Advertentie | |
|
![]() |
|||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dat iedereen respect verdient, maar wel in even grote hoeveelheden. Extra respect moet je verdienen. Citaat:
Kijk, iedereen heeft een specialiteit. Zo kan een timmerman het beste timmeren, een taxichauffeur het beste een taxi besturen en een justitieel systeem misdaden aanpakken. Als je het niet eens bent met de huidige strafmaten, stem dan op een partij zoals de Christen Unie die de strafmaten wil verhogen. Passen jouw ideëen bij geen enkele partij? Begin je eigen partij! Als je ideëen genoeg aanhang hebben, zal het zo zijn als jij wilt. DAT is democratie. DAT is onze samenleving. Het is een cliché, maar de samenleving dat ben jij. Dus kom alsjeblieft tot inkeer. Citaat:
Citaat:
Dat je boos bent is jouw probleem, niet die van mij. Citaat:
Je bent jezelf ontzettend in de slachtofferrol aan het plaatsen. Alleen je nickname "HelpMePlease" al. Op deze manier zul je er echt nooit overheen komen hoor. Dat kan pas als je jezelf boven de situatie plaatst. Je zit nu in een negatieve spiraal van 'zielig zijn'. En ik weet wel degelijk waar ik over praat, want zo'n periode heb ik ook gehad in mijn leven. Totdat ik erachter kwam dat het 'zielig zijn' mij geen stap verder bracht in mijn leven. Ik heb heel bewust ervoor gekozen om daarmee op te houden en de situaties waar ik in zat te accepteren en verder te gaan met het leven. Het verleden is niet terug te veranderen, maar jouw belevingen van het verleden zijn WEL te veranderen. Citaat:
En ieder mens verdient respect puur omdat het een mens is. Hem vergeven en eventueel zelfs liefde geven is natuurlijk bijna onmogelijk. Maar als het je lukt win je in ieder geval bij mij heel veel respect. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen die eigen rechter willen spelen moeten worden opgesloten omdat ze een gevaar voor de democratie zijn. Citaat:
Ik heb geen zin om de details hier op het forum neer te zetten, maar je kunt mij bereiken via E-Mail, msn of icq daarvoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik kan het je niet kwalijk nemen, aangezien je emotioneel nogal labiel bent op dit moment. Ik hoop dat je wel kunt onderschrijven dat dit een serieus probleem is bij je, en hier ook een oplossing voor gaat zoeken. Want op deze manier red je het niet in deze maatschappij. Overigens net als jij het mij niet kwalijk zou moeten nemen dat ik geen inlevingsvermogen heb, ben namelijk licht autistisch. Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 11:30. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Je weet dat je geen snoepjes mag stelen .. neemt niet weg dat je het toch doet. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de drang kun je niets doen, het is dus maar de vraag hoe sterk deze is (tov de wil het beter niet te doen).. Tuurlijk kan iemand er spijt van hebben, maar je kunt niemand 'genezen' .. al die psychische hulp helpt niets tot weinig als het aankomt op natuurlijke driften. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het meest trieste is dan nog dat je met ons rechtsysteem (dat jij ook al zo geweldig vond) je eerst nog eens de bewijzen moet zoeken, en als je dan voldoende hebt gevonden, komt zo'n klootzak ook nog 's weg met een lichte straf. Ja ik vind de straffen die ze daarvoor uitdelen te licht. Iemand gedraagt zich gewoon een beetje raar tijdens een onderzoek, wordt ontoerekeningsvatbaar verklaard, krijgt paar jaar cel en daarna nog paar jaartjes tbs, doen weer alsof ze spijt hebben en het echt echt echt nooooit meer zullen doen en mogen vrij rondlopen. Dit heeft misschien niet direct betrekken op deze situatie, maar ik lees vaak genoeg in de krant dat verkrachters, daders van zinloos geweld (waarbij soms het slachtoffer komt te overlijden), enzo met echt belachelijk weinig straf wegkomen. Verder ben ik het wel eens met ******** on-topic: Het gedicht vond ik echt mooi. Sommige zeggen dan dat 'er zit geen metrum in' en 'niet alle regels rijmen', maar voor mij is het belangrijkste in een gedicht dat je er gevoelens er in kwijt kan en durft. En in jouw gedicht is dat zeker het geval. Echt een heel mooi gedicht
|
ik vind het een beetje raar, dat sommige mensen tegen HelpMePlease zeggen, dat ze niemand mag vermoorden. Waarschijnlijk wil ze dat ook helemaal niet. Maar kun je je dan niet voorstellen wat het veroorzaakt, als je als kind misbruikt bent?! Dan moet je wel met hele grove woorden strooien, wil je dat een beetje kwijtraken. Wat moet ze dan zeggen? Ik wil geen vrienden meer met je zijn? Lijkt me niet. Ik vind het gedicht mooi. En niet omdat het zo mooi geschreven is, maar omdat de gevoelens echt van het papier afspringen.
|
oh ja, ik wil nog even iets zeggen over "oog om oog, tand om tand". Mensen denken vaak dat dat betekent dat je iedereen met gelijke munt terug moét betalen. Maar dat is niet zo. Het betekent dat je ten hoogste met gelijke munt mag terugbetalen. Beter van niet. Dan blijf je bezig namelijk. Ik vind dus ook niet dat HelpMePlease haar oom echt mag vermoorden. Wel mag ze het van mij opschrijven.
||
Citaat:
|
![]() |
Hmm juah ik begrijp het wel... maar pfff.... blijf uit de buurt van die man, voor jezelf. Ik bedoel na wat hij je heeft aangedaan, het is monsterlijk en je hebt je bang gevoelt en dat ben je nog steeds waarschijnlijk. Maar ik denk dat het beter is voor jezelf dat je je ontloopt voor de rest van je leven. Dat maakt jou denk ik gelukkiger... succes.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
ligt er maar net aan hoe extreem het was. Ik was er niet bij. Iedereen kan fouten maken, we zijn allemaal mensen van vlees en bloed. Het is moeilijk precies uit te zoeken wat gerechtigheid is daarom hebben we er een rechtssysteem voor. Sommige mensen deugen niet, en die moeten dan voor altijd in een TBS kliniek vast gezet worden, in Nederland gebeurt dat helaas soms niet, en wat ik hierboven beschreef van daden stellen, verantwoordelijkheid voor je daden nemen enz. is slechts een voorbeeld van het handelen in bepaalde gevallen. Ik zeg niet dat elke pedo kapot geknald moet worden door zijn/haar slachtoffer.
Ik zeg wel dat bepaalde mensen het beste vast kunnen zitten en dat het nederlandse rechtssysteem wel eens fouten maakt. De conclusies trek ik zelf. En ik zeg 1 ding; zelfbeheersing is de sleutel tot de goede oplossing voor het individuele geval. En daarmee moet je het doen, dan kan je een goede keuze maken tussen goed en slecht.
|
Zolang iedereen zich maar blijft herinneren dat de ratio van jou t.o.v. ons rechtssysteem in het nemen van goede, precieze en doordachte beslissingen nog altijd wel iets van 1:9000 is.
||
![]() |
Citaat:
als je dat recht probeert te praten, zou ik eens een psycholoog bezoeken, want dan is er echt iets mis met je beoordeling van anderen. ten aanzien van de gedichtschrijfter: ![]() ik vind het knap dat je erover kunt praten, en dat je het zo durft te tikken.. een van mijn beste vriendinnen word niet geloofd, ook al is ze echt verkracht... ze durf dus echt niets meer te doen... ik hoop dat je je verzet doorzet, tot aan de rechter toe! als je eens wil chatten, mail me maar.. dan krijg je meteen mn msn-adres..
|
Ik sluit me aan bij Unexplained (en niet omdat ik geflamed wil worden... zal denk ik wel gebeuren).
Mensen zijn mensen en ik vind dat je op emotionele gronden nooit iemand mag straffen op een wijze die voorbij de wet gaat. Ik heb opmerkelijk weinig problemen met moord over het algemeen (achter elke moord zit een motief en een persoon die problemen had (ik zeg NIET ziek in de kop)), maar moord uit wraak vind ik niet goed. Je bereikt er niks mee, en als je die gast dood om hem uit de samenleving te krijgen dan is dat ook niet toelaatbaar. Hij moet idd wel geholpen worden en vooral gestraft. Maar dat moet wel op constructieve wijze gebeuren dat die persoon wel ooit normaal is. Maar een belangrijke wijze om moord te voorkomen (ik kan het weten) is zo hard mogelijk afreageren. En dan het liefst met zoveel mogelijk secundaire effecten. Dus dit gedicht is echt goed idee. Als ik afreageer dan overdrijf ik alles ook en dat helpt echt. Ow en sorry da'k geen emotionele bijstand geef... maar ik ben al erg lang niet meer in staat emoties te voelen. (ik heb ze zeker nog wel en zij hebben ook nog zeker macht over mij - dan bedoel ik invloed op rationeel denken - zelfbeheersing is véél hoger dan normaal - volgens half-psych)
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Soms kun je niets constructiefs doen, bepaalde mensen sporen gewoon niet. [edit] Nog ff research gedaan: ik bedoel Jack Unterweger. Nog ff een engelse link. Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-06-2002 om 21:21. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Gothic,
ik vind de manier waarop Secreet op dit gedicht reageert totaal uit de toon vallen gezien de verschrikkkelijke omstandigheid waar dit gedicht over handelt. Een meisje is aangerand door haar oom of erger nog, en dan een beetje de stijl van het gedicht af gaan kraken vind ik echt een totaal van alle respect ontdane benadering van het slachtoffer en de schrijfster van dit gedicht. En Secreet mag gerust een eigen mening hebben, maar het was mijns inziens niet gepast die op deze manier te uiten. P.s. Mijn leeftijd is een feit en ik pretendeer niet ruimdenkend te zijn.
||
![]() |
Citaat:
wat een kutopmerking!!! dus jij wilt zeggen dat ik haat en bederft in mijn eigen ziel heb laten vloeien? dat heb ik zelf gedaan? en ik blijf verantwoordelijk voor mezelf maar wat wil je in ZON situatie!??? moet ik denken 'oh god ik ben verantwoordelijk voor mezelf, ach ja weg kom ik toch niet ik laat hem ze gang maar gaan'. dat kan toch nooit! net alsof ik met opzet en mijn eigen verantwoordelijkheid toestem die haat en bederf mijn ziel in te laten vloeien. 'Nee!' zeggen had geen zin, slaan, schoppen, schreeuwen het had geen enkele zin! hoe kun je dan zeggen dat ik verantwoordelijk ben voor mezelf en dat ik al die fuckin haat en bederf erin heb laten vloeien. er bestaat geen deur voor hoor die je even open en dicht kan trekken!
|
![]() |
je moet nu gewoon keihard voor jezelf knokken en die haat naar de achtergrond laten verdwijnen voor zover dat kan. De haat die schaadt jouzelf door de stress en de kankerzooi die het oplevert. En dat weet je. Ook al kan je het niet van je af zetten.
||
Citaat:
Als je iets van het beleid afwist van DoP, wist je dat gedichten op psychologische gronden op psychologie horen, en niet op DoP, hij mag op DoP blijven als er commentaar of kritiek wordt gegeven op het gedicht... niet op de inhoud dus...
|
![]() |
ja oke, ik begrijp je redenering dat dat specifieke board is om kritiek te leveren, maar toch blijf ik het ongepast vinden.
Overingens begrijp ik de kritiek niet want het gedicht rijmt helemaal en beschikt over een fantastische recht-door-zee schrijfstijl dus........ ![]()
|
![]() |
hahaha, beetje vaag trouwens dat er op Dop dan geen kritiek gegeven mag worden op de inhoudt van een gedicht maar alleen op de schrijfstijl. Ik zal zo dadelijk eens een gedicht gaan maken over hoe fantastisch ik de de holocoust vind, dan zal ik toch ook wel wat inhoudelijke kritiek krijgen hoop ik?!! Of wordt er dan ook alleen op de schrijfstijl gehamerd.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor Pim, een tijd terug dacht jij over dit ow toch iets anders. En het verschilt ook nog al iets of jij het zelf bent die het is overkomen of een ander. Ik begrijp heel goed dat dat meisje erg gefrustreerd en weet ik het wat is (hele topic niet gelezen), ze zal hem ook niet echt willen vermoorden, maar ze zal hem niet bepaald mogen. Denk je ook niet? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Je blijft super relax bij de zaak, niet te doen! Ik heb de rest van je posts niet gelezen maar déze uitspraak vind ik totaal NIET kunnend! Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ja oke, je hebt gelijk, nu begrijp ik dan wel wat erachter zit. Die topic hoort meer hier thuis.
|
![]() |
Je kans als slachtoffer wel (terecht) jezelf erg zielig vinden omdat de maatschappij zo kut en oneerlijk is, maar denk er eens aan hoe het is om een pedofiele geaardheid te hebben. Dan loop je pas tegen haat, onwetendheid en onbegrip aan. (ook al hoeft de dader waar het in deze topic over gaat niet eens een pedofiele geaardheid te hebben, maar goed.)
||
Citaat:
Overigens HelpMePlease, is je oom al gestraft voor wat hij gedaan heeft? Gatara |
![]() |
||
Citaat:
Daarentegen heb ik absoluut geen respect voor de pedosexuelen die hun sexuele gevoelens voor kinderen aan het kind opdringen, terwijl deze helemaal niet wederzijds is. NIEMAND mag ooit een ander dwingen tot sex!!! En die smoesjes van: ja, maar het kind was nieuwsgierig. Ja, natuurlijk kan dat zo zijn, maar een kind heeft geen benul ervan dat er een kwakje uit zo'n lul komt en denkt dat daar alleen maar pies uitkomt. Je spreekt dan niet over mensen die op eenzelfde niveau van sexuele ontwikkeling zitten en dat is WRONG, erg fout. Je mag niet iemand misbruiken omdat deze toevallig van iets minder op de hoogte is. Je gaat ook geen mens misbruiken die geen bal af weet van hoe de maffia werkt en dan plotseling te weten komt dat wanneer ie mee doet aan een kraak hij er nooit meer uitkomt zonder afgeknald te worden. Ik denk dat je het daar wel mee kunt vergelijken. Gadverdamme,.. ik word zo misselijk van zo'n gedachte. Ik was vandaag nog in het zwembad en zag een paar van die kinderen opgaan voor hun zwemdiploma en ik dacht aan mijn eigen zorgeloze jeugd en hoe fijn het was en hoe trots ik was toen ik mijn zwemdiploma kreeg,... zorgeloos ja. En ik verlang er vaak naar terug eigenlijk ![]() Maar dan lees ik zoiets en dan kan ik alleen maar blij zijn dat het mij niet is overkomen, maar zelfs die gedachte kan niet dat rotgevoel wegkrijgen dat ik krijg bij het lezen van een gedicht als deze. Wat dat betreft is dat gedicht in dit opzicht supergeslaagd. Ik hoop dat je oom WERKELIJK beseft wat hij jou heeft aangedaan en ik hoop dat iedereen zijn rug naar hem toekeert. Want nee, respect kan hij wel vergeten, want hij heeft geen respect voor kinderen. Gatara |
![]() |
|
Wat mij in deze topic is opgevallen is, dat er wel wordt gekeken naar de dader en het slachtoffer in dit incestdrama (want daar hebben we het hier over), maar dat er door niemand ook maar met één woord wordt gerept over de familieleden van de dader en het slachtoffer, terwijl zij juist ook degenen zijn die bij zo'n drama betrokken waren. De enige die in ieder geval een hint gaf dat incest ook zijn invloed heeft op de overige familieleden, maar die door niemand schijnt te zijn opgemerkt, was Pim (Unexplained) die vertelde dat zijn eigen vader verantwoordelijk is voor het sexueel misbruik van zijn nichtje en mogelijk ook van zijn dochter. Omdat ik vind dat de rol van de overige familieleden in een incestdrama niet zonder meer genegeerd mag of kan worden stip ik het hier aan. In feite zijn zij in indirecte zin ook slachtoffer van incest, iets wat door Pim ongetwijfeld beaamd zal worden.
Hoewel het misschien vreemd klinkt kun je stellen dat ook de dader in zekere zin een slachtoffer is. Hij is namelijk slachtoffer van zijn onvermogen om op een normale manier met zijn sexuele verlangens om te gaan en brengt daardoor niet alleen het slachtoffer, maar ook de andere familieleden, ernstige schade toe. Ik vind het heel bewonderenswaardig van Pim dat hij het weet te presteren om, ondanks wat hij over zijn vader heeft moeten ervaren, toch in staat is om de dader als een mens te blijven behandelen en niet als een beest. Ik kan alleen maar aannemen dat hij dat alleen maar kon na eerst een lange emotionele strijd met zichzelf te moeten hebben gevoerd, want het is emotioneel een uiterst zware opgave om met het besef te moeten leven dat je vader zich schuldig heeft gemaakt aan zoiets dergelijks. Wat ik me vooral afvraag is hoe de overige familieleden in een incestdrama met dit gebeuren omgaan. Praten ze er met elkaar over om het zo te kunnen verwerken (iets wat absoluut noodzakelijk is, zowel voor het slachtoffer als voor hen) of zwijgen ze het dood tegenover elkaar, waardoor ze zichzelf dwingen om er mee rond te moeten lopen? Dit zijn moeilijke vragen, maar ze dienen wel degelijk aandacht te krijgen, en ik ben dan ook zeer benieuwd of Pim en/of anderen, inclusief de topicstartster, bereid zijn om hier ook iets over te vertellen. Ik denk namelijk dat we een ernstige fout maken door ons wel op de dader en het slachtoffer te richten, maar de overige familieleden buiten schot te laten. Deze groep zou dan een vergeten groep worden, wat naar mijn idee volstrekt ontoelaatbaar is.
Laatst gewijzigd op 06-06-2002 om 20:35. |
![]() |
||
Citaat:
Maar DIRECT gezien heeft het slachtoffer toch het meest geleden. (en daar ging het toch ook over?) Gatara |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het weerwolfspel #46 deel 2 Lethe | 500 | 21-04-2008 22:40 | |
Seksualiteit |
Probleem: ik word niet geil!??? HelpMePlease | 36 | 08-07-2002 07:22 |