Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2002, 17:22
arvid_18
arvid_18 is offline
oh nee t'is communist dutchy15 weer
uitspraak van hem:

"huidige kapitalisme moet worden vervangen door een betere kapitalisme"

LOL

waar dacht jij precies aan? wat bedoel je met "een betere kapitalisme". Hoezo moet het huidige systeem fundamenteel veranderd worden dan?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2002, 17:41
Verwijderd
Citaat:
DruidessI schreef:
Is dit niet een beetje erg simplistisch? Een linkse partij voor bijna communistisch uitmaken en dan roepen dat het toch niks wordt?
Trouwens.... hoeveel Amerikaanse presidenten heeft Castro overleefd?

Suzan

en kijk es naar de economie?

hoe lang je leeft heeft nix te maken met je politieke geaardheid...

er zijn mensen in cuba die nog in HUTTEN wonen...
maar ik vind die castro op een zekere mate ook wel 'cool', lekker amerikaanse presidenten uitblaffen

Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef:
en kijk es naar de economie?

hoe lang je leeft heeft nix te maken met je politieke geaardheid...

er zijn mensen in cuba die nog in HUTTEN wonen...
maar ik vind die castro op een zekere mate ook wel 'cool', lekker amerikaanse presidenten uitblaffen

sorry ik dwaal af, maar dit moet ff gezegd worden sorry

er zijn ook mensen in de VS die in hutten wonen, 25 miljoen woont onder de armoedergrens

nogmaals mijn excuses
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:24
als het ware salsa
Avatar van als het ware salsa
als het ware salsa is offline
sp is bestwel tegen asielzoekers enzo ga maar s in de standpunten kijken maarja dat schijnt niemand te lezen
__________________
zoiets->
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:24
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
Havock schreef:

er zijn mensen in cuba die nog in HUTTEN wonen...

Das in ieder land wel zo: ik moest vandaag ook over een zwerver in een slaapzak heen stappen voor Vrankrijk, op mijn weg naar de UvA
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:25
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
oh nee t'is communist dutchy15 weer
uitspraak van hem:

"huidige kapitalisme moet worden vervangen door een betere kapitalisme"

LOL

waar dacht jij precies aan? wat bedoel je met "een betere kapitalisme". Hoezo moet het huidige systeem fundamenteel veranderd worden dan?

Als jij zo krom bent dat je denkt dat linkse mensen communist zijn, of dat de PvdA of GL communistisch is dan ben je wel erg dom bezig, nu zeg je eigenlijk iets zoals dat ik dan maar mag zeggen dat alle rechtse mensen nazi's zijn ofzo, right

Duh, veel dingen kunnen beter, dat snap je zelf vast ook wel(hoop ik voor je)...

Wat dacht je van betere verdeling van dingen enzo?? Het kan gewoon altijd beter, het is nooit perfect en ik vind dat er gestreefd moet worden naar het maximale wat op een moment te bereiken is.
Heb ik gezegd dat het FUNDAMENTEEL veranderd moest worden? Nee dus, maar er zijn genoeg kleinere dingen die beter kunnen.

LOL
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 18:26
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
als het ware salsa schreef:
sp is bestwel tegen asielzoekers enzo ga maar s in de standpunten kijken maarja dat schijnt niemand te lezen
Leer es intensief lezen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 22:49
arvid_18
arvid_18 is offline
dutchy15 is een voorstander van www.ministerievanlogischezaken.tk
(url gezien op een pin automaat)

communisten zoals hij leven in een droomwereldje beschreven op die site
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 23:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
arvid_18 schreef:
dutchy15 is een voorstander van www.ministerievanlogischezaken.tk
(url gezien op een pin automaat)

communisten zoals hij leven in een droomwereldje beschreven op die site
Kom niet met onnozele sites die jij bezoekt, maar ga in op mijn reply's, wil je dat niet, post dit dan ook niet en draai er vooral niet omheen. Ik wil graag een serieus topic.


Owjah, Pim wil in een droomwereldje leven. Ik niet, ik vind hem daarom ook maar nix, veelste simpel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 10:53
arvid_18
arvid_18 is offline
Pim wil in een droomwereldje leven LOL
een fortuyn stemmer zoals jij moet dat toch wel aanspreken
Ga maar stemmen op LF als je denkt dat dat zoveel voorspoed brengt. Maar niet raar opkijken als je droomwereldje uiteen spat.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 13:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
arvid en Dutchy, kappen, NU
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 14:23
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef:
Citaat:
Havock schreef:
en kijk es naar de economie?

hoe lang je leeft heeft nix te maken met je politieke geaardheid...

er zijn mensen in cuba die nog in HUTTEN wonen...
maar ik vind die castro op een zekere mate ook wel 'cool', lekker amerikaanse presidenten uitblaffen

sorry ik dwaal af, maar dit moet ff gezegd worden sorry

er zijn ook mensen in de VS die in hutten wonen, 25 miljoen woont onder de armoedergrens

nogmaals mijn excuses
ja.... de vs, das een geval apart, daar is het alleen maar kapitalisme en democratie voor wie geld heeft


Citaat:
System of a Deftone schreef:
Das in ieder land wel zo: ik moest vandaag ook over een zwerver in een slaapzak heen stappen voor Vrankrijk, op mijn weg naar de UvA
zwervers heb je overal, sommigen zijn het ook vrijwillig dus daar ga ik me niet over uitlaten...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Het feit dat de boekhouding van de SP klopt wil nog lang niet zeggen dat het verstandig economisch beleid is. Je moet ook kijken naar de lange termijn. Op het gebied van de vermindering van de staatsschuld, versterking van de concurrentiepositie scoren ze gewoon slecht.

De staatsschuld van Nederland is in vergelijking tot andere West-Europese landen betrekkelijk laag, en daalt uitgedrukt in percentage van het nationaal inkomen en overheidsuitgaven al heel snel.
De concurrentiepositie van Nederland hebben we te danken aan het feit dat nog veel van de sociale verworvenheden van de werkende mensen, de sociaal-democraten en de vakbeweging nog intact zijn. Daardoor hebben mensen gewoon meer zekerheid en is de sociale samenhang een stuk beter dan elders. De regering is echter bezig om dit stelsel van voorzieningen "uit te kleden", wat volgens mij tot een verslechtering van de concurrentiepositie leidt.
Ik vind dat het geld beter besteed kan worden aan wederopbouw en verdediging van de sociale voorzieningen dan in het razendsnel aflossen van de staatsschuld.
Daarbij komt nog eens dat de cijfers van het CPB sterk afwijken van controleerbare cijfers op basis van jaarverslagen. Zo schat het bureau altijd de arbeidskosten te hoog in, wat voor de werkgevers een reden is om tot loonmatiging op te roepen.

BTW, de verandering van "Stem tegen" in "Stem voor" vind ik ook nogal vreemd, en verwarrend voor mensen die niet met hun neus bovenop politiek zitten. "Eerste weg links" (de titel van het verkiezingsprogramma) is 10x beter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 17:46
italianboy
Avatar van italianboy
italianboy is offline
ik snap uit de reply's dat ik de SP dieper had meoten uitgraven om over te oordelen..

maaruuh; is het gros van de kiezers niet net as ik en denkt; wat willen die gasten nou
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 20:12
*Nightshade*
*Nightshade* is offline
Ik mag nog niet stemmen
Maar m'n ouders stemmen op PVDA omdat ze niet willen dat Fortuyn zo machtig wordt dus stemmen ze maar op een al grote partij...
__________________
-={Never underestimate the power of a shade in the night}=-
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 15:46
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
als het ware salsa schreef:
sp is bestwel tegen asielzoekers enzo ga maar s in de standpunten kijken maarja dat schijnt niemand te lezen
Zal ik het even voor je citeren.....
(wie leest nu niks):


Ruimhartig asielbeleid

Wie een schuilplaats zoekt voor oorlog, terreur en vervolging, moet altijd bij ons kunnen aankloppen. Nederland moet pal staan voor een ruimhartig beleid voor politieke vluchtelingen en geen gehoor geven aan figuren die roepen dat we 'vol' zijn. Als het moet is er altijd plaats. Alle asielvragers hebben recht op een humane behandeling. Daarbij hoort een gastvrije, fatsoenlijke opvang en snelle duidelijkheid over het verblijfsrecht. In afwachting van de beslissing over hun asielverzoek moeten asielzoekers mogen werken. Dat de kwaliteit van de procedure moet worden verbeterd, wordt bewezen door het feit dat in bijna een kwart van de rechtbankprocedures de Immigratie- en Naturalisatiedienst in het ongelijk wordt gesteld. Maatregelen lijken vaak en eenzijdig gericht op het verminderen van het aantal asielaanvragen en het beperken van de rechten van de asielzoekers. Het probleem van mensenrechtenschending raakt in de asieldiscussie te veel op de achtergrond, terwijl veel asielzoekers uit landen komen waar ernstige schendingen plaatsvinden.


Geen kortzichtige import van buitenlandse arbeidskrachten

Het is moreel verwerpelijk om de krapte op de Nederlandse markt op te lossen door het opkopen van arbeidskracht van bijvoorbeeld verpleegkundigen en ICT-werkers elders. In plaats van een dergelijk kortzichtig beleid (waarvan in het verleden al is vastgesteld dat het door onthechting grote schade berokkent aan individuele werknemers en door braindrain aan de landen waar zij vandaan komen) dienen we zelf onze problemen op te lossen. Dat kan door betere verdeling van het werk, door betere opleidingen en door bepaalde arbeid meer geschikt te maken voor mensen die nu in de WAO zitten of anderszins zonder werk zijn.


Mensensmokkel tegengaan

Onderzocht moet worden of vluchtelingen in hun eigen regio een asielaanvraag kunnen doen, om zo mensensmokkel af te remmen. Ook moet gewerkt worden aan een meer toereikende opsporing in de ontvangstlanden van mensensmokkelaars en betere samenwerking met doorreislanden. Momenteel is mensensmokkel, waaronder gruwelijke vrouwenhandel voor prostitutiedoeleinden, een uiterst florerende criminele branche geworden, waarin volgens de Verenigde Naties al meer geld omgaat dan in de drugshandel.

Meer middelen voor humanere opvang in regio
In internationaal verband moet Nederland de Europese Unie en de Verenigde Naties aansporen te komen tot een doordachte internationale aanpak van de oorzaken en gevolgen van migratie- en vluchtelingenstromen. De rijke landen dienen veel meer middelen beschikbaar te stellen voor opvang van vluchtelingen in hun eigen regio. Het overgrote deel van de vluchtelingen verblijft al in de regio, maar doet dat vaak onder erbarmelijke omstandigheden in arme en onstabiele landen. De omstandigheden van deze mensen moeten zo snel mogelijk op een menswaardig niveau gebracht worden. Opvang in de regio is van belang om onthechting te voorkomen, druk op de regio te houden om een oplossing voor de problemen te zoeken en de kansen op terugkeer te vergroten. Dat is ook de mening van de Verenigde Naties en het Hoge Commissariaat voor de Vluchtelingen. Tevens zou afgesproken moeten worden dat de Verenigde Naties kunnen bepalen of iemand in aanmerking komt voor de vluchtelingenstatus in een ander land. De VN zouden de thans bestaande quota moeten verruimen en de vluchtelingen die niet in de regio opgevangen kunnen worden moeten verspreiden over de aangesloten landen, waaronder Nederland.


Humaan asielbeleid in eigen land

Ondertussen moet Nederland zorgen voor een humaan asielbeleid in eigen land en voldoende geld beschikbaar stellen voor adequate opvang. Afgewacht moet worden of de nieuwe Vreemdelingenwet leidt tot snellere procedures en snellere duidelijkheid voor de asielzoeker. Wij blijven het een slechte zaak vinden dat de nieuwe wet slechts één status kent, waardoor de asielzoeker in onzekerheid blijft omtrent de reden van zijn toegestaan verblijf hier.

Steun aan mondiale strijd tegen onrecht
De mondiale strijd tegen honger, onderdrukking en uitbuiting dient bevorderd te worden. De Verenigde Naties moeten hierbij een voortrekkersrol vervullen en daarvoor de benodigde middelen krijgen. Nederland moet hier het goede voorbeeld geven. We moeten ook meer structurele hulp vrijmaken voor mensen in gebieden die door natuurrampen getroffen worden. Een internationale 'brandweer' op alle continenten, onder verantwoordelijkheid van de Verenigde Naties, hoort daarbij, die snel en effectief te hulp kan schieten.


Rechten en plichten voor nieuwkomers

Toegelaten vluchtelingen hebben recht op een warm welkom en dienen alle kansen te krijgen om volwaardig deel te nemen aan onze samenleving. Wie bij ons zijn of haar nieuwe vaderland vindt, heeft recht op intensieve en op de persoon toegespitste begeleiding bij het leren van de taal en het verantwoord integreren in de samenleving. Ook aan de nieuwkomers mogen voorwaarden worden gesteld, zoals het bereiken van een bepaald taalniveau en het doorlopen van werkstages. Te vaak worden vluchtelingen aan hun lot overgelaten, zijn integratieprogramma's te vrijblijvend, nemen zij niet (of ver onder hun capaciteiten) deel aan het arbeidsproces en lopen ze het risico sociaal te marginaliseren. De opvang van asielzoekers dient te geschieden in kleinschaliger centra. De zelfstandigheid van de asielzoeker staat hierbij voorop. De omvang van de centra dient afgestemd te worden op het inwonertal van de betreffende gemeente, en op het behoud van de sociale cohesie van de gemeenschap.
Gezinshereniging en -vorming zijn zelfstandige gronden voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. Om de rechten van mensen die zich voegen bij hun partner/gezin te waarborgen, mag een verblijfsvergunning maar één jaar gekoppeld zijn aan het feit dat men voor een huwelijk is gekomen. Na een jaar moet de partner recht hebben op een zelfstandige verblijfstitel. Voordat tot een definitieve verblijfsvergunning wordt overgegaan mogen wel eisen worden gesteld aan het leren van de taal, inburgering en arbeidsparticipatie. In die gevallen waarbij ernstige mishandeling in de relatie de nieuwgekomen partner ten deel is gevallen dient ruimhartig omgegaan te worden met het verblijfsrecht.
Asielzoekers die bijzondere aandacht verdienen zijn de alleenstaande minderjarige asielzoekers. Zij hebben door hun leeftijd en vaak ook vanwege hun achtergrond extra begeleiding nodig.


Zorg voor illegalen

De zogeheten 'witte illegalen' dienen een verblijfsvergunning te krijgen. Illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers moeten Nederland verlaten, indien nodig met een startpremie om opnieuw te beginnen in het land van herkomst. Als gevolg van de te strenge Vreemdelingenwet komen steeds meer uitgeprocedeerde asielzoekers op straat terecht. Gemeenten moeten daarom uitvoering kunnen geven aan hun eigen zorgplicht en in de gelegenheid zijn illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers tijdelijk op te nemen. De landelijke overheid dient ze daarin niet te belemmeren. Ondernemers bij wie illegale werknemers worden aangetroffen moeten, naast het betalen van een boete, verplicht worden de betreffende werknemers twaalf weken in dienst te houden en te betalen conform de geldende CAO. De illegale werknemer kan daarmee een bedrag sparen om de terugkeer naar het land van herkomst mogelijk te maken en de werkgever merkt op deze wijze in zijn portemonnee dat hij geen illegalen te werk moet stellen.
http://www.sp.nl/partij/theorie/program/15migratie.stm

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 13:42
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Het feit dat de boekhouding van de SP klopt wil nog lang niet zeggen dat het verstandig economisch beleid is. Je moet ook kijken naar de lange termijn. Op het gebied van de vermindering van de staatsschuld, versterking van de concurrentiepositie scoren ze gewoon slecht.

Korting op onderwijs en dergelijke zijn slecht voor de staatsschuld en concurrentiepositie op de lange termijn. Je hebt een goede concurrentiepositie door o.a. een hogere productieviteit per persoon, die bereik je alleen door beter onderwijs dan concurrerende landen.

Linkse partijen als SP en GL scoren naar mijn idee juist hoger op lange-termijn politiek, duurzaamheid, etc. de rechtse partijen denken veelal niet verder dan 5 jaar vooruit.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:23
de doornvogel
de doornvogel is offline
Citaat:
Havock schreef:
nah... die lui zijn bijna communistisch...

en we hebben gezien wat van het communisme is geworden...
ten eerste zijn ze écht niet communistisch en ten tweede pakte het in rusland (ik neem aan dat je het vooral daarover hebt) niet verkeerd uit vanwege de idealen maar vanwege de aanpak en Stalin
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:24
de doornvogel
de doornvogel is offline
Ik stem SP of groen links of christen-unie
de sociale partijen in Nederland.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ik waarschuw je als je gaat stemmen op een partij!!
Verwijderd
27 13-04-2014 23:47
De Kantine Brintersaai #1231
Verwijderd
500 04-12-2010 11:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Parlementsverkiezingen
Lorelei
488 19-07-2009 11:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geert Wilders, oppositie leider of toekomstig premier?
Kitten
112 10-06-2009 08:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Strategisch stemmen
Blood Fire Rage
338 22-11-2006 20:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie zou je nu stemmen? (poll)
T_ID
500 30-09-2006 01:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.