Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2004, 16:21
Drlove
Drlove is offline
Ik had anderhalf jaar een vriendin op ongeveer anderhalf uur, zij woonde bij roosendaal, ik net buiten rotterdam. Ik zag haar elk weekend.

Dat doe ik dus echt nooit meer. Je moet veel te veel opofferen om elkaar te zien en ik wil haar vaker zien dan alleen het weekend. Het voelde op het eind ook als een verplichting om elkaar ieder weekend te zien. Ik vond het echt een ramp.

Mijn huidige vriendin woont op een tien minuutjes rijden, dat bevalt echt veel en veel beter.

En dat geleuter over voorbestemd enz, wat een bullshit is dat zeg.
Oud 12-05-2005, 15:48
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
highlight schreef op 02-11-2004 @ 17:34 :
Ik heb nu 4 maanden iets met een jongen in groningen, terwijl ik zelf in eindhoven woon en in utrecht op kamers zit. Naar mijn ouderlijk huis is het ook dik 3,5 uur, naar utrecht 2 ongeveer. 4 maanden is natuurlijk nog niet zo lang,maar ik moet zeggen dat het mij beter bevalt als dat ik had gedacht. Heb nog veel tijd om dingen te doen met mijn vrienden, en toch zie ik 'm regelmatig. Verder houden we contact via msn/ telefoon, en dat werkt prima. Tis telkens super leuk asl je elkaar weer ziet, je hebt meer iets om naartoe te leven dan als je vriend om de hoek woont vind ik...
om de hoek? 1,8 km ja
Oud 12-05-2005, 16:07
Experiment
Experiment is offline
Ik heb nu al ruim 7 maanden iets met een jongen die van deur tot deur 2,25 uur bij me vandaan woont. In mijn ogen hebben wij echt de ideale situatie:

- hij komt uit 'mijn stad' (studeert nu ergens anders) dus hij kwam sowieso elk weekend al terug naar zijn moeder en zus
- hij heeft een ov, dus het reizen is geen probleem
- doordeweeks kan ik al mijn eigen dingen doen
- doordat hij uit mijn stad komt, kennen we veel dezelfde mensen en we komen een beetje uit hetzelfde 'kringetje', we kunnen dus samen uitgaan en dan allebei met eigen vrienden
- een weekend is lang, dus als hij of ik iets alleen wil / moet doen is dat niet zo'n groot probleem.

Wel jammer is natuurlijk dat hij er doordeweeks niet kan zijn als er wat is... en dat we bijna nooit bij hem thuis zijn. Zijn kamer voelt voor hem als 'thuis' dus hij vindt het wel jammer dat ik bijna nooit bij hem thuis ben. Maar ik heb in het weekend ook toneel en moet betalen als ik naar hem toe wil...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:24
Muchacha
Muchacha is offline
Up
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:50
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Bij ons is de afstand 4 uur (voor mij met de trein) voor hem (met de auto) max. 3 uur. Hebben nu ruim 2 maanden wat en het gaat goed, we hebben elkaar tot nu toe elk weekend gezien, maar ik weet wel dat het niet altijd zo kan blijven lopen, volgende maand heb ik tentamens en dan moet ik in het weekend ook leren. Dus we zien wel hoe het dan gaat, daarna lekker vakantie!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:22
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
ik heb wel een vriendje gehad die ver weg woonde... (ik bij den bosch hij bij rotterdam)
nu heb ik een vriendje dat 5 minuten fietsen van me vandaan woont en ik zie em heus niet elke dag...zo'n 2 a 3 keer in de week (hij zit op school in nijmegen dus is elke dag pas laat thuis )
maar vind dit dus wel leuker dan een vriendje dat ver weg woont..
maaarrrr het kán wel! het heeft heus wel kans van slagen
Oud 12-05-2005, 17:28
JJ13
JJ13 is offline
mijn vriendje woont ong een half uur met de bus van de stad waar ik studeer (en door de week woon), maar t is iets van 2,5 uur vanaf de stad waar ik in t weekend ben. we hebben nu bijna 1 maand en we zien elkaar vaker door de week, maar ik mis m al ontzettend als we elkaar n paar dagen niet zien. en ik heb ov en heb t reizen er helemaal voor over om m te zien.
Oud 12-05-2005, 17:36
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Oh een topic van mij van vrroegahhhhh
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:55
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 12-05-2005 @ 18:36 :
Oh een topic van mij van vrroegahhhhh
Hoe ist nu met je relatie dan?
Wel erg ge-upt trouwens en voor zo'n stomme opmerking.

Ik heb een relatie gehad met iemand die ook zo'n anderhalf uur weg woonde, we zagen elkaar eigenlijk alleen in het weekend. In het begin elk weekend en daarna werd het wat minder Ach, het ging best goed, al misten we elkaar wel natuurlijk. We hebben elkaar ook een keer twee maanden niet gezien omdat onze vakanties steeds net na elkaar waren. Zelfs dat hebben we overleefd Maar ik vind het toch lekker om gewoon even bij iemand binnen te vallen, even kletsen en knuffelen
Wat wel zo is, is dat je sneller bij iemand gaat/mag logeren als ie zo ver weg woont Dat vond ik een voordeel.
Oud 12-05-2005, 17:56
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 12-05-2005 @ 18:55 :
Hoe ist nu met je relatie dan?
Wel erg ge-upt trouwens en voor zo'n stomme opmerking.

Ik heb een relatie gehad met iemand die ook zo'n anderhalf uur weg woonde, we zagen elkaar eigenlijk alleen in het weekend. In het begin elk weekend en daarna werd het wat minder Ach, het ging best goed, al misten we elkaar wel natuurlijk. We hebben elkaar ook een keer twee maanden niet gezien omdat onze vakanties steeds net na elkaar waren. Zelfs dat hebben we overleefd Maar ik vind het toch lekker om gewoon even bij iemand binnen te vallen, even kletsen en knuffelen
Wat wel zo is, is dat je sneller bij iemand gaat/mag logeren als ie zo ver weg woont Dat vond ik een voordeel.
FOEI FOEI FOEI, ik ben niet degene die hem geupt heeft

Die relatie is uit
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 18:48
dragonstorm
dragonstorm is offline
het is wel te doen.

alleen heeeeeel erg zwaar
vooral afscheid nemen....
maar op het moment dat je van iemand houd zet je jezelf daar wel overheen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:17
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Kheb al bijna anderhalf jaar een relatie die ver van mij weg woont en het gaat nog steeds altijd even goed hoor
helemaal geen problemen mee.

We zien elkaar ieder weekend vrijdag/zat/zon. soms alleen zat. & zon. als ik naar hem toe ga, maar moet dan eerst zaterdags werken. maar werkt prima, ik vind het zelf ook fijner dan de hele dag op elkaars lip te zitten.
Oud 12-05-2005, 19:38
juno
juno is offline
Ik kan het niet aan, en al helemaal niet als er, als ik hem niet kan zien, ander contact zoals bellen of mail en msn er ook al niet in zit. Dan mis ik hem teveel, en dan voel ik me ook niet de helft van een stel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:44
Suzanne
Suzanne is offline
Ik en mijn vriend moeten 2 uur reizen om bij elkaar te komen. Ik heb er geen problemen mee.. die treinreis vind ik juist heerlijk (2 uur verlangen opbouwen)! T ligt eraan hoe lief je elkaar vind of je de afstand te doen vindt of niet.. Naja ik hou ook in mijn achterhoofd dat mijn vriend over een jaar gaat verhuizen naar brabant (scheelt een uur reizen weer)..
Oud 12-05-2005, 20:17
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik heb geen ervaring, maar naar mijns inzien werkt dat niet. Iig, niet voor mij. Ten eerste heb ik veel te weinig geld om elke week te treinen, en daarnaast wil ik gewoon mijn vriendje kunnen zien wanneer ik dat wil, dus gewoon even naar zijn huis kunnen fietsen als ik me kut voel. Ik ken een hele leuke jongen die een aardig eind ver weg woont (1.5 uur met de trein), en ik weet ook zeker dat we iets hadden gehad als we dichterbij elkaar woonden, maar nu wíl ik het niet eens. Vind het allemaal maar te veel gedoe.
Oud 12-05-2005, 21:00
Gadje
Gadje is offline
inmiddels is mijn situatie veranderd en heb ik ook een beetje een lange afstandsrelatie, en tot nu toe gaat het gewoon perfect, de afstand is niet erg, soms wat ongemakkelijk omdat je niet spontaan naar hem kan. het is 3 kwartier met de trein, en ik heb geen ov maar dat maakt niet uit want ik rij zwart
en hij heeft een auto dus das makkelijk.
dus een lange afstandrelatie kán wel werken, mits je de mogelijkheid hebt om elkaar toch wel regelmatigte zien.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:05
Sherco
Sherco is offline
Ik heb de omgekeerde relatie van iemand in het begin van dit topic; ik woon in Groningen en hij in Eindhoven. Maar dat is voor mij totaal geen probleem, we zien elkaar vaak genoeg.

Volgens mij verschilt het ook of je op kamers woont of nog thuis woont; als je op kamers woont kan iemand ook doordeweeks gewoon spontaan een keer langskomen zonder dat er rekening gehouden moet worden met medehuisgenoten als ouders die beginnen te roepen over huiswerk en weet ik wat...
Oud 13-05-2005, 15:21
Chronocide
Chronocide is offline
Mehh, iemand in mijn klas heeft in vriendje in Turkije, en naar wat ik gehoord heb werkt dat heel goed. Maar ja, ze gaat er ook iedere vakantie weer naar toe.
Oud 13-05-2005, 17:07
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb een tijdje verkering gehad met een jongen die in Den Helder woonde. Ik zelf woon in Noord-Limburg, dat was 3 uur en een kwartier met de trein.
We hebben 3 maanden verkering gehad en ik heb nu nog het idee dat we elkaar helemaal niet kenden... Dat is het nadeel van een lange-afstands-relatie. Je kunt niet ieder moment bij elkaar zijn, dus het duurt ook erg lang voordat je elkaar goed kent.
Toch denk ik dat het wel kan werken. Als je allebei maar verliefd genoeg bent. Wanneer dat niet het geval is, houdt het al snel op, omdat je dat gevoel niet kunt versterken. Je kunt niet op ieder moment van de dag naar je geliefde toe.
Oud 13-05-2005, 20:36
dragonstorm
dragonstorm is offline
leuke, toepasselijke fortune vandaag:

"Absence is to love what wind is to fire. It extinguishes the small, and it enkindles the great"

(fortune is een klein unixprogramma dat leuke uitspraakjes kan doen)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 09:48
Verwijderd
Heb 3 jaar een relatie gehad met iemand die op 190 km afstand van mij woonde. Het is wel goed te doen in principe, maar nadelen heeft het natuurlijk wel. Ik kon er zelf ook niet zo goed tegen, als er iets gebeurt kun je niet zomaar naar je vriend toe. De relatie is nu al ruim 2 jaar over, maar dat lag meer aan hem dan aan de afstand

Heb nu een relatie met iemand die gewoon bij mij in de stad woont. Ondertussen wonen we samen dus das helemaal een verschil, maar in het begin was het echt een verademing. Weg met de afstand!

Over lange afstand gesproken, ken een paar jongens die hun vriendin in Brazillie hebben wonen en in Amerika... Da's pas afstand
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 10:27
Mennuz
Mennuz is offline
Nou ik kan het niet.
Alle Lange Afstand relaties die ik heb gehad zijn in de soep gelopen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 10:51
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 12-05-2005 @ 18:56 :
FOEI FOEI FOEI, ik ben niet degene die hem geupt heeft

Die relatie is uit
en how come?

Ikzelf zou het denk niet kunnen. Dan zou ik hem echt veel te weinig zien. En het zou me hopen geld kosten voor ov of benzine. Ik zou het geld wel voor hem over hebben ( als de relatie echt serieus was), maar toch, het geld blijft een nadeel.
En ik zou er te jaloers voor zijn. Stel al komt hij 1001 meiden tegen die dichter bij hem in de buurt zijn en ook nog eens in zijn ogen "leuk"zijn. Dan is de kans al heel wat groter dat hij iets met iemand van hen wat begint en het met mij uitmaakt. Natuurlijk hoeft dat niet zo te gebeuren, maar zolang die kans er is, zal ik moeilijk aan een lat relatie kunnen beginnen, laat staan volhouden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 12:07
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-05-2005 @ 11:51 :
en how come?

Ikzelf zou het denk niet kunnen. Dan zou ik hem echt veel te weinig zien. En het zou me hopen geld kosten voor ov of benzine. Ik zou het geld wel voor hem over hebben ( als de relatie echt serieus was), maar toch, het geld blijft een nadeel.
En ik zou er te jaloers voor zijn. Stel al komt hij 1001 meiden tegen die dichter bij hem in de buurt zijn en ook nog eens in zijn ogen "leuk"zijn. Dan is de kans al heel wat groter dat hij iets met iemand van hen wat begint en het met mij uitmaakt. Natuurlijk hoeft dat niet zo te gebeuren, maar zolang die kans er is, zal ik moeilijk aan een lat relatie kunnen beginnen, laat staan volhouden.
Lach maar

Om meerdere redenen eigenlijk...het leek net of we elkaar niet goed kenden...gesprekken liepen vast, en uiteindelijk was het vertrouwen weg omdat niet ik, maar de ander, dingen verborgen hield voor mij....Uiteindelijk bleek hij vreemd te zijn gegaan met maar liefst vijf anderen, en maakte ik het METEEN uit!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 12:08
Verwijderd
Ik heb er ervaring mee; meestal werkt het bij mij niet. Het kan vast wel maar het is gewoon niets voor mij. De langste lange-afstandrelatie die ik heb gehad duurde 6 maanden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 20:24
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Chrome schreef op 13-05-2005 @ 16:21 :
Mehh, iemand in mijn klas heeft in vriendje in Turkije, en naar wat ik gehoord heb werkt dat heel goed. Maar ja, ze gaat er ook iedere vakantie weer naar toe.

als dat vol te houden is, is dat heeeeeeeeel knap.

Ik wordt al gek/shagrijnig als k er 1 week niet zie. En dan bedoel ik echt gek, niet leuk gek.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:44
*!lovelygirly!*
*!lovelygirly!* is offline
ik had eerst ook een vriendje waar ik anderhalf uur naartoe moest reizen enzo.. ik wilde eerst doorgaan maar hij wilde niet meer omdat hij het te ver vond etc. wat hij zich ook veel eerder kon bedenken en dat neem ik hem nog steeds kwalijk. ik heb nu een nieuw vriendje en die woont 15 kilometer van me vandaan dus dat is eigenlijk stukken beter ikzelf zou er niet meer aan beginnen aan een afstandrelatie. misschien over 2 jaar als ik 18 ben weer wel
Oud 22-05-2005, 11:52
Verwijderd
Ik had eventjes, en het ging van mijn kant af niet eens zo slecht. Je moet wel de goeie persoon ervoor hebben en allebei de kans hebben heen en weer te kunnen. Als de een zonder geld thuis moet blijven en de ander een auto heeft waar hij niet mee heen en weer mag, en je dan dus uiteindelijk allebei vast zit op het thuisfront kom je nergens... het moet dus echt serieus van twee kanten komen.

Als je echt verliefd bent, én een sterk persoon bent dat heus een paar weekjes alleen telefonisch contact kan onderhouden zit het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:56
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*!lovelygirly!* schreef op 22-05-2005 @ 12:44 :
ikzelf zou er niet meer aan beginnen aan een afstandrelatie. misschien over 2 jaar als ik 18 ben weer wel
Wat heeft dát er mee te maken?

Ontopic: Voor mij werkt het erg goed, ik vind 'weekend-relaties' heerlijk, ik hoef echt niet de hele week op elkaars lip te zitten.
Nadeel is dat mn vrienden er bij in kunnen schieten, omdat ik die ook alleen in het weekend kan zien.. Was één van de (vele) redenen dat mn vorige relatie (2 uur reizen) toch uitging (maar ik zit dan ook nog op school.. volgend jaar studeren dan kan dat ook doordeweeks..)
Oud 22-05-2005, 12:00
*!lovelygirly!*
*!lovelygirly!* is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-05-2005 @ 12:56 :

Ontopic: Voor mij werkt het erg goed, ik vind 'weekend-relaties' heerlijk, ik hoef echt niet de hele week op elkaars lip te zitten.
Nadeel is dat mn vrienden er bij in kunnen schieten, omdat ik die ook alleen in het weekend kan zien.. Was één van de (vele) redenen dat mn vorige relatie (2 uur reizen) toch uitging (maar ik zit dan ook nog op school.. volgend jaar studeren dan kan dat ook doordeweeks..)

dat heeft er best veel mee te maken als je 18 ben kun je je rijbewijs haalen en is het makkelijker om er te komen. maar dat is mijn mening
Oud 22-05-2005, 16:18
Luminous
Luminous is offline
het heeft een kans van slagen, maar ik denk voor mij niet.. ik ben snel emotioneel en dan wil ik het liefst mijn vriend zijn armen om me heen... en niet alleen hem even bellen,, kben blij dat mijn vriend 5 minuten bij me vandaan woont
Oud 22-05-2005, 17:34
dingo
dingo is offline
ik woon vanaf mijn huis ongeveer anderhalf uur reizen van mijn vriend af.. en da tis nog neit het ergste, hijw erkt voor mammoet.. oftewel.. hij zit vaak lang in het buitenland.... het gaat nu nog erg geod,.. maar meot nog zien hoe eht gaat als hij echt 2 maanden weg is man!!

ik zie hem vrijwel elke dag nu.. omda thij in het gips zit.. en ik eht neit erg vind om te reizen!! gaat dus erg geod!!
Oud 22-05-2005, 17:58
vrancken_anke
vrancken_anke is offline
Gaat heel goed, maar nu komen de examens eraan.
En ik weet niet of we elkaar kunnen zien dan. Ik hoop op elke vrijdag enkele uurtjes, maar 't zal afwachten worden.

En ik voel mij daar zó slecht door, ookal wil ik het niet.

Ik kom net van em vandaag en mis em nu al en ik zou moeten blokken.

Damn.. ik ben slecht bezig

Heeft daar nog iemand last van?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:11
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 02-11-2004 @ 21:16 :
ik woon normaal gezien op 5 minuten fietsen van mijn vriendje, maar ik studeer en zit nu op kot, dus zie ik hem door de week helemaal niet, maar dan proberen we contact te houden via sms, telefoon en msn...
ik zie hem eigelijk alleen maar in de weekends, en dan soms ook niet zo lang

maar tot nu toe gaat alles goed, en ik voel me elke keer supergelukkig wanneer ik hem gezien heb!
En nu is die relatie over, door de te grote afstand tijdens de week en het elkaar dus weinig zien...
Oud 23-05-2005, 22:48
Verwijderd
Ik heb er wel ervaring mee, al kon je het niet echt een relatie noemen. (Gezien het 'gevoel' van haar tegenover mij, lang verhaal)
Maar over het algemeen moet een lange afstandsrelatie makkelijk lukken. Als je echt verliefd bent (/ van elkaar houdt) is dat makkelijk te overbruggen.
Meest bizarre wat ik ooit gehoord heb was een relatie tussen een Australische jongen en een Brits meisje.
Offtopic: Die waren zo stoer dat ze tegelijkertijd bedachten om elkaar te verrassen en "zomaar" naar de ander toe te gaan, liepen ze elkaar precies mis =D
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 22-05-2005 @ 12:56 :

ov?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:24
Poffertje
Poffertje is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 02-11-2004 @ 17:26 :
Als jij een lange afstandrelatie hebt op dit moment, werkt dit goed? Hoe vaak zie je je partner/vriend/vriendin/....?

Hebben lange afstandrelaties een goede kans van slagen?

Ik zelf heb nu sinds 2 week een relatie met iemand in haarlem (ikzelf woon in groningen)...dit is dus een dik 3,5 uur reizen met trein en bus!!! Alles loopt nu heel erg goed en lekker en we zien elkaar toch nog meerdere malen per week, en slapen ook geregeld bij elkaar (zien elkaar zo'n 1 a 2 x per week + bij elkaar slapen erbij wanneer mogelijk)...

Maargoed mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft, en of dit werkt...en waarom het zo goed werkt, of werkt het juist niet? zijn er dingen waaraan je moet denken, zijn er tips om het te laten slagen?

Weet niet of dit echt voldoende is om een topic mee te gaan starten, maar ik ben nogal benieuwd aangezien ik dus sinds een paar week in die situatie zit!

Groeten
Heb 't wel 's gehad... Raad het niet aan, maar als je echt verlieft bent dan zie je dat niet tenminste ik zag 't niet.
Najah, het ging 3 maanden perfect, daarna was 't nog 3 maand en die gingen ongelovelijk zwaar waardoor uiteindelijk domweg de afstand de reden was.
Dus 't kan, en 't kan lang, maar 't is onmogelijk om vol te houden. Langer dan een half jaar kwam 't niet, en had 't ook nooit gekunt.
Reageren

Regels voor berichten