![]() |
||
Citaat:
![]() Laat ik het simpel uitleggen dan... Stel: Tora/Bijbel = X maar Tora/Bijbel wordt vervormd tot Y De Koran gebruikt de verhalen uit de Tora maar niet de Tora van X maar die van Y, want die van X is er niet meer aangezien ie veranderd is. Hoe kun je dan beweren dat de Koran zo goed als X is (plus dan nog wat extra teksten)? ![]()
|
![]() |
||||
Citaat:
ik heb dat nooit beweerd ![]() Citaat:
ja, dat snap ik. Dus het was gewoon een compleet nieuw boek, zeg maar? Het is me nog steeds niet duidelijk waaruit zou blijken dat die teksten uit de Tora en Bijbel vervormd zouden zijn. Citaat:
||||
Citaat:
Ik weet t 1 en ander van de islam. Of dat veel of weinig is, is aan een ander te beoordelen. Citaat:
ja doh.. na jezus kwam een heel ander boek eruit. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
kan je een toren bouwen zonder een goed fundament te leggen? nee. daarom kan iets dat op verdraaide informatie berust nooit goed zijn. hoe slaat dit terug op de TS stelling: (1)torah&bijbel zijn voorloper van de koran (2)de koran is daar dan ook deels op gebaseerd. conclusie: de koran kan nooit perfect zijn, aangezien het al uitgaat van foute informatie. is dat zo moeilijk?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit bewijst maar weer dat je onzorgvuldig leest. De Koran is OPNIEUW geopenbaard. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() kon je niets beters verzinnen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien wil jij niet begrijpen dat de Koran niet op de Thora en/of Bijbel is gebaseerd. Zie mijn vorige post en probeer deze te begrijpen. Laatst gewijzigd op 07-12-2004 om 18:47. |
![]() |
||
Citaat:
dus... wat nu? Als beiden geen verband met elkaar hebben is het trouwens onmogelijk dat de koran een verbetering is van de torah en/of de bijbel. vreemd, eerder werd dat wel beweerd...
||
![]() |
Citaat:
Misschien kan dit vers jou en je spottende gedrag geruststellen. "Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf." [2:7] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Negeer hem gewoon. Niemand neemt hem serieus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
dan kan ik natuurlijk even arrogant reageren met "isschien is het wereldschokkend voor je om te horen dat er maar géén God is en dat hij nooit boodschappers heeft nedergezonden.", maar dat zou zonder verdere onderbouwing ronduit arrogant zijn. en dan kan mujahideen koranverzen quoten wat hij wil, op geen van de vragen die hier gestelt werden is tot nu toe antwoord gegeven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is de waarheid van jou en mijn Heer |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kom op, je bent toch weldenkend, al beweer je het zelf. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Niet alleen zijn eigen volk, ook de rest van de wereld. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
A)Hij was een analfabeet B)De torah en de bijbel zijn beide geschreven in een taal die veel mensen toen niet machtig waren en die tijd lagen de schriftgeleerden nou niet bepaald voor het oprapen he? |
![]() |
||
Citaat:
in het geval van optie 2 zie ik niet hoe de koran dan de aanvulling op de bijbel/torah kan zijn die vaak geclaimt word.
||
Citaat:
overigens: die dna en "f(x) := x -> x(vervorming) ;" vergelijking is belachelijk gatara. leg het gewoon in woorden uit, dan snapt iedereen het. je maakt op niemand indruk met semi-wetenschappelijke vergelijkingen die niets verduidelijken.*zo, dat lucht op. het is niet aardig tegen gatara, maar soms ben ik gewoon niet aardig en gatara kan dat best hebben :p * Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 00:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is geen aanvulling maar een vermaning voor de mensen die daaruit namen wat hen bevalde en verborgen hielden wat hen niet zinde.En daar is geloof nou eenmaal voor moslims geloven dat djibriel openbaringen doorgaf aan mohammed[vzmh] net als aan andere profeten Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 09:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]() anyway, ik doelde natuurlijk op het nieuwe testament
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
(In de koran staat dat er geen gemeenschap is geweest of er is een waarschuwer naar hen gezonden) En daarbij hebben profeten wel aangekondigt dat er anderen na hen zullen komen de messias jezus werd al aangekondigt en hij kondigde weer de komst van mohammed aan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
trouwens.. als jezus als waarschuwer kwam voor de israelieten en mohammed als waarschuwer voor de arabieren, kun je dus net zo goed christen zijn als moslim? ![]() of gaat het het gods zoon principe iets te ver daarin?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als God wist wat er zou gaan gebeuren aangezien ie alleswetend is en toch tegen zijn volk zegt dat Mozes de grootste profeet is en dat er een messias zal komen and that's it, maar... ik quote jou: "Omdat god voorzag dat hun nakomelingen weer zouden gaan dwalen en Hij in zijn genade een boodschapper naar hen stuurde' - dan zou ie dus gelogen hebben naar zijn volk toe. Imo zou God niet liegen en dan zou ie zijn volk ook niet hebben voorgelogen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En daarbij heb ik geen zin om over profeten te twisten wij kunnen daarover slechts gissen |
![]() |
|||
Citaat:
Waarom zou er opeens een boodschapper voor de wereld zijn? En is dat exclusief "zijn volk" of inclusief? Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Welke profeten dan niet? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Winnaar verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder leiv | 10 | 18-05-2007 19:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder Verwijderd | 0 | 12-04-2007 17:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[Boekbespreking] Frans Kellendonk - Mystiek Lichaam Verwijderd | 10 | 16-01-2007 14:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Er was eens / In den beginne heldine | 4 | 21-09-2006 20:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Eretopic V - Piet Paaltjens door Tsasil xineof | 25 | 17-08-2005 10:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 |