Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2004, 08:08
Verwijderd
ik ga misschien in god geloven als de mensheid ophoudt om hem te beschrijven als oude man met een lange baard etc... en het hele idee dat geloven in een man met een baard gepaard gaat met het leven volgens een boek... (is naar mijn mening best kansloos als je het zo leest)..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2004, 08:26
Envy
Envy is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 16-11-2004 @ 09:08 :
ik ga misschien in god geloven als de mensheid ophoudt om hem te beschrijven als oude man met een lange baard etc...
Uh, ik heb nog niemand gehoord die zo god omschreef hoor. Laat staan de hele mensheid.
Oud 16-11-2004, 11:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Envy schreef op 16-11-2004 @ 09:26 :
Uh, ik heb nog niemand gehoord die zo god omschreef hoor. Laat staan de hele mensheid.
ik denk er wel altijd een baard bij
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:07
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 16-11-2004 @ 12:04 :
Het gaat om hele andere zaken dan uiterlijk. In de Bijbel kun je lezen dat Jezus van gedaante kon veranderen (op de berg Sinai met 2 discipelen, na zijn opstanding herkenden zij Hem in eerste instantie nieteens (dachten dat het de tuinman was etc.) Hij zei dat mensen die Hem kennen, zijn Stem zullen volgen, zijn woord, niet zijn uiterlijk.
UITERLIJKE SCHIJN !!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:14
RanC
RanC is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 16-11-2004 @ 12:07 :
Het gaat om hele andere zaken dan uiterlijk. In de Bijbel kun je lezen dat Jezus van gedaante kon veranderen (op de berg Sinai met 2 discipelen, na zijn opstanding herkenden zij Hem in eerste instantie nieteens (dachten dat het de tuinman was etc.) Hij zei dat mensen die Hem kennen, zijn Stem zullen volgen, zijn woord, niet zijn uiterlijk.
UITERLIJKE SCHIJN !!!
Leuk.

Helaas is de bijbel geen verantwoord bewijs.
Nog losstaand van het feit dat het veranderen van uiterlijk een eigenschap is die de mensheid (biologisch gezien) niet heeft. Verandering van uiterlijk kan alleen worden bereikt door plastische chirurgie.

Onzin dus.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
UITERLIJKE SCHIJN !!!
http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
Dit soort bewering zijn ongegrond.

Ik zou zelf gaan geloven, als er of een duidelijke fysisch waarneembare boodschapper/verschijning van God komt. Voor de mensen die nu naar Jezus gaan verwijzen zie bovenstaande link.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:25
Verwijderd
Ik dacht altijd dat Jezus de zoon van God was, die als mens op aarde was gekomen, maar dat ie op zich niet echt een mens was.. dan is het toch ook logisch dat het er totaal niet toe doet hoe hij er als mens uitziet, dat is slechts z'n uiterlijk, wat ie eventueel kan veranderen.
Maar misschien heb ik het ook wel helemaal fout hooir

Iig, RanC.. waarom blijf je nou weer steken bij zo'n plastische chirurgie-verhaal. De boodschap van leonkorn is toch duidelijk, nl dat het uiterlijk van God of Jezus er niet toe doet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 11:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
UITERLIJKE SCHIJN !!!
weet ik, wel of niet een baard is dan ook niet de reden dat ik niet geloof
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:20
T_ID
T_ID is offline
een soort weer-jezus als bij een weerwolf klinkt zo mogelijk nog onaannemelijker dan het gewone verhaal.

Toont maar weer eens aan dat de bijbel niet serieus genomen moet worden, met dank aan Leonkorn voor het helpen bewijzen hiervan.
Oud 16-11-2004, 16:11
Verwijderd
met een man met een baard bedoel ik de personificatie van de (mogelijke) kracht in het algemeen..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 23:54
Verwijderd
Citaat:
UITERLIJKE SCHIJN !!!
ARGUMENT FROM HISTORY
(1) The Bible is true.
(2) Therefore, the Bible is historical fact.
(3) Therefore, God exists.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 08:56
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb nu toch opeens zo'n ontzettende zin om godslasterlijke uitspraken te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 12:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-11-2004 @ 09:56 :
Ik heb nu toch opeens zo'n ontzettende zin om godslasterlijke uitspraken te doen.
volgende week mag het pas.
Oud 20-11-2004, 18:32
Envy
Envy is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 16-11-2004 @ 12:46 :
weet ik, wel of niet een baard is dan ook niet de reden dat ik niet geloof
Oud 23-11-2004, 12:03
Verwijderd
Als drugs gezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:08
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-11-2004 @ 15:20 :

Toont maar weer eens aan dat de bijbel niet serieus genomen moet worden, met dank aan Leonkorn voor het helpen bewijzen hiervan.
Wat ben jij toch een ontzettende slappe *****
Wat heb ik nou aangetoond ?? Je bent gewoon een vervelende puber waar niet inhoudelijk mee te discussieren valt en bij deze... ZOEK HET UIT !!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 12:09
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-11-2004 @ 09:56 :
Als je NIET in God gelooft... tegen wie heb je het dan ??? als je twijfelt, ben je lekker dom bezig, laat staan als je het zeker weet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 23-11-2004 @ 13:08 :
Wat heb ik nou aangetoond ?? Je bent gewoon een vervelende puber waar niet inhoudelijk mee te discussieren valt en bij deze... ZOEK HET UIT !!
Gelukkig weet jij wel hoe het moet.

Citaat:
leonkorn schreef op 23-11-2004 @ 13:09 :
Als je NIET in God gelooft... tegen wie heb je het dan ??? als je twijfelt, ben je lekker dom bezig, laat staan als je het zeker weet.
Godslastering is gewoon leuk omdat veel gelovige mensen zich beledigd voelen, en meteen gefrustreerde reacties gaan geven (zoals bijvoorbeeld die van jou)

Ik zie verder niet in waarom Levitating Nun twijfelt?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 13:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat heb ik nou aangetoond ??
schreef ik dat al niet in de post die je probeerde te quoten?

naast dat namelijk niets...
Oud 23-11-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 23-11-2004 @ 13:09 :
Zeker weten dat een god bestaat is niet mogelijk. Je kunt het hoogstens geloven.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:49
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Reverend schreef op 23-11-2004 @ 14:25 :

Godslastering is gewoon leuk omdat veel gelovige mensen zich beledigd voelen, en meteen gefrustreerde reacties gaan geven (zoals bijvoorbeeld die van jou)

Ja echt leuk. Theo van Gogh zijn dood is ook echt lachen joh.. zowiezo geen respect voor elkaar hebben is ENORM gezellig.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:54
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 23-11-2004 @ 16:49 :
Ja echt leuk. Theo van Gogh zijn dood is ook echt lachen joh.. zowiezo geen respect voor elkaar hebben is ENORM gezellig.
Mensen op de kast jagen is nou eenmaal leuk. Wat heeft de dood van Theo van Gogh daar nou weer mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:11
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 23-11-2004 @ 16:49 :
TvG is zeker onwijs lachen, omdat godslasteraars zich gekwetst voelen. ofzo?
*mist mee met GG*
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:17
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
ik geloof niet , en ik zal ook nooit geloven. Als je in god zou kunnen geloven kan je in alles geloven
Oud 24-11-2004, 15:23
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
ik verbaas me elke keer weer over het grote aantal gelovigen op deze wereld.....
Waarom nou dat "geloof" in die god of die allah of weet ik veel....!!!
Kunnen jullie "gelovigen" het niet af zonder god e.d.?
Oud 24-11-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-11-2004 @ 16:54 :
Mensen op de kast jagen is nou eenmaal leuk. Wat heeft de dood van Theo van Gogh daar nou weer mee te maken?
Niks, maar:

http://www.nizkor.org/features/falla...o-emotion.html
http://www.nizkor.org/features/falla...d-herring.html
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 12:39
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
aaahhh op je teentje getrapt? zielig hoor..
Je moet die jongen niet zo in een hoek drijven hoor T_ID..
Oud 25-11-2004, 14:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ahaa

Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:15
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
purplerose schreef op 25-11-2004 @ 13:39 :
aaahhh op je teentje getrapt? zielig hoor..
Je moet die jongen niet zo in een hoek drijven hoor T_ID..
Bedankt voor de support...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:27
marijzja
marijzja is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 11-11-2004 @ 16:50 :
Wat zou er voor twijfelaars c.q. ongelovigen moeten gebeuren, zodat ze wel gaan geloven in God ?
volgens mij als mensen voor hun een soort teken zouden krijgen, denken ze: ooh dit is vast gewoon toeval, ik wacht tot er een volgend teken komt. zo gaat het dan maar door denk ik. als mensne om een teken vragen en het krijgen, zullen heel veel mensen het toch nog steeds niet geloven. nee, ik spreek niet uit ervaring maar dat denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:11
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-11-2004 @ 16:54 :
Zie je echt geen causaal verband ? Ik ga voor mijn studie trouwens de invloed van de media op het terrorisme onderzoeken, dus wellicht dat ik je er later nog wat meer duidelijkheid over kan verschaffen !!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:12
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
marijzja schreef op 26-11-2004 @ 13:27 :
volgens mij als mensen voor hun een soort teken zouden krijgen, denken ze: ooh dit is vast gewoon toeval, ik wacht tot er een volgend teken komt. zo gaat het dan maar door denk ik. als mensne om een teken vragen en het krijgen, zullen heel veel mensen het toch nog steeds niet geloven. nee, ik spreek niet uit ervaring maar dat denk ik
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Daarom zal geloven wellicht altijd een keuze blijven. Toch staat er ook in de Bijbel dat ooit iedereen voor God zal komen en dan zal moeten erkennen dat Hij God is
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 26-11-2004 @ 14:12 :
Toch staat er ook in de Bijbel dat ooit iedereen voor God zal komen en dan zal moeten erkennen dat Hij God is
ar·ro·gan·tie (de ~ (v.))
1 verwaande houding tegenover anderen => hoogmoed, hovaardij, ijdelheid, inbeelding, pedanterie, sufficiëntie, verbeelding
Oud 26-11-2004, 13:41
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-11-2004 @ 14:23 :
ar·ro·gan·tie (de ~ (v.))
1 verwaande houding tegenover anderen => hoogmoed, hovaardij, ijdelheid, inbeelding, pedanterie, sufficiëntie, verbeelding
Ja sorry. ben inderdaad vaak hoogmoedig, je hebt helemaal gelijk. Of bedoelde je mijn citaat uit de Bijbel en vind je God dus hoogmoedig misschien ?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 09:55
Eviellan
Eviellan is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 16-11-2004 @ 12:04 :
Dit maakt de Islam nou zo perfect:
God kan met niets vergeleken worden dat hij geschapen heeft.
Met geen woorden kunnen we hem beschrijven, door te kijken zouden we hem nooit kunnen zien, zijn perfectheid is iets dat niet te bevatten valt in deze wereld.

De profeet Moesa vroeg eens aan Allah: "Oh Allah, laat mij U zien"
Allah gaf Moesa opdracht om op een berg te gaan staan. Allah liet een extreem klein deel van zijn Nur(licht) schijnen op een berg naast de berg waar Moesa op stond. De berg stortte in en Moesa viel flauw. Toen hij wakker werd was er van de berg niets meer te zien.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 14:02
Wammus
Wammus is offline
Ik ga in god geloven zodra hij ineens naast me verschijnt.
Oud 27-11-2004, 14:43
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 26-11-2004 @ 14:11 :
Zie je echt geen causaal verband ? Ik ga voor mijn studie trouwens de invloed van de media op het terrorisme onderzoeken, dus wellicht dat ik je er later nog wat meer duidelijkheid over kan verschaffen !!!
Als je mensen beledigt kan je een reactie terug verwachten, dat was eigenlijk al lang voor Theo van Gogh bekend. Dat geldt op elk gebied, in het groot en in het klein. Neemt niet weg dat het gewoon menselijk is om af en toe een ander op de kast te jagen en in de meeste gevallen vallen daar ook geen doden bij. Het was nogal onzinnig om Theo erbij te halen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 14:45
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Eviellan schreef op 27-11-2004 @ 10:55 :
Dit maakt de Islam nou zo perfect:
God kan met niets vergeleken worden dat hij geschapen heeft.
Met geen woorden kunnen we hem beschrijven, door te kijken zouden we hem nooit kunnen zien, zijn perfectheid is iets dat niet te bevatten valt in deze wereld.

De profeet Moesa vroeg eens aan Allah: "Oh Allah, laat mij U zien"
Allah gaf Moesa opdracht om op een berg te gaan staan. Allah liet een extreem klein deel van zijn Nur(licht) schijnen op een berg naast de berg waar Moesa op stond. De berg stortte in en Moesa viel flauw. Toen hij wakker werd was er van de berg niets meer te zien.
Inderdaad, nu zie ik het. De islam is perfect.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:52
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 27-11-2004 @ 15:45 :
Inderdaad, nu zie ik het. De islam is perfect.
beste gesprek ooit... haha
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 17:23
one.
one. is offline
Jezus kwam op aarde en zei dat god alles geschapen had enz. enz... En toen zij hij: das mijn vader he...

K zal pas in god geloven als ik of een ander BETROUWBAAR persoon hem in levenden lijve gezien heeft... en dus niet 2000 jaar geleden...
Oud 02-12-2004, 18:30
Verwijderd
Als ik dood ben en voor de hemelpoort sta. En aangezien God volgens de gristenen zo'n geweldig lief en vergevingsgezind iets is zal hij het mij best vergeven dat ik nu niet geloof en mij gewoon toelaten.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:38
Verwijderd
Als hij drugs gezond maakt ben ik ook bereid met hem te onderhandelen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:00
RanC
RanC is offline
Citaat:
Reverend schreef op 02-12-2004 @ 19:38 :
Als hij drugs gezond maakt ben ik ook bereid met hem te onderhandelen.
Is de lol van drugs er dan niet af?

On-Topic:

NOOIT! Nee NOOIT, zal ik geloven!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:34
Q
Q is offline
Ik ga nooit geloven, dat kan ik met zekerheid zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-12-2004 @ 18:23 :
K zal pas in god geloven als ik of een ander BETROUWBAAR persoon hem in levenden lijve gezien heeft... en dus niet 2000 jaar geleden...
ik zweer dat jij als je vader, je beste vriend of je o zo betrouwbare achterbuurman het zegt, nog niet gaat geloven. je enige gedachte is dan dat hij wel eens naar de psychiater zou mogen met z'n geestesverschijningen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 20:56
nova7
nova7 is offline
waarom moet je ergens in gaan geloven?
Oud 07-12-2004, 21:03
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 12-11-2004 @ 10:31 :
Dan zou ik wel geloven.
Helaas doet God erg weinig om de mens te laten geloven.

Wat je weinig noemt. Ik zie anders zat. Bovendien kan God nog zoveel prberen. Als jij niet wil lukt het ook niet
Oud 07-12-2004, 21:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 07-12-2004 @ 22:03 :
Als jij niet wil lukt het ook niet
conclusie die hieruit volgt is dus dat de wil van elk individueel mens machtiger is dan god?

Wat zie je dan zoal als ik vragen mag?
Oud 07-12-2004, 21:40
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 02-12-2004 @ 19:30 :
Als ik dood ben en voor de hemelpoort sta. En aangezien God volgens de gristenen zo'n geweldig lief en vergevingsgezind iets is zal hij het mij best vergeven dat ik nu niet geloof en mij gewoon toelaten.
dat is geredeneert volgens jouwn standaart en niet volgens die van God.. Maar goed los daarvan, het klopt dat God geweldig lief is en vergevingsgezind.. maar hij heeft ook andere eigenschappen gok ik zo
Oud 07-12-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
beaming eye schreef op 07-12-2004 @ 22:40 :
dat is geredeneert volgens jouwn standaart en niet volgens die van God.. Maar goed los daarvan, het klopt dat God geweldig lief is en vergevingsgezind.. maar hij heeft ook andere eigenschappen gok ik zo
Dat klopt. De vele eigenschappen van de bijbelse god vloeien dan ook voort uit de polytheïstische oorsprong van het christendom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten