Citaat:
underthabridge schreef op 17-11-2004 @ 17:00 :
Ik denk dat het in een relatie minstens even erg is om je weekend te claimen als dat het is om je vriend(in) te claimen, vandaar dus dat ik ook vind dat hij hier absoluut geen gelijk in heeft. (en ik zeg ook niet dat zij hem maar alles moet verbieden, maar ik denk dat je als vriend(in) toch zeker wel wat van je vriend(in) mag vragen/ verwachten.)
|
Mee eens.
Citaat:
Daar het hier klinkt alsof hij dit zo heeft meegedeeld als in: ik wil uit, dus jij zoekt het maar uit, vind ik dat zeer onredelijk en zwart/wit. Bovenal nogal wonderlijk, dat hij haar nog minder wil gaan zien, terwijl ze pas een maand hebben en elkaar 'slechts' 2 dagen zien. Als je dan al bang bent dat je geen sociaal leven meer hebt, dan heb je gewoon bindingsangst.
|
Voor veel mensen is een groot deel van hun sociaal leven het weekend. Als dan net die 2 dagen "ingenomen" worden, dan is dat best ingrijpend op je sociale leven en heeft dat niks met bindingsangst te maken.
Citaat:
Natuurlijk moet je je eigen leven blijven leiden, maar kan dat niet als je elkaar vaak ziet dan? Ik denk dat ik juist meer mijn eigen leven ben gaan leiden, doordat ik op een aantal momenten voor mijn vriendin kies ('durf te kiezen') ipv. een avondje zuipen of uitgaan met vrienden.
Ik bepleit dan ook niet dat zij zijn weekend moet gaan claimen, maar dat ik (noem me ouderwets oid.) vind dat hij best rekening met haar mag houden.
Hij is toch gek op haar, vind haar leuk, wilde een relatie?? En als hij dat dan toch niet blijkt aan te kunnen/ te willen, waarom heeft hij die relatie dan nog??
|
JA, hij moet ook rekening met haar houden, en als het goed is, zal dat ook niet al teveel moeite moeten kosten (hence, je vindt elkaar niet voor niks leuk). Maar je eigen leven leiden kan wel zo zijn dat je soms een weekend met je vrienden wil doorbrengen ipv elk weekend met je vriendin omgaan.