Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 09:31
Jamezy
Jamezy is offline
Citaat:
Wunkyteb schreef op 02-12-2003 @ 16:06:
Vanavond gaat mijn mammie het maken, ben benieuwd...
Jaloers!
__________________
Is this some Kharmic-Chi love thing happening here baby or what?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 19:56
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Het is best wel aan te raden ja
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:09
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
TechXP schreef op 29-07-2003 @ 12:38:

- 185 gram margarine (wajang light)
Uhm, is dat die zuiverplantaardige margerine waar uitdrukkelijk op staat dat er geen dierlijke hulpstoffen zijn gebruikt maar waar toch e471 en e472c enzo in zit?

Is dat nou vega of niet?
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:10
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
soms.. das het vervelende eraan, you never know...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
drama schreef op 04-12-2003 @ 17:09:
Uhm, is dat die zuiverplantaardige margerine waar uitdrukkelijk op staat dat er geen dierlijke hulpstoffen zijn gebruikt maar waar toch e471 en e472c enzo in zit?

Is dat nou vega of niet?
Dat is zuiver plantaardige. Er zit geen vitamine D3 (wolvet) of andere dierlijke materialen in.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 16:18
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-12-2003 @ 17:13:
Dat is zuiver plantaardige. Er zit geen vitamine D3 (wolvet) of andere dierlijke materialen in.
Ja, dat staat dus op de verpakking maar bij de e-nummers staan wat dubieuze...zeer frustrerend.

Da''s toch dat merk?
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 17:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
drama schreef op 04-12-2003 @ 17:18:
Ja, dat staat dus op de verpakking maar bij de e-nummers staan wat dubieuze...zeer frustrerend.

Da''s toch dat merk?
Ik heb het de informatie van de NVV (veganisme vereniging) dat de wajang light vegan is.

Ik weet niet of we over hetzelfde product hebben (jij hebt het denk over alpro). Geloof dat op wajang light ook 100% plantaardig staat.

ECHTER heeft het merk Alpro ook een waar op staat dat het plantaardig is. Echter zit daar vitamine D3 in welke dus dierlijk is.
Dat product heette minarine. Die is dus niet geschikt voor veganisten.

Maar de Wajang Light verkrijgbaar bij de AH is wel vegan.

En ook van natufood heb je iets en van provamel is er ook nog een product welke wel vegan zijn.

Is het duidelijk zo? Als je nog wat vragen hebt hoor ik het wel.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 20:34
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik had vanavond een Marokaanse groentenburger van de Tivall (bij de AH vandaan). Word vooral gemaakt van kikkererwten, evenals de falafel van eergister. Maar die burger was lekker!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:16
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
TechXP schreef op 04-12-2003 @ 18:55:
Ik heb het de informatie van de NVV (veganisme vereniging) dat de wajang light vegan is.

Ik weet niet of we over hetzelfde product hebben (jij hebt het denk over alpro). Geloof dat op wajang light ook 100% plantaardig staat.

ECHTER heeft het merk Alpro ook een waar op staat dat het plantaardig is. Echter zit daar vitamine D3 in welke dus dierlijk is.
Dat product heette minarine. Die is dus niet geschikt voor veganisten.

Maar de Wajang Light verkrijgbaar bij de AH is wel vegan.

En ook van natufood heb je iets en van provamel is er ook nog een product welke wel vegan zijn.

Is het duidelijk zo? Als je nog wat vragen hebt hoor ik het wel.
Nee, heb het niet over Alpro minarina ofzo maar over wajang Zal de eerst volgende keer dat ik in de supermarkt ben (geen hobby van mij) even kijken maar geloof dat er 472 inzat. Normaal neem ik Natufood.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:21
Vinceeyy
Avatar van Vinceeyy
Vinceeyy is offline
wajang das toch een indonesische trommelband?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:27
Nuck
Nuck is offline
Vegetarische lasagna, hetzelfde als gewone lasagna alleen dan met verse groenten. Erg lekker .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 12:01
Negrotiator
Avatar van Negrotiator
Negrotiator is offline
Pasta met groentesaus en veganistisch vlees.

Benodigdheden:
-Spaghetti of andere pasta soort naar keuze
-Pasta saus van een merk dat me even ontschoten is, verkrijgbaar bij grotere supermarkten
-HealthyPlanet roerbak Fricassée, verkrijgbaar bij de natuurwinkel
-Paprika
-Prei
-Uitje

Bereidingswijzen:
-Pasta gewoon laten koken zoals je altijd doet
-Paprika, prei fijnsnijden en aan de kook brengen
-Als ze aan de kook zijn in de mixer gooien en fijnmixen.
-Tomatensaus er bijgooien in de mixer.
-Groentesaus opnieuw in een lege pan doen en opwarmen
-Roerbak Fricassée fijnsnijden en laten bakken in de koekenpan

Fricassée naar eigen inzicht of door de saus doen of erbij opeten.

Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 08:44
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ingredienten
MEXICAANSE QUORN OF TOFU SCHOTEL voor 2 personen vegetarisch, veganistisch.

150 gram bruine bonen of een pot
1 maïskolf of ½ potje maïs
1 ui
1 groene paprika
1 dunne prei
2 gare aardappelen
4 tomaten
1 doosje quornstukjes /roerbaktofu voor veganisten
1 theelepel chilipoeder
zout
vers gemalen peper
2 eetlepels olijfolie
1 dl water

Serveer er maïspannenkoekjes bij:
100 gram maïsmeel
100 gram volkorenmeel
mespuntje zout
water (of sojamelk)
olie

Bereiding
wok of hapjespan
Week de bruine bonen een nacht voor in ruim water met wat zout en zet ze de volgende morgen op met fris water.
Verhit de olie in de pan en bak de quorn of tofu 5 min. op hoog vuur. Voeg de gesnipperde ui, in dunne ringen gesneden prei, paprika en tomaten in stukjes gesneden toe.
Dan kunnen chilipoeder, zout en peper er bij. Laat dat 5 min. zachtjes bakken. Blus af met water. Tot slot de gare bonen, maïs en aardappelen in dobbelsteentjes er bij. Laat nog een paar min. sudderen.

maïskoekjes

koekenpan
kom
Maak een dik beslag van de meelsoorten, het zout en het water. Laat een kwartiertje staan.
Verhit wat olie in de pan en doe een beetje beslag er in. Maak kleine koekjes. Je kunt er zo drie tegelijk bakken. Leg ze op een bord op een pan met warm water, zo houd je ze warm.

-------------------------------------------
http://www.tastyweb.nl/default.asp?p...ntReceptID=701!intSoortID=20 lijkt ook goed
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |

Laatst gewijzigd op 14-12-2003 om 08:54.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 22:27
Cybersniff
Cybersniff is offline
ga je effe naar de bieb die hebben een CD vol te huur..

Jammer dat ik hem net 3 dagen gelden heb ingeleverd
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:57
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
2 hele simpele veganistische recepten:

vegan nasi achtig iets.

ingr:
witte rijst
nasi kruiden (ga voor de goedkoopste, die zijn meestal vegan - wel ff checken natuurlijk! er zit vaak garnaalextract in n.l.)
tofu (bijv. van de gekruide voorverpakte reepjes van de AH)
cashewnoten
paprika
sambal

bereidingswijze:
1. rijst koken - daarna afgieten - dan cashewnoten erbij en net zo lang laten staan als op het pak staat
2. tofu en paprika in de pan gooien, bakken met olijfolie uiteraard.
3. nadat de tofu en paprika een beetje voorgebakken zijn de nasi kruiden erbij flikkeren, nog ff doorbakken/roeren
4. alles bij elkaar flikkeren
5. sambal erbij


vegan pasta gedoe.

hetzelfde, alleen dan met pastasaus en strikjesmacaroni ipv nasikruiden en rijst.

heerlijk! Ik eet bijna niets anders hehe.
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 08:27
vivelafete!
Avatar van vivelafete!
vivelafete! is offline
boodschappenlijst:

spinazie (diepvries)
spaghetti
rode ui
knoflook
studentenhaver
feta


bereidingswijze
snipper de ui
en pers of snijd de knoflook
doe het samen in een pan en fruit het ff aan
doe de spaghetti in een pan en laat het koken
doe de spinazie bij het knoflook en rode ui mengsel
laat het goed warm worden

als het mengsel en de spaghetti goed zijn
moet je eerst de spaghetti op een bord doen daarover het spinzaie met rode ui en knoflook mengsel

daarna bestrooi je het met studentenhaver
en als laatste brokkel je de feta in kleine stukjes en doe je het er ook over heen!!!

het is echt veeeeeel lekkerder dan het lijkt!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:41
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
heel snel klaar, handig voor mensen die nog afhankelijk zijn van vleesetende kookouders

als je familie spaghetti bolognaise eet, warm dan gewoon wat tomatensaus op en voeg er barbequekruiden bij (ik denk dat het tijm is), niet te gierig zijn, ik grabbel met mijn hand eens goed in de zak en strooi het rijkelijk in mijn saus. That's all. Extreem weinig werk, maar toch veel smaak. Als je tijd hebt kan je er ook nog stukjes mozarella bijdoen en/of wat gesneden tomaatjes.

Uiteraard is dit recept ook handig voor zware luierikken
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 09:13
ikbenLINDA
Avatar van ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-07-2003 @ 13:38:
misschien leuk als we in een topic vergetarische/veganistische recepten uit kunnen wisslen.
Wat afwisseling is natuurlijk nooit weg, wie helpt me?
als je een keertje bij eef langs gaat kook ik wel vegetarisch voor jullie
__________________
can you really choose life?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 13:19
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
ikbenLINDA schreef op 21-01-2004 @ 10:13:
als je een keertje bij eef langs gaat kook ik wel vegetarisch voor jullie
euhm nee dankje...
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 20:30
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
* zelfgemaakte pizza's ( mozarella, of ananas, of tomaatjes, champignons, ... keuze genoeg)
* rijst met currysaus en stukjes ananas
* spirellis in bechamel-tomatensaus met daarij dan paprikaatjes, champignongs , ... en bovenop kaas en dat dan in oven
* calzone uit de delhaize
* macaroni zonder hesp maar mat paprika en mais
* paprika's in de oven zetten met beetje olijfolie en honing erop, voor zo'n 20-30 min, daarna vullen met couscous( die op smaak gebracht is met peper zout peterselie en knoflook) en bovenop een stukje Boursin en nog 5 min in oven

allemaal stukken lekkerder dan vleesgerechten
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 20:33
Kill me Ce soir
Avatar van Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
nog vergeten
* couscous met ratatouille of meditarraanse groenten uit de aldi
* lasagne met groenten en bechamelsaus

voila
__________________
And I shall count thee amoung my favoured sheep. And you shall have the protection of all the angels in Heaven.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
drama schreef op 29-07-2003 @ 00:46:
Seitan

* meel
* water
* olijfolie
* specerijen

Meel in grote pan met een beetje water. Kneden tot het korrels en reepjes zijn. goed kneden. Tijd weken in een pan met water. Uitspoelen met schoon water tot het helder is. In de marinade van olijfolie en specerijen.

Bakken.

Veel lekkerder dan het achterlijk dure seitan van de natuurwinkel. Voor een paar euro heb je bakken vol.
is wel goedkoop.. maar wel heel veel werk (of weet jij een manier om er niet uren mee bezig te zijn?)

en daarbij.. bij mij blijft er van het meel maar weinig als seitan over..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 18:01
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Vegan / veggie macadamianoten-pizza.

(NB: ben arm, klein buikje, klein oventje )

* Pizzabodem (zelf maken dmv desem, of voorgebakken. Let op E-nummers)
* Verse, ongerafineerde olijfolie
* Italiaanse pizzakruiden
* 75-100 gram ongezouten, verse, ongebrande macadamia noten
* 1/3 tot 1/2 limoen (of 1/4 tot 1/3 citroen)
* 1 teentje verse knoflook
* 2 tomaatjes of 1,5 grote tomaat.
* Kappertjes
* Ongeveer 8 olijven
* Ongeveer 10 kleine stukjes brocolli van 1 a 2 cm.
* 3 champignons
* 1/2 rooie ui
* 1/4 spaanse peper
* Mineraal zout

Optioneel
* GSE...
* Vezel/enzymen-pilletje voor vooraf
* Kruidenwijn om in de sfeer te komen

Zet de macadamianoten 4-6 uur in water. Uitgieten. Pers een 1/3 tot 1/2 limoen of knijp deze uit over de macadamianoten. Limoen + teentje knoflook macadamias + klein beetje (bodempje) water in blender. Goed mixen, pas op voor rondvliegende noten. Blender goed schoonmaken.

Tomaten in stukjes snijden. In blender doen. Blenderen. Pas op voor spetters. Spaanse peper (niet teveel) fijnsnijden. Mineraal zout + pizzakruiden + (GSE) erbij doen. Goed roeren. Pizzabodem en ovenbodem goed insmeren met olijfolie. Eventueel even voorverwarmen.

Champignons, 1/2 rode ui fijn snijden. Brocolli in kleine stukjes van 1-2 cm plukken, steeltje eraf snijden. Tomatenmix op pizzabodem mikken. Deze is redelijk vloeibaar wees dus voorzichtig met de olijven, kappertjes, brocolli, champignons, rode ui, erover mikken (verdelen of soort bij soort hoe het u belieft).

In oven 9-15 minuten afhankelijk van oven. Zorg dat de bodem knapperig is en houd in de oven tot de champignons bruin zijn. Niet te lang; rauwe groente zijn gezonder dan gebakken groente. Toch wil je de brocolli waarschijnlijk niet te hard hebben. Kwestie van een juiste balans zoeken. Wil je om de een of andere duistere reden toch graag je groente gaar hebben dan kun je ze ook frituren in de koekanpan. De gefrituurde groente leg je vervolgens ONDER de ongefrituurde groente. Ondertussen enzymen slikken en de kruidenwijn als voorafje.

Wanneer je de pizza uit de oven haalt gooi je de macadamianotenmix erover. Kloar! Vult goed, met name de noten. De mix is ook erg verfrissend. Voeg eventueel wat zout toe. Zelfs een klein pizzatje van pak m beet 10 bij 20 vult enorm! Het is ook simpel te maken, zelfs ik kan 't!

Fotojes: 1, 2. Het witte spul is geen bloemkool of slagroom
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 19:37
Vanima Estel
Avatar van Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Haai,

Ik heb 't volgende vandaag fftjes gemaakt en ik vond het erg lekker. Het is vrij snel gemaakt.

Voor 1 persoon (achterafje of voorafje; ik zou 't zelf niet willen combineren met ander eten).

* 50-75 gram ongezouten, niet-geroosterde, verse macadamia noten
* 3 blokjes pure of witte chocolade (merk maakt niet zoveel uit op de verpakking staat ivm sporen maar dat zegt niet persee veel; witte chocolade is ongebrande cacao; het is GEEN melk!)
* 1 banaan

Macadamias (kan ook met walnoten of amandelen zolang ze maar niet geroosterd, niet gesuikers/gezout en vers zijn) 4-6 uur in water zetten. Dit is om de enzymen in de noten actief te maken. Vervolgens blenderen met een klein scheutje water. Ff een half uurtje in de koelkast. Banaan (kan ook met bijv aardbeien) in plakjes in bakje doen. Pannetje met water opzetten. Laten koken. Hittebestendig (!) bakje/glas met chocolade er in. Macadamias over de banaan heen mikken. Chocolade eroverheen gieten met bijv schepje. Kloar!

Als je met meer personen bent gaat 't makkelijk qua chocolade want die blijft een beetje in 't pannetje plakken. Ik heb hier een speciaal schepje en potje voor speciaal bedoelt om te fonduen.

Je zou er ook ijs van kunnen maken. Je kunt ook andere noten en ander fruit nemen ik heb al een paar voorbeelden genoemd. En tenslotte kun je ook chocolade fondue maken. Dat kun je dan met een groepje doen en het fruit en de noten in de chocolade douwen. Meteen opeten, ff wachten, of laten stollen -- wat je wilt.

Fototje: 1
__________________
Herendil fir et mor! Aureldi auta Elessar tintilar, a ezella Tarmenel. Lyë estel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Pasta recept gezocht
Daantje_0705
12 29-08-2014 22:44
Eten & Drinken Makkelijk en vega
Limbo
16 18-04-2012 17:23
Eten & Drinken Vegetarische recepten tips?
Katertje
85 03-02-2008 14:15
Eten & Drinken vega recepten
nahatertje
1 27-02-2006 19:53
Eten & Drinken Vega of niet??
merijn
23 01-08-2005 20:57
Lifestyle Zeer smakelijk vegetarisch/veganisch voedsel
Evito
110 02-02-2003 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.