Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 19:18
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Risce schreef op 25-11-2004 @ 20:04 :
@ wammus:

Ik begrijp niet goed wat je wilt horen.

Het gros van de mensen hier begint met "Ik... (+verhaal over zichzelf)". Wil je dat horen?

Een poging:

Ik ben van mening dat je problemen moet facen. Dus niet blowen en wachten totdat het over is. Dan heb je niets geleerd van de tegenslagen. In daden laat je zien wie je echt bent, als het slecht gaat heb je de kans om te laten zien wat voor persoon je bent, denk ik.

Ik denk dat je moet proberen te leren en sommige mensen vinden van niet, maar dat houd ik even buiten deze discussie: het is mijn premisse.

Wat ik je dus adviseer is om sterker te zijn dan drugs en drank. Het klinkt heel simpel, en het is ook een simpele daad, maar het gaat erom dat je erin gelooft dat je het kunt. En als je het sec bekijkt, dan kan iedereen het.

Het gaat er gewoon om dat je alle lulsmoesjes uit de weg zijn: 'Ik kan er beter van denken', 'Ik wacht stoned af tot het voorbij is' of (algemeen) 'ik word er anders van'. Je bent wie je bent denk ik.

En waarom heb je 'nu lang genoeg gewacht'?
Ik "wil" niet perse iets horen. Ik heb dit topic meer geopend omdat er genoeg mensen zijn die zich kut voelen en naar drugs grijpen. En als die mensen hier dan hun verhaal (wat betreft de drugs dan he) al dan niet anoniem kwijt kunnen dan is dat toch alleen maar goed?

Natuurlijk moet je je problemen facen en leren van je fouten en de problemen die je hebt. Maar als drugs je kunnen helpen om die problemen even te vergeten en even aan iets anders kan denken dan heb je even afleiding. En ja je kan die afleiding ook in iets anders zoeken. Maar drugs (en dan bedoel ik dus ook alcohol ) kunnen je anders laten denken en je je problemen tijdelijk doen vergeten. En dat kan soms best even heel rustgevend zijn.

Waarom zou je niet sterker zijn dan drugs als je het gebruikt om bovengenoemde reden?

hierom vind ik dat ik lang genoeg heb gewacht .

Laatst gewijzigd op 27-11-2004 om 19:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2004, 19:11
Risce
Risce is offline
dode link.

"Natuurlijk moet je je problemen facen en leren van je fouten en de problemen die je hebt. Maar als drugs je kunnen helpen om die problemen even te vergeten en even aan iets anders kan denken dan heb je even afleiding."

Dat is wat je leraar bedoelde met een 'contradictio in terminis'. Je zegt als het ware (gechargeerd...): "Ja, je moet het facen, maar je kunt het ook niet doen."
Terwijl je ook zegt: "Natuurlijk moet je je problemen facen en leren van je fouten en de problemen die je hebt."

Waarom uitstellen? En op de eenofandere manier heb ik het gevoel dat hier zelfs sprake is van afstel, gezien het feit dat je nog steeds gebruikt, right? Kijk, ik zeg niet: Absolute Abstenentie! Maar ik vind wel dat je niet iets moet zeggen en dan het tegenovergestelde doen. Want dat is hypocrisie. En bovendien nog onnuttiger dan tegen beter weten in gewoon doorgaan.

Wat doe je er zelf aan?
Oud 27-11-2004, 19:19
Type
Type is offline
link van wammus' laatste bericht gefixt.

.php was veranderd in .hp, en dat snapt het forum niet
Oud 27-11-2004, 19:20
Wammus
Wammus is offline
Dat je drugs gebruikt wil toch niet meteen zeggen dat je je problemen niet kan facen. Ik bedoel alleen te zeggen dat als je problemen zo groot zijn dat je ze gewoon niet in een keer kan oplossen en er slecht van slaapt en je alleen nog maar met je kop bij die problemen zit, dat drugs je dan heel even kan helpen om er even niet aan te denken. Dat heeft verder niets met uitstellen of zelfs afstellen te maken maar gewoon om heel even aan iets anders te denken.

Verder heb ik al gezegd dat ik geen drugs (wiet dus) meer gebruik als ik me echt kut voel omdat ik daar dermate slechte ervaringen mee heb die ik echt niet nog een keer wil.
Oud 28-11-2004, 18:31
Mennuz
Mennuz is offline
Als ik me kut voel ga ik me door blowen alleen maar kutter voelen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 21:56
Verwijderd
Ik ga trouwens heel simpel zijn. Vluchtgedrag. Ja. Jammer maar helaas, niet meer in allerlei drugs, nog wel in mijn fantasie, boeken, gedichten en schilderijen. En alcohol. Alcohol is lief.

Als ik me kut voel, drink ik sneller, al weet ik dat ik emotioneler en jankeriger wordt, dat interesseert me minder ^^ Ik slaap iig beter.

Daarentegen kan ik nu wel andere drugs gebruiken zonder daarin te vluchten. Waar ik ze vroeger nodig had om de realiteit te ontvluchten, zijn ze nu een waardevolle bijkomstigheid.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:27
zeventien
zeventien is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 24-11-2004 @ 18:39 :
waarom ?
Bad gaan op paddo's kan juist ontzettend mooie situaties veroorzaken.
? kan je dat uitleggen,
ik kan me dan niet echt mooie situaties voorstellen.

ontopic; ik neig naar drank als ik me rot voel
en soms naar drugs.
Oud 04-12-2004, 13:34
Risce
Risce is offline
Citaat:
zeventien schreef op 03-12-2004 @ 18:27 :
? kan je dat uitleggen,

ja, want als het mooi is, dan is het niet echt bad, toch?
Oud 04-12-2004, 18:17
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
En dan voel je je daarna nog kutter
en wil je nog meer drugs
en raak je verslaafd

nee dankjewel
Oud 04-12-2004, 19:00
]{ing
]{ing is offline
lmao
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 21:38
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
zeventien schreef op 03-12-2004 @ 18:27 :
? kan je dat uitleggen,
het is gewoon een erg vette ervaring, teminste ik ben erg blij met mijn bad trip...ik heb toen echt zulke wazige dingen beleefd, dat lukt je nooit met een gewone trip. op het moment vond ik ze vervelend maar ook fascinerend en nou vind ik ze alleen nog maar fascinerend
Oud 04-12-2004, 23:01
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-12-2004 @ 19:17 :
en wil je nog meer drugs
en raak je verslaafd

nee dankjewel
Oud 05-12-2004, 10:26
Verwijderd
och jee gaan we correct doen hier^
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 10:27
Verwijderd
invasion of the EO-people...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 20:44
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 05-12-2004 @ 11:27 :
niks EO hoor
gewoon Yab-Yum
Oud 05-12-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 05-12-2004 @ 21:44 :
niks EO hoor
gewoon Yab-Yum
Citaat:
vlep`un schreef op 05-12-2004 @ 11:27 :
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 21:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 04-12-2004 @ 19:17 :
en wil je nog meer drugs
en raak je verslaafd

nee dankjewel
...of...dan ga je daarna maffen en dan word je wakker en voel je je weer erg goed. hangt ervan af of je echt problemen hebt of je je zonder duidelijke (of ernstige) reden kut voelt. maar ik bewonder je kortzichtigheid.
Oud 05-12-2004, 21:52
Type
Type is offline
Citaat:
little nemo schreef op 05-12-2004 @ 22:14 :
maar ik bewonder je kortzichtigheid.

Maarruhm: mijn vriendinnetje als ik me kut voel, want die maakt alles weer goed
Oud 05-12-2004, 22:35
Aisteruo
Aisteruo is offline
Ik snap helemaal wat je bedoeld.. ik heb net een tamelijk kutte periode achter de rug waarin ik veel blowde om (ook) beter na te kunnen denken, ik heb in die periode mezelf stomme dingen aangedaan.. mja, alcohol en THC is geen goede combinatie en dat is dan ook de reden dat ik helemaal ben gestopt met alcohol, omdat ik toch nog de THC nog nodig heb om soms goed te kunnen nadenken en praten over problemen.
Oud 05-12-2004, 22:39
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
little nemo schreef op 05-12-2004 @ 22:14 :
...of...dan ga je daarna maffen en dan word je wakker en voel je je weer erg goed. hangt ervan af of je echt problemen hebt of je je zonder duidelijke (of ernstige) reden kut voelt. maar ik bewonder je kortzichtigheid.
Uhm ja, wie zegt er dat we het alleen hebben over het kut voelen zonder ernstige redenen? Maar goed, verslaafd raken door het kut voelen zonder ernstige redenen kan ook, heb het met mn eigen ogen gezien.
Oud 06-12-2004, 23:55
megas
megas is offline
ik denk dat iedereen die een keer goeie drugs heeft gebruikt in zekere mate neigt om het weer te doen. Het is gewoon zo godse relaxt! Maar idd, niet echt goed voor je.
Ik probeer het ook juist niet te doen als ik me kut voel, omdat ik van mezelf weet dat ik dan weer een spiraaltje in duik waar ik geen behoefte aan heb. Ik heb gewoon een paar regeltjes: niet door de week (behalve met een verdomd goeie reden), en niet als ik me de week ervoor klote heb gevoeld. Das voor mij een teken dat ik even moet bijtanken.
Verder: pep is voor winnaars!
Oud 07-12-2004, 08:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 05-12-2004 @ 23:39 :
Uhm ja, wie zegt er dat we het alleen hebben over het kut voelen zonder ernstige redenen? Maar goed, verslaafd raken door het kut voelen zonder ernstige redenen kan ook, heb het met mn eigen ogen gezien.
we hebben het over allebei, dus daarom had degene die stelde dat je je daarna nog kutter voelde wel even de nuancering aan mogen brengen dat dat alleen in bepaalde gevallen geldt, dus lang niet voor iedereen. en tuurlijk kan je dan ook verslaafd raken, maar dat betekent nog niet dat er veel mis is met als je je een keer wat minder voelt dat je dan gaat blowen oid.

maar ik ben het met je eens, als je elke keer dat je favoriete dameshockeyclub verliest heroine gaat spuiten, dan is dat niet bevorderlijk voor je gezondheid
Oud 07-12-2004, 11:51
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
[QUOTE]little nemo schreef op 07-12-2004 @ 09:35 :
Citaat:
little nemo schreef op 07-12-2004 @ 09:35 :
we hebben het over allebei, dus daarom had degene die stelde dat je je daarna nog kutter voelde wel even de nuancering aan mogen brengen dat dat alleen in bepaalde gevallen geldt, dus lang niet voor iedereen. en tuurlijk kan je dan ook verslaafd raken, maar dat betekent nog niet dat er veel mis is met als je je een keer wat minder voelt dat je dan gaat blowen oid.

maar ik ben het met je eens, als je elke keer dat je favoriete dameshockeyclub verliest heroine gaat spuiten, dan is dat niet bevorderlijk voor je gezondheid
IK zeg ook niet dat er wat met je mis is als je blowt als je je minder voelt. Maar ik mag toch wel mn mening geven over dat ik het nooit zou doen als ik me kut voel lijkt me.. daar gaat het hier in dit topic namelijk over.. En ik denk gewoon dat veel mensen het gebruiken van drugs als je je kut voelt onderschatten.. en de mogelijke gevolgen niet overzien..
Oud 07-12-2004, 14:42
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 07-12-2004 @ 12:51 :
IK zeg ook niet dat er wat met je mis is als je blowt als je je minder voelt. Maar ik mag toch wel mn mening geven over dat ik het nooit zou doen als ik me kut voel lijkt me.. daar gaat het hier in dit topic namelijk over.. En ik denk gewoon dat veel mensen het gebruiken van drugs als je je kut voelt onderschatten.. en de mogelijke gevolgen niet overzien..
waarom denk je dat? ik denk dat heel veel mensen soms drugs/alcohol gebruiken als ze zich minder voelen, terwijl ze toch lang niet allemaal verslaafd raken.
Oud 07-12-2004, 22:26
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-12-2004 @ 15:42 :
waarom denk je dat? ik denk dat heel veel mensen soms drugs/alcohol gebruiken als ze zich minder voelen, terwijl ze toch lang niet allemaal verslaafd raken.
Ik zeg ook niet allemaal.. En ik zeg ook mógelijke gevolgen. Ik weet gewoon wat het kapot kan maken en daar denken de meeste mensen niet aan. Maar goed, ik kan hier toch niemand overtuigen dus ik hou erover op..
Oud 08-12-2004, 10:04
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 07-12-2004 @ 23:26 :
Ik zeg ook niet allemaal.. En ik zeg ook mógelijke gevolgen. Ik weet gewoon wat het kapot kan maken en daar denken de meeste mensen niet aan. Maar goed, ik kan hier toch niemand overtuigen dus ik hou erover op..
tuurlijk denk je daar wel aan. maar juist doordat je weet hoe het kan gaan pas je op en is de kans dat het gebeurt kleiner.

waar wil je mensen hier van overtuigen??? dat t niet goed voor je is?
Oud 08-12-2004, 15:59
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
little nemo schreef op 08-12-2004 @ 11:04 :
tuurlijk denk je daar wel aan. maar juist doordat je weet hoe het kan gaan pas je op en is de kans dat het gebeurt kleiner.

waar wil je mensen hier van overtuigen??? dat t niet goed voor je is?
Nee, want iedereen weet wel dat het niet goed voor je is. Ik geef gewoon mn mening over dat de meeste mensen niet goed nadenken over wat het met je KAN doen. Maar hey, iedereen moet het zelf weten, vind het alleen erg jammer..
Oud 08-12-2004, 18:37
]{ing
]{ing is offline
even tussendoor. jij hebt duidelijk ook niet goed nagedacht over hetgene wat drugs met je kunnen doen. een negatieve ervaring betekent niet persé dat je er niks aan hebt imho.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:22
megas
megas is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 08-12-2004 @ 16:59 :
Nee, want iedereen weet wel dat het niet goed voor je is. Ik geef gewoon mn mening over dat de meeste mensen niet goed nadenken over wat het met je KAN doen. Maar hey, iedereen moet het zelf weten, vind het alleen erg jammer..
Iedereen weet donders goed waar ie meer bezig is. Het kan ze alleen geen fuck schelen dat er wat kan gebeuren, omdat niemand denkt dat het hem of haar gebeuren zal. Je doet het, of je doet het niet. Zo denk ik dan maar...
En gaat er toch eens wat fout: ff slikken en weer doorgaan!

*life is a lemon and I want my money back*
Oud 08-12-2004, 22:30
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
]{ing schreef op 08-12-2004 @ 19:37 :
even tussendoor. jij hebt duidelijk ook niet goed nagedacht over hetgene wat drugs met je kunnen doen. een negatieve ervaring betekent niet persé dat je er niks aan hebt imho.
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt dus oke.. Wat versta jij onder een negatieve ervaring? want ik ben niet tegen drugs omdat het mezelf niet goed bevallen is ofzo hoor, het was wel meer dan een negatieve ervaring. Ben er bijna mn broer mee kwijt geraakt en die dacht ook dat de drugs hem hielp, nou echt niet hoor.. en als je dat mee maakt dan zul je begrijpen waarom ik dit vind en zul je beseffen dat drugs nietd e oplossing is van problemen. Ook al denk je van wel in de tijd dat je het gebruikt.

Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 22:47.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 22:37
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
megas schreef op 08-12-2004 @ 22:22 :
Iedereen weet donders goed waar ie meer bezig is. Het kan ze alleen geen fuck schelen dat er wat kan gebeuren, omdat niemand denkt dat het hem of haar gebeuren zal. Je doet het, of je doet het niet. Zo denk ik dan maar...
En gaat er toch eens wat fout: ff slikken en weer doorgaan!

*life is a lemon and I want my money back*
Erg intelligente opmerking
Oud 08-12-2004, 22:38
Verwijderd
als ik me kut voel dan zet ik het op een zuipen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 09:26
megas
megas is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 08-12-2004 @ 23:30 :
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt dus oke.. Wat versta jij onder een negatieve ervaring? want ik ben niet tegen drugs omdat het mezelf niet goed bevallen is ofzo hoor, het was wel meer dan een negatieve ervaring. Ben er bijna mn broer mee kwijt geraakt en die dacht ook dat de drugs hem hielp, nou echt niet hoor.. en als je dat mee maakt dan zul je begrijpen waarom ik dit vind en zul je beseffen dat drugs nietd e oplossing is van problemen. Ook al denk je van wel in de tijd dat je het gebruikt.
Bij mij idem dito. En een paar jaar geleden was ik net zoals jij... Tot ik toch zelf maar eens ging onderzoeken wat er zo bijzonder aan die rotzooi was. En toen snapte ik het! Ik weet niet of jij drugs gebruikt (hebt), maar als je het wel zelf hebt gedaan snap je druggebruikers meer. Het is niet normaal, en het is ook niet goed om je problemen ermee weg te stoppen. Maar het is wel iets waar heel veel mensen hun ei in kwijt kunnen. Net zoiets als tuinieren, maar dan minder gezond.
Maar ik moet je gelijk geven: heel veel druggebruikers komen niet echt veel verder met hun leven in de periode dat ze gebruiken.
Oud 09-12-2004, 19:56
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
megas schreef op 09-12-2004 @ 10:26 :
Bij mij idem dito. En een paar jaar geleden was ik net zoals jij... Tot ik toch zelf maar eens ging onderzoeken wat er zo bijzonder aan die rotzooi was. En toen snapte ik het! Ik weet niet of jij drugs gebruikt (hebt), maar als je het wel zelf hebt gedaan snap je druggebruikers meer. Het is niet normaal, en het is ook niet goed om je problemen ermee weg te stoppen. Maar het is wel iets waar heel veel mensen hun ei in kwijt kunnen. Net zoiets als tuinieren, maar dan minder gezond.
Maar ik moet je gelijk geven: heel veel druggebruikers komen niet echt veel verder met hun leven in de periode dat ze gebruiken.
IK heb wel is drugs gebruikt ja, alleen geen harddrugs.. Misschien heb je gelijk en begrijp ik mensen dan meer maar omdat ik de risico's weet doe ik het niet. Daarbij heb ik genoeg zelfkennis om te weten dat ik erg gevoelig voor zoiets kan zijn.. (verslavingen).
Oud 10-12-2004, 11:17
megas
megas is offline
das heel slim van je!
Reageren

Regels voor berichten