004, 13:27
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 27-09-2004 @ 13:56 :
vind jij dat goedkoop?? betaal je over een paar flutkraaltjes ook nog eens 5 euro verzendkosten.
ik zou gewoon naar een afro winkel gaan, of bij een beadies ofzo kijken of zij kralen met grote openingen hebben...

Die koop je natuurlijk samen met je wax en shampoo en spul, anders niet natuurlijk, beetje zonde om alleen daarvoor die verzendkosten te betalen ja
Oud 27-09-2004, 14:34
Verwijderd
In dit topic staan ook een paar mensen die kraaltjes over hebben..
Oud 27-09-2004, 16:27
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 27-09-2004 @ 13:56 :
oja das ook handig maar waar zit die beadies dan?
toch in amsterdam?
Oud 27-09-2004, 17:11
takkietak
takkietak is offline
even een hele stomme vraag ik wil graag dreads laten zetten maar hbe geen idee hoe en wat, ik geloofde ook dat als je ze eruit wou dat je je hoofd kaal moest schern zou iemadn het me uit kunne leggen, ook met het vervilten van je haar enzo???

heeeeeeel erg bedanky xxx natas
Oud 27-09-2004, 17:54
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
tool-tash schreef op 27-09-2004 @ 18:11 :
even een hele stomme vraag ik wil graag dreads laten zetten maar hbe geen idee hoe en wat, ik geloofde ook dat als je ze eruit wou dat je je hoofd kaal moest schern zou iemadn het me uit kunne leggen, ook met het vervilten van je haar enzo???

heeeeeeel erg bedanky xxx natas
Je kan dreads laten zetten door mensen van dit forum. Dat is meestal rond de 50 euro.
Als je je dreads eruit wilt kun je het nog uitkammen. Dan hou je iig het haar wat het dichts bij je hoofd zit nog goed. Wat lager zit is meestal pluizig en niet meer mooi. Dat kun je er dan afknippen. Je hoeft het er iig niet persé af te scheren.
Vervilten enzo weet ik ook niet zo..
Oud 27-09-2004, 19:02
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-09-2004 @ 17:27 :
toch in amsterdam?
amsterdam zit er 1, en in groningen ook. meer weet ik zo niet. er zijn ook gewoon hobby winkels die veel kralenbakken hebben staan. wie weet zit daar ook wat tussen.

ik heb zelf van die knijp kraaltjes, die knijp ik om een dread heen. je hebt ze in verschillende uitvoeringen. die van mij hebben wel wat weg van houten kralen, gekleurd. ze zijn niet zo hoog glimmend en zijn iets groter dan de plastic variant
Oud 27-09-2004, 21:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 27-09-2004 @ 18:54 :
Je kan dreads laten zetten door mensen van dit forum. Dat is meestal rond de 50 euro.
Als je je dreads eruit wilt kun je het nog uitkammen. Dan hou je iig het haar wat het dichts bij je hoofd zit nog goed. Wat lager zit is meestal pluizig en niet meer mooi. Dat kun je er dan afknippen. Je hoeft het er iig niet persé af te scheren.
Vervilten enzo weet ik ook niet zo..

Aanvulling mbt vervilten

Verwacht niet dat je dreads meteen superstrak en netjes zijn. De eerste maanden zal je last hebben van losse haren die je regelmatig bij moet werken, uitgroei waar je aan moet werken, en dus veel draaien en soms waxen om je dreads lekker stevig en strak te laten worden. Ook wassen met speciale shampoo werkt mee aan het proces wat erg lang kan duren overigens. Sommigen komen in een half jaar al een heel eind, terwijl anderen na anderhalf jaar nog maar halverwege zijn, hangt helemaal af van wat je er zelf aan doet en wat voor haartype je hebt.
Oud 27-09-2004, 21:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 27-09-2004 @ 20:02 :
amsterdam zit er 1, en in groningen ook.

Waar dan in Grunn? heb ik nog niet gevonden...
Oud 27-09-2004, 21:38
Luna
Luna is offline
Citaat:
Gadje schreef op 27-09-2004 @ 17:27 :
toch in amsterdam?
ook een in utrecht op de oude gracht geloofik (oid), daar heb ik eens kralen gekocht, maar niet voor mn dreadies.
en in amsterdam ja.
Oud 27-09-2004, 21:44
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-09-2004 @ 22:23 :
Waar dan in Grunn? heb ik nog niet gevonden...
zwanestraat
Oud 27-09-2004, 22:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 27-09-2004 @ 22:44 :
zwanestraat
Oh daar! Ja, daar kom ik ook nooit Zal binnenkort eens even kijkje gaan nemen
Oud 28-09-2004, 09:44
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-09-2004 @ 22:38 :
ook een in utrecht op de oude gracht geloofik (oid), daar heb ik eens kralen gekocht, maar niet voor mn dreadies.
en in amsterdam ja.
o is dat dat winkeltje wat er eiegnlijk heel suf uitziet dan?
want ja dat ken ik wel maar ben er nooit geweest
Oud 28-09-2004, 09:52
lyla
lyla is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-09-2004 @ 12:58 :
10 euri voor 6 kraaltjes vind ik nou niet echt spotgoedkoop
ik dus ook niet
lekker nederlands
Oud 28-09-2004, 09:54
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
ilviej schreef op 28-09-2004 @ 10:52 :
ik dus ook niet
lekker nederlands
nee maar je kan ze ook goedkoper halen

offtopic waar ben jij?
Oud 28-09-2004, 09:54
lyla
lyla is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-09-2004 @ 14:27 :
Die koop je natuurlijk samen met je wax en shampoo en spul, anders niet natuurlijk, beetje zonde om alleen daarvoor die verzendkosten te betalen ja
Ik heb bij die gast mijn dreads laten zetten,
en ik vind dat hij allllles voor het geld doet
hij probeert overal geld uit te halen, je moest s weten voor hoe weinig hij alles inkoopt.
Oud 28-09-2004, 13:08
muckymouse
muckymouse is offline
mensen mensen

ik heb m'n dreads niet afgeknipt, kom nou
ik heb ze uitgekamd.

En over dat luizen gedoe, ik kon gewoon niet tegen het idee dat er een luizenfestijn op m'n hoofd gaande was, waar ik niet bijkon, en wat ik dus niet goed kon zien door de dreads

misschien zaten ze er wel helemaal middenin ofzo.

anyway ik ben blij dat ik luisvrij ben
Oud 28-09-2004, 16:52
Xen : Cuts
Xen : Cuts is offline

beste recente dreadfoto's die ik heb. ik ben vreselijk lui. heb geen zin om ze allemaal te waxen *ZUCHT* ik wil ook mooie dreads maar moet er echt beter voor gaan zorgen.

Ciao.
Oud 28-09-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
shadowtricks schreef op 28-09-2004 @ 17:52 :
[afbeelding]

[afbeelding]

beste recente dreadfoto's die ik heb. ik ben vreselijk lui. heb geen zin om ze allemaal te waxen *ZUCHT* ik wil ook mooie dreads maar moet er echt beter voor gaan zorgen.

Ciao.
Je WILT mooie dreads ?? Die HEB je al !!
Oud 28-09-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 28-09-2004 @ 18:35 :
Je WILT mooie dreads ?? Die HEB je al !!
dat dacht ik dus ook
Oud 28-09-2004, 18:20
muckymouse
muckymouse is offline
ok nou
omdat iedereen t zo leuk vindt dat de mijne dood zijn

voila, enjoy

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 19:10.
Oud 28-09-2004, 19:36
lyla
lyla is offline
Citaat:
Gadje schreef op 28-09-2004 @ 10:54 :
nee maar je kan ze ook goedkoper halen

offtopic waar ben jij?
OFFTOPIC :
ik zat achter je dus
Oud 28-09-2004, 19:56
lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 28-09-2004 @ 19:20 :
ok nou
[afbeelding]

[afbeelding]

voila, enjoy
helemaal niet leuk dat de jouwe dood zijn en misschien wil je het wel helemaal niet horen, maar ik vind dat je je goed gered hebt op deze manier.
ga je ze er trouwens weer in (laten) zetten, of hou je het zo?
Oud 28-09-2004, 20:16
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 28-09-2004 @ 20:56 :
helemaal niet leuk dat de jouwe dood zijn en misschien wil je het wel helemaal niet horen, maar ik vind dat je je goed gered hebt op deze manier.

Precies! Blijft kut (zacht uitgedrukt) , maar de schade is erg beperkt, tot minimaal!
Oud 28-09-2004, 21:06
muckymouse
muckymouse is offline
weetiktoch dropjes, het was ook maar een grapje
iedereen zal mijn dreadjes missen

en voorlopig neem ik geen nieuwe meer, ff rust aan me kop
Oud 28-09-2004, 21:14
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
muckymouse schreef op 28-09-2004 @ 22:06 :
weetiktoch dropjes, het was ook maar een grapje
iedereen zal mijn dreadjes missen

en voorlopig neem ik geen nieuwe meer, ff rust aan me kop
Is idd ook wel ff lekker lijkt mij.
Oud 29-09-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
muckymouse schreef op 28-09-2004 @ 19:20 :
ok nou
[afbeelding]

[afbeelding]

voila, enjoy
dat ziet er nog supermooi uit
toch jammer van je dreads

had je mn pm gehad trouwens?
Oud 30-09-2004, 15:59
Yellowcard
Yellowcard is offline
ik lees op veel sites dat schoon haar beter dread dan vies haar, maar ik krijg te horen van veel mensen dat het beter is om je haar niet te vaak te wassen ofzo...
wat doen jullie? en gaat het goed met jullie dreads dan?
Oud 30-09-2004, 18:05
Luna
Luna is offline
In het begin niet te vaak wassen, liefst zo min mogelijk dus. Want schoon haar dread niet beter omdat het dan glad is. Lijkt me logisch.
Oud 30-09-2004, 20:14
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
ehm en hoe zit t met geverfd haar? ik lees nu wel verhalen over het verven van dreads maar hoe zit het met eerst verven dan dreads laten zetten?

weet nu namelijk iemand die ze me waarschijnlijk gaat zetten maar mn zus zei iets van dat ze nog ene pak verf over had.. gaat t dan beter of slechter of maakt niet uit?
extra blonde dreads lijkt me wel heel cool namelijk alleen de uitgroei..
Oud 30-09-2004, 20:29
Verwijderd
Dat ligt er aan of je ze met permanentvloeistof zet. Het schijnt dat het niet goed is binnen een x aantal weken (niet heel veel, ik dacht 3 ofzo) na verven te permanenten. Maar als je geen permanentvloeistof gebruikt is het sowieso geen probleem.
Oud 30-09-2004, 21:02
Verwijderd
Deel 12
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten