Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 13:54
Endomychus
Endomychus is offline
zo'n briefje zou ik ook niet echt serieus kunnen nemen, maar ja ouders verschillen tis maar wat je gewend bent he. Als mijn moeder vind dat ik er een troep van maakt schreeuwt ze dat naar mn kop en ruim ik het op of niet natuurlijk
Oud 30-11-2004, 13:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 30-11-2004 @ 14:54 :
of niet natuurlijk
Dat bedoel ik dus. Vandaar het briefje.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:10
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Sherco schreef op 30-11-2004 @ 12:47 :
Hier moet ik toch even op reageren.
Mijn ouders schreven me ook altijd brieven als ze echt ergens mee zaten, maar dit was meestal nadat ik er al meerdere keren op aangesproken was en dat niet hielp. Meestal als je (een puberaal) iemand ergens op aanspreekt krijg je een kwade reactie terug, omdat diegene zich automatisch gaat verdedigen. Als je een briefje schrijft is het een minder directe confrontatie en heeft de ontvanger de tijd om er even goed over na te denken. Ik was altijd wel blij met die briefjes en schreef er dan zelf eentje terug, die ik dan meenam naar het gesprek wat we meestal later hadden, zodat ik ook op een rijtje had wat ik precies dacht/wilde. Het maakt het een stuk duidelijker, en een stuk minder Jerry Springer-achtig omdat je schreeuwtaferelen omzeilt.
Kan best, maar ik vind het toch niet echt persoonlijk. Doormiddel van brieven de confrontatie uit de weg gaan...

Ik bedoel het heeft toch ook met opvoeding te maken dat een kind, ook al pubert het, niet meteen pissig of overspannen reageert als zijn ouders iets zeggen.

Een kind moet leren zich te beheersen en dat leert het niet als je de confrontaties onloopt en puberteit er de schuld van geeft dat je niet normaal met het kind kan praten...
Oud 30-11-2004, 14:14
Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-11-2004 @ 14:59 :
Dat bedoel ik dus. Vandaar het briefje.
Wat ik zeggen wil is dat ouders die een formeel briefje schrijven naar hun dochter die haar troep niet opruimt in mijn geval weinig zin heeft. Bij de topicstartter wel want die trekt het zich aan lees ik. ach wha evah
Oud 30-11-2004, 14:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 30-11-2004 @ 15:14 :
ach wha evah
Ehm. Juist ja.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:30
beesdje
beesdje is offline
Citaat:
*ABC* schreef op 29-11-2004 @ 05:18 :
Praat er gewoon met ze over
Waarom heb je dan alle bioscoopbonnen gepakt? Het lijkt me toch dat je weet dat dat niet mocht.

Maar goed, over die lichten en die rommel, waarom spreken ze je daar niet gewoon over aan, ipv zo'n briefje?
Oud 01-12-2004, 08:09
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Zoals het op mij overkomt is die vader naar z'n werk en heeft daarom een briefje achtergelaten omdat hij daar tegen aangelopen is die ochtend toch? Dat lijkt me niet zo vreemd, bovendien kan het zijn dat hij zich enorm ergerde op datmoment (goh?) maar z'n dochter was er niet en om het toch te uiten, schrijft hij een briefje, zoiets lijkt me de situatie. Bovendien gaan ze wel me thaar praten maar ok.

Ja, even een kutsituatie maar misschien moet je er dus toch over nadenken hoe je eendergelijk iets in de toekomst kunt voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:15
Stefanie
Stefanie is offline
Das niet zo best nee
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:53
MissyE
MissyE is offline
Doordat 't een brief is, is de TS er wel over na gaan denken. Ze vraagt advies, en zegt ook 'oeps'.. Dus, ik denk dat dat briefje wel een goede zaak was...

verder zal ik maar geen commentaar geven, aangezien ik hier niet zoveel verstand van heb (ik ben vroeger veel te braaf geweest.. nooit boze ouders gehad.. )..

1 advies, ga niet schreeuwen.. levert niks op, en ouders houden daar niet van..
Oud 01-12-2004, 13:17
Ilja_
Ilja_ is offline
Citaat:
MissyE schreef op 01-12-2004 @ 13:53 :
Doordat 't een brief is, is de TS er wel over na gaan denken. Ze vraagt advies, en zegt ook 'oeps'.. Dus, ik denk dat dat briefje wel een goede zaak was...

verder zal ik maar geen commentaar geven, aangezien ik hier niet zoveel verstand van heb (ik ben vroeger veel te braaf geweest.. nooit boze ouders gehad.. )..

1 advies, ga niet schreeuwen.. levert niks op, en ouders houden daar niet van..
Ja inderdaad, met een directe confrontatie zul je er meteen tegenin gaan en met een briefje denk je er tenminste over na..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 13:26
purplerose
purplerose is offline
Hmm nou behalve dan van die bioscoopbonnen hebben ouders dit gezeik al sinds de wereld bestond, ze hebben gelijk dat het minder is maar het is toch ook niet o'n vreselijke ramp.. er bestaan ergere dingen.
Oud 01-12-2004, 13:49
Eos
Eos is offline
Hoe is het afgelopen?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:08
saartjeh
saartjeh is offline
bladiebladiebla
als je nou begint met je excuses.
dan toegeven dat bananenschillen wel erg ver gaan
dat je eigen kamer je eigen kamer is maar de rest van het huis gewoon inderdaad netjes moest wezen
je het niet wist van die bonnen
en vraagt of ze het voortaan gewoon willen zeggen zodat je het er over kunt hebben

ja ik laat ook wel eens rotzooi achter m'n kont liggen maar ik ruim wel heel veel wél op en doe ook veel in het huishouden wel (naar wat ik kan, heb reuma dus wil niet altijd zo best)
ja ik ken ook iemand die op 15jarige leeftijd niet die verantwoordelijkheid heeft (m'n broertje)
ja ik heb ook een moeder die 1000 en 1 briefjes schrijft, maar dan vergeet je het in iedergeval niet (en daar heb ik een handje van)
en ten slotte, ja, ik heb ook niet altijd door wat je wel en wat je niet mag gebruiken thuis dus daar zijn duidelijk regels over

maar verder zou ik gewoon maar even fatsoenlijk gesprek met ze aan gaan en zijn ze alles behalve redelijk in jouw optiek en trek je toch die grote scheur open, dan nu alvast een oplossing: ga er weer in en slik alles als zoete koek, gewoon ja en amen zeggen, excuses aanbieden en ondertussen om je woede te bedwingen heel geconcentreerd aan iets anders denken zodat je de verleiding weerstaat om er toch opin te gaan.

zo, dat was de tip voor onhandelbare pubers en nog ergere ouders voor vandaag. (sorry, kon ik niet laten)
Oud 01-12-2004, 14:30
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
purplerose schreef op 01-12-2004 @ 14:26 :
Hmm nou behalve dan van die bioscoopbonnen hebben ouders dit gezeik al sinds de wereld bestond, ze hebben gelijk dat het minder is maar het is toch ook niet o'n vreselijke ramp..
Wel als je moeder reuma heeft en dus weinig kan uitvoeren en je vader zich dus 3 slagen in het rond moet werken om alles gaande de houden...
Oud 01-12-2004, 17:58
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
ik moet de bonnen terugbetalen, op een manier die ik zelf moet bedenken,

zelf dacht ik aan 20 per maand en misschien wat klusjes er bij.

het gesprek is redelijk rustig gegaan, zonder al te veel stemverheffingen!

en dat is goehoed!

bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:10
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
P33N schreef op 01-12-2004 @ 18:58 :
ik moet de bonnen terugbetalen, op een manier die ik zelf moet bedenken,

zelf dacht ik aan 20 per maand en misschien wat klusjes er bij.

het gesprek is redelijk rustig gegaan, zonder al te veel stemverheffingen!

en dat is goehoed!

bedankt allemaal!
Ik ben blij dat het allemaal weer min of meer in orde komt!
Reageren

Regels voor berichten