Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 20:15
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-12-2004 @ 20:52 :
'Alternative' denkwijze? Vertel? Ik ben oprecht geïnteresseerd.

Ik vind hets takkers, omdat ze lopen te blaten dat ze zich zo kleden en gedragen omdat ze anders willen zijn dan de rest... en vervolgens klitten ze met 20 van die figuren bij mekaar en gaan ze allemaal sámen (zie je de contradictie al?) roepen datz e allemaal 'anders' zijn. Blijkbaar is dat zo geëvolueerd dat men ze nu al als een groep op zich ziet: de 'alto''s. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest van de oer-alto.
je vergeet een hele groep "alto's" die zich helemaal niet kleed om alto te zijn helemaal niet anders wil zijn als de rest maar wel anders denkt en andere dinge mooi vind. En er dus anders uitziet maar niet met zo zeer de reden zich af tezetten.
Maar er zijn maar weinig "alto's" die zelf zeggen dat ze "alto" zijn.

En over je 'alternatieve' denkwijze,
ehm een klein en slecht voorbeeld (kan ef geen goed bedenke)
in de topic "romantisch" heeft 3 kwart van de mense " NEUKEN" en jij denkt er anders (alternatief ) over
Oud 09-12-2004, 10:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
shibby almighty schreef op 08-12-2004 @ 21:15 :
je vergeet een hele groep "alto's" die zich helemaal niet kleed om alto te zijn helemaal niet anders wil zijn als de rest maar wel anders denkt en andere dinge mooi vind. En er dus anders uitziet maar niet met zo zeer de reden zich af tezetten.
Maar er zijn maar weinig "alto's" die zelf zeggen dat ze "alto" zijn.

En over je 'alternatieve' denkwijze,
ehm een klein en slecht voorbeeld (kan ef geen goed bedenke)
in de topic "romantisch" heeft 3 kwart van de mense " NEUKEN" en jij denkt er anders (alternatief ) over
Maar als die mensen waar jij het over hebt, écht 'anders' zouden willen zijn, dan zouden ze toch wel 10 keer beter nadenken en zich niet zo kleden als al die ándere mensen die óók al 'anders' willen zijn? Want door zich te kleden als 'alto's' worden ze zelf ook weer onder de alto's geschaard, en dat wilden ze nou net niet. Niet echt slim dus.

Ja, maar in dat (soort) topic(s) wat je nou noemt, wil ook driekwart proberen semi-grappig over te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 12:00
Verwijderd
Het is sowieso onzinnig om jezelf door middel van kleding af te willen scheiden. Dat vind ik eigenlijk een kenmerk van een zwakke persoonlijkheid. Als je namelijk zelfvertrouwen hebt en van jezelf weet dat je je op eigen kracht kunt onderscheiden, dan hoef je dat helemaal niet door kleding uit te dragen. Kleding is gewoon een heel oppervlakkige manier van het creeëren van een identiteit.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 12:20
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2004 @ 13:00 :
Het is sowieso onzinnig om jezelf door middel van kleding af te willen scheiden. Dat vind ik eigenlijk een kenmerk van een zwakke persoonlijkheid. Als je namelijk zelfvertrouwen hebt en van jezelf weet dat je je op eigen kracht kunt onderscheiden, dan hoef je dat helemaal niet door kleding uit te dragen. Kleding is gewoon een heel oppervlakkige manier van het creeëren van een identiteit.
Bij mij is het echt niet zo dat ik me wil afscheiden van de rest ofzo maar dat ik door mijn kleding keuze WORDT afgescheden. En dat vind ik een kenmerk van een zwakke persoonlijkheid, niet verder kijken dan de buitenkant. Verder denk ik dat je aan kleding wel degelijk iets kan zien. bij mij onder andere hoe ik me voel maar dan moet je enigzins kennen. En daarvoor met je verder kijken dan mijn kleding en dat doen mensen helaas te weinig mensen
Oud 09-12-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 09-12-2004 @ 13:20 :
Verder denk ik dat je aan kleding wel degelijk iets kan zien. bij mij onder andere hoe ik me voel maar dan moet je enigzins kennen. En daarvoor met je verder kijken dan mijn kleding en dat doen mensen helaas te weinig mensen
Volgens mij is hier een zekere tegenspraak in te ontdekken?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 12:41
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Sommige mensen zullen zich bewust anders kleden om aandacht, anderen vinden aparte kleding gewoon leuk en worden daardoor als anders gezien.

Ik hou ook van aparte kleding, heb de ene dag wijde broeken aan, nu gewoon een strakke spijkerbroek en trui. Ik draag geen aparte kleding om me te onderscheiden, maar omdat ik die lopende band kleding niet leuk vind.

Je kunt het ook omdraaien? Wen denken al die hippe, allemaal hetzelfde geklede mensen? Hebben die geen eigen smaak ofzo?
Of zijn ze bang niet aardig gevonden te worden als ze zich niet net als de laatste mode kleden...

Je kan elke "groep" wel afgaan...
Oud 09-12-2004, 13:19
coopergirl
coopergirl is offline
Iedereen vind het fijn om bij een groep mensen aansluiting te vinden. Tevens wil een ieder uniek gevonden worden. Ik denk dat mensen die zich alternatief kleden wèl graag aansluiting bij soortgenoten wil vinden maar anderzijds wel een sterke neiging hebben zichzelf te onderscheiden van de overige personen..

Ikzelf kleed mij volgens de in Nederland gehandeerde maatstaven 'anders'. Althans, die opmerking krijg ik met enige regelmaat te horen Eerlijk toegegeven houd ik er af en toe best van om doormiddel van haardracht (kleur) en kleding ietwat te 'provoceren..'
Oud 09-12-2004, 13:49
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Citaat:
jjl_fear schreef op 08-12-2004 @ 16:02 :
oke dan ik vind dit dus echte bullshit.
wat ik hier lees zijn allemaal vooroordelen ik ben zelf blijkbaar ook zoon "alto"maar ik wil dus echt niet anders zijn ik hou gewoon van deze muziek daarom draag ik shirts van die bands en die shirts zijn dan zwart. ook draag ik zulke broeken omdat ik vind dat ze vet zijn mijn smaak dus.
Ik vind dit gewoon pure racisme het is gewoon zo simpel als wat je begrijpt iets niet dus scheld je het maar uit alleen zijn jullie te dom om het door te hebben.
Ga toch ook niet lopen roepen dat alle marokanen dood meten omdat ze zwart zijn nou dit is precies het zelfde dus kappe die vooroordelen anders ben je gewoon een ras echte SSer

groeten Jorn en als je me hier over wil mailen: jornlem@hotmail.com mail maar
Knulletje toch.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 09-12-2004 @ 13:20 :
Bij mij is het echt niet zo dat ik me wil afscheiden van de rest ofzo maar dat ik door mijn kleding keuze WORDT afgescheden. En dat vind ik een kenmerk van een zwakke persoonlijkheid, niet verder kijken dan de buitenkant. Verder denk ik dat je aan kleding wel degelijk iets kan zien. bij mij onder andere hoe ik me voel maar dan moet je enigzins kennen. En daarvoor met je verder kijken dan mijn kleding en dat doen mensen helaas te weinig mensen
Lees jij je eigen posts eigenlijk wel?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:44
Waltz
Waltz is offline
Volgens mij zijn er ook heel veel jongeren die echt het gevoel hebben dat ze 'anders' zijn dan anderen. Bijvoorbeeld als ze vaak gepest zijn/worden, geen vrienden hebben, andere interesses, 'vreemd' soort humor, enz. Dus als ze een beetje buiten de boot vallen in de maatschappij. Dan is die alternatieve kleding een uiting van hun binnenste; de kleding die ze dan dragen representeert hun gevoelens en denkwijzen. Aangezien ze buitenbeentjes zijn, is het niet vreemd dat hun lifestyle een beetje 'dark' of 'alto' is.
Ik denk niet dat ze hier altijd aandacht mee willen vragen, maar dat er heel veel uiteenlopende redenen zijn waarom jongeren zich zo kleden. Veel doen het misschien om aandacht te vragen, maar er zullen er zeker ook veel zijn die het doen om zich uit te drukken en/of andere 'buitenbeentjes' (so to speak) te vinden, of gewoon omdat ze het leuk vinden staan of de bands leuk vinden.

Onder een wannabe-alto versta ik trouwens meer de jongeren die alternatieve kleding dragen omdat het 'in' is. Niet omdat ze het per se mooi vinden of omdat de stijl aansluit bij hun gevoel. Maar daar zal iedereen wel weer van mening over verschillen..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 16:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
KaasGaaf schreef op 08-12-2004 @ 13:17 :
Waarom zijn er altijd mensen die zogenaamd anders willen zijn. Ik sprak laatst een jongeman in zwarte sombere kledij en lang haar, ik vroeg aan hem waarom hij er zo uit zag. Hij zei dat hij zich wilde afzonderen van iedereen................
Als iemand dat aan mij gevraagd had in de tijd dat ik er nog tamelijk 'alto' uitzag, had ik waarschijnlijk ook zoiets gezegd, maar absoluut niet omdat dat ook het geval was. Gewoon omdat ik het een domme vraag vond waar ik het liefst een dom antwoord op gaf. Ik vraag me ook af of degene aan wie jij de vraag stelde, zijn antwoord wel meende.

Verder zijn er inderdaad zat mensen die de vervelende gewoonte hebben anders te willen zijn om het anders zijn, wat niets met jezelf zijn te maken heeft (en dat is waar ik toch wel het meeste waarde aan hecht).
Maar er zijn ook zat mensen die zich 'alto-achtig' kleden omdat ze het er gewoon leuk uit vinden zien. Als je aan één van deze mensen vraagt waarom ze zich zo kleden, zul je bijzonder vaak een sarcastisch antwoord krijgen, zoals 'ik wil me afzonderen' en 'ik ben depresssief'.
Oud 10-12-2004, 19:08
saartje 88
saartje 88 is offline
ik denk dat iedereen mag dragen wat hij of zij aanwil, je laat hiermee je eigen identiteit zien. draag gewoon waar je je lekker in voelt, en wat je mooi vind!!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 23:46
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Zodra je anders wil zijn dan een bepaalde groep, behoor je weer tot de groep die anders wil zijn...
Oud 11-12-2004, 18:26
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Valse schreef op 10-12-2004 @ 17:44 :

Onder een wannabe-alto versta ik trouwens meer de jongeren die alternatieve kleding dragen omdat het 'in' is. Niet omdat ze het per se mooi vinden of omdat de stijl aansluit bij hun gevoel. Maar daar zal iedereen wel weer van mening over verschillen..
daar ben ik het wel mee eens. dat zijn meer de mensen die zich zo kleden om de aandacht te trekken, zo van: kijk mij, ik ben alto
Oud 12-12-2004, 12:55
phensicske
phensicske is offline
'k Was eens aan het spreken met een 'alto'. We waren bezig over iets wat haar bezighield. Het was een soort van een levensfilosofie. Het was een idee waar weinig mensen over spreken (of denken?).
Iets diepzinniger dus. Dat vind ik net iets wat de alto's anders maakt dan de 'doorsnee' mens. Ik wil niet zeggen dat de zogenaamde doorsnee mens niet diepzinnig denkt, hoor. Maar ik heb gewoon het gevoel dat de alto's dit meer doen en vooral dan het meer uiten (o.a. door hun kledij eventueel).

Eigenlijk zie ik alto's niet als mensen die zich anders kleden, soms kan je hen er wel aan herkennen. Er zijn ook een hele hoop mensen die er alternatieve denkwijzen op nahouden zonder zich anders te kleden.

Het enige wat me stoorde aan het meisje was dat ze de doorsnee maar saai en dom vond. Toen wees ik er haar maar even op dat als ze respect wil van anderen, dat ze ook respect moet hebben voor anderen, want in iedereen kan je altijd wel iets goed vinden (hoewel je soms verschrikkelijk lang moet zoeken).

Ikzelf beschouw me eigenlijk ook als buitenbeentje. Maar ik heb er eerder problemen mee dan dat ik het eigenlijk ga uiten door andere kledij of zo aan te doen...
Met problemen bedoel ik dan ook innerlijke ontevredenheid.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 12-12-2004 @ 13:55 :
'
Met problemen bedoel ik dan ook innerlijke ontevredenheid.
Hmm......ergens is het niet anders dan logisch, wat al eerder werd gezegd iedereen wilt anders zijn maar de meeste ook niet zo anders dat ze buiten de boot vallen.
Daarnaast is een afscheiding van het 'normale' niet anders dan een trap tegen de maatschappij willen geven. Hoewel dit eigenlijk geen zin heeft proberen ze het toch maar.

Maar ja wat me opvalt is dat veel vna deze mensen blowen en/of lasst hebben van problemen. Dit wordt nog eens versterkt doordat ez als apart gezien worden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:19
Sugar-Free
Sugar-Free is offline
maar.. "anders dan de massa" dat ligt er dan toch maar aan vanaf welk punt je dat bekijkt? als je een zogenaamd "modekutje" tussen een groep gothics neerzet is zij toch ook anders?

toch?
Oud 12-12-2004, 17:47
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
devilious schreef op 12-12-2004 @ 14:40 :

Maar ja wat me opvalt is dat veel van deze mensen blowen en/of last hebben van problemen. Dit wordt nog eens versterkt doordat ze als apart gezien worden.
maar dat komt ook omdat het bij de scene hoort, alto`s zijn net zo`n grote meelopers als de groep waar ze tegen aanschoppen.
Oud 12-12-2004, 20:43
shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
phensicske schreef op 12-12-2004 @ 13:55 :
'k
Eigenlijk zie ik alto's niet als mensen die zich anders kleden, soms kan je hen er wel aan herkennen. Er zijn ook een hele hoop mensen die er alternatieve denkwijzen op nahouden zonder zich anders te kleden.

.
Ik denk dat jij het begrijpt "alto's" denken meestal anders en soms kleding ze zich anders omdat dat bij dat denk"patroon" past
Oud 13-12-2004, 17:25
EggeD
EggeD is offline
Kids kleden zich naar hun omgeving, daarnaast vinden sommigen het misschien fijn om quazirebels te zijn - toch beter dan echt rellen, eh.
Oud 13-12-2004, 17:35
Metal
Metal is offline
tering het kriebelt

maar ik ga hier niet te diep op in.

over het algemeen vind ik het mainstream-mainstream volk maar dom volk.

ik bedoel dus een sub stroming, een afsplitsing tot de macht van, 10 keer zo dom volk.

trefwoorden: breezah, cu2, sugababes/superdudes, msn, smseeee

dat type dus.

oke dit was mijn kutste betoog ooit maar ach.
Oud 13-12-2004, 17:39
EggeD
EggeD is offline
Nee goed juist, applaus.
Oud 17-12-2004, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 13-12-2004 @ 18:35 :
tering het kriebelt

ik bedoel dus een sub stroming, een afsplitsing tot de macht van, 10 keer zo dom volk.

dat type dus.

En dat vind ik dan juist weer triest. Iemand die z'n muzieksmaak zo uitdraagt dat hij het als naam gebruikt. Iemand die zichzelf zo ontzettend wil profileren als zijnde 'anders'. Natuurlijk is de 'massa' ook niet onschuldig, en willen velen van hen er ook gewoon bijhoren, maar precies hetzelfde geldt voor alle subculturen.
Je mag je best 'anders' voelen, maar "ik ben metal" of "ik ben punk" of "ik ben skater" of "ik ben gothic" is gewoon een teken van puberteit.
En ja, I've been there, en het is ook niet helemaal onverklaarbaar, iedereen wil wel ergens bij horen. En bij 'metalheads' horen is precies hetzelfde als bij 'modekutjes' horen. In de metalscene val je er helemaal snel buiten als je bijvoorbeeld geen lang haar hebt of geen donkere kleding draagt. Ik werk zelf in de Baroeg (metaltent) en je moet mensen eens zien kijken als je een witte broek aanhebt. Op een bepaalde leeftijd (ver voor 21 wat mij betreft) moet je toch eens gaan nadenken over hoe naief het nou eigenlijk is.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 12:00
Nona
Nona is offline
Zowel Metal als **********: waarom zou je iemand überhaupt dom noemen om zijn stijl, kleding of muzieksmaak?
Oud 17-12-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-12-2004 @ 13:00 :
Zowel Metal als **********: waarom zou je iemand überhaupt dom noemen om zijn stijl, kleding of muzieksmaak?
Ik noem hem niet dom om zijn stijl, kleding of muzieksmaak. Zijn stijl, kleding en muzieksmaak lijkt zelfs nog wel enigszins op de mijne. Ik noem hem triest omdat hij mensen automatisch niet mag omdat ze bij de 'mainstream horen'. Ik heb vrienden in allerlei kringen, metal, gothic, punk, goa, tekno, drum 'n bass, en ja zelfs mainstream dance en r&b fans, en ik selecteer absoluut niet op subcultuur.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
(...)

Goed dat je dat zelf inziet.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
tering het kriebelt

dat type dus.

ander trefword: forum ?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 15:06
Shortiej
Shortiej is offline
Citaat:
devilious schreef op 12-12-2004 @ 14:40 :

Maar ja wat me opvalt is dat veel vna deze mensen blowen en/of lasst hebben van problemen. Dit wordt nog eens versterkt doordat ez als apart gezien worden.
Dit is absolute onzin, ken zat alto's die nooit van hun leven een joint aan zouden raken...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 23:52
*oma*
*oma* is offline
Ik had het hier laatst over met mijn vriendje.
Ik droeg eerst altijd "alternatievekleding", in eerste instantie ook om me af te scheiden. Nu begin ik me steeds netter/ normaler te kleden, maar wel een beetje met een alternatief tintje.
Dit komt mede doordat ik CKV juf ga worden en er representatief uit moet zien (loop nu stage en is erg leuk!). Ook doordat ik met andere mensen omga. Ik vind kleding belangrijk voor mij, wat een ander draagt maakt me niet zoveel uit. Ik vind het leuk om kleren te mixen van allerlei stijlen.
Ik denk dat het alternatief zijn inderdaad iets te maken heeft met de denkstijl. De meesten (allemaal?) zijn links. Zetten zich in bij protesten etc. Maar goed, het is wel interessant om over na te denken.
Maar ik heb wel het idee dat het "alto" willen of moeten zijn door het te uiten met kleding na de puberteit/ middelbareschool een beetje verleden tijd wordt. Dan komt het echte volwassen worden en ook het krijgen van een baan, wat toch makkelijker wil, als je je "normaal" kleedt. Aan de andere kant kun je er als alto natuurlijk ook netjes uit zien.

mmm. ik kom er niet uit...
Oud 24-12-2004, 09:03
Verwijderd
altos zijn bij ons bijna uitgestorven

komen steeds meer kale koppen bij
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 09:21
JackieZ
JackieZ is offline
zie het niet zo negatief.

weet je alto's zijn vaak bewuste mensen die het heel moeilijk hebben met de wereld. zelf ben ik geen alto, maar ik heb wel respect voor alto's, zeker omdat sommigen onder hun lijden hun liefde dragen, en onder hun liefde hun lijden. dan zie je echte menselijkheid.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 09:22
JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
catweazle schreef op 24-12-2004 @ 10:03 :
altos zijn bij ons bijna uitgestorven

komen steeds meer kale koppen bij
schokkend. niets mis met kaal, maar wel uit extremisme.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Shortiej schreef op 23-12-2004 @ 16:06 :
Dit is absolute onzin, ken zat alto's die nooit van hun leven een joint aan zouden raken...
Ik wil geen prototype schetsen, maar de alternatief uitziende mensen waar ik veelal mee omging -mijzef reken ik eveneens maar tot die categorie- hebben al vroegtijdig heel wat afgeblowd... (en de rest van geestveruimende middelen die niet geheel geaccepteerd zijn)
Oud 24-12-2004, 21:49
metallica
metallica is offline
Bah, wat zijn dat irritante kut vragen zeg. Soms kan ik mensen de kop wel inslaan als ze me vragen waarom ik me zwart kleed. Ik vind dat zo onnozel, omdat mensen het mooi vinden misschien? Waarom zou iedereen kakker of weet ik wat moeten zijn om "normaal" gevonden te worden? Aargh, ik maak me daar alleen maar kwaad om....
Oud 24-12-2004, 21:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
JackieZ schreef op 24-12-2004 @ 10:22 :
Anders wel met vooroordelende dwazen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 09:58
Verwijderd
Citaat:
JackieZ schreef op 24-12-2004 @ 10:22 :
Fucking debiel.
Zij stelt dat er meer kale koppen beginnen te komen, wat niet impliceert dat dit rechts-extremistische (of anderszins extremistisch) mensen betreft, idioot.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 10:09
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Robgoroth schreef op 25-12-2004 @ 10:58 :
Fucking debiel.
Zij stelt dat er meer kale koppen beginnen te komen, wat niet impliceert dat dit rechts-extremistische (of anderszins extremistisch) mensen betreft, idioot.
Zeg, we gaan hier toch niet lopen schelden, hè...
Oud 25-12-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 25-12-2004 @ 11:09 :
Zeg, we gaan hier toch niet lopen schelden, hè...
Nee, laten we bloemetjes plukken, bomen knuffelen en gras vreten.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 11:49
Verwijderd
Ik zag gister een kale alto in een lange zwarte jas met kisten en een lelijk gothicmokkel met zwarte make-up ernaast en ze staken BEWUST en OPZETTELIJK naast het zebrapad de weg over!

Hoe ongelooflijk anarchy-question authority-ruigheid! Zebrapaden zijn natuurlijk onderdrukkend
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:24
Gothic
Gothic is offline
Maak je niet druk, het is een fase, puberteit, en de meeste mensen zullen over 10 jaar er weer normaal uitzien. Hoeveel gothic of anders vreemdgeklede mensen zie jij van rond de 40? Juist.
Oud 25-12-2004, 12:25
Verwijderd
Er zijn wel van die werklozen van een jaar of dertig die nog steeds weigeren normale kleren aan te trekken.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:29
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Robgoroth schreef op 25-12-2004 @ 11:46 :
Nee, laten we bloemetjes plukken, bomen knuffelen en gras vreten.
In de eerste optie kan ik me nog vinden, maar in de laatste 2
absoluut niet...
Goed, nu even serieus: ik ben het met je eens dat het feit dat iemand zijn hoofd kaal scheert niet meteen impliceert dat zo iemand daardoor meteen per definitie rechts-extremistisch zou zijn, maar dat wil niet zeggen dat je iemand die wel van die veronderstelling uitgaat meteen uit hoeft te schelden. Er bestaat ook nog zoiets als op een subtiele manier formuleren dat iemands redenering niet juist is, en jouw reactie op JackieZ was nu niet bepaald subtiel te noemen.
*tenzij je dat begrip zeer ruim wenst op te vatten natuurlijk*
Oud 25-12-2004, 12:42
erwtje
erwtje is offline
waarom worden dit soort discussies altijd over alto's gehouden en niet over kakkers ofzo
Oud 25-12-2004, 12:47
RanC
RanC is offline
Citaat:
erwtje schreef op 25-12-2004 @ 13:42 :
waarom worden dit soort discussies altijd over alto's gehouden en niet over kakkers ofzo
alto's, kakkers, gothics is allemaal één pot nat.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:47
one.
one. is offline
Is de echte alto dan een alto's alto alto???
Oud 25-12-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 25-12-2004 @ 13:29 :
In de eerste optie kan ik me nog vinden, maar in de laatste 2
absoluut niet...
Goed, nu even serieus: ik ben het met je eens dat het feit dat iemand zijn hoofd kaal scheert niet meteen impliceert dat zo iemand daardoor meteen per definitie rechts-extremistisch zou zijn, maar dat wil niet zeggen dat je iemand die wel van die veronderstelling uitgaat meteen uit hoeft te schelden. Er bestaat ook nog zoiets als op een subtiele manier formuleren dat iemands redenering niet juist is, en jouw reactie op JackieZ was nu niet bepaald subtiel te noemen.
*tenzij je dat begrip zeer ruim wenst op te vatten natuurlijk*
Ik ben best bereid subtiel te reageren op een fout geïnterpreteerde stelling, desondanks ben ik van mening dat subtiliteit niet effectief genoeg is bij dergelijke misvattingen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:28
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Robgoroth schreef op 25-12-2004 @ 14:01 :
Ik ben best bereid subtiel te reageren op een fout geïnterpreteerde stelling
Dat valt me dan weer reuze van je mee...

Citaat:
Robgoroth schreef op 25-12-2004 @ 14:01 :
desondanks ben ik van mening dat subtiliteit niet effectief genoeg is bij dergelijke misvattingen.
Daar valt over te discussiëren, maar ik stel voor dat we dat voor een andere gelegenheid bewaren. In ieder geval bedankt dat je bereid was om op mijn reactie in te gaan.
Oud 25-12-2004, 14:37
JackieZ
JackieZ is offline
Ik denk dat het vrij evident is dat catweazle toch zeker wel doelde op het afscheren van haar uit rechts-extremistisch oogpunt. Ik begrijp niet wat haar opmerking anders met dit topic te maken zou kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 15:00
Verwijderd
Zeg fijne snuitert, ik raad je aan iets beter je huiswerk te doen alvorens je hier je onzin komt spuien. Het grootste percentage gabbers heeft niets met rechts-extremisme te maken. Er is een wezenlijk verschil tussen gabbers en skinheads, om een simpel voorbeeld te noemen. Als je de maatschappij wilt bekritiseren, zorg dan wel dat je wat afweet van de hedendaagse rolverdeling binnen de verschillende subgroeperingen, Sherlock.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 15:12
JackieZ
JackieZ is offline
Citaat:
Robgoroth schreef op 25-12-2004 @ 16:00 :
Zeg fijne snuitert, ik raad je aan iets beter je huiswerk te doen alvorens je hier je onzin komt spuien. Het grootste percentage gabbers heeft niets met rechts-extremisme te maken. Er is een wezenlijk verschil tussen gabbers en skinheads, om een simpel voorbeeld te noemen. Als je de maatschappij wilt bekritiseren, zorg dan wel dat je wat afweet van de hedendaagse rolverdeling binnen de verschillende subgroeperingen, Sherlock.
Daarom zeg ik ook twee dingen:
1. in mijn vorige post dat ik ervan uitging dat catweazle suggereerde dat het uit extremisme was, omdat haar opmerking anders geen plaats heeft in dit topic.
1. in mijn beginpost: "schokkend. niets mis met kaal, maar wel uit extremisme." Ik geef dus duidelijk aan dat er niets mis is met kaal, maar wel uit extremisme. Ik relativeer dus de post van catweazle, en geef aan dat kaalheid wat mij betreft geen probleem is, maar wel het extremisme, als dat erachter zit.

Het was geenszins mijn intentie om mensen te beledigen, als ik dat wel heb gedaan, dan uiteraard mijn excuses!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten