Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Mijn* schreef op 13-12-2004 @ 15:58 :
Nee, met jou wil ik enkel de liefde bedrijven.
Jippie Het wordt een doktersroman!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Mijn* schreef op 13-12-2004 @ 15:58 :
Nee, met jou wil ik enkel de liefde bedrijven.
*rent weg*

Morgen nieuw stukje van mijn kant af, dus, laat open ondanks offtopicgezeik.

Grim
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 19:24
Redhair
Redhair is offline
Hahahaha, leuk!
Oud 13-12-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 13-12-2004 @ 20:24 :
Hahahaha, leuk!
Schrijft u vooral mee, al uw belevenissen op Letteren, en uiteraard een beetje fantasie, kunt u hier kwijt. Wij wachten erop!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:17
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Grim schreef op 13-12-2004 @ 20:28 :
Schrijft u vooral mee, al uw belevenissen op Letteren, en uiteraard een beetje fantasie, kunt u hier kwijt. Wij wachten erop!
Ik heb totaal geen inspiratie, ik ben ziek
Oud 13-12-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 13-12-2004 @ 21:17 :
Ik heb totaal geen inspiratie, ik ben ziek
Ik zou zeggen ijl een eind weg
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 13-12-2004 @ 21:23 :
Ik zou zeggen ijl een eind weg

of verwarde dromen, is ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:42
Ieke
Ieke is offline
Mensen, als het een doorschrijfverhaal is kan hij openblijven, maar als dit zo door gaat ga ik hem toch echt sluiten.
Oud 14-12-2004, 20:30
Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
jaja ik vind het heel erg spannend...alleen is het soms wel wat moeilijk te volgen...ik zou graag een stukje schrijven maar ik ben bang dat mijn a creatieve periode hier roet in smijt...en daar komt ook nog eens bij dat ik neit echt bij de "club" hoor ik lees meestal alleen maar dus jah
Oud 14-12-2004, 21:37
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Grim zou een stuk hebben, vandaag.
Ik netjes wachten...
Oud 14-12-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 14-12-2004 @ 22:37 :
Grim zou een stuk hebben, vandaag.
Ik netjes wachten...
Zotje, ik ben ziek vandaag. Vergeef me.

Grim
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Hamkaastostie schreef op 14-12-2004 @ 21:30 :
jaja ik vind het heel erg spannend...alleen is het soms wel wat moeilijk te volgen...ik zou graag een stukje schrijven maar ik ben bang dat mijn a creatieve periode hier roet in smijt...en daar komt ook nog eens bij dat ik neit echt bij de "club" hoor ik lees meestal alleen maar dus jah
Ik heb van Christof geleerd dat een goed verhaal schrijven niet zit in talent, maar in de tijd en de rust ervoor nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 06:00
Verwijderd
Citaat:
Hamkaastostie schreef op 14-12-2004 @ 21:30 :
Het is niet te volgen. Klaar. Er zitten teveel geniale zielen achter die elk niet weten wat de rest wil dus simpelweg een eigen richting inslaan, waardoor je een ontzettend vaag geheel krijgt.

En ik zit nu in mijn winterdip, dus ik mag blij zijn als ik er überhaupt iets creatiefs uit krijg.

En ja dus en toen wat nou? Niet bij de 'club'?! Zolang je hier rondhangt wel hoor. Vrij veel in dit verhaal is gebaseerd op louter bull... fantasie, mijn belangrijkste bron was het laatste fototopic voor het stukje over de stofzuiger en de basgitaar van Pandarve

Grim - maakt zich op voor stukje.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 06:05
Verwijderd
Citaat:
Mijn* schreef op 14-12-2004 @ 23:05 :
Ik heb van Christof geleerd dat een goed verhaal schrijven niet zit in talent, maar in de tijd en de rust ervoor nemen.
Dat je er tijd voor moet nemen klopt zeker, ik kan nu bijvoorbeeld voordat ik naar school ga niet zomaar een verhaal eruit rammen, als zou ik dat met mijn typsnelheid ongetwijfeld kunnen halen. Soms zit ik in stukken waar ik een half uur over één alinea doe, waarna ik hem schrap en opnieuw begin Vanmiddag hoop ik de tijd en rust te kunnen vinden voor een nieuw stukje, want ik moet dringend een nieuw personage erin vlechten. Tsjah, anders krijg ik billenkoek. Ook lag het in de planning een kerstverhaal te schrijven Ik moet iets om 's winters actief te blijven, vorige winter had ik een keihard writersblock, waarna het in het voorjaar ineens allemaal goed ging en ik in een maand 60 pagina's eruit knalde. Daarna zwakte het weer af door inspiratietekort en in de zomer verspil ik het dan met korte stukjes ofzo, maar ik hoop het volgende jaar toch wat anders in te delen.

Zo, genoeg gezever in dit topic, maar dit heeft wel wat weg van schrijftips?

Grim
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 14:50
Verwijderd
Grim had het fout gedacht, het verliefde gilletje zou hem niet bevrijden uit zijn cel. Het hoge geluid verwijderde zich van hem, dus ook de bron.
Gelukkig was er voor onze edele strijder nog hoop. De deur van zijn cel werd opengesmeten door niemand minder dan de wonderschone Nijn*, die de bewakers had uitgeschakeld met een simpele doch effectieve slaapgreep. Ze zweeg en liep het gebouw uit, op de voet gevolgd door Grim. Snel gingen ze terug naar het Letterenhoofdkwartier, waar het compleet uitgestorven was. Zelfs de vrolijke achtergrondmuziek was verdwenen. Grim wist niet wat hij nu moest doen, dus hij zocht zijn kamer op en dook zijn bed in. Snel viel hij in slaap.

Grim - Sorry mensen, meer komt er echt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:09
Verwijderd
Die nacht, kreeg Grim een hele vreemde droom...

Hij bevond zich in een bos, dat diep en donker was, en waar de bomen tot aan de hemel leken te rijken. Ieder ander zou het een eng geheel hebben gevonden, maar Grim, avontuurlijk als hij was, keek nieuwsgierig om zich heen.
Na een tijdje nagedacht te hebben, volgde hij gewoon zijn padvindersinstincten en wandelde richting het Noorden. Tenminste, dat dacht Grim.
Toen verscheen er plotseling een wonderlijk, maar prachtig wezen voor zijn neus. Het scheen een giraffe te zijn, maar de gelaatstrekken waren sierlijk, als die van een mens. En ook het hoofd leek op dat van een jonge vrouw.
Het wezen sprak hem aan: 'Grimozeus, jij weet wat jou taak is. En jou taak zul jij voltooien. Loop nu verder, want je makkers zijn in gevaar. Snel Grimozeus!'

Grim werd wakker.. zwetend en in de war. Wat een rare droom was dat! Hoe kon een vreemd wezen weten wat zijn echte naam was, en over welke taak had ze het?
Wat hij wel wist, was dat dit niet zomaar een droom was. Er stond hem een groots avontuur te wachten...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:34
Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
hihi grimozeus ^.^ ik vind het een hele mooie naam * knikt*
Reageren

Regels voor berichten