Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 09:09
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Met je uniform en medailles in NOVA gaan zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 19:57
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline
Ik ben zelf tegen oorlog en vind daarom dat we geen geld in bommenwerpers moeten steken, en zeker geen miljoenen!!
Ik vind dat de focus van het leger zich meer op rampbestrijding en vredesmissies moet richten. Niet op vernietigingsmateriaal.
Dus alsjeblieft maak het leger leger. and peace to the world!!!
__________________
Hasta la victoria siempre/ ik =ongeaccepteerde abiologische achterneef van Internationalist/ ik = lid van AntiBreezerFront.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Kruymeldtje schreef:
Ik ben zelf tegen oorlog en vind daarom dat we geen geld in bommenwerpers moeten steken, en zeker geen miljoenen!!
Ik vind dat de focus van het leger zich meer op rampbestrijding en vredesmissies moet richten. Niet op vernietigingsmateriaal.
Dus alsjeblieft maak het leger leger. and peace to the world!!!
blablabla...

das lekker, hele navo zonder wapens, kan saddam zo binnenlopen;
wat heb je dan liever: geen oorlog over grenzen meer, en lekekr, onder een dictatuur leven, of wat aan het leger betalen en zorgen voor een veiliger wereld.

leger werkt
demonstraties niet/nauwelijks
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:51
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
In alle landen waar het leger zo immens populair is (althans dat schrijven de gecensureerde kranten) leeft men al in een dictatuur.
Hoe kun je nou een veiligere wereld scheppen met het maken van wapens?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:18
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
AGH schreef:
In alle landen waar het leger zo immens populair is (althans dat schrijven de gecensureerde kranten) leeft men al in een dictatuur.

dat valt ook wel weer mee. het is niet zo dat waar er een leger is ter zelfbescherming er ineens een dictatuur is

Citaat:

Hoe kun je nou een veiligere wereld scheppen met het maken van wapens?
als je nou 's eerst een topic zou lezen voor je iets post??
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 23:03
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Havock schreef:
das lekker, hele navo zonder wapens, kan saddam zo binnenlopen;
wat heb je dan liever: geen oorlog over grenzen meer, en lekekr, onder een dictatuur leven, of wat aan het leger betalen en zorgen voor een veiliger wereld.
Mjaja, mensen die het best bewapend zijn van iedereen en getraind worden om zonder vragen orders op te volgen zorgen voor een veiliger wereld. Yeah.

En ik wens niet moreel gechanteerd te worden door onzin over binnenvallende Saddams enzo. De kans dat Rusland ons ineens gaat aanvallen is net zo groot, namelijk nul.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 11:19
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Mjaja, mensen die het best bewapend zijn van iedereen en getraind worden om zonder vragen orders op te volgen zorgen voor een veiliger wereld. Yeah.
ehhh
zonder vragen orders op te volgen
SUKKEL
weet waar je over praat, klerelijer, denk je nou echt dat wij een stelletje drones zijn?
NEEN.
wij zijn alleen heel erg fel tegen typen als saddam en milosevich, en willen nou eenmaal hun reet trappen...
hoewel je deze mentaliteit min of meer in hele krijgsmachtonderdeel tegenkomt, zie je die het sterkste bij luchtmobiel, kct en mariniers...
en bij mij...
en zeg niet dat dat tijdens de amo erin gestampt word, dat beeld had ik al voordat ik in dienst zat...

Citaat:

En ik wens niet moreel gechanteerd te worden door onzin over binnenvallende Saddams enzo. De kans dat Rusland ons ineens gaat aanvallen is net zo groot, namelijk nul.
ik bedoel het ook bij wijze van spreke...

maar als heel europa zonder wapens komt te zitten, moet jij eens zien hoe snel wij hier een teringbende als leefgebied hebben...
maar goed, je zal el niet slim genoeg zijn om dat in te zien...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 11:22
Verwijderd
Ik denk eerder dat hij niet dom genoeg is om het op die manier te kunnen zien.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:57
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Ik denk eerder dat hij niet dom genoeg is om het op die manier te kunnen zien.
*hoort stem uit verleden*

1930 enzo
en feit blijft dat ze nog steeds suc6volle interventies plegen in OA gulfwar, cyprus, balkan
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:
Ik denk eerder dat hij niet dom genoeg is om het op die manier te kunnen zien.
ik durf er heel wat voor te wedden dat als heel europa het leger zou afschaffen, we:
A- een invasie krijgen van allerlei criminele organisaties/ander tuig
B- het gevoel van veiligheid NOG minder word
C- een hele hoop mensjes zoals jullie zullen hebben die lopen te klagen over A/B
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:52
PFP
PFP is offline
Citaat:
Havock schreef:


ik durf er heel wat voor te wedden dat als heel europa het leger zou afschaffen, we:
A- een invasie krijgen van allerlei criminele organisaties/ander tuig
B- het gevoel van veiligheid NOG minder word
C- een hele hoop mensjes zoals jullie zullen hebben die lopen te klagen over A/B
Ik ben het volledig met jou eens. Ik ben voor een EU troepen macht. heen land meer apart maar gewoon 1 groot leger met gekozen bevelvoerders. En dan heeft ieder land apart nog een elite politie macht met panservoertuigen etc.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:55
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
PFP schreef:
gekozen bevelvoerders.
dan gaan mensen op hun eigen land stemmen en niet op capaciteiten maar op uiterlijkheden. we hebben al 1 oncompetente zot aan het hoofd van een leger, dat hoeven er niet meer te worden
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 00:39
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:


het is ook jou geld waar hget leger van word onderhouden...

Anyway, het leger kan zich mijns inziens beter richten op de taken waarvoor zij word ingezet. Het lijkt me het best als het instituut leger word opgedoekt en dat er nieuwe instanties komen of dat delen van het leger bij bestaande instanties worden ingedeeld(hulp bij nationale en internationale rampen, vredesmissies, marechaussee, douane).

Alleen hebben we verplichtigingen aan de navo
Ik dacht even dat ik hier wat anders las dan later werd uitgelegd. Wat betreft die herindeling van die delen bij bestaande (en evt.) nieuwe instanties is een goed plan. Het leger zelf hoeft niet opgedoekt worden, taak is om het land te verdedigen bij een aanval. Het leger kan wel opgedoekt worden als we met financiële steun de Amerikanen sponoren en zo veiligheid inkopen op oproepbasis (bij een aanval).

Je wint toch niet van Amerika als je ooit tegenover hen komt te staan, militair gezien. Ik zie echter een foutje: Het probleem is dat Amerika ons ook moet helpen als het tegen hun belang is. Zwaar hypothetisch voorbeeld: Als Frankrijk besluit ons land plat te gooien omdat we 'teveel drugs doorvoeren' ofzo en Amerika ziet deze reden wel zitten moet dit geen reden zijn om ons dan niet te helpen. En bij de Amerikanen gaan afspraken nogal eens overboord wanneer ze daar voordeel bij kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 01:07
twiety
twiety is offline
Citaat:
JJzD schreef:
(ging over gekozen bevelvoerders)

dan gaan mensen op hun eigen land stemmen en niet op capaciteiten maar op uiterlijkheden. we hebben al 1 oncompetente zot aan het hoofd van een leger, dat hoeven er niet meer te worden
Als je het met een EU leger wil regelen en gekozen bevelvoerders dan kun je dat op de 'songfestival'-manier doen.

Topmensen van een land worden kandidaat. Van de kandidaten wordt op een uniforme manier een staat van dienst gemaakt zonder landinformatie of aantallen, met een zo neutraal mogelijke waardering van bereikte resultaten door een of ander Europees instituut met alle verschillende nationaliteiten, met uiterste geheimhouding. Vervolgens wordt wel overlegd met de regering of men zich kan vinden in deze staat (die van je eigen land krijg je dus wel te zien), waarna evt. nog kleine aanpassingen verricht kunnen worden als de mensen van het instituut dit nodig vinden. Gekozen kan worden door regeringshoofden op deze staten van dienst, zonder dat men weet op wie men stemt. De 'songfestival'-manier is dan dus dat je niet op die staat mag stemmen die je zelf hebt ingeleverd.
Tussen het zien van je eigen staat en het stemmen op de andere mogen de stemmers geen contact hebben met anderen. Dit om te voorkomen dat vriendjespolitiek zorgt dat mensen weten wat er in elkaars staat staat.

Dit schoot zo maar even door m'n hoofd, maar er kunnen best dingen zijn waar ik nog niet aan heb gedacht. En natuurlijk kan fraude altijd, al beperk je het zo volgens mij aardig.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 10:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:


Ik dacht even dat ik hier wat anders las dan later werd uitgelegd. Wat betreft die herindeling van die delen bij bestaande (en evt.) nieuwe instanties is een goed plan. Het leger zelf hoeft niet opgedoekt worden, taak is om het land te verdedigen bij een aanval. Het leger kan wel opgedoekt worden als we met financiële steun de Amerikanen sponoren en zo veiligheid inkopen op oproepbasis (bij een aanval).


Het land verdedigen. Tegen wie? Er zijn al genoeg landen die voordeel hebben bij rust in ons land (als im- en exportnatie. Die laten het heus niet tot een oorlog komen. Feit: We worden niet door andere landen bedreigd.

amerika valt ons aan of verdedigt ons scenario?
sorry, maar dat was nu niet echt mijn idee. Euroleger (of zelfs een controlerend wereldleger) ijkt me wel een goed plan
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 13:21
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:


Ik ben het volledig met jou eens. Ik ben voor een EU troepen macht. heen land meer apart maar gewoon 1 groot leger met gekozen bevelvoerders. En dan heeft ieder land apart nog een elite politie macht met panservoertuigen etc.
juustem.
de taken van het leger moeten iets verschuiven...
en we moeten idd rekenen:

individueel stellen de europese landjes weinig voor; ja, frankrijk en engeland kunnen nog aardig meekomen met de grote jongens...

maar ze moeten de EU legers idd gewoon combineren, dan staan we opeens in de top-5 (ik schat op de 3e/4e plek) qua militaire kracht...

ook vind ik dat 'we' meer training in stedelijk gebied moeten krijgen...
leger zou ook meer, naar politietaken kijkend; een soort van troefkaart moeten zijn: "als al het andere faalt; dan hebben de probleemmakers big-ass problemen"

maar als ik jullie nou zou vragen, (lijkt heel zinloos maar denk er eens iets verder over na)
wat voor camouflage is in deze tijd zinvoller?
dit:


(woodland camo, wat we nu ook hebben)

of dit:


das urban camo, is misschien wat nuttiger sinds:
1- meeste conflicten zich meer in stedelijke gebieden afspelen als in het enge beestenbos

2- bij peace-keeping (belangrijke taak tegenwoordig) wordt verwacht dat je herkenbaar bent...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 17:56
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Kortom, geen legermannetjes bij voetbalwedstrijden
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:


sorry, maar dat was nu niet echt mijn idee. Euroleger (of zelfs een controlerend wereldleger) ijkt me wel een goed plan
GDI?

(uit c&c )

Global Defense Inititiative
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 00:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zwarte camouflage kleding en altijd in de schaduw laten lopen

Gatara
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 08:50
Verwijderd
Berenvellen en speren!

Kijk dan is het tenminste niet zo dat je maar een knopje in hoeft te drukken of een trekker over te halen om iemand een eind verderop om te brengen.
Oog in oog in een fatale liefdesdans!
Hoe kun je je tegenstander dan nog haten?
En na afloop schildert de overwinnaar zijn vijand de eeuwigheid in en eert hem in gebeden.

(of zo)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 10:41
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:
Berenvellen en speren!

Kijk dan is het tenminste niet zo dat je maar een knopje in hoeft te drukken of een trekker over te halen om iemand een eind verderop om te brengen.
Oog in oog in een fatale liefdesdans!
Hoe kun je je tegenstander dan nog haten?
En na afloop schildert de overwinnaar zijn vijand de eeuwigheid in en eert hem in gebeden.

(of zo)
*scherpt zijn commandomes*

tuurlijk

maar we zijn geen barbaren meer, remember?

en dacht je dat die dans tot de dood niet meer voorkomt dan?

achter de linies sluipen, bayonetjes erop (nou ja, bayonetten dan ) sneaken, en opeens een sprint trekken tegen de vijand die daar met 1,5 keer zoveel mensen zit.....

het grappige is dat oorlog, tegenwoordig bijna beschaafd is, (voor zover je het beschaafd kan noemen), maar denk er eens bij na, de burgerslachtoffers als gevolg van NAVO wapens zijn slechts een fractie van wat er in de 2e wereldoorlog omkwam...

we kunnen een raket bij wijze van spreken door je brievenbus naar binnen laten vliegen

maar: de technologie is niet perfect, en soms faalt ie
ook is het erg duur, dus blijven de 'grunts' nodig....

maar goed, het grappige is:
iedereen die wil dat nederland, en als het even kan de rest van de navo, het leger afschaft, neit inziet dat wij onze verdediging hebben verloren:
- NAVO bestaat dan niet meer
- de VN heeft dus geen militair speeltje meer
- europa kan makkelijk worden aangevallen

vooral die laatste, dacht je dat die serven bang zijn voor hippie types als sommigen van jullie dielopen te demonstreren?

neuh

de NAVO is gewoon 1 van de krachtigste militaire apparaten ter wereld...
DAAR zijn ze bang voor

en dan niet gaan mekkeren van sancties opleggen want dan zeggen ze:
"you and WHAT army sanctions me?"

om politiek sterk te zijn in deze wereld heb je:
A- veel grond nodig
B- een sterke economie nodig
C- een krachtig leger nodig...

individueel zijn alleen engeland, duitsland en frankrijk ECHT belangrijk op deze 3 punten...
alleen als geheel gezien (EU/NAVO) zijn we opeens veel sterker

zo moet je het ook zien: nederland levert zijn (verplichte) bijdrage aan de navo, welke als geheel weer dient om europees grondgebied te beschermen (zeg maar: als afschrikmiddel gebruikt worden) tegen types als milosevich...

dus, nogmaals: door het leger in ons landje en in de westerse landen af te schaffen, krijg je geen vrede, eerder een grote teringbende in de wereld
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 20:44
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
in de 2e wereld oorlog had nederland ook geen noemenswaardig leger, goh wat gebeurde er toen...
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 10:19
Verwijderd
Goh, de VS hebben het sterkste leger op aarde en goh wat gebeurde er op 11 september.

Maar anyway, het leger afschaffen of afbouwen moet massaal gaan. Dus dat iedereen het tegelijk doet. Anders krijg je inderdaad verleidelijke machtsverschillen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
KontraDix schreef:
Goh, de VS hebben het sterkste leger op aarde en goh wat gebeurde er op 11 september.

Maar anyway, het leger afschaffen of afbouwen moet massaal gaan. Dus dat iedereen het tegelijk doet. Anders krijg je inderdaad verleidelijke machtsverschillen.
ja hoor, aslof iedereen dat gat doen...

en dan nog, wapens kunnen voor meer dingen gebruikt worden

wat te denken van grote stukken steen die zo nodig op koers met onze aardkluit liggen?
zut nukes erop af en let it burn

bovendien heb je natuurlijk altijd kans dat er bemoeizuchtige, buitenaardse insecten komen die ons allemaal willen OPETEN...
(behalve jullie, want hippies zitten vol met geestverzwakkende middelen en dat smaakt niet)

bovendien is het leger 1 van de weinige plaatsen waar je tegenwoordig (als jongen zijnde) tot een echte man kan worden gemaakt...

en discipline is bij veel jongeren ook zeer ver te zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Betaal jij 500 euro mee aan de JSF?
Verwijderd
185 24-02-2006 11:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap links schaduwkabinet
NN
76 12-07-2004 03:39
Levensbeschouwing & Filosofie Leger afschaffen in 1 land
mleen
24 27-05-2003 07:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland moet UIT de Navo stappen
Blitzkrieg Bop
140 15-02-2003 14:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Overtuig ons van jouw politieke ideen
Rabbi Daniel
26 15-06-2002 20:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het leger afschaffen heeft ook nadelen...
Rabbi Daniel
75 21-01-2002 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.