Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 26-11-2004 @ 19:05 :
En waar precies zei ik dat dat niet zo was?
die indruk wekte je, ik raad je aan om je voortaan wat duidelijker uit te drukken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 19:01 :
Weten wat kan en wat niet is iets anders dan een volledig ontwikkeld geweten hebben of in staat zijn een serieuze discussie te voeren met je ouders, dat weet jij ook wel.

Bovendien, als we het zoals hier hebben over een bepaalde groep die een bepaald gedrag vertoont, dan zijn daar natuurlijk altijd enige uitzonderingen op.
Wat leert een kind daarvan behalve dat hij klappen zal krijgen als hij het nog eens doet?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 26-11-2004 @ 19:06 :
Ik heb je reactie niet goed gelezen, en ik was te beroerd om jou gelijk te geven, sorry Reverend
No problem

[ontopic]

Ik zie het nut van dit wetsvoorstel niet in. Van een corrigerende tik op de billen is iemand nooit slechter geworden, bovendien wordt zwaarder geweld jegens kinderen sowieso onder het kopje mishandeling gezet.

Citaat:
"Buitenstaanders zullen zich vrijer voelen om eerder commentaar te leveren, als ze zien dat een ouder een kind een tik geeft"
Hoevaak zal het voorkomen dat een ouder publiekelijk het kind blauwe plekken slaat? Bovendien zal niemand geschrokken opkijken als een kind dat ruim 10 minuten zit te krijsen omdat het een tekort aan snoep heeft een oplawaai gericht op zijn achterste krijgt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 26-11-2004 @ 19:21 :
Ik geef toe makelville ik ben dwaas die nodig weer naar school moet om begrijpen lezen te leren
Heerlijk om mensen op het rechte pad te helpen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:49
Verwijderd
Een uurtje doorbrengen op de snoepafdeling van een supermarkt, laat goed zien waarom deze wet desastreuze gevolgen zal hebben. Nu al bepalen dreumessen wat er in het winkelwagentje komt, en elke keer als je zo'n kreng ziet brengt het plaatsvervangend bloed onder m'n nagels vandaan.
Als er dan eindelijk eens een ouder een klap uitdeelt denk ik bij mezelf:"Goed zo!"
Ook als je in de natuur kijkt bij verwante soorten zie je dat opvoeden gepaart gaat met het uidelen van corrigerende tikken. Ook Martin Gaus leert dat je ongewenst gedrag moet bestraffen en goed gedrag moet belonen. Een kind kan de was doen, zogezegd.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:57
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
makelville schreef op 26-11-2004 @ 19:23 :
Heerlijk om mensen op het rechte pad te helpen
nu breekt me echt de klomp
Oud 26-11-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Outlaw schreef op 26-11-2004 @ 20:57 :
nu breekt me echt de klomp
De jouwe of de mijne?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 22:12
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 26-11-2004 @ 21:01 :
De jouwe of de mijne?
de mijne
Oud 27-11-2004, 03:55
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 26-11-2004 @ 20:49 :
Een uurtje doorbrengen op de snoepafdeling van een supermarkt, laat goed zien waarom deze wet desastreuze gevolgen zal hebben. Nu al bepalen dreumessen wat er in het winkelwagentje komt, en elke keer als je zo'n kreng ziet brengt het plaatsvervangend bloed onder m'n nagels vandaan.
Als er dan eindelijk eens een ouder een klap uitdeelt denk ik bij mezelf:"Goed zo!"
Ook als je in de natuur kijkt bij verwante soorten zie je dat opvoeden gepaart gaat met het uidelen van corrigerende tikken. Ook Martin Gaus leert dat je ongewenst gedrag moet bestraffen en goed gedrag moet belonen. Een kind kan de was doen, zogezegd.
Precies, in veel andere landen is het normaal dat een kind wordt aangepakt als het vervelend is en flink ook. En die kinderen hebben later meer respect voor hun ouders en meer discipline. (uitzonderingen daargelaten)
Een keer een tik is best goed. Op een zachte toon zeggen dat het niet mag werkt helaas niet.
Alleen is het lastig een grens te trekken dus opvoedkundig een tik en echt mishandelen. Voor bepaalde mensen ligt zo'n grens hoger dan bij anderen.
Oud 27-11-2004, 14:57
Verwijderd
Ik denk dat Donner weer eens blijk geeft van zijn eigen achterlijkheid met dit belachelijke idee. Natuurlijk moet je een kind niet meteen een tik geven als dat kind iets verkeerds doet. Echter, als je een kind eerst verteld hebt dat iets niet mag en waarom het niet mag, vervolgens nog een keer en het kind luistert niet, wat doe je dan volgens Donner? Dat kind dan maar z'n gang laten gaan en het kind leren dat ongehoorzaamheid effectief is? De pedagogische tik is niets mis mee. Als kind ben ik ook weleens pedagogisch bond en blauw geslagen en hoewel dat natuurlijk niet goed te praten valt, leerde ik zo wel luisteren.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 26-11-2004 @ 20:49 :
Bah wat ben jij een kinderhater.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:13
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 17:10 :
Oops, dan ben ik ook een kinderhater.
Ik haat geen kinderen, maar ik moet er zacht uitgedrukt niks van hebben. En ik hoop eerlijk gezegd ook dat het nooit komt. Ik zou er niet mee om weten te gaan. En als je kinderen hebt heb je een verdomd grote verantwoordelijkheid, en niet iedereen kan daarmee omgaan. En dan is het kind de dupe. En dat is iets wat ik absoluut niet wil.
Oud 27-11-2004, 16:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 27-11-2004 @ 17:13 :
Oops, dan ben ik ook een kinderhater.
Ik haat geen kinderen, maar ik moet er zacht uitgedrukt niks van hebben. En ik hoop eerlijk gezegd ook dat het nooit komt. Ik zou er niet mee om weten te gaan. En als je kinderen hebt heb je een verdomd grote verantwoordelijkheid, en niet iedereen kan daarmee omgaan. En dan is het kind de dupe. En dat is iets wat ik absoluut niet wil.
Zijn we het er ook een keertje niet met elkaar eens. Ach, kan gebeuren. Het klinkt op zich wel wat redelijker hoe jij het zegt. Maar ik denk er toch anders over.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:24
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 17:18 :
Zijn we het er ook een keertje niet met elkaar eens. Ach, kan gebeuren. Het klinkt op zich wel wat redelijker hoe jij het zegt. Maar ik denk er toch anders over.
Zonder meningsverschillen is zo'n forum als dit ook niet interessant toch?
Maar het is wel zo dat je kinderen soms gewoon hard moet aanpakken. Helaas komt Donner dan met zo'n achterlijke maatregel. Er is kans dat kinderen hun ouders gaan chanteren. Als je me slaat dan......
Oud 27-11-2004, 16:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 27-11-2004 @ 17:24 :
Zonder meningsverschillen is zo'n forum als dit ook niet interessant toch?
Maar het is wel zo dat je kinderen soms gewoon hard moet aanpakken. Helaas komt Donner dan met zo'n achterlijke maatregel. Er is kans dat kinderen hun ouders gaan chanteren. Als je me slaat dan......
haha, ja das waar. Maar ik vind ook wel dat een corrigerende tik moet kunnen. Maar ja, dat ze soms irritant zijn. Dat is gewoon omdat ze niet beter weten. Moet je tegen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 16:30
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 17:27 :
haha, ja das waar. Maar ik vind ook wel dat een corrigerende tik moet kunnen. Maar ja, dat ze soms irritant zijn. Dat is gewoon omdat ze niet beter weten. Moet je tegen kunnen.
Daar heb je gelijk in, maar ik kan daar dus niet tegen. Misschien ben ik wel niet geschikt voor kinderen. Of het is mijn leeftijd, nog te jong.
Oud 27-11-2004, 18:28
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
donners voorstellen worden er ook niet beter op, wat zeurt die man nou zeg.
ten eerste bereik je hier het doel 'minder mishandeling' absoluut niet mee.
ten tweede is het absolute onzin omdat 'corrigerende tikken' zeker moeten kunnen. alsjeblieft, volgens mij wordt er al veel te weinig geslagen. je mag tegenwoordig geeneens meer schelden op je kind .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 18:42
juno
juno is offline
Alleen in het BW? Bij personen en familierecht? Weird. Zegt hij ook waarom? Wat moet dat toevoegen?

Kindermishandeling staat sowieso al in het Wetboek van Strafrecht, als gekwalificeerde variant van gewone mishandeling.

Mishandeling heb je in diverse gradaties, van eenvoudige mishandeling tot zeer ernstige mishandeling die de dood tot gevolg heeft.

Ik denk dat hij doelt op de klappen die nog niet eens onder eenvoudige mishandeling zouden vallen. De droge tik, zoals dat heet, die wel zeer doet maar geen sporen nalaat. Die kun je ook moeilijk strafbaar gaan stellen, want het valt niet te bewijzen, zonder zichtbare sporen, immers.. Maar wel met sancties bedreigen in Boek 1? zonder bewijslast dus.

Wil hij niet gewoon politiek scoren? Kijk maar, wij doen wat aan kindermishandeling.

Als ouders niet eens meer een fledder mogen uitdelen bij een kind dat je het bloed onder de nagels vandaan loopt te klieren omdat het nu eenmaal die grens wil weten waarbij mama haar geduld verliest, dan gaan ze hele nare psychologische strafen verzinnen.

Ik had vroeger liever die ene tik van mijn moeder en dan was het over, dan de preken van mijn vader en dan nog eens een hele middag op mijn kamer om mijn zonden te overdenken. De gemiddelde kleuter kan nog niet eens nadenken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 19:41
MB
MB is offline
Wat een ongeloofelijke onzin, mishandeling is nu ook al verboden dus als deze wet ingaat dan mishandelen de mishandelaars ook gewoon door

En ik vind dat een kind het af en toe nodig is, ik zie af en toe van die blerende kinderen door de winkels gesleept worden. Moest ik vroeger niet proberen dan kreeg ik een klap en dan was het afgelopen (want als je dan nog doorging dan kreeg je gewoon nog ene klap dus dat deed je niet)
Oud 28-11-2004, 16:29
dragonstorm
dragonstorm is offline
als je als ouder je kind niet onder controle kunt houden zonder 'm te slaan, ben je fout bezig, punt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:37
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 28-11-2004 @ 17:29 :
als je als ouder je kind niet onder controle kunt houden zonder 'm te slaan, ben je fout bezig, punt.
Aha, dus het ligt altijd aan de ouders en niet het kind? Lekker makkelijk. Een corrigerende tik kan best helpen. Het kan in één keer afgelopen zijn met een bepaald gedrag. Doordat het kind dat associeert met het feit dat het niet mag.
Maar jouw opmerking slaat kant nog wal.
Oud 28-11-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-11-2004 @ 17:10 :
Wanneer je het beste met kinderen voorhebt ben je een kinderhater
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 28-11-2004 @ 17:47 :
Wanneer je het beste met kinderen voorhebt ben je een kinderhater
Citaat:
Nu al bepalen >>dreumessen<< wat er in het winkelwagentje komt, en elke keer als je zo'n>>kreng ziet brengt het plaatsvervangend bloed onder m'n nagels vandaan.
<<
Dat komt niet hatelijk over.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 17:51 :
Dat komt niet hatelijk over.

Nee, dat is gewoon een constatering
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:20
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Wat een man op tv al zei:
Heeft alleen nut als voorbeeldfunctie.

Lijkt me ook nogal toestanden om na te gaan of iemand iemand geslagen heeft en wat dan precies de grens is tussen die zogenaamde pedagogische tik en een dreun.
"slaan" verbieden is mij te vaag.
Reageren

Regels voor berichten