![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar wat eigenlijk mijn punt is dat wicca een geloof is dat op natuur is gebasseerd en dat het daarom raar is dat er van die mottege regels omheen hangen terwijl een geloof gebasseerd op natuur naar mijn mening geen regels mag hebben. ben nu wel zwaar aan het zeuren en ik dwaal af etc. maar toch even klein statement.
||
Citaat:
Satanisme is gewoon iets heel anders dan de meeste mensen verwachten, hier wordt ook aan hekserij gedaan, blabla...(Ik nam even het voorbeeld van Satanisme omdat dat het extreemste voorbeeld is dat bij me opkomt). Wicca is ook niet wat het op het eerste gezicht lijkt, dat beeld wordt ook verpest door mensen die denken stoer te zijn door zwarte jurken te dragen. Je hebt helemaal gelijk daarin. |
![]() |
|||
Citaat:
Tristia schreef: Citaat:
Dus zou je wellicht juist wél kunnen stellen dat er geen sprake is van reïncarnatie. Het laatste is weliswaar een vorm van cyclisch denken, maar niet alle vormen van cyclisch denken kenmerken zich door een geloof in reïncarnatie. Op het moment dat het gaat om het concept van het wedergeboren worden in een ander lichaam, met een nieuwe leven, denk ik dat dát niet zo heel sterk in de Wicca vertegenwoordigd is, maar dat het meer gaat om het zien van een zichzelf steeds herhalend patroon. Groet, Tio
||
Citaat:
waarom met zo'n vraag een topic uppen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquete hekserij Eline93 | 15 | 12-02-2010 22:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij? Flijn | 38 | 21-05-2009 14:34 | |
Mening over moderne hekserij. Mítss | 136 | 10-03-2007 18:06 | |
Enquete heksen en hekserij LadyOfDarkness | 1 | 17-11-2003 15:52 | |
Heksen en hekserij LadyOfDarkness | 0 | 17-11-2003 11:27 | |
Heksen SelenaWW | 31 | 31-05-2002 17:47 |