Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 16:22
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
Xia schreef op 09-11-2004 @ 17:20 :
Ligt het alleen aan verschillende culturen dat er geen vrede is dan? Dan zouden wij als Nederlanders onder elkaar vrede moeten kunnen hebben.
Ik denk echter dat dat iets te utopisch is voorgesteld, want Nederlanders onderling hebben net zo goed ruzie en veschillen net zo goed van mening
ja ok, maar ook in nederland heb je toch verschillende culturen zoals de friesen..
Oud 09-11-2004, 16:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Xia schreef op 09-11-2004 @ 17:21 :
Ja, maar dan verspil je je leven aan een illusie, dat lijkt me nou ook niet echt bevredigend.
Mensen zijn nou eenmaal dol op illusies.

@Kakelfilletje: Shut up.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 09-11-2004 @ 17:19 :
Dan zijn vrijwel alle mensen die nu leven, dood; dus ja als je nu rigoreus alles wat met het geloof te maken heeft vernietigd en niemand heeft het er ooit meer over..
Tenzij er toch een ware godsdienst is, dan komt God gewoon weer opnieuw onder de mensen...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:24
PV
PV is offline
Citaat:
Xia schreef op 09-11-2004 @ 17:23 :
Tenzij er toch een ware godsdienst is, dan komt God gewoon weer opnieuw onder de mensen...
daar geloof ik niet in
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Sasz schreef op 09-11-2004 @ 17:22 :
ja ok, maar ook in nederland heb je toch verschillende culturen zoals de friesen..
Ok, dus zonder Friezen en zonder buitenlanders zouden wij een gelukkig volk zijn? dan zitten we nog steeds met Jp Balkenende
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:26
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 09-11-2004 @ 17:24 :
daar geloof ik niet in
Ik zeg toch tenzij..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 09-11-2004 @ 17:19 :
Dat mensen niet in vrede geloven wil niet meteen zeggen dat ze ook bang zijn.
En ja, ik geloof wel in vrede als vrede inhoudt: geen oorlog. Hoe wou je anders de huidige situatie in Nederland bijvoorbeeld beschrijven? In wereldwijde vrede geloof ik niet.
Vrede houdt niet alleen in geen oorlog, maar ook geen haat of wantrouwen.'

Imo wel, maar dat staat nu niet ter discussie
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 09-11-2004 @ 17:22 :
Als iedereen zo denkt heeft het inderdaad geen nut, nee. Maar als iedereen zo denkt zou er nooit enige verandering plaatsvinden, dus wees maar blij dat dat niet zo is.
Het is niet mijn visie he, ik probeer alleen de visie van Machiavelli te begrijpen..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:33
Envy
Envy is offline
Citaat:
Xia schreef op 09-11-2004 @ 17:28 :
Vrede houdt niet alleen in geen oorlog, maar ook geen haat of wantrouwen.'

Imo wel, maar dat staat nu niet ter discussie
Daarom zei ik ook:
Citaat:
Envy schreef op 09-11-2004 @ 17:04 :
Dat hangt er maar net vanaf wat je definitie van vrede is.
De Van Dale omschrijft het in ieder geval zo:
vre·de (de ~)
1 toestand waarin er niet gevochten wordt => pais en vree
2 toestand van rust, goede verstandhouding [Belg.]

Als we het over jouw definitie van vrede hebben denk ik niet dat er ook maar ergens (waar mensen wonen) ooit vrede is geweest, is, of zal zijn.
Oud 09-11-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 09-11-2004 @ 17:33 :
Daarom zei ik ook:

De Van Dale omschrijft het in ieder geval zo:
vre·de (de ~)
1 toestand waarin er niet gevochten wordt => pais en vree
2 toestand van rust, goede verstandhouding [Belg.]

Als we het over jouw definitie van vrede hebben denk ik niet dat er ook maar ergens (waar mensen wonen) ooit vrede is geweest, is, of zal zijn.
Ik blijf daar toch in geloven
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:02
Outlaw
Outlaw is offline
er zal altijd wel wat mot in ontwikkelingslanden blijven, en personen die andere landen wil overheersen zullen er ook altijd blijven.

er is maar 1 oplossing: wereldheerschappij

guess wie daar nou de aangewezen persoon voor is?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:06
Verwijderd
Vrede, nee. Tijden waarin het beter gaat dan nu wat betreft sociaal-economische verhoudingen, ja.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:13
Verwijderd
Ik ben niet zo naief om te denken dat absolute wereldvrede haalbaar is. Het grootste deel van de mensen kan echter wel prima naast en met elkaar leven.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Outlaw schreef op 09-11-2004 @ 18:02 :
er zal altijd wel wat mot in ontwikkelingslanden blijven, en personen die andere landen wil overheersen zullen er ook altijd blijven.

er is maar 1 oplossing: wereldheerschappij

guess wie daar nou de aangewezen persoon voor is?

Bush..?

(of Balkenende, hehe)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:34
perfectme
perfectme is offline
Qui desirat pacem, para bellum

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 09-11-2004 @ 19:34 :
Qui desirat pacem, para bellum
net stond ie er nog int Nederlands
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:09
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Xia schreef op 09-11-2004 @ 20:04 :
net stond ie er nog int Nederlands
Shht Ik moest even over het Latijn nadenken voordat ik het durfde te plaatsen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:13
hasseltboy
hasseltboy is offline
Nee
Oud 09-11-2004, 22:28
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 09-11-2004 @ 20:13 :
Nee
Oud 09-11-2004, 22:36
Outlaw
Outlaw is offline
na vanavond voorlopig niet meer in nederland.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zag net op het Journaal die Islamitische school in Uden in vlammen staan, met op de ramen het WhitePower-teken geklad.

Wat denk je?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:50
Balance
Balance is offline
Nee, ik geloof niet meer in vrede. Een aantal mensen zal altijd voor hun eigen belangen blijven strijden wat daarbij ook tegen de belangen van anderen zal zijn.
Oud 10-11-2004, 08:59
Briseïs
Briseïs is offline
Ik wel.
Oud 10-11-2004, 09:08
Verwijderd
Nope, er zijn altijd oorlogen geweest (en dan meestal om het geloof natuuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:18
WolterB
WolterB is offline
Ik geloof er nog in, maar dan zal wel de hele samenleving er ook in moeten gevolen en dat is imo nog nooit gebeurd.
Maar ik probeer zelf te doen wat ik kan, zelf geen geweld uitlokken, in discussie gaan met mensen over wat er nu gebeurd in de wereld, mensen proberen de ogen te openen en meer kan ik als individu er niet voor doen.

Maar als ik dan weer vanochtend het journaal zie: een anti-terreurinval in Den Haag waar met granaten wordt gegooid, een moslimschool in Uden afgebrand en een kerk in Boxmeer waar brand gesticht is, dan merk ik dat vrede in Nederland al ver te zoeken is. Zelfs tijdens discussieprogramma's op de radio lijkt het wel alsof de mensen elkaar de hersens in willen slaan.

Ik zal voor mezelf alles doen in mijn omgeving en als iedereen een beetje besef heeft wat er gebeurt en hoe dat veranderd moet worden, dan is er nog hoop
Oud 10-11-2004, 09:41
Anneee
Anneee is offline
Wereldvrede is niet haalbaar. Vrede in Nederland ook niet. Er zullen altijd mensen zijn die het voor de rest weten te verpesten.

Ik geloof wel in vrede, maar niet hier.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:49
Optima
Optima is offline
ik denk dat vanaf het begin van de mensheid er nooit vrede is geweest, en dat het dus niet realistisch is dat er ooit vrede zal komen. Dit is op zich niet slecht, want stel je voor dat we in een utopie zouden wonen, zonder 'kwaad' zoals wij dat definieren, hoe definieren we dan 'goed' ? Wat is vrede als er geen oorlog is?
Oud 10-11-2004, 09:50
Optima
Optima is offline
en overigens: In Nederland is er vrede, ik vind dit geen oorlog, dat zou een belediging zijn voor de mensen die momenteel echt in een oorlogsituatie zitten. Nee, Nederland heeft gewoon last van onveiligheid, maar dat is nog geen oorlog...
Oud 10-11-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 10-11-2004 @ 10:50 :
en overigens: In Nederland is er vrede, ik vind dit geen oorlog, dat zou een belediging zijn voor de mensen die momenteel echt in een oorlogsituatie zitten. Nee, Nederland heeft gewoon last van onveiligheid, maar dat is nog geen oorlog...
Als je de rest gelezen had, had je gezien dat mijn definitie van vrede is dat er geen oorlog is, maar ook geen wantrouwen of haat. En dan heeft Nederland géén vrede op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 10-11-2004 @ 10:41 :
Wereldvrede is niet haalbaar. Vrede in Nederland ook niet. Er zullen altijd mensen zijn die het voor de rest weten te verpesten.

Ik geloof wel in vrede, maar niet hier.
Als vrede na de dood wel mogelijk is (dat bedoel je neem ik aan), waarom dan niet op aarde?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 10-11-2004 @ 10:18 :
Ik geloof er nog in, maar dan zal wel de hele samenleving er ook in moeten gevolen en dat is imo nog nooit gebeurd.
Maar ik probeer zelf te doen wat ik kan, zelf geen geweld uitlokken, in discussie gaan met mensen over wat er nu gebeurd in de wereld, mensen proberen de ogen te openen en meer kan ik als individu er niet voor doen.

Maar als ik dan weer vanochtend het journaal zie: een anti-terreurinval in Den Haag waar met granaten wordt gegooid, een moslimschool in Uden afgebrand en een kerk in Boxmeer waar brand gesticht is, dan merk ik dat vrede in Nederland al ver te zoeken is. Zelfs tijdens discussieprogramma's op de radio lijkt het wel alsof de mensen elkaar de hersens in willen slaan.

Ik zal voor mezelf alles doen in mijn omgeving en als iedereen een beetje besef heeft wat er gebeurt en hoe dat veranderd moet worden, dan is er nog hoop
Vergeet niet de islamitische basisschool in Eindhoven...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 10-11-2004 @ 09:59 :
Ik wel.
You just made my day
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 12:10
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Xia schreef op 10-11-2004 @ 12:31 :
Vergeet niet de islamitische basisschool in Eindhoven...
die was gisteren idd...
T gaat allemaal zo snel
Oud 10-11-2004, 12:13
Shitonya
Shitonya is offline
zucht

jawel als mensen slapen hebben ze vrede
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:55
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Vrede bestaat nog steeds en zal altijd blijven bestaat. Niet overal maar waarom dit begrip zo groot vatten?
een goed gedrag met medemensen enzo is ook een soort 'vrede'
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:37
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 12:38 :
Vrede is geen geloof, vrede is iets wat je in je hart hebt of niet.
*gaap*
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 16:44
Tofke_H
Tofke_H is offline
nee, heb dat eigenlijk nog nooit gedaan.
Oud 10-11-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 17:19 :
Gapen is een actie van nietszeggendheid. Kun je me ook inhoudelijk aanvallen met argumenten of kun je alleen maar dom met je mond openhangen?
Niet.. als je gaapt wil je seks

vrede is een leuk doel, maar zoals vele doelen erg onbereikbaar.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:02
Myuki
Myuki is offline
Ik geloof niet dat er een moment komt waarop er nergens op aarde gevochten wordt... Maar toch geloof ik in vrede...

innerlijke vrede, vrede tussen mensen... Misschien niet tussen iedereen... Maar ach...
Oud 10-11-2004, 18:10
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Wel in vrede, niet in wereldvrede.
Oud 10-11-2004, 18:27
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 10-11-2004 @ 17:19 :
Gapen is een actie van nietszeggendheid. Kun je me ook inhoudelijk aanvallen met argumenten of kun je alleen maar dom met je mond openhangen?
ik vond je reactie gewoon overdreven en naief, daarom gaapte ik.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:39
yavanna
yavanna is offline
Ik denk dat de vrede inderdaad ver te zoeken is nu. Het lijkt alsof iedereen elkaar gaat haten.

Zo ver mag het toch niet komen?

iedereen wil vrede, maar het komt er niet.
Dat komt omdat iedereen vrede op zijn eigen manier wil.
Ikzelf ook, tot mijn grote spijt. Ik wil dat mensen elkaar wat meer respecteren en dat ze naar elkaar luisteren, en stoppen met onze aarde naar de goot te helpen. Iedereen mag geloven wat hij/zij maar wil, er is gelijkheid en vrijheid.

Maar dat is mijn menig. Anderen willen vrede op een andere manier. bijvoorbeeld doordat iedereen hetzelfde geloof heeft en dat iedereen gehoorzaamt aan de koning ofzoow.

Samen valt er toch wel uit te komen? Als we nou eens wat beter ons best zouden doen en ons wat objectiever tegen elkaar op stellen? En niet bevooroordeeld waren door wat er is gebeurd met vrienden/familie enzovoort???
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 08:56
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Xia schreef op 10-11-2004 @ 12:30 :
Als vrede na de dood wel mogelijk is (dat bedoel je neem ik aan), waarom dan niet op aarde?
Ja, dat bedoelde ik. Waarom niet op aarde? Het is al eerder gezegd hier, geloof ik: mensen zijn van nature niet goed. Natuurlijk moet je altijd in het goede geloven, maar in geval van wereldvrede niet: er zijn altijd mensen die het beter weten en met elkaar in oorlog gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 09:05
bracelance
bracelance is offline
Zonder oorlog zou het begrip vrede nog niet eens bestaan...
Oud 12-11-2004, 10:34
Envy
Envy is offline
Citaat:
yavanna schreef op 10-11-2004 @ 19:39 :
Ik denk dat de vrede inderdaad ver te zoeken is nu. Het lijkt alsof iedereen elkaar gaat haten.

Zo ver mag het toch niet komen?

iedereen wil vrede, maar het komt er niet.
Dat komt omdat iedereen vrede op zijn eigen manier wil.
Ikzelf ook, tot mijn grote spijt. Ik wil dat mensen elkaar wat meer respecteren en dat ze naar elkaar luisteren, en stoppen met onze aarde naar de goot te helpen. Iedereen mag geloven wat hij/zij maar wil, er is gelijkheid en vrijheid.

Maar dat is mijn menig. Anderen willen vrede op een andere manier. bijvoorbeeld doordat iedereen hetzelfde geloof heeft en dat iedereen gehoorzaamt aan de koning ofzoow.
Natuurlijk wil niet iedereen vrede, dat is onzin. Tenzij jij mij wilt gaan vertellen dat personen als bijvoorbeeld Hitler geen oorlog wilden?
Volgens mij snap je het begrip vrede niet helemaal. Het geloof in een land ed kunnen wel oorzaken van oorlog zijn, maar in de definitie ervan horen geen van die dingen thuis. Die verschilt per persoon, mijn definitie van vrede is bijvoorbeeld anders dan die van de TS.
Citaat:
yavanna schreef op 10-11-2004 @ 19:39 :
Samen valt er toch wel uit te komen? Als we nou eens wat beter ons best zouden doen en ons wat objectiever tegen elkaar op stellen? En niet bevooroordeeld waren door wat er is gebeurd met vrienden/familie enzovoort???
Tuurlijk kan er in principe vrede zijn. Zelfs vrede zoals de TS het omschrijft. Maar het heeft nou eenmaal weinig zin om tegen mensen te zeggen: Goh, vanaf vandaag gaan we beter ons best doen, stellen we ons wat objectiever tegen elkaar op, laten we ons niet meer bevooroordelen, enz. Erg veel zal het niet uithalen namelijk.
Citaat:
bracelance schreef op 12-11-2004 @ 10:05 :
Zonder oorlog zou het begrip vrede nog niet eens bestaan...
And your point being..?
Oud 12-11-2004, 13:41
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Er heeft nooit vrede bestaan.
Oud 12-11-2004, 13:44
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 12-11-2004 @ 14:41 :
Er heeft nooit vrede bestaan.
Wat heeft dat ermee te maken?
Oud 12-11-2004, 15:18
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Dat het nooit zal bestaan.

En ik ben realistisch.
Oud 12-11-2004, 15:31
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
Envy schreef op 12-11-2004 @ 11:34 :
Natuurlijk wil niet iedereen vrede, dat is onzin. Tenzij jij mij wilt gaan vertellen dat personen als bijvoorbeeld Hitler geen oorlog wilden?
Volgens mij snap je het begrip vrede niet helemaal. Het geloof in een land ed kunnen wel oorzaken van oorlog zijn, maar in de definitie ervan horen geen van die dingen thuis. Die verschilt per persoon, mijn definitie van vrede is bijvoorbeeld anders dan die van de TS.

Tuurlijk kan er in principe vrede zijn. Zelfs vrede zoals de TS het omschrijft. Maar het heeft nou eenmaal weinig zin om tegen mensen te zeggen: Goh, vanaf vandaag gaan we beter ons best doen, stellen we ons wat objectiever tegen elkaar op, laten we ons niet meer bevooroordelen, enz. Erg veel zal het niet uithalen namelijk.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat iedereen ZEGT dat ie vrede wil. Ik heb nog nooit iemand waar dan ook horen zeggen dat ie oorlog wil (serieus dan he...). En als je nou toch over hitler gaat praten: gestoorde imbecielen tellen niet mee, natuurlijk. Ik bedoel normale mensen.

En vrede komt er echt niet vanzelf. We zouden gewoon ons eens moeten realiseren dat het zo niet anders kan. Ik bedoel niet dat er van de een op de andere dag vrede kan zijn, maar dat we in ieder geval niet zo egoïstisch zijn (dus alleen maar aan je eigen wereldje denken).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten