Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 16:14
Verwijderd
Ik niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-12-2004 @ 17:14 :
Ik niet
Jij wilt graag in een buurt met asociale studenten wonen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:16 :
Jij wilt graag in een buurt met asociale studenten wonen?
Ik leer ze wel sociaal te zijn
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:14 :
Niks mis met ghettovorming. Iedereen leeft toch het liefst onder zijn eigen mensen.
nee, er zijn totaal geen negatieve gevolgen aan, alle mensen die vandaag de dag in ghetto's wonen zijn er werkelijk lyrisch onder dat ze in zo'n leuke buurt wonen.
Oud 09-12-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2004 @ 17:22 :
nee, er zijn totaal geen negatieve gevolgen aan, alle mensen die vandaag de dag in ghetto's wonen zijn er werkelijk lyrisch onder dat ze in zo'n leuke buurt wonen.
Ik hoor autochtonen anders niet klagen wel?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2004 @ 17:22 :
Dan verhuizen ze naar blanke ghetto's.

Waar het mij met name om gaat is dat het ideaal om een gespreide bevolkingsopbouw na te streven, achterhaald is en niet werkt. Het heeft geen nut mensen met hoge en lage inkomens, van verschillende geloven, van verschillende sociale klassen door elkaar te laten leven. Daarom is het ook pure verspilling van geld om dure woningen in een pauperwijk neer te zetten. Een bijstandstrekker die naast een hoogopgeleide woont zal echt niet ineens scholing gaan volgen omdat hij zich schaamt tegenover zijn buurman. Iets wat ze in Amsterdam jarenlang wel hebben gedacht.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 16:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 17:14 :
Niks mis met ghettovorming. Iedereen leeft toch het liefst onder zijn eigen mensen.
ja idd, grotere tegenstellingen, meer sociale spanningen. meer eenheidsgevoel ook natuurlijk . en dan krijg je de reactie op de tweeheid. moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 09-12-2004 @ 16:47 :
Dat kan bij het domme grut zo over komen maar in feite probeert hij ze slechts te helpen en dat is bewonderingswaardig

Och ja, een (rechten)studie is immers een keurmerk van wijsheid, en de islam een bewijs van morele superioriteit

Hoe diep kan men zinken in de donkere poel der narcisme
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:31
Verwijderd
Negen nadelen van de verzorgingsstaat (en één voordeel)

Gelieve geen ellenlange artikels hier neer te kwakken, een link is voldoende voor de geïnteresseerden.

Laatst gewijzigd op 10-12-2004 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:44
PGWR
PGWR is offline
Kan iemand mij uitleggen waarom de sociale premies degressief zouden zijn?

Het door Benfatto geposte artikel is zeer goed. Maar wat Henry Sturman voorstelt gaat mij te ver. Ik ben van mening dat de overheid zich moet bezighouden met defensie, rechtspraak, politie, onderwijs en in beperkte mate met sociale zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 09-12-2004 @ 19:44 :
Kan iemand mij uitleggen waarom de sociale premies degressief zouden zijn?

Het door Benfatto geposte artikel is zeer goed. Maar wat Henry Sturman voorstelt gaat mij te ver. Ik ben van mening dat de overheid zich moet bezighouden met defensie, rechtspraak, politie, onderwijs en in beperkte mate met sociale zekerheid.
De overheid is er voor algemeen belang. Algemeen belang is gemeenschappelijk eigen belang. Niet iedereen heeft belang bij onderwijs en sociale zekerheid. Daarom hoeft de overheid daar geen zorg voor te dragen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 09-12-2004 @ 20:03 :
De overheid is er voor algemeen belang. Algemeen belang is gemeenschappelijk eigen belang. Niet iedereen heeft belang bij onderwijs en sociale zekerheid. Daarom hoeft de overheid daar geen zorg voor te dragen.
niet iedereen heeft belang bij onderwijs en sociale zekerheid?

hopelijk is dit sarcastisch bedoelt?
Oud 09-12-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-12-2004 @ 20:08 :
niet iedereen heeft belang bij onderwijs en sociale zekerheid?

hopelijk is dit sarcastisch bedoelt?
Heeft iemand van 40 met goede baan belang bij onderwijs en via overheid geregelde sociale zekerheid?

http://www.vrijspreker.nl/blog/index.php?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 09-12-2004 @ 19:28 :
Och ja, een (rechten)studie is immers een keurmerk van wijsheid, en de islam een bewijs van morele superioriteit

Pardon?Dat ik heb ik toch echt niet gezegd hoor
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 09-12-2004 @ 20:12 :
Heeft iemand van 40 met goede baan belang bij onderwijs en via overheid geregelde sociale zekerheid?
Ja, want iemand van 40 is gebaat bij een stabiele samenleving, goed onderwijs voor zijn kinderen, goede gezondheidszorg voor zijn ouders, een WW-uitkering bij eventueel ontslag, etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-12-2004 @ 21:11 :
Ja, want iemand van 40 is gebaat bij een stabiele samenleving, goed onderwijs voor zijn kinderen, goede gezondheidszorg voor zijn ouders, een WW-uitkering bij eventueel ontslag, etc. etc.
Nou haal je er allemaal zaken bij.

-allereerst suggereer je dat een staat zonder collectief geregeld onderwijs en sociale voorzieningen niet stabiel is, de praktijk wijst anders uit.
- Je haalt er kinderen bij, die ik niet genoemd heb.
- Goede gezondheidszorg hoeft niet noodzakelijk van de overheid te komen. Ook hier geldt, dat privatisering prijs en kwaliteit ten goede komt.
- Particuliere verzekeringen gaan dubbel zo efficient om met het geld en zijn veel minder gevoelig voor misbruik. Een premie bij een particuliere verzekering zal dan ook 4 keer zo laag uitvallen dan via de overheid,
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 11:27
Verwijderd
[QUOTE]Benfatto schreef op [pl=14644299]10-12-2004 @ 13:22

Citaat:
-allereerst suggereer je dat een staat zonder collectief geregeld onderwijs en sociale voorzieningen niet stabiel is, de praktijk wijst anders uit.
Kom maar met voorbeelden

Citaat:
- Goede gezondheidszorg hoeft niet noodzakelijk van de overheid te komen. Ook hier geldt, dat privatisering prijs en kwaliteit ten goede komt.
Dan word de zorg onbetaalbaar voor minderbedeelden en krijg je hier ook amerikaanse toestanden.

Citaat:
- Particuliere verzekeringen gaan dubbel zo efficient om met het geld en zijn veel minder gevoelig voor misbruik. Een premie bij een particuliere verzekering zal dan ook 4 keer zo laag uitvallen dan via de overheid,
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 12:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 10-12-2004 @ 13:22 :
onzin, hoe beter de behandeling hoe duurder, dus mensen die het niet kunnen betalen krijgen dan weinig, geen of een slechte behandeling.

Citaat:
Benfatto schreef op 10-12-2004 @ 13:22 :
nonsens, het zit niet in hun motieven de premie omlaag te brengen, en de verzekeringsmark is nou niet bepaald een plaats waar zwaar geconcurreerd wordt.
Oud 19-12-2004, 12:59
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-12-2004 @ 13:35 :
onzin, hoe beter de behandeling hoe duurder, dus mensen die het niet kunnen betalen krijgen dan weinig, geen of een slechte behandeling.
In Duitsland is de gezondheidszorg grotendeels geprivatiseerd en geliberaliseerd. Men heeft daar alleen maar goede ervaringen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:15
Bluesman
Bluesman is offline
Wedden dat de misdaadcijfers nu ook omlaag gaan in de grote steden?
Oud 20-12-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 20-12-2004 @ 14:15 :
Wedden dat de misdaadcijfers nu ook omlaag gaan in de grote steden?
Hoe dat zo?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-12-2004 @ 17:34 :
Hoe dat zo?
Ik denk dat hij verkeert in de veronderstelling dat allochtonen alleen misdrijven begaan tegen autochtonen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:04
Verwijderd
Als hij bedoelt dat er bij de overwegend rijkere autochtonen meer te halen valt zit hij er niet naast

(Maar zo zal het ongetwijfeld niet bedoeld zijn)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2004 @ 17:35 :
Ik denk dat hij verkeert in de veronderstelling dat allochtonen alleen misdrijven begaan tegen autochtonen.
was dat maar waar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:45
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 09-12-2004 @ 19:28 :
De term is "narcissisme", Captain Liberty
Reageren

Regels voor berichten