Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 14:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 28-09-2004 @ 15:40 :

Het is niet makkelijk heh, om zomaar je hele eetpatroon om te gooien. Maar goed, een dietist is een idee, hoeveel gel dkost zoiets eigenlijik?
Teveel, imo, word dacht ik alleen vergoed als je fors overgewicht hebt. Damn, whats the problem je wil iets nou dan moet je er voor gaan, een schema uitdenken is simpel genoeg je hoeft je er alleen maar aan te houden

En niet eens lang want zoveel wou je toch niet kwijt ? Probleem lijkt een pietsjewietsje tussen de oren te zitten
Oud 28-09-2004, 14:53
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 28-09-2004 @ 15:28 :
proberen om hele vette tapas te vermijden. bijvoorbeeld geen kaas en zo, maar kijken naar mager vlees en dingen met groente.
ehm...brood met tapenade als voorgerecht (met z'n 2en 1 schaaltje, en dan gewoon niet te veel, hij meer dan ik ofzo)
gefrituurde inktvisringetjes, krabvlees met limoenmayonaise, en gemarineerde champignons?? en dan spa rood erbij drinken ipv wijn of bier. Dat zou toch moeten kunnen?
Oud 28-09-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 15:47 :

En niet eens lang want zoveel wou je toch niet kwijt ? Probleem lijkt een pietsjewietsje tussen de oren te zitten
Huh, ik heb het niet over mezelf hoor (wat moet ik met een dietist)
en voor bloemenpoes is het nu ook niet beslist nodig... zoveel is ze niet te zwaar

Laatst gewijzigd op 28-09-2004 om 15:39.
Oud 28-09-2004, 15:09
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Vandaag heb ik tot nu toe gegeten:

2 sinasappels
1 beschuit met jam
1/2 stokbrood
1 hard bolletje
100 gram pepernoten

Verder ga ik vandaag nog eten:
rijst
druiven
en misschien nog een stukje vlees (ligt eraan wat voor vlees we krijgen)

Vanavond ga ik nog zwemmen.
Oud 28-09-2004, 15:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 28-09-2004 @ 16:09 :
Vandaag heb ik tot nu toe gegeten:

2 sinasappels
1 beschuit met jam
1/2 stokbrood
1 hard bolletje
100 gram pepernoten

Verder ga ik vandaag nog eten:
rijst
druiven
en misschien nog een stukje vlees (ligt eraan wat voor vlees we krijgen)

Vanavond ga ik nog zwemmen.
Wat eet jij toch ook teringslecht.
Oud 28-09-2004, 15:16
Mara
Mara is offline
@Anniemoppie: Volgens mij zijn die spaanse crackers hartstikke slecht. Had ze zelf op 't werk genomen (weinig tijd, dus dan erg makkelijk) maar heb toen 's de voedingswaarde bekeken. Te hoog, en héél veel koolhydraten. Verder vult zo'n ding voor een ene meter vind ik, ik eet zo een heel pak op.
Oud 28-09-2004, 15:23
Charmed_Marloes
Waarom eet ik slecht? (afgezien van die pepernoten dan, ben ongesteld en dan heb zin in iets zoets...)
Oud 28-09-2004, 15:26
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 15:47 :
Teveel, imo, word dacht ik alleen vergoed als je fors overgewicht hebt. Damn, whats the problem je wil iets nou dan moet je er voor gaan, een schema uitdenken is simpel genoeg je hoeft je er alleen maar aan te houden

Jij stelt het wel allemaal vreselijk gemakkelijk hé.
''Je hoeft je er alleen maar aan te houden'' Hallo!? Weet je hoe fucking moeilijk dat is? ^^

Ik wil graag 14 kg kwijt.. niet veel? mwah, vind ik wel..
Oud 28-09-2004, 15:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 28-09-2004 @ 16:23 :
Waarom eet ik slecht? (afgezien van die pepernoten dan, ben ongesteld en dan heb zin in iets zoets...)
gewone normale volkoren bruine boterhammen? 6-8?
Oud 28-09-2004, 15:45
Charmed_Marloes
Ik weet dat bruin brood goed is, maar op een 1 of andere manier kan ik het niet door mijn keel krijgen, daarom ik ik inplaats van brood:
stokbrood, beschuit, broodjes enz
Oud 28-09-2004, 15:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 28-09-2004 @ 16:23 :
Wat ben ik toch een engel om 't alwéér uit te leggen.

Eet meer en eet gezond. Had je uberhaupt beleg op wat je gegeten hebt?
En zet erbij wanneer je iets gegeten hebt (tijdstippen hoeven nog niet eens, maar iig ochtend, middag ofzo of bij welke maaltijd 't hoort, is voor ons een stuk duidelijker).

Ik heb een goed voorstel: Zet hier neer wat je op een dag in principe wilt eten (inclusief tijden) en dan leveren wij wel 't nodige commentaar. 't Gaat om de grote lijnen, dus hoeft niet precies "boterham met kipfilet" maar "boterham met mager beleg" of "2 stuks fruit" ipv "2 sinaasappels"

Dus maak een schema met wat je ongeveer op een dag wilt eten, en de tijdstippen, dan kunnen we vanaf daar werken, want dit gaat gewoonweg niet goed.
Oud 28-09-2004, 15:48
Charmed_Marloes
@t meelfriek:

okay is goed, dat zal ik vanaf nu doen, okay?
en verder bedankt voor je op en aanmerkinken hoor! Daar wordt ik alleen maar zelfbuwster door.

Oud 28-09-2004, 15:53
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 28-09-2004 @ 16:26 :
Jij stelt het wel allemaal vreselijk gemakkelijk hé.
''Je hoeft je er alleen maar aan te houden'' Hallo!? Weet je hoe fucking moeilijk dat is? ^^

Ik wil graag 14 kg kwijt.. niet veel? mwah, vind ik wel..
Ik zeg ook niet dat het vréselijk makkelijk is, tuurlijk het kost wat doorzettingsvermogen, maar als het technisch klopt valt het reuze mee.

Vind ik dan, ik heb het 4 maanden lang gedaan en pas de laatste 2 weken, nu iedereen om me heen weer aan het eten slaat en het doel eigenlijk wel bereikt is, toen kreeg ik zoiets van hmm ik kap er langzamerhand eens mee.

Het afleren van oude voedingsgewoonten en het aanleren van nieuwe gewoonten is idd niet makkelijk, maar neem Aim, een user van hier die me op MSN toevoegde.

Die jongen wil massa, en veel ook. Meteen de 1e dag hebben we een schema gemaakt, 2 dagen heeft hij zich daarop voorbereid en de voedingsmiddelen geintegreerd, en daarna vanaf dag 1 precies volgens het boekje gegeten.

Of die andere jongen, die wil ook afvallen, en ja hoor hij zit nu op een streng schema, en vanaf dag 1 hard trainen, precies eten zoals het moet.

Dus dan vraag ik me af, waar ligt het dan aan ? De meeste mensen die ik "begeleid" heb die kunnen dat niet, maar hun wel !

De vrije tijd besteding naast school/sociale verplichtingen gaat naar bodybuilding, over het vormen van hun lichaam naar datgene wat ze in gedachten hebben.

*post trouwens niet aanvallend bedoeld, enkel een anekdote om het verschil duidelijk te maken*
Oud 28-09-2004, 15:59
Mara
Mara is offline
@Bloemenpoes: Wat voor mij 't makkelijkste werkte is een schema maken. Post 't hier, vraag om op of aanmerkingen, pas 't aan totdat 't voor jou perfect is (maw gezond, maar toch te doen).
Hou je daar aan! De eerste week is 't inderdaad complete hel, hartstikke moeilijk, maar na een tijdje gaat 't automatisch. Dan hoef je niet eens meer zoetigheid.

Je humeur wordt beter, want je bent goed bezig. Je denkt niet constant "ik kan 't niet, ik ben dik" maar "het gaat goed, ik ben aan 't afvallen" en door die positieve gedachten gaat 't nog makkelijker.
Oud 28-09-2004, 16:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 28-09-2004 @ 16:48 :
@t meelfriek:

okay is goed, dat zal ik vanaf nu doen, okay?
en verder bedankt voor je op en aanmerkinken hoor! Daar wordt ik alleen maar zelfbuwster door.

Mooi. Wanneer maak je dat schema? Met dat schema bedoel ik dus een vooruitgedacht schema, voor de volgende dag(en).
Post 'm hier als je 'm af hebt
Oud 28-09-2004, 16:04
PrimRose
PrimRose is offline
vind dat ik het de eerste 3 dagen best goed volhoud. Op de een of andere manier gaat het deze keer beter dan andere keren dat ik ben begonnen. Maar ik ga nu toch ff 2 dropjes eten (van die dropjojo's) Heb net een plak volkorenpeperkoek op (met 35% extra vezels, en minder vet) maar het slaat niet echt aan, en voel me heel slap worden, als ik er nu niets aan doe, ga ik straks op het station een snack kopen en dat is slechter dan 2 dropjojo's dacht ik zo.
Oud 28-09-2004, 16:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 28-09-2004 @ 17:04 :
vind dat ik het de eerste 3 dagen best goed volhoud. Op de een of andere manier gaat het deze keer beter dan andere keren dat ik ben begonnen. Maar ik ga nu toch ff 2 dropjes eten (van die dropjojo's) Heb net een plak volkorenpeperkoek op (met 35% extra vezels, en minder vet) maar het slaat niet echt aan, en voel me heel slap worden, als ik er nu niets aan doe, ga ik straks op het station een snack kopen en dat is slechter dan 2 dropjojo's dacht ik zo.
Ligt er natuurlijk aan wat voor snack

Wat heb je tot nu toe gegeten dan? Neem anders gewoon een boterham, nog veel beter
Oud 28-09-2004, 16:11
Verwijderd
Moet ik een tosti kaas invullen als 2 geroosterde boterhammen met kaas?

zo meer info over mijn eetgedrag vandaag (t ging best goed!)
Oud 28-09-2004, 16:14
PrimRose
PrimRose is offline
ik heb tot nu toe op:
ontbijt:
1 bruine boterham met kaas

tussendoor
1 stuk volkoren peperkoek

lunch
2 bruine boterhammen met kaas
1 cup-a-soup (koninginne)

tussendoor
1 stuk volkoren peperkoek
2 dropjojo's

ik had idd wel een boterham willen nemen, maar ik zit nog op mijn stage, en dan moet ik eerst een boterham laten ontdooien, en eer die klaar is, was ik flauwgevallen (kreeg het ineens heel warm en werd trillerig enzo).

(en met snack bedoel ik iets uit de muur, frikadel, kaassoufflee enzo)

En ik weet dat je gaat zeggen dat ik meer moet eten. Maar ik heb nooit 6-8 boterhammen op een dag gegeten. Als ik daar nu mee begin kom ik gigantisch aan. (maar 1 extra boterhammetje op een dag is niet zo'n slecht idee) Oja, heb gisteren een lading fruit gekocht, met het idee dat ik dan vandaag 2 stuks zou meenemen...maar die liggen dus nog steeds in de koelkast thuis...
Oud 28-09-2004, 16:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 28-09-2004 @ 17:11 :
Moet ik een tosti kaas invullen als 2 geroosterde boterhammen met kaas?

zo meer info over mijn eetgedrag vandaag (t ging best goed!)
Gewoon 2 boterhammen en de kaas, lijkt mij niet dat je calorieen eruit kunt 'roosteren' of erbij kunt 'tostieen' ofzo

@PrimRose, lieve schat, van die ene boterham kom je niet aan. Van die kaassoufle wel.
Zorg dat je altijd genoeg brood bij je hebt, als je dan een keer trek hebt in nóg een boterham dan kan je die gewoon nemen. Dan hoef je niks uit de muur te halen ofzo.
Oud 28-09-2004, 16:20
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 17:18 :

@PrimRose, lieve schat, van die ene boterham kom je niet aan. Van die kaassoufle wel.
WHAhahaha meesterlijk

Wel helemaal waar
Oud 28-09-2004, 16:22
Verwijderd
je kunt de calorieën er wel uit roosteren namelijk brood gemiddeld 85 Kal, brood geroosterd 35 Kal.

hebd us toch de geroosterde gekozen..
Oud 28-09-2004, 16:23
Mara
Mara is offline
Even een 'ik-erger-me-aan-deze-dikke-maatschappij-klacht':

Waarom moeten de stukken vlees hier zo achterlijk groot zijn?
Vanavond hebben we verse worst, en m'n moeder heeft voor mij een haaskarbonade meegenomen. Wat een enorm stuk.

De schnitzles enzo ook, van die enorme lappen, ik snap dat niet. Ik snij ze meestal door midden zodat ik 2 stukken heb, maar ik ben vast niet de enige die zo denkt.

Tot zover mijn geërger
Oud 28-09-2004, 16:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 28-09-2004 @ 17:22 :
je kunt de calorieën er wel uit roosteren namelijk brood gemiddeld 85 Kal, brood geroosterd 35 Kal.

hebd us toch de geroosterde gekozen..
Dat had ook met gewicht te maken. En ik weiger te geloven dat je calorien eruit kan roosteren, totdat iemand mij een scheikundige verklaring geven hoe dat dan gebeurt.
Oud 28-09-2004, 16:27
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 17:23 :
Even een 'ik-erger-me-aan-deze-dikke-maatschappij-klacht':

Waarom moeten de stukken vlees hier zo achterlijk groot zijn?
Vanavond hebben we verse worst, en m'n moeder heeft voor mij een haaskarbonade meegenomen. Wat een enorm stuk.

De schnitzles enzo ook, van die enorme lappen, ik snap dat niet. Ik snij ze meestal door midden zodat ik 2 stukken heb, maar ik ben vast niet de enige die zo denkt.

Tot zover mijn geërger
Toevallig komt mij dat nou net goed uit, van mij mag een stuk kipfilet bijv zelfs nog de helft groter. Zo zie je maar, ieder voordeel heb zn nadeel
Oud 28-09-2004, 16:28
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 17:26 :
Dat had ook met gewicht te maken. En ik weiger te geloven dat je calorien eruit kan roosteren, totdat iemand mij een scheikundige verklaring geven hoe dat dan gebeurt.
WHaha ja, leuke thread dit vandaag zeg

Je moet niet een geroosterd brood opnieuw wegen en dan zeggen dat er 60% minder kcal in zit. Al wat er uit gaat is VOCHT DAT VERDAMPT DOOR DE HITTE. Doh !

De kcal waarde van het brood blijft nagenoeg hetzelfde hoor.
Oud 28-09-2004, 16:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 17:28 :
WHaha ja, leuke thread dit vandaag zeg

Je moet niet een geroosterd brood opnieuw wegen en dan zeggen dat er 60% minder kcal in zit. Al wat er uit gaat is VOCHT DAT VERDAMPT DOOR DE HITTE. Doh !

De kcal waarde van het brood blijft nagenoeg hetzelfde hoor.
Ik dacht precies 't zelfde, daarom vind ik 't ook klinkklare onzin dat 'r in een geroosterde boterham minder kcal zouden zitten.
Oud 28-09-2004, 16:31
Verwijderd
K gee toe dat t vreemd is maar ok. Mijn eetgedrag vandaag:

Maaltijd Voedingsmiddelen Porties KCal Vet

Ontbijt
1 x Sinaasappelsap - 1 glas (100ml)
1 x Melk, halfvol - 1 glas (150 ml)
2 x Brood geroosterd - 1 snee (10 g)
1 x Kaas 40+ - per snee (20 g)
Totaal 235 Kal 7 vet

Lunch
1 x Chocoladehagelslag - per snee (15 g)
1 x Appel - 1 stuks (120 g)
2 x Halvarine - 5 g per snee
2 x Bruin brood - 1 snee (35 g)

(dit stukheb ik om 4 uur gegeten, maar wist niet waar ikt anders bij in moest vullen)
4 x Brood geroosterd - 1 snee (10 g)
1 x Kaas 30+ - per snee (20 g)
Totaal 600 Kal 18 vet

Diner
Totaal 0 0

Tussendoortjes
1 x Sultana - 1 stuks (15 g) 1
Totaal 55 1

Totaal 890 Kal 26 vet

Hm, mn ontbijt moet groter...maar k zit 's ochtend zo snel vol!
Oud 28-09-2004, 16:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 17:27 :
Toevallig komt mij dat nou net goed uit, van mij mag een stuk kipfilet bijv zelfs nog de helft groter. Zo zie je maar, ieder voordeel heb zn nadeel
Toch vind ik 't stom
Ik wil namelijk gewoon een klein stukje, en een boel mensen willen dat. Dat zou er ook voor zorgen dat de maatschappij minder dik wordt denk ik, want men haalt nu gewoon vlees bij de supermarkt, voorgesneden, gooit 't in de pan en eet zo'n stuk op. Als de stukken kleiner zouden zijn zou men minder eten, want men koopt niet zo snel 2 stukken vlees.

Voor de mensen die dan per sé toch veel vlees willen, zoals jij, is 't makkelijk om gewoon 2 stuks te kopen (gaat toch per kg). Dan heb je 2 mooie stukjes vlees, en ik niet 1 lelijk door mij versneden stuk
Oud 28-09-2004, 16:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 28-09-2004 @ 17:31 :

Ontbijt
Totaal 235 Kal 7 vet

Lunch

(dit stukheb ik om 4 uur gegeten, maar wist niet waar ikt anders bij in moest vullen)
Totaal 600 Kal 18 vet

Diner
Totaal 0 0

Tussendoortjes
Totaal 55 1

Totaal 890 Kal 26 vet

Je ontbijt hoeft niet persé groter, verdeel de kcal die je nu tekort komt gewoon over meer maaltijden ! Btw als je op dieet bent, hagelslag weg, 40 en 30+ kaas weg, sultana liefst ook vervangen. Magere melk nemen, halvarine weg doen, als je persé boter op je brood wil neem je net zo lief normale boter.
Oud 28-09-2004, 16:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 28-09-2004 @ 17:31 :

Ontbijt
Totaal 235 Kal 7 vet

Lunch

Totaal 600 Kal 18 vet

Diner
Totaal 0 0

Tussendoortjes
Totaal 55 1

Totaal 890 Kal 26 vet

Je ziet gelukkig zelf in dat je ontbijt 's ochtends groter moet
Tip: Als je opstaat meteen naar beneden gaan en eten. Daarna je tas pakken, douchen, haar doen, wat je maar moet doen. Daarna weer proberen te eten, dan je tandenpoetsen en dan weggaan. Dat helpt, dan kan je meer op.

Neem verder geen 40+ kaas meer, je hebt nl wel 30+ zie ik Ook die hagelslag is niet bijster goed. Verder weinig commentaar, alhoewel ik natuurlijk niet weet wat je voor avondeten gaat eten
Oud 28-09-2004, 16:37
Verwijderd
Zeg, ik meot wel genoeg kaloriën over houden hoor! Heb uitgerekend wat mijn lijf nodig heeft en dat zijn tch echt ongeveer 1600 Kcal..
Hoezo moet ik dan wel weer gewone boter doen?

En die 30+ kaas is pas sinds vanmiddag in huis
Oud 28-09-2004, 16:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 17:34 :
Je ontbijt hoeft niet persé groter, verdeel de kcal die je nu tekort komt gewoon over meer maaltijden ! Btw als je op dieet bent, hagelslag weg, 40 en 30+ kaas weg, sultana liefst ook vervangen. Magere melk nemen, halvarine weg doen, als je persé boter op je brood wil neem je net zo lief normale boter.
Met een groot ontbijt is 't vaak makkelijker vol te houden

@Ave9: Die slechte dingen die je schrapt kan je opvullen met bijv. een extra boterham, is lekker, en vult weer
Oud 28-09-2004, 16:40
Verwijderd
En wat betreft die hagelslag, ikw eet dat t niet goed is, maar tis iig al een verbetering aangezien ik eerst neit eens brood mee nam
Ik ben daarnaast vegetariër dus magere vleesproducten vallen af, gewoon kaas op brood krijg ik ook niet weg.. Dus ik ben nog even aan t zoeken, vandaar
Oud 28-09-2004, 16:45
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 28-09-2004 @ 17:37 :
Zeg, ik meot wel genoeg kaloriën over houden hoor! Heb uitgerekend wat mijn lijf nodig heeft en dat zijn tch echt ongeveer 1600 Kcal..
Hoezo moet ik dan wel weer gewone boter doen?

En die 30+ kaas is pas sinds vanmiddag in huis
Rustig, rustig, we proberen je enkel te helpen hoor!
Als eerste is het verstandig wat MeelFriek zegt, dat is een goede tip. Dus je mag bij het ontbijt toch wel een extra boterhammetje nemen.. Dan tussen ontbijt en lunch, een boterham oid.
Bij de lunch miss een extra boterham. Tussendoor nog wat fruit, en dan goed gezond avondeten en 's avonds nog iets lichts.
Zo kom je goed aan de 1600 calorieën zonder verkeerd te eten..

Oud 28-09-2004, 17:05
Mara
Mara is offline
Verdomme

M'n moeder had me beloofd dat ik geen worst hoefde te eten, maar moest dus toch
Harstikke vet, superveel calorieen. Hier ben ik níét blij mee.
Oud 28-09-2004, 17:07
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:05 :
Verdomme

Niet trippen, als het echt zoveel kcal teveel oplevert ga je een half uurtje fietsen oid.
Oud 28-09-2004, 17:07
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:05 :
Verdomme

Stom mens,...
Oud 28-09-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 28-09-2004 @ 15:40 :
Mischien, maar wie zegt dat het haar helemaal niet gaat lukken? Ik ben ook sinds ongeveer januarie dit jaar heel erg ontevreden geweest met mezelf maaar voordat echt m'n best ging doen en streng was voormezelf, is er heel wat tijd voor bijgegaan.
Het is niet makkelijk heh, om zomaar je hele eetpatroon om te gooien. Maar goed, een dietist is een idee, hoeveel gel dkost zoiets eigenlijik?
Ik zeg niet dat het haar helemaal niet lukt.

En juist om wat je zelf al zegt: "Het is niet makkelijk heh, om zomaar je hele eetpatroon om te gooien." zou een dietiste juist handig zijn. Sowieso omdat degene waar tegen ik het zei volgens mij nog erg jong is is het belangrijk dat ze alles binnen krijgt wat ze nodig heeft.

Ik weet niet hoeveel een dietiste kost, bij mij werd het vergoed (was niet ivm overgewicht oid). Keertje aan je huisarts vragen misschien?
Oud 28-09-2004, 17:14
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-09-2004 @ 18:07 :
Niet trippen, als het echt zoveel kcal teveel oplevert ga je een half uurtje fietsen oid.
Daar heb ik jammer genoeg geen tijd voor (en d'r hangt hier een enorm donkere bui). Maar ter vergelijking:
100g Haaskarbonade 156kcal, 5,8g vet
100g Verse worst 417 kcal, 40.3g vet

Scheelt dus aardig wat
Topic gesloten

Regels voor berichten