Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1- dat weet je niet, ik woon bijvoorbeeld zelf ook nog thuis maar absoluut wat het is om het allemaal zelf te regelen omdat mijn moeder bijna ieder weekend wel wat te doen heeft en weg is en ook wel eens week/weken weg is bovendien is dit afhankelijk van de persoon. jij was/bent er nog niet aan toe op die leeftijd maar iemand anders misschien wel. bovendien, hoe wil je er anders achter komen, je moet het toch een keer proberen. 2- ik denk dat ze dat nu ook is, ze woont immers bij haar ouders dus veel maakt dat niet uit als daar afspraken over gemaakt zijn. maar los daarvan hoeft het uberhaupt geen probleem te zijn om afhankelijk te zijn van persoon/personen en wellicht krijgt ze geld van haar ouders, studiefinanciering is ook hoger als je uitwonend bent dus ze heeft altijd wel wat. daarnaast denk ik dat als het uit gaat de persoon ik kwestie wel terug kan naar haar ouders tijdelijk om rustig een kamer te zoeken en baan te zoeken en dat laatste kan ze sowieso wel doen in de loop der tijd. 3- dat hoeft ook niet omdat ze wel heel vaak bij elkaar kunnen zijn geweest waardoor ze die ervaring hebben meegemaakt oid. maar dan nog, je kunt niet met ervaring de eerste keer gaan samenwonen ![]() 4- nogmaals, je kunt toch niet geboren zijn met ervaring? ![]() 5- nou ik denk dat als je die leeftijd hebt en een relatie van bijna een jaar je toch niet apart blijft wonen zodat je het nog een jaar of 2 kan rekken om er vervolgens achter te komen. ik denk dat als je die stap wil maken je er echt wel over na gedacht hebt en als de relatie niet slaagt dan kom je daar dus achter en dan kun je dan wel zien hoe je alles oplost. je zult toch in je leven bepaalde keuzes moeten maken denk ik persoonlijk en ja niet alle keuzes slagen maar daar kom je vanzelf wel achter en dat kun je niet van tevoren zeggen toch? de optie om eerst ieder apart te gaan wonen kan ook ja, maar ik denk dat als je van plan bent om samen te gaan wonen daar eerder voordelen aan zitten en natuurlijk heeft ieder persoon het recht om dit ook te doen en volgens mij bedoelde je dat ook niet maar ok. weetje, het leven is één grote gok, niet alleen de beslissingen die je apart maakt maar ook alles samen en je kunt wel mogelijke uitkomsten verzinnen maar niet voorspellen. ik reageer hier vet op, gaat helemaal niet om mij ofzow maar ok ![]()
||
Citaat:
2. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is dus een heel ruim appartement. En ook nog in het centrum van Hengelo. We hebben er 112000 euro voor betaalt, maar moeten nog wel veel opknappen, nieuwe keuken, badkamer en toilet. Dat geeft dus ook wel weer veel waardevermeerdering aangezien het appartement eronder dat alles al wel opgeknapt heeft te koop staat voor 149000 euro.
||
Citaat:
||||||
Wat heb jij tegen Alinea's??
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zou je dan het huis kunnen verkopen, maar dit zou het nog niet helemaal compenseren (zie Iuno). Verder is afhankelijk zijn van je ouders wel iets totaal verschillends met het afhankelijk zijn van een partner. Citaat:
Natuurlijk moet er een eerste keer komen, maar in combinatie met voor de eerste keer op jezelf lijkt met dat onverstandig. Verder kan je bij de eerste keer goed op je bek gaan, mocht dit onverhoopt gebeuren, dan zit ze mooi met de problemen (het huis dus). Citaat:
Nogmaals: die oplossingen liggen door het kopen van een heus veel ingewikkelder. Citaat:
Iig. ben ik van mening dat 8 maanden nog te kort is om je aan zoiets over te geven. De leeftijd an sich vind ik geen probleem, omdat het heel goed mogelijk is dat je daar op dat moment aan toe bent. Maar met zo'n prille relatie zou deze gok het risico voor mij niet waard zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En een sleur in je relatie wanneer je gaat samenwonen/trouwen/huis kopen hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Ik ben 4 jaar samen met m'n vriend, 2 jaar wonen we samen, en er is geen sleur, ook omdat we elkaar altijd nog dingen te zeggen hebben , omdat we allebei ons eigen leven leiden. 't Wordt saai wanneer je allebei naast elkaar op de bank zit, de hele dag. |
![]() |
||
Citaat:
![]() pas na 2 jaar gaan samenwonen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 06:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mja, je het eigenlijk van twee kanten bekijken; het is dom een huis te kopen want wát als het mis gaat, of het is juist dom om eerst een huis te huren, want wát als het goed gaat... dan had je beter meteen kunnen kopen. Nu hoeft het bij Stepsje en vriend dus geen probleem te zijn wanneer het mis zou gaan, hij kan het blijven betalen. Ik denk niet dat het een slechte keuze kan zijn, het kan eigenlijk niet mis gaan (misschien loopt het niet goed, dan gaat zij weer bij haar ouders wonen, maar meer problemen hoeven er niet te komen). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Doordat mn vriend dus een vaste baan heeft kan de hypotheek daarvan betaald worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
112000 is over het algemeen goed te doen op 1 salaris. Waar wij wonen krijg je dat echt niet voor elkaar helaas. dan moet je minimaal aan 2 ton gaan denken en dan heb je nog niet veel. Wanneer trekken jullie in? |
![]() |
|
Persoonlijk vind ik 8 maanden nogal kort. Ik heb zelfs zoiets van als een relatie 2 jaar heeft geduurd dan gaat het niet snel meer mis, dat is een beetje m'n ervaring. Jullie zitten pas op 1/3e daarvan. En als het mis gaat, dan zit je wel mooi met hem in huis en kan je het niet zomaar uitmaken en weggaan.
Maar goed als jij gelukkig bent, laat je vooral niet tegenhouden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Heere Jesaais Christus in de hemelen #1703 Verwijderd | 500 | 26-08-2012 15:05 | |
De Kantine |
Ben jij meer of minder volwassen dan je leeftijdsgenoten? Verwijderd | 81 | 28-07-2010 09:45 | |
De Kantine |
Twee saai # 1007 Verwijderd | 500 | 15-06-2010 15:39 | |
Liefde & Relatie |
grootste afknapper ooit! cenerentola | 140 | 26-11-2008 08:50 | |
Werk, Geld & Recht |
Wie doet het ook, op kamers op zn 18e? Janicha | 50 | 08-12-2003 13:28 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Verwijderd | 52 | 19-11-2003 19:46 |