![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Al typt D&A meestal correcter dan de rest van het forum, misschien heeft het wel een heel gunstig effect op spelling! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar het staat stom, hum, misschien toch maar eens op gaan letten ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
... Gast, buiten deze post verwacht ik hier niet verder op in te gaan, maar jouw post is echt de meest ondoordachte post die ik ooit heb gelezen, en getuigend van geen enkel idee waar je het over hebt. Een psychose is NIET LEUK TRIPPEN!
||
Citaat:
Bijvoorbeeld die vriend die in een psychose is geraakt die ik hier eerder noemde, daarvan is t best wel waarschijnlijk dat ie er aanleg voor had.. (waarom ga ik niet uitleggen). tIs eigenlijk een soort zelfmedicatie, en t zou mijn inziens goed kunnen dat t voor meer drugs geld (zoals bijv. LSD enzo).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Neem nou het karakter van mensen an sich. Karakter wordt bepaald door zowel milieu (wat heb je meegemaakt, opvoeding, vrienden) als afkomst (je genen). We kunnnen het er allemaal wel over eens zijn dat mensen die leiden aan psychose een zwak karakter hebben. Weinig zelfvertrouwen, veel depressief etc. Ik ben geen socioloog of psycholoog, maar het zou mijns inziens zomaar kunnen zijn dat een aanzienlijk deel van de mensen die alle eigenschappen aanwezig hebben om psychotisch te worden (ik noem ze even de kanshebbers) zich om de "verkeerde redenen" aangetrokken voelen tot wietgebruik. Misschien zorgt bij deze kanshebbers een onderbewuste hang naar zelfvernietiging of het verlangen om in een andere wereld te leven, of een drang om het "slechte" te doen juist voor een grotere kans op allerlei soorten vluchtgedrag waaronder drugsgebruik. Ze gebruiken dan dus de wiet om de verkeerde redenen en niet zoals (denk ik) de meesten hier (mij inbegrepen) om wat lol te hebben, of om meer zelfinzicht te krijgen, of gewoon omdat het lekker is etc. Dat zou dus in kunnen houden dat het wietgebruik een bijzaak is en ze toch al die grote kans op psychose hadden, ook al gebruikten ze niet. Wat ik dus probeer te zeggen is dat statistiek geen goede raadgever is omdat de cijfers vaak op vele manieren te interpreteren zijn. Je kunt m.i. niet altijd twee eigenschappen die bij een groep mensen voorkomt automatisch aan elkaar linken en als je dat toch al doet zijn oorzaak en gevolg soms moeilijker aan te duiden dan in andere gevallen. Als bijv. uit cijfers blijkt dat een groot percentage mensen die een laag inkomen hebben, ook minder zelfvertrouwen tonen wil dat niet meteen zeggen dat je van een laag inkomen hebben een grotere kans hebt op minder zelfvertrouwen. Je kunt aan de hand van de cijfers net zo goed redeneren dat mensen met weinig zelfvertrouwen minder goed betaalde banen krijgen. Statistiek is in complexe gevallen geen "harde wetenschap" simpelweg omdat we niet alle factoren kennen. En Type ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar is dat dan erg? Ik zeg: nee.. Ik sta zelf ook niet altijd even sterk in mn schoenen en volgens mij staat hier niemand altijd op scherp en is niemand zonder gevoel. De meeste mensen laten liever hun gevoelens niet zien aan de buitenwereld en willen naar mijn idee liever sterk over komen dan zwak. Als iets ervoor zorgt dat jij je sterker voelt, dat je meer durft en dat je kunt zeggen hoe jij je voelt, lijkt me dat alleen maar beter! Het lost een hoop gezeik op voor jou in je eigen hoofdje. Jij hebt t nu over wiet, maar wat denk je van medicijnen die mensen met een depressie weer oppept? Is dat dan ook 'verkeerd gebruiken'? Nee toch? Dat zijn toch medicijnen? Ik persoonlijk zie geen verschil tussen iemand die een blow neemt en iemand die een pil neemt om zijn depressie lichter te maken. Laatst gewijzigd op 17-12-2004 om 21:42. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-12-2004 om 23:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 03:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar is dat dan erg? Ik zeg: nee.. Ik sta zelf ook niet altijd even sterk in mn schoenen en volgens mij staat hier niemand altijd op scherp en is niemand zonder gevoel. De meeste mensen laten liever hun gevoelens niet zien aan de buitenwereld en willen naar mijn idee liever sterk over komen dan zwak. Als iets ervoor zorgt dat jij je sterker voelt, dat je meer durft en dat je kunt zeggen hoe jij je voelt, lijkt me dat alleen maar beter! Het lost een hoop gezeik op voor jou in je eigen hoofdje. Jij hebt t nu over wiet, maar wat denk je van medicijnen die mensen met een depressie weer oppept? Is dat dan ook 'verkeerd gebruiken'? Nee toch? Dat zijn toch medicijnen? Ik persoonlijk zie geen verschil tussen iemand die een blow neemt en iemand die een pil neemt om zijn depressie lichter te maken. Dan wil ik van Truth en jou een antwoord: Is dat dan erg? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Mensen die bij de krant werken en statistische gegevens pogen te interpreteren zijn doorgaans nog stommer. Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: