Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 21:15
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
DrFreeman schreef:
ik quote mezelf dan maar "het is 1x eerder in de geschiedenis voorgekomen dat een politicus om het leven is gekomen, een politieke Moord, dit soort dingen gebeuren echt niet zomaar. ik vind het wel degelijk een teken waar het heengaat met deze maatschappij"

en ja in nederland voor de mensen die dat niet doorhadden
Dan moet je dat erbij zetten.

Maar goed, aangezien je maar 1 malloot met een pistool nodig hebt voor een daad als deze, kun je hier ab-so-luut geen conclusies uit trekken, IMHO.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Advertentie
Oud 06-05-2002, 21:15
prulleke
prulleke is offline
hij is dood..
Oud 06-05-2002, 21:16
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Het gaat over de dood van een medemens. Er is geen SPAT politiek hiermee betrokken.
Precies. Dus is er ook geen reden om dit zoveel aandacht te geven. Die man was een medemens en daarmee uit.
Citaat:
MENSEN RUIM JE NIET OP. NIET HIER IN NEDERLAND. NERGENS TER WERELD.
Jammer dat je na 21 jaar nog zo ontzettend naïef bent..
Citaat:
Als jij als Luchtige Lul van die luchtige commentaar gaat geven, trap je daar andere mensen mee op hun tenen. Ontactisch en egoistisch. Aandachtzoeker.
Mwah..ik zie Michiel en mijzelf meer als een soort leermeester. Om mensen scherp en kritisch te houden.

Citaat:
darkshooter schreef:
Ik zou het niet 'gewoon moord' willen noemen. Het blijft een aanslag op de democratie.
Overtrek het alsjeblieft niet zo..
Er gaan per dag 250.000 mensen dood, waarvan meer dan 50.000 aan een pijnlijke hongersdood. Dát vind ik iets om aandacht aan te schenken, niet één enkel individu dat aan een relatief pijnloze dood is gestorven.
Als ik doodgeschoten zou worden zou er misschien 5 regeltjes in de krant staan "19 jarige jongen bij roofmoord omgekomen". That's it.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 06-05-2002, 21:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Suerte Donna schreef:


Nee misschien wil je dat ook wel helemaal niet maar dan maar iemand doodschieten die dat wel doet??
Kom op joh..omdat iemand iets doet wat jou niet aanstaat wil toch nog niet zeggen dat je hem dan maar af moet knallen?

Dat iemand die zo kort door de bocht is forum baas is, met jou valt zo jah helemaal niet te discussieren, je hebt echt vreselijke zwart witte kijk.

En wat heeft het argument dat mensen die zich niet interesseren in de politiek en daarom maar niet moeten stemmen te maken met de moord op Pim fortuyn en mijn aanval op jouw "opgeruimd staat netjes"??
*zucht*

Hij schreef dat ie iedereen wakker schudde, en dat dat een goed punt van hem was. Ik bestreed dat, dat stond los van het verdere al dan niet goed zijn van de moord.

Verder zal ik nóg maar een keer herhalen dat ik de moord niet goedkeur, zoals ik geen enkele moord goedkeur.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 06-05-2002, 21:16
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:


Goed...je hebt wel een punt. Moorden gebeurd al duizenden jaren. Maar je zou toch verwachten dat we na al die duizenden jaren op deze aarde zo langzamerhand wel beter zouden weten dan mensen uitmoorden doordat ze een andere mening hebben...
Neh, IMHO is de mens nu eenmaal zo. Het zal nog wel even duren voor zoiets verandert.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 06-05-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:


Als ik doodgeschoten zou worden zou er misschien 5 regeltjes in de krant staan "19 jarige jongen bij roofmoord omgekomen". That's it.
idd
Oud 06-05-2002, 21:18
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
D@mien schreef:


Ik ben et met je eens....zoveel doden per dag, en alleen is et onhumaan als et om een bekende gaat...natuurlijk had ik liever gehad dattie verpletterd werd bij de verkiezingen..(et zag dr niet naar uit, maar toch)..maar hij negeerde bedreigingen...dan lok je et bijna uit...
Ik was et helemaal niet met em eens, en ik treur niet om zn dood.
Life goes on...nix bijzonders..dader haatte em gewoon en moest em volgens zichzelf vermoorden...nix grote gevolgen voor de samenleving...gewoon een van de zoveel moorden per jaar.
dus je vindt omdast er 'zoveel doden' zijn, is het ineens allemaal niet erg meer? Elke moord is erg, of het er nou 35 zijn of 80 miljoen. Hier wordt meer ophef over gemaakt omdat het een lijsttrekker betreft en daarom waarschijnlijk ook is vermoord, om zijn politieke standpunt
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 06-05-2002, 21:18
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Nu het een beetje tot rust is gekomen misschien een idee om dit topic te sluiten en een nieuwe te beginnen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 06-05-2002, 21:19
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Neh, IMHO is de mens nu eenmaal zo. Het zal nog wel even duren voor zoiets verandert.
Ja ik ben bang dat dat zo is, maar als iedereen aan die gedachte toe geeft, dan is het einde echt zoek. Dan worden de moorden gerechtvaardigd: "Tja, ik kon er niks aan doen, wij mensen zijn nou eenmaal zo..."
Oud 06-05-2002, 21:19
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Voor de dode. Het is toch erg dat iemand wordt vermoord omdat ie iets te extreem is en zijn meninguit. Het gaat er nu niet om of jij links bent.
Dus omdat hij dood is moet ik respect voor hem hebben. Mooie boel zou dat zijn. Vanaf nu respect voor Hitler, apartheidsregimes enz.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 06-05-2002, 21:19
M-King
M-King is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Ik ga mijn mening niet inhouden omdat andere toevallig sympathie voor die vent hebben. Er zijn ook mensen met sympathie voor Hitler, mag ik hem toch ook nog wel veroordelen? En dat ik forumbaas ben staat hier compleet los van, ik had het net zo goed onder een andere nick kunnen doen, laat me volkomen koud. Ook onder een andere nick word je niet geband voor het geven van je mening.
Ik hoop niet dat je Fortuyn met Hitler wil vergelijken... Wat ze gedaan hebben was Hitler toch echt veel erger....
Waar het bij jouw op neer komt is (volgens mij) dat je iedereen maar dood wilt hebben die niet jouw mening hebben...

Dit is hard gezegt en dit is ook zeker niet wat je bedoelt, want voor zo dom acht ik jouw niet, maar het is wel zo dat het me nu idd zo overkomt dat je wel die mening hebt.
Oud 06-05-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:


Ik ga mijn mening niet inhouden omdat andere toevallig sympathie voor die vent hebben. Er zijn ook mensen met sympathie voor Hitler, mag ik hem toch ook nog wel veroordelen? En dat ik forumbaas ben staat hier compleet los van, ik had het net zo goed onder een andere nick kunnen doen, laat me volkomen koud. Ook onder een andere nick word je niet geband voor het geven van je mening.
Daar gaat het dus niet om het gaat erom dat die man dood is omdat hij zijn mening uitte. Als Melkert dood was geschoten ga ik dat toch ook niet zeggen. Dat is gewoon respectloos.
Oud 06-05-2002, 21:20
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Dus omdat hij dood is moet ik respect voor hem hebben. Mooie boel zou dat zijn. Vanaf nu respect voor Hitler, apartheidsregimes enz.
Dat is geen vergelijking, Hitler en de apartheidregimes hebben zelf veel mensen vermoord en zouden er nog veel meer vermoord hebben als ze nog steeds aan de macht zouden zijn...
Oud 06-05-2002, 21:21
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Ik ga mijn mening niet inhouden omdat andere toevallig sympathie voor die vent hebben. Er zijn ook mensen met sympathie voor Hitler, mag ik hem toch ook nog wel veroordelen? En dat ik forumbaas ben staat hier compleet los van, ik had het net zo goed onder een andere nick kunnen doen, laat me volkomen koud. Ook onder een andere nick word je niet geband voor het geven van je mening.
het heeft niks met sympathie te maken, maar nogmaals, voor de honderdste keer, met respect.

Zie je dan niet al die tientallen mensen die aangeslagen zijn op TV? Zie je dan niet al die tientallen forummers hiero die aangeslagen zijn?

Een *intelligent* iemand, ZEKER EEN FORUMBAAS MET WAT ERVARING, kan dan wel bedenken "Duh, goh, als ik "opgeruimd staat netjes" post, trap ik vast wel veel mensen op hun teentjes. En goh, een echt goed opgebouwde mening is het ook al niet.". Je WIST gewoon bij het posten dat je negatieve aandacht zou trekken, en je had geen respect voor je medemens en postte het gewoon.

Een mening breng je niet zo, en ZEKER niet in een "Pim Fortuyn Neergeschoten" topic, waar het NIET gaat over zijn politieke standpunt en of die nou goed of slecht was.
Oud 06-05-2002, 21:21
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:


Dus omdat hij dood is moet ik respect voor hem hebben. Mooie boel zou dat zijn. Vanaf nu respect voor Hitler, apartheidsregimes enz.
Je wilt Fortuyn dus met Hitler vergelijken... interessante visie
Oud 06-05-2002, 21:21
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Ik heb een uur geschokt voor de tv gezeten en kan het nog steeds niet bevatten!
Ik vindt dit echt heel jammer.
Pim had veel voor Nederland kunnen betekenen.
Oud 06-05-2002, 21:21
Suerte Donna
Avatar van Suerte Donna
Suerte Donna is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


*zucht*

Hij schreef dat ie iedereen wakker schudde, en dat dat een goed punt van hem was. Ik bestreed dat, dat stond los van het verdere al dan niet goed zijn van de moord.

Verder zal ik nóg maar een keer herhalen dat ik de moord niet goedkeur, zoals ik geen enkele moord goedkeur.

Gatverdamme wat ben jij arrogant,
kan je wel gaan *zuchten*
Maar er is een MENS doodgeschoten, van het leven beroofd,en dat alleen om zijn ideeen..
Hoe kan je het dan in je BOTTE hoofd halen om te zeggen
Opgeruimd staat netjes??
En dan ook nog eens gaan zuchten als je voor de honderste keer moet zeggen dat je geen enkele moord goedkeur want LEES dan es een keer goed wat je zegt
Opgeruimd staat netjes... haal jij daar uit dat je de moord niet goedkeurt?
Kom nou toch..
__________________
Don't be with the one you can live with, be with the one you can't live without.....
Oud 06-05-2002, 21:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Hitler stierf uiteindelijk ook ten gevolge van zijn ideen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 06-05-2002, 21:22
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
M-King schreef:
Ik hoop niet dat je Fortuyn met Hitler wil vergelijken... Wat ze gedaan hebben was Hitler toch echt veel erger....
Waar het bij jouw op neer komt is (volgens mij) dat je iedereen maar dood wilt hebben die niet jouw mening hebben...

Dit is hard gezegt en dit is ook zeker niet wat je bedoelt, want voor zo dom acht ik jouw niet, maar het is wel zo dat het me nu idd zo overkomt dat je wel die mening hebt.
Nee, Hitler is een hele andere klasse.
Hitler was namelijk veel intelligenter, en kreeg naast zijn praatjes ook nog dingen voor elkaar.

Hij streef voor nobele doelen, zoals één Europa, één Europese munt, één rechtsteltsel in Europa, vrede en geluk voor heel Europa, etcetera.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 06-05-2002, 21:22
Mollusc
Mollusc is offline
Ik heb er geen woorden voor.

Ja toch, één;

ziek
__________________
ik heb een toevalskarakter
Oud 06-05-2002, 21:22
Verwijderd
(schijn)tolerantie in Nederland: als je een eigen (afwijkende) mening hebt wordt je doodgeschoten.
Oud 06-05-2002, 21:22
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Jammer dat je na 21 jaar nog zo ontzettend naïef bent..
Dat het wel gebeurd, betekent niet dat dat zo hoort! Of ben jij een van die eikels die de doodstraf wel ziet zitten?
Oud 06-05-2002, 21:22
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Nee, Hitler is een hele andere klasse.
Hitler was namelijk veel intelligenter, en kreeg naast zijn praatjes ook nog dingen voor elkaar.

Hij streef voor nobele doelen, zoals één Europa, één Europese munt, één rechtsteltsel in Europa, vrede en geluk voor heel Europa, etcetera.
En dat allemaal met zo weinig mogelijk Joden...
Oud 06-05-2002, 21:23
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
boardbabe schreef:


dus je vindt omdast er 'zoveel doden' zijn, is het ineens allemaal niet erg meer? Elke moord is erg, of het er nou 35 zijn of 80 miljoen. Hier wordt meer ophef over gemaakt omdat het een lijsttrekker betreft en daarom waarschijnlijk ook is vermoord, om zijn politieke standpunt
Om met Unex te spreken: "Als ik doodgeschoten zou worden zou er misschien 5 regeltjes in de krant staan"
Als ik vermoord zou worden door een klasgenoot omdat ik toevallig Hitlerfan ben, (ben ik niet, is slechts en voorbeeld) dan zijn dr ook geen non-stop tv uitzendingen over....dan is et hooguit een klein kort stukje in de krant..

Pim was toevallig een politicus, en natuurlijk is dat iets meer in the picture, maar om nou ineens te spreken van een aanval op democratie...belachelijk....hij is voor een domme reden vermoord, klaar. Niets meer....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 06-05-2002, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Nee, Hitler is een hele andere klasse.
Hitler was namelijk veel intelligenter, en kreeg naast zijn praatjes ook nog dingen voor elkaar.

Hij streef voor nobele doelen, zoals één Europa, één Europese munt, één rechtsteltsel in Europa, vrede en geluk voor heel Europa, etcetera.
Alleen waren zijn realisatieacties niet zo nobel.
Oud 06-05-2002, 21:23
M-King
M-King is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Hitler stierf uiteindelijk ook ten gevolge van zijn ideen
Maar hij verdiende het te sterven ten gevolgen van zijn daden
Oud 06-05-2002, 21:25
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Dat het wel gebeurd, betekent niet dat dat zo hoort! Of ben jij een van die eikels die de doodstraf wel ziet zitten?
Stel dat ik dat zou vinden, waarom mag ik dat dan niet vinden?
Waar haal jij de arrogantie vandaan om mij te beperken in mijn vrijheid van denken??

Citaat:
Kezmanian Devil schreef:
En dat allemaal met zo weinig mogelijk Joden...
Fortuyn wilde ook zo weinig mogelijk Islamieten.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 06-05-2002, 21:25
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
D@mien schreef:


Om met Unex te spreken: "Als ik doodgeschoten zou worden zou er misschien 5 regeltjes in de krant staan"
Als ik vermoord zou worden door een klasgenoot omdat ik toevallig Hitlerfan ben, (ben ik niet, is slechts en voorbeeld) dan zijn dr ook geen non-stop tv uitzendingen over....dan is et hooguit een klein kort stukje in de krant..

Pim was toevallig een politicus, en natuurlijk is dat iets meer in the picture, maar om nou ineens te spreken van een aanval op democratie...belachelijk....hij is voor een domme reden vermoord, klaar. Niets meer....
Daar zit het hem ook precies. Pim was een politicus en daarom is ie vermoord. Niet om zijn geld, niet om een ruzie, maar omdat ie als politicus een bepaalde mening had. De politiek is de stem van het volk, de mensen staan achter Pim Fortuin en nu komt er 1 man die met een paar schoten de stem van een groot deel van een natie doet zwijgen.
Oud 06-05-2002, 21:26
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:


Om met Unex te spreken: "Als ik doodgeschoten zou worden zou er misschien 5 regeltjes in de krant staan"
Als ik vermoord zou worden door een klasgenoot omdat ik toevallig Hitlerfan ben, (ben ik niet, is slechts en voorbeeld) dan zijn dr ook geen non-stop tv uitzendingen over....dan is et hooguit een klein kort stukje in de krant..

Pim was toevallig een politicus, en natuurlijk is dat iets meer in the picture, maar om nou ineens te spreken van een aanval op democratie...belachelijk....hij is voor een domme reden vermoord, klaar. Niets meer....
Ik hoop ook dat jezelf ook inziet dat dit anders is... Voor jou zijn mensen niet bang jij kan op politiek gebied nix veranderen (nu dan ) maar Fortuyn wilde de vernaderingen doorvoeren met gorte gevolgen voor sommige bevolkingsgroepen.
Oud 06-05-2002, 21:26
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Hitler stierf uiteindelijk ook ten gevolge van zijn ideen
ja, maar hij had duizenden mensen vermoord
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 06-05-2002, 21:26
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
M-King schreef:
Maar hij verdiende het te sterven ten gevolgen van zijn daden
Wie ben jij om dat te bepalen?
Zo dacht de moordenaar van Fortuyn dus ook.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 06-05-2002, 21:26
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
Voor Hitler stierven eerst 22 miljoen mensen die geen recht hadden op een mening volgens hem...

Volgens mij wordt daar niks over gezegd door jullie
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Oud 06-05-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:

Fortuyn wilde ook zo weinig mogelijk Islamieten.
in Nederland!! En ook hier ging die ze niet massaal vernietigen
Oud 06-05-2002, 21:28
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Stel dat ik dat zou vinden, waarom mag ik dat dan niet vinden?
Waar haal jij de arrogantie vandaan om mij te beperken in mijn vrijheid van denken??
Een scherp afwijkende 'negatieve' mening gooi je niet in een plek met ontzette verwarde aangeslagen mensen. Dat is misbruik maken van de situatie.

Ga een beetje verkondigen dat een moord op een mens, mooi opgeruimd is.

Dat is jezelf verheven boven mensen en jezelf het recht geven mensen gevoelsmatig een trap te geven.

Dat is pas arrogantie.
Oud 06-05-2002, 21:28
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Fortuyn wilde ook zo weinig mogelijk Islamieten.
Dat is niet waar...hij wilde een aantal(ong. 5000) illegalen naturaliseren. Zullen vast ook wel Islamieten bij hebben gezeten.
Hij wilde alleen degene weren die profiteren van onze maatschappij. Allochtonen die hier de hele tijd op hun luie reet zitten geld te vangen. De allochtonen die snel proberen Nederlands te leren, die hier aan het werk gaan, die mochten van hem echt wel komen en blijven. Tot op zekere hoogte.
Oud 06-05-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
boardbabe schreef:


ja, maar hij had duizenden mensen vermoord
milioenen is denk ik een beter wordt
Oud 06-05-2002, 21:29
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
D@mien schreef:


Om met Unex te spreken: "Als ik doodgeschoten zou worden zou er misschien 5 regeltjes in de krant staan"
Als ik vermoord zou worden door een klasgenoot omdat ik toevallig Hitlerfan ben, (ben ik niet, is slechts en voorbeeld) dan zijn dr ook geen non-stop tv uitzendingen over....dan is et hooguit een klein kort stukje in de krant..

Pim was toevallig een politicus, en natuurlijk is dat iets meer in the picture, maar om nou ineens te spreken van een aanval op democratie...belachelijk....hij is voor een domme reden vermoord, klaar. Niets meer....
maar hij vertegenwoordigde wel de mening van veel Nederlanders en probeerde daar vooruitgang mee te boeken (zeg niet dat ik het met hem eens was) Pim stond al in de belangstelling. Als hij nu niet in de belangstelling mag staan, mog hij dat eerder ook niet en ook niet door alle negatieve kritiek
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 06-05-2002, 21:29
see the other side
see the other side is offline
alle mensen die geen begrip hebbe3n voor deze moord kunnen me rug op en zijn zelf moordenaars (als ze zo denken)
Oud 06-05-2002, 21:30
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
Citaat:
mad operator schreef:
Voor Hitler stierven eerst 22 miljoen mensen die geen recht hadden op een mening volgens hem...

Volgens mij wordt daar niks over gezegd door jullie
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Oud 06-05-2002, 21:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:
alle mensen die geen begrip hebbe3n voor deze moord kunnen me rug op en zijn zelf moordenaars (als ze zo denken)
begrip hebben voor is iets anders dan goedkeuren.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 06-05-2002, 21:30
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:


Ja ik ben bang dat dat zo is, maar als iedereen aan die gedachte toe geeft, dan is het einde echt zoek. Dan worden de moorden gerechtvaardigd: "Tja, ik kon er niks aan doen, wij mensen zijn nou eenmaal zo..."
Natuurlijk niet. Dat je dit soort dingen niet kunt voorkomen, wil ng niet zeggen dat je het ook goed moet keuren.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 06-05-2002, 21:31
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kezmanian Devil schreef:


Daar zit het hem ook precies. Pim was een politicus en daarom is ie vermoord. Niet om zijn geld, niet om een ruzie, maar omdat ie als politicus een bepaalde mening had. De politiek is de stem van het volk, de mensen staan achter Pim Fortuin en nu komt er 1 man die met een paar schoten de stem van een groot deel van een natie doet zwijgen.
Ik keur et niet goed, maar veel reacties zijn zo vreselijk overdreven...dit is geen aanslag op de democratie of de vrijheid van meningsuiting.....gewoon een anti-Pim met een ziek hoofd...das alles....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 06-05-2002, 21:31
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
M-King schreef:


Maar hij verdiende het te sterven ten gevolgen van zijn daden
Best, Hitler heeft ontzettend slechte dingen gedaan, maar betekent dat dat ie dood moet? Wij ben jij omdat dat beoordelen?
Om met de woorden van J.R.R. Tolkien te spreken:
Er leven veel mensen die eigenlijk dood moeten zijn, en er zijn veel doden die eigenlijk levend moeten zijn; ben jij zo wijs genoeg om te bepalen wie?
(btje veranderd mgoed...)
__________________
...
Oud 06-05-2002, 21:31
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

milioenen is denk ik een beter wordt
ja, maar ik kon het niet met zekerheid zeggen
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 06-05-2002, 21:31
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
mmm ik had t m echt niet gegunt, ookal vind ik zn ideeën zwaar idioot...

het is toch wel ver heen met NL als dit soort dingen gebeuren... want opzich, echt extreem rechts kon je m niet noemen...

ben benieuwd hoe het nu allemaal verder gaat...

als maar niet iedereen nu massal op lpf gaat stemmen...

>zucht<

adieu peuple. and think before acting...
Oud 06-05-2002, 21:32
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
*komt even tussendoor*

Hitler heeft zelfmoord gepleegd, ik vind niet dat je daar respect voor hoeft te hebben. Ik vind wel dat je respect hoort te hebben voor iemand die vermoord is, omdat je nou eenmaal in dit land waar wij leven respect voor elkaars mening en leven behoren te hebben, dat heet sociaal, en ik denk niet dat daar iets mee mis is, ookal had foute politieke standpunten.
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Oud 06-05-2002, 21:32
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
P.I.M.

Pim Im Memoriam
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Oud 06-05-2002, 21:32
Kezmanian Devil
Avatar van Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Natuurlijk niet. Dat je dit soort dingen niet kunt voorkomen, wil ng niet zeggen dat je het ook goed moet keuren.
Maar je moet het wel willen voorkomen, want anders ga je het wel goedkeuren. Maar goed...voordat het zo ver is
Oud 06-05-2002, 21:33
M-King
M-King is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Wie ben jij om dat te bepalen?
Zo dacht de moordenaar van Fortuyn dus ook.
In principe ben ik helemaal niemand......
Ik oordeel alleen net als ieder ander met mij eigen normen en waarden.....

En als ik de daden van Hitler zie vind ik dit echt vreselijk.. (Dit zul je wel net zo zien)

En als je naar de daden van Fortuyn kijkt zul je toch hopelijk ook merken dat hij qua daden niet te vergelijken is met Hitler....

De moordenaar vond met zijn waarden Fortuyn dus niet waard om nog verder te leven en hier ben ik het met mijn waarden dus helemaal niet mee eens....(net als vele andere)
Oud 06-05-2002, 21:33
mad operator
Avatar van mad operator
mad operator is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
milioenen is denk ik een beter wordt

Een taalcursus zou ook niet slecht zijn voor je
__________________
Iedereen moet ergens in geloven-Ik geloof dat ik nog een biertje neem
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar was jij 6 mei 2002 rond 18.00 uur?
Mr.Oizo
125 27-02-2008 06:52
De Kantine Waar was jij op 6-5-2002?
Mr.Oizo
106 10-05-2006 11:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 18!
Verwijderd
253 23-04-2003 15:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ik heb begrip voor Volkert (deel II)
Kubstudent
272 09-04-2003 10:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dijkstal bezorgd over bedreigingen kopstukken PvdA en Groenlinks
Verwijderd
2 08-05-2002 17:49
De Kantine pim fortuyn is in zijn hoofd geschoten...
Tahval
7 06-05-2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.