Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 20:38
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Energie schreef op 09-11-2004 @ 20:06 :
die titel hoort bij een andere opleiding.
Dat is dus niet zo. Je krijgt deze titel als je op de universiteit, bijvoorbeeld: frans, rechten, bedrijfskunde enz. gestudeert hebt. Bij de meer beta studies krijg je de titel bachelor of science., zoals bij wiskunde en natuurkunde. Dit zijn de officieel erkende titels.

De titel bachelor of arts, zegt dus helemaal niets over wat je gestudeert hebt. Het geeft enkel en alleen aan dat je een bepaald niveau studie gevolgd hebt.

Bij jouw bijvoorbeeld: Bachelor of Business Administration

Is geen van die 2 hierboven, en is daardoor niet internationaal erkend. Je moet begrijpen, de belangrijke titels zijn: "bachelor of arts" en "bachelor of schience". Bachelor alleen zegt helemaal niets. En bachelor, met iets anders erachter is geen in het buitenland erkende titel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 21:05
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 09-11-2004 @ 21:38 :
En bachelor, met iets anders erachter is geen in het buitenland erkende titel.
Jawel hoor, de LL.B. en de LL.M. Ik verwacht dat deze in NL ook een beschermde status gaan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 09-11-2004 @ 22:05 :
Jawel hoor, de LL.B. en de LL.M. Ik verwacht dat deze in NL ook een beschermde status gaan krijgen.
wat betekenen die afkortingen?
Oud 09-11-2004, 21:10
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-11-2004 @ 22:08 :
wat betekenen die afkortingen?
http://www.llm-guide.com/llm.html
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:01
Energie
Energie is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 09-11-2004 @ 21:38 :

Is geen van die 2 hierboven, en is daardoor niet internationaal erkend. Je moet begrijpen, de belangrijke titels zijn: "bachelor of arts" en "bachelor of schience". Bachelor alleen zegt helemaal niets. En bachelor, met iets anders erachter is geen in het buitenland erkende titel.
Oud 09-11-2004, 22:12
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Energie schreef op 09-11-2004 @ 23:01 :
Je kunt wel rollen met die oogkes, maar hij heeft zo goed als gelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 00:17
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 09-11-2004 @ 23:12 :
Je kunt wel rollen met die oogkes, maar hij heeft zo goed als gelijk.
idd , hij vertelt erbij dat BBA niet internationaal erkent word
http://www.google.nl/search?q=Bachel...Administration

cool man ik kom duitse sites tegen He! wat zie ik daar california uh? niet internationaal erkent he.. nee VS ligt ook echt in Nederland evenals duitsland

en

The noun "bachelor of science" has 1 sense in WordNet.
1. Bachelor of Science, BS, SB -- (a bachelor's degree in science)

idd de richting van science
dus geen engels geen frans nee de richting van science

voor jullie fanatiekelingen
http://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor_of_Science
=niveau undergraduate academic
evenals elke andere bachelor opleiding. Master = graduate niveau

misschien een tip om de titels te gebruiken zoals ze zijn en niet kwa scholen zoals ik dus eerder al zei.

damn alles staat gewoon netjes in een lijstje he!! voor de mensen die misschien nu nog steeds denken dat voor de zelfde soort titels andere dingen gelden
http://en.wikipedia.org/wiki/Bachelor%27s_degree

kleine tip, gebruik een vertaal machine om te engels woorden te vertalen naar nederlands, misschien snap je dan wat de woorden zoals science betekenen

ow @ nareman
Citaat:
European Union members states' ministers of education have agreed on a harmonisation of the education cycles within the EU. One part of this agreement is the division into an undergraduate and a graduate level of higher education.

Following this so-called "Bologna/Berlin declaration", universities in the EU are now in the process of reorganising their courses in order to offer Bachelor and Master degrees. Many universities
idd EU gaat niet naar die systeem toe waar we het eerder over hadden

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 00:32.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:25
Verwijderd
Nee, dat gaat het inderdaad niet. Als een Engelsman het heeft over 'university' dan is dat iets anders dan ons wetenschappelijk onderwijs. Die titels zijn dan ook niet zomaar uitwisselbaar.

Dat de Bologna-akkoorden daartoe dwingen is trouwens ook niet helemaal waar, aangezien dat slechts intentieverklaringen zijn en Nederland gekozen heeft de scheiding tussen HBO en WO vast te houden. Op die manier zullen onze bachelors en masters dus nog steeds niet gelijk zijn aan de van oudsher in Engeland en Amerika uitgereikte bachelors en masters.

Maar als jij wilt geloven dat je met allerlei vage HBO'tjes ineens internationaal erkende en relevante titels kunt krijgen, ga je gang. Verder nog twee tips: leer Nederlands en geloof niet zomaar alles wat je van je docenten hoort of op internet aantreft - zeker niet in Wikipedia.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Energie schreef op 10-11-2004 @ 01:17 :
The noun "bachelor of science" has 1 sense in WordNet.
1. Bachelor of Science, BS, SB -- (a bachelor's degree in science)

idd de richting van science
dus geen engels geen frans nee de richting van science
Jongen wees toch niet zo eigenwijs.

Dat je na een studie op de universiteit Bachelor of Arts of Bachelor of Science gaat heten is geen mening, maar een feit.
En de persoon waar je het waarschijnlijk tegen hebt zei dat je na een studie Frans Bachelor of Arts bent, niet Bachelor of Science! En dat klopt helemaal.

Kijk bijvoorbeeld eens hier en dan onder 'titel'.
Oud 10-11-2004, 09:49
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nog iets vaags : de BSc/MSc titel wordt normaal (in het buitenalnd) alleen uitgegeven voor natuurkundige en technische wetenschappen, maar in Nederland krijgen de sociale wetenschappen ook die titel. In het buitenland krijgen die BA/MA titel.

Kan iemand mij uitleggen waarom?

niet dat ik het erg vind, MSc klinkt beter dan MA.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:04
Verwijderd
Voor wat betreft de Nederlandse universitaire titels speelt eigenlijk de hele bama-structuur geen rol. Wij mogen onze oude Nederlandse titels gewoon blijven voeren. Zoals ik ergens boven al zei, mensen met een Nederlandse drs.- of ir.-titel die in het buitenland gaan werken en waar de titel echt relevant is, zoals mensen die technische natuurkunde of chemische technologie hebben gedaan en die voor Shell ofzo in het buitenland gaan werken, hebben nooit problemen gehad met de erkenning. Men weet dat het onderwijs hier van hoge kwaliteit is. Daarvoor hebben we geen patserige Engelse titels nodig die alleen maar verwarring veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:24
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-11-2004 @ 19:37 :
universiteit is gewoon heel theorie. Als eerstejaars verbaas ik me daar nu al over en denk ik (eerlijk gezegd) dat het goed is dat havo'ers niet direct naar de universiteit kunnen, want ik zie dat veel vwo'ers het al niet redden. Hoe zouden diezelfde mensen (die in de tussentijd niet bijzonder veel theorie bijleren terwijl de vwo'ers dat wel doen) dan ineens mee kunnen doen bij het vierdejaar (de master)?
En hierbij ben ik niet denigrerend naar havo'ers of hbo'ers mocht dat overkomen. Je zegt het zelf al: je hebt heel veel praktijkervaring, maar daar heb je bij de master niet zo veel aan.

Je kan overigens met je WO bachelor wél het werkveld in, maar waarom zou je dat doen als je met één jaar extra ook je master hebt?
ik heb er totaal geen probleem mee ofzo. het boeit me eigenlijk niet eens zo veel.
Ik ben klaar als ik 21 ben. Niet dat ik daar zo op zit te wachten. Dus een studie erachter doe ik sowieso wel, wat weet ik niet. Maja scheit.
Ik ken dus een meisje die heeft bewegingswetenschappen gedaan en daarna Fysiotherapie. Ze kon het verkort doen, daar was ze ook mee begonnen maar ze was er na een poosje al vanaf gestapt omdat ze de praktijk niet begreep waar ze wel van uitgingen.
En ja ik geloof zeker dat Bij WO de theorie belangerijk is. Die mensen zitten vaak op kantoor en "vertellen" wat de hbo'er uit moet voeren. Maarja dat moet je ook leuk vinden voor de rest van je leven.
Maar je kunt ook niet altijd meteen naar WO. Omdat je sommige vaardigheden/theorie niet bezit.
Maar dat ligt bij elke opleiding anders.
Als ik hierna mijn master zou willen halen. Moet ik naar amerika of 1 jaar nederland, 1 jaar zweden en 1 jaar denemarken. Heel vreemd.
Oud 10-11-2004, 12:29
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 09:25 :
Verder nog twee tips: leer Nederlands ...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:52
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 09:25 :
Nee, dat gaat het inderdaad niet. Als een Engelsman het heeft over 'university' dan is dat iets anders dan ons wetenschappelijk onderwijs. Die titels zijn dan ook niet zomaar uitwisselbaar.

Dat de Bologna-akkoorden daartoe dwingen is trouwens ook niet helemaal waar, aangezien dat slechts intentieverklaringen zijn en Nederland gekozen heeft de scheiding tussen HBO en WO vast te houden. Op die manier zullen onze bachelors en masters dus nog steeds niet gelijk zijn aan de van oudsher in Engeland en Amerika uitgereikte bachelors en masters.

Maar als jij wilt geloven dat je met allerlei vage HBO'tjes ineens internationaal erkende en relevante titels kunt krijgen, ga je gang. Verder nog twee tips: leer Nederlands en geloof niet zomaar alles wat je van je docenten hoort of op internet aantreft - zeker niet in Wikipedia.
tsja, blijf jij maar in je eigen wereldje leven, misschien denk je dan dat over 20 op de middelbare scholen nog steeds mavo word gegeven. Als je iets meer richting Economie gaat studeren zal je wel begrijpen waarom ik gelijk heb.

hehe blijf maar geloven dat titels niet naar de amerikaanse systeem zullen toegroeien snap ook niet waarom EU steeds meer macht krijgt hoor .. hehe
Oud 10-11-2004, 15:34
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Energie schreef op 10-11-2004 @ 15:52 :
blah blah blah
Schrijf nu eens een helder betoog. Althans, probeer het eens.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 15:55
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 10-11-2004 @ 16:34 :
*onzin*
n00b tis geen betoog tis een feit
Oud 10-11-2004, 16:41
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 09-11-2004 @ 22:05 :
Vooruit, je hebt gelijk. Blij?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:57
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Energie schreef op 10-11-2004 @ 16:55 :
n00b tis geen betoog tis een feit
Leer Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:08
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
*blaat*
Jij bent zoooooooo dom.

Maar goed, nu weten we waarom je zo'n derderangs titel probeert gelijk te stellen aan de echte titels.
Oud 10-11-2004, 18:10
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
El Kim schreef op 10-11-2004 @ 19:08 :
Jij bent zoooooooo dom.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:59
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Can't we all just get along?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:34
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 10-11-2004 @ 17:57 :
Leer Nederlands.
Zie je mij een in een andere taal typen dan? koop een bril, kopier apparaat
Oud 10-11-2004, 22:58
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Energie schreef op 10-11-2004 @ 22:34 :
Zie je mij een in een andere taal typen dan? koop een bril, kopier apparaat
Zie opmerking El Kim.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:05
Energie
Energie is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 10-11-2004 @ 23:58 :
Zie opmerking El Kim.
zie bril

Oud 10-11-2004, 23:11
Global
Global is offline
hey, we gaan niet met zn alle energie pesten he
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 23:28
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Global schreef op 11-11-2004 @ 00:11 :
hey, we gaan niet met zn alle energie pesten he
Waarom niet? We moeten toch ergens beginnen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
tsja, blijf jij maar in je eigen wereldje leven, misschien denk je dan dat over 20 op de middelbare scholen nog steeds mavo word gegeven. Als je iets meer richting Economie gaat studeren zal je wel begrijpen waarom ik gelijk heb.

hehe blijf maar geloven dat titels niet naar de amerikaanse systeem zullen toegroeien snap ook niet waarom EU steeds meer macht krijgt hoor .. hehe
Ik begrijp niets van wat je hier allemaal probeert te zeggen, kun je het uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 10:52
Energie
Energie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-11-2004 @ 10:49 :
Ik begrijp niets van wat je hier allemaal probeert te zeggen, kun je het uitleggen?
het slaat op vorige berichten
Oud 11-11-2004, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 11-11-2004 @ 11:52 :
het slaat op vorige berichten
Zover was ik, maar er missen worden en ik mis het hele punt van het verhaal.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:05
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-11-2004 @ 11:58 :
ik mis het hele punt van het verhaal.
Dat is er dan ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Moet je nagaan hoe zijn essays en papers eruit zullen zien
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 11-11-2004 @ 12:05 :
Dat is er dan ook niet.
Niet zo plagen , hij doet z'n best...

Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 12:05 :
Moet je nagaan hoe zijn essays en papers eruit zullen zien
Ik wil het me niet voorstellen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:03
Energie
Energie is offline
Citaat:
nee er ontbreken geen woorden, sommige dingen schrijf ik gewoon in afkortingen zoals tis ipv het is. Typed namelijk wat makkelijker, dat mensen gaan zeuren dat me Nl's niet goed is trek ik me nix van aan hoor.

dat sommige mensen hier in correct Nederlands willen schrijven is hun zaak.
Oud 11-11-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 09-11-2004 @ 20:06 :
die titel hoort bij een andere opleiding.
El Kim bedoelt gewoon dat een HBO bachelor niet gelijk staat qua niveau aan een WO bachelor en dat is ook zo.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 12:11
chris9 tje
chris9 tje is offline
k kan het niet laten het nog 1 keer te proberen...

Neem als voorbeeld een studie als Informatica. Dat is een studie die je zowel op HBO als op WO niveau kunt doen.

Wanneer je je HBO informatica hebt afgerond, krijg je de titel:
B(achelor) of ICT

Wanneer je 3 jaar WO informatica hebt afgerond krijg je de titel:
Bsc oftewel: Bachelor of science
Na je hele WO informatica opleiding krijg je de titel:
Msc oftewel: Master of science

De titel op het HBO is dus niet gelijk aan die van het WO.

zo had je "vroeger" ook voor zowel HBO als WO de titel ingenieur, alleen op het HBO was dit ing. en op het WO ir. ook NIET dezelfde titel dus...

is ook niet meer dan logisch eigenlijk, anders kan je dat hele HBO-WO systeem wel opdoeken.
Oud 11-11-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 11-11-2004 @ 13:03 :
(...)

dat sommige mensen hier in correct Nederlands willen schrijven is hun zaak.
Als jij niet serieus genomen wilt worden is dat jouw zaak.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:11
Energie
Energie is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 11-11-2004 @ 13:11 :
k kan het niet laten het nog 1 keer te proberen...

Neem als voorbeeld een studie als Informatica. Dat is een studie die je zowel op HBO als op WO niveau kunt doen.

Wanneer je je HBO informatica hebt afgerond, krijg je de titel:
B(achelor) of ICT

Wanneer je 3 jaar WO informatica hebt afgerond krijg je de titel:
Bsc oftewel: Bachelor of science
Na je hele WO informatica opleiding krijg je de titel:
Msc oftewel: Master of science

De titel op het HBO is dus niet gelijk aan die van het WO.

is ook niet meer dan logisch eigenlijk, anders kan je dat hele HBO-WO systeem wel opdoeken.
je roept net zoals iedereen en doet maar bewijst niet..
en nare man die ook dikke onzin praat.

Citaat:
Wat is de bachelor-masterstructuur?
Sinds september 2002 kent het Nederlandse hoger onderwijs een bachelor-masterstructuur (BaMa). De graad van bachelor ontvangen studenten als ze een bacheloropleiding in het hbo (4 jaar voltijdse studie) of in het wo (3 jaar voltijdse studie) met succes afsluiten. Met de hbo- bachelorgraad kun je een beroep uitoefenen. In de regel zullen hbo-bachelors dan ook de arbeidsmarkt op gaan. Als ze dat willen, kunnen ze een masteropleiding in het hbo of het wo gaan volgen.

Een wo-bachelor is bedoeld om door te stromen naar een wo-masteropleiding. Een afgeronde wo-bachelor geeft recht op toelating tot tenminste één wo-masteropleiding. Als studenten de masteropleiding met succes doorlopen, kunnen ze zich master noemen. In plaats van de nieuwe bachelor- en mastergraden mogen afgestudeerden afhankelijk van de studierichting ook een van de traditionele Nederlandse titels gebruiken: doctorandus (drs.), meester (mr.), ingenieur (ir.), ingenieur (ing.) of baccalaureus (bc). Ook andere Europese landen gaan voor een BaMa-stelsel. Zo zijn opleidingen internationaal vergelijkbaar en kunnen studenten makkelijker geheel of gedeeltelijk in een ander Europees land studeren.

Naast de gewone masteropleidingen bestaan er zogenaamde postinitiële masteropleidingen. Dit zijn commerciële opleidingen. Ze zijn bedoeld voor studenten die al een hogeronderwijsopleiding (hbo-bachelor of wo-master) hebben afgerond. Een bekend voorbeeld is de Master of Business Administration (MBA).

Mensen met een masterdiploma (wo, hbo of postinitieel) kunnen promoveren aan een universiteit. Daarvoor moeten ze onderzoek doen en een proefschrift schrijven. Als ze dat gedaan hebben, krijgen ze een doctorstitel. Ze mogen dan dr. voor hun naam zetten.
ik zie nergens dat de hbo bachelor of wo bachelor andere waardes hebben behalve dat ze voor 2 verschillende dingen bedoelt zijn hoor?

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 14:18
Verwijderd
@Energie: Wat wil je met die laatste quote zeggen? En waar is de bronvermelding?

[edit]Je hebt het gedeeltelijk al aangepast... Als ze voor iets anders bedoeld zijn, hebben ze dan niet als vanzelf ook een andere waarde?[/edit]
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:10
Energie
Energie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-11-2004 @ 15:18 :
@Energie: Wat wil je met die laatste quote zeggen? En waar is de bronvermelding?

[edit]Je hebt het gedeeltelijk al aangepast... Als ze voor iets anders bedoeld zijn, hebben ze dan niet als vanzelf ook een andere waarde?[/edit]
ik heb het van de overheid site van onderwijs. Ik denk nu ook dat ze andere waardes mar dat komt dan omdat de opleidingen onafhankelijk van elkaar zijn.

Waar ik het de heletijd dus over heb is bachelor opleiding op hbo die direct gevolgt kunnen worden door master opleidingen op uni, en niet 2 onafhankelijke opleidingen
Oud 11-11-2004, 15:13
Global
Global is offline
maar je moet na een bachelor HBO toch eerst 1 jaar ofzo schakelcursus volgen? dus is een hbo bachelor helemaal niet gelijk aan WO bachelor. ( zelfs na 1 jaar schakelcursus niet denk ik)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 11-11-2004 @ 16:10 :
ik heb het van de overheid site van onderwijs. Ik denk nu ook dat ze andere waardes mar dat komt dan omdat de opleidingen onafhankelijk van elkaar zijn.

Waar ik het de heletijd dus over heb is bachelor opleiding op hbo die direct gevolgt kunnen worden door master opleidingen op uni, en niet 2 onafhankelijke opleidingen
Ik volg je niet helemaal en volgens mij komt dat toch door je manier van typen... Je gelooft dat de titels twee verschillende waardes hebben omdat de opleidingen onafhankelijk van elkaar zijn...? Is er iemand die iets anders heeft beweerd? (Ik heb de hele topic niet gelezen.) En je hebt het er over dat een hbo bachelor gevolgd kan worden door een universiteit master? Hoe kan dat als de bachelors een verschillende waarde hebben? Voor zo ver ik weet kun je met een hbo bachelor geen universitaire master volgen in Nederland.

Wat doet dat 'en niet 2 onafhankelijke opleidingen' er achter aan? Ik snap niet wat je daarmee bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:17
Energie
Energie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-11-2004 @ 16:15 :

*knip*
.
moet je deze draadje even lezen
Oud 11-11-2004, 15:19
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-11-2004 @ 16:15 :
Ik volg je niet helemaal en volgens mij komt dat toch door je manier van typen... Je gelooft dat de titels twee verschillende waardes hebben omdat de opleidingen onafhankelijk van elkaar zijn...? Is er iemand die iets anders heeft beweerd? (Ik heb de hele topic niet gelezen.) En je hebt het er over dat een hbo bachelor gevolgd kan worden door een universiteit master? Hoe kan dat als de bachelors een verschillende waarde hebben? Voor zo ver ik weet kun je met een hbo bachelor geen universitaire master volgen in Nederland.

Wat doet dat 'en niet 2 onafhankelijke opleidingen' er achter aan? Ik snap niet wat je daarmee bedoeld.
Jawel dit is wel mogelijk in Nederland, daarom is het ook best krom. Maar de discussie die gaande was, ging over dat Energie titelgeil lijkt te zijn en zijn koppigheid zijn stomheid is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 11-11-2004 @ 16:17 :
moet je deze draadje even lezen
Dan zal ik die post nog niet snappen.

Citaat:
Harrie schreef op 11-11-2004 @ 16:19 :
Jawel dit is wel mogelijk in Nederland, daarom is het ook best krom. Maar de discussie die gaande was, ging over dat Energie titelgeil lijkt te zijn en zijn koppigheid zijn stomheid is.
Dat begreep ik, maar daar gaat het in deze topic niet om, dus misschien is het mogelijk als er weer gewoon terug gegaan wordt naar het onderwerp waar het wel over hoort te gaan.

Het is volgens mij niet mogelijk om direct aan een universitaire master te binnen met een hbo bachelor...in Leiden bij pedagogische wetenschappen iig zeker weten niet. Daar moet je gewoon in het eerste jaar beginnen of heel soms aan de verkorte universitaire bachelor en die verkorte opleiding willen ze stopzetten, zodat de universitaire masters alleen open staan met mensen met een Leids universitair bachelordiploma.

Laatst gewijzigd op 11-11-2004 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:11
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-11-2004 @ 16:22 :
Het is volgens mij niet mogelijk om direct aan een universitaire master te binnen met een hbo bachelor...in Leiden bij pedagogische wetenschappen iig zeker weten niet. Daar moet je gewoon in het eerste jaar beginnen of heel soms aan de verkorte universitaire bachelor en die verkorte opleiding willen ze stopzetten, zodat de universitaire masters alleen open staan met mensen met een Leids universitair bachelordiploma.
Dat vind ik een juiste procedure. Maar er zijn genoeg Master programma's waar de HBO-Bachelor na volgen van een overbruggingsjaar (of zelfs half jaar) kan beginnen aan een universitaire Master.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Harrie schreef op 11-11-2004 @ 17:11 :
Dat vind ik een juiste procedure. Maar er zijn genoeg Master programma's waar de HBO-Bachelor na volgen van een overbruggingsjaar (of zelfs half jaar) kan beginnen aan een universitaire Master.
Ja, die zijn er aan vrijwel alle universiteiten. Je bent dan per saldo zes jaar kwijt (vier jaar HBO plus twee jaar universiteit, waarvan een brugjaar en het daadwerkelijke masterjaar). Ook onder het oude titelsysteem waren er al manieren om later dan het eerste jaar in te stromen met een HBO-opleiding, bijvoorbeeld met een volledige HEAO-MER opleiding van vier jaar. Je kon daarmee tegelijk in het tweede en derde jaar van de universitaire juridische opleiding instromen.

De huidige constructie met een extra brugjaar komt mij redelijk voor, hoewel binnende VSNU natuurlijk nog altijd het idee leeft om de HBO-doorstromers helemaal te blokkeren, dus alleen nog maar de mogelijkheid open te houden om met een HBO-propaedeuse in te stromen in het eerste jaar van de universiteit en verder alle doorstromingsmogelijkheden te blokkeren. De tekst van de wet laat daar in elk geval ruimte voor.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 17:54
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 17:53 :
bijvoorbeeld met een volledige HEAO-MER opleiding van vier jaar. Je kon daarmee tegelijk in het tweede en derde jaar van de universitaire juridische opleiding instromen.
Niet in Tilburg, meer dan een vrijstelling voor de propedeuse kreeg je niet met MER.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 11-11-2004 @ 18:54 :
Niet in Tilburg, meer dan een vrijstelling voor de propedeuse kreeg je niet met MER.
Dat hangt af van de verdeling van de vakken over de jaren, die in Tilburg natuurlijk anders is dan in Nijmegen. Bij ons stroomden die mensen deels in het tweede, deels in het derde jaar in, maar dan moesten ze wel in de vakantie nog een aantal vakken inhalen.

Overigens zijn alle HEAO-MER doorstromers die ik in het jaar had, gewoon aan het begin van de propaedeuse begonnen en hebben ze geen gebruik gemaakt van die mogelijkheid om later in te stromen, dat werd namelijk door de faculteit ook afgeraden.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 11-11-2004 @ 15:11 :
je roept net zoals iedereen en doet maar bewijst niet..
en nare man die ook dikke onzin praat.
Weerleg het dan ook een keer! Je zegt alleen maar dat het niet zo is, maar - buiten dat chris9 gelijk heeft - heb je er absoluut geen bewijs voor.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 18:23
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2004 @ 19:13 :
Overigens zijn alle HEAO-MER doorstromers die ik in het jaar had, gewoon aan het begin van de propaedeuse begonnen en hebben ze geen gebruik gemaakt van die mogelijkheid om later in te stromen, dat werd namelijk door de faculteit ook afgeraden.
Zoals het hoort, imo. Tegenwoordig geeft bij ons een MER vooropleiding geen recht meer op het volgen van Nederlands recht, alleen management en recht staat open.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten