ik wacht wel tot ie in de videotheek is, meestal heb ik het na een keer kijken wel weer gezien.
[Reageren]
schreef:
M. Arnoldi schreef op 12-12-2004 @ 14:30 :
Zoiets noemen ze 'respect'! Als de koning gaat praten, houdt iedereen zijn muil dicht! Ongeacht wanneer hij gaat praten!
Ze houden al op voordat ie zijn mond ook maar beweegt
[Reageren]
de box verschilt toch niet dan als je ze alledrie apart koopt?
[Reageren]
Eye of Sauron 13:21 13-12-2004
schreef:
Amisha schreef op 13-12-2004 @ 12:28 :
de box verschilt toch niet dan als je ze alledrie apart koopt?
nope.
Heb ze nu trouwens alledrie gekeken, in het weekend.
[Reageren]
M. Arnoldi 22:03 13-12-2004
schreef:
Sithan schreef op 13-12-2004 @ 00:07 :
Ze houden al op voordat ie zijn mond ook maar beweegt
Door jou ben ik er op gaan letten. En ik geef je wel enigszins gelijk. Aan Aragorns gezicht kan je moeilijk aflezen dat hij iets wil zeggen! Geinig!
Maar niks is perfect. Soms geeft het boek een betere situatie weer en soms de film. Een aantal momenten waarin de film veel meer zegt in een splitsecond dan wat het boek kan zeggen in 100 bladzijdes:
- Het Reisgenootschap in de sneeuw. Boromir ziet de Ring liggen: ''Waarom moeten wij lijden voor zo iets kleins'' Een krachtig moment en waarin duidelijk wordt dat ook kleine dingen een grote invloed kunnen hebben op de toekomst. Dat slaat ook een beetje op de zin van Aragorn voordat ze naar de poorten van Mordor gaan: ''We maken Sauron blind voor al het kleins wat beweegt''.
- Het einde met Merry en Pipin op het bed bij Frodo. Sam komt binnen en de gezichtsuitdrukking van Frodo en Sam, vice versa, is in woorden niet te beschrijven.
- Ook goed aan film is dat je tekst en muziek onder de beelden kan gooien. Terwijl Sam zegt: ''Er is nog iets goeds in de wereld. Het is waard om daarvoor te vechten''. Tijdens deze speech zie je beelden van een teleurgang van Isengard en de winst bij Helmsdiepte. Dat geeft dat geleuter van Sam meer kracht!
Er is helaas nog steeds veel weggelaten. Gelukkig zit er commentaar bij van de mensen die aan deze film hebben gewerkt. Dat geeft goede informatie over hoe deze film totstand is gekomen en waarom dingen wel of niet zijn weggelaten. Je hoort ook duidelijk dat visie van Peter Jackson op het maken van deze film.
@ Eye of Sauron:
Ik heb deze EE's ook in het weekend bekeken. Het blijft mooi. Alleen jammer dat de Ringen van de Elfen, Dwergen en Mensen niet nader zijn toegelicht. Ik heb daar nog steeds vraagtekens bij over hoe dat zit. Tijd om de Simallarion (goed geschreven?) te
kopen.
De Mond van Sauron vind ik ook geweldig. Wat een pretbek! Echt vet!

Morgen maar het extra materiaal bekijken van de EE's.
[Reageren]
schreef:
M. Arnoldi schreef op 13-12-2004 @ 23:03 :
Door jou ben ik er op gaan letten. En ik geef je wel enigszins gelijk. Aan Aragorns gezicht kan je moeilijk aflezen dat hij iets wil zeggen! Geinig!
Da's nog niks; bekijk de scene met Saruman die z'n leger toespreekt maar eens. 10.000 orks lopen herrie te schoppen en hij beweegt z'n hand nauwelijks en ze zijn ineens allemaal stil
[Reageren]
schreef:
M. Arnoldi schreef op 13-12-2004 @ 23:03 :
@ Eye of Sauron:
Ik heb deze EE's ook in het weekend bekeken. Het blijft mooi. Alleen jammer dat de Ringen van de Elfen, Dwergen en Mensen niet nader zijn toegelicht. Ik heb daar nog steeds vraagtekens bij over hoe dat zit. Tijd om de Simallarion (goed geschreven?) te
kopen.
Voeg de nagelaten vertellingen er maar aan toe. Is nog veel moeilijker te lezen dan de silmarillion, maar ik vond het het wel waard. Je moet absoluut wel eerst de silmarillion lezen en het ook in de buurt houden als je met nagelaten vertellingen bezig bent. Ik vond het erg verhelderent om ook de nagelaten vertellingen te lezen, howel deze op sommige punten erg vaag is. Maar ja, het zijn niet voor niks de nagelaten vertellingen van de silmarilion.
[Reageren]
schreef:
Manus J. van Alles schreef op 14-12-2004 @ 00:17 :
Da's nog niks; bekijk de scene met Saruman die z'n leger toespreekt maar eens. 10.000 orks lopen herrie te schoppen en hij beweegt z'n hand nauwelijks en ze zijn ineens allemaal stil
Maar die geeft nog aan dat ie wat wil gaan zeggen
Ik had serieus verwacht dat er bij aragorns speech nog iets voor zou komen...geen idee wat, maar t leek gewoon zo.
[Reageren]
schreef:
Sithan schreef op 15-12-2004 @ 10:40 :
Maar die geeft nog aan dat ie wat wil gaan zeggen
Alsof ze hem uberhaupt kunnen zien van die afstand (en hoek)
[Reageren]
Dinalfos 16:01 15-12-2004
Vandaag gekocht bij Mediamarkt(30 euro). Misschien dat ik hem vanavond al ga kijken.
[Reageren]
Verwijderd 16:34 15-12-2004
30 euro is wel een nette prijs, ook maar eens halen.
[Reageren]
Verwijderd 22:07 15-12-2004
schreef:
Manus J. van Alles schreef op 14-12-2004 @ 00:17 :
Saruman is een wizard; wie weet helpt dat ook?
...gebruikt gewoon de Force ofzo...
[Reageren]
Net gehaald: Giftbox voor €63,- bij FRS. Ben benieuwt
[Reageren]
nee ik ga ze niet kopen,
ik vond de films niet echt leuk en om nou ook een hele zwik aan extra's te krijgen is voor mij nou ook geen noodzaak.
[Reageren]
schreef:
Ketjing schreef op 16-12-2004 @ 15:39 :
nee ik ga ze niet kopen,
ik vond de films niet echt leuk en om nou ook een hele zwik aan extra's te krijgen is voor mij nou ook geen noodzaak.
imo zijn de extended films beter dan de gewone (hoewel ik de 3e nog niet gezien heb) Zeker de 2e is een hele verbetering vond ik.
[Reageren]
Verwijderd 19:01 16-12-2004
Verwijderd 10:04 18-12-2004
Ik ga de extended trilogy box waarchijnlijk bij play.com bestellen; 72 euro

. En dat er geen nederlandse ondertitels bijzitten maakt me niks uit. Ik laat mijn ma die box met haar cc betalen, en dan geef ik het geld gewoon contant aan haat

. Ik heb trouwens wel de andere twee extended editons gehad, maar die heb ik weer verkocht

.
[Reageren]
actionhank 21:15 18-12-2004
Verwijderd 21:17 18-12-2004
schreef:
Ieke schreef op 16-12-2004 @ 15:51 :
imo zijn de extended films beter dan de gewone (hoewel ik de 3e nog niet gezien heb) Zeker de 2e is een hele verbetering vond ik.
Juist de 2e vond ik té lang.
[Reageren]
Ik de gewone versie. Er klopte zoveel niet voor mijn gevoel en dat is juist in de extended verbeterd. Bijvoorbeeld dat de enten kwamen helpen bij helmsdeep. Nog meer van die dingen. Ik vond de extended juist een stuk beter dan de gewone versie, waar ik na het bioscoopbezoek ook een klein beetje teleurgestelt in was.
[Reageren]
Buh. De Extended ís de gewone versie.
Bioscoopversie is verkort.
[Reageren]
schreef:
Juice schreef op 18-12-2004 @ 23:45 :

Zo kan je het ook bekijken ja. Maar voor de meeste mensen is de bios versie de gene die ze gezien hebben, dus daarom noem ik dat de gewone versie.
[Reageren]
Bij de release van de gewone ROTK waren er verhalen dat de originele, niet-verkorte versie 5 uur zou gaan duren. Ik heb nu op de verpakking gezien dat de EE ROTK maar 48 minuten langer duurt! Voor degenen die hem al gezien hebben: is er nog steeds teveel weggelaten in de EE?
[Reageren]
Verwijderd 14:10 19-12-2004
schreef:
Juice schreef op 18-12-2004 @ 23:45 :
Toch gek dat ene Peter Jackson het tegenovergestelde beweert.
[Reageren]
actionhank 14:53 19-12-2004
Valt wel mee. Hij zegt ergens in de commentary dat de extended versies na een tijd beschouwd zullen worden als de definitieve versies.
[Reageren]
Verwijderd 14:54 19-12-2004
klopt, maar ook dat dit niet de 'echte films' zijn, maar daadwerkelijk versies voor de echte liefhebbers.
[Reageren]
schreef:
MetalliCat schreef op 19-12-2004 @ 15:10 :
Toch gek dat ene Peter Jackson het tegenovergestelde beweert.
Hij kan beweren wat ie wil. De films zijn in één keer opgenomen, en er zijn stukken uitgeknapperadeerd voor de bioscoopversies.
[Reageren]
Verwijderd 21:43 19-12-2004
Denk je dat wat in de EE zit al het beeldmateriaal is?
[Reageren]
Verwijderd 21:43 19-12-2004
En de films in een keer opgenomen? Wat bedoel je daar mee?
[Reageren]
Levitating Nun 21:50 19-12-2004
schreef:
MetalliCat schreef op 19-12-2004 @ 22:43 :
Nou dat in een periode van 1, 1,5 jaar alle films in één ruk zijn opgenomen.
[Reageren]
Verwijderd 21:54 19-12-2004
Wat een bullshit. Ga maar eens fijn de Appendices bekijken, in totaal hebben de opnames een periode van 4 jaar beslagen (incl. additional shoots). Verder werd er geen volgorde aangehouden qua chronologie, dus dit is volslagen onzin.
[Reageren]
Levitating Nun 22:06 19-12-2004
schreef:
MetalliCat schreef op 19-12-2004 @ 22:54 :
Wat een bullshit. Ga maar eens fijn de Appendices bekijken, in totaal hebben de opnames een periode van 4 jaar beslagen (incl. additional shoots). Verder werd er geen volgorde aangehouden qua chronologie, dus dit is volslagen onzin.
Ze zijn in het begin begonnen met de gehele film op te nemen in één keer (of dat chronologisch is weet ik niet, en dat maakt ook verder niet uit). Of dat 4 jaar is geweest, kan ook.
Later worden er echter scènes opnieuw gefilmd, of toegevoegd.
De films zijn dus wel in een keer opgenomen, latere zijn wijzigingen opgenomen. Wordt trouwens ook in de appendixen gemeldt.
[Reageren]
schreef:
Denk je dat wat in de EE zit al het beeldmateriaal is?
Nee, er is duidelijk veel meer als je de docu's kijkt. Ze hadden sommoge stuken helemaal anders willen hebben eerst, maar toch zit dat er niet in. Ook veel meer andere stukjes zijn nog steeds weg.
[Reageren]
schreef:
Ik bedoel, de uitgeknipte scenes die wel op de 'extended' staan, waren toen ze opgenomen werden niet bedoelt als later uitgeknipte scenes.
Beetje ongelukkig geformuleerd, dat wel ja.
[Reageren]
Verwijderd 11:57 20-12-2004
Wat ik bedoel: Het is niet zo dat de bioscoopversie van de EE is afgeleid, dat is gewoon een op zichzelf staande cut.
[Reageren]
M. Arnoldi 21:53 20-12-2004
Ongeacht of je de films goed vindt of niet. Door het zien van EE's en het bonusmateriaal, ga ik steeds meer beseffen wat voor knap werk er is geleverd. Ik begin ook steeds meer te begrijpen waarom delen van het verhaal zijn weggehaald en waarom niet, zonder dat de kern van het verhaal zou verdwijnen. (Ik snap bijv. waarom Shelob pas in de RTOK kwam, vrij logisch vanuit filmogen.)
En de Making Of Gollum bevestigd de liefde van de makers voor één van de vooruitstrevende fantasy-boeken over deze aardkloof. Daarnaast is het gewoon ongeloofelijk hoe Tolkien als 'amateur' toch de mensen met zijn verhalen weet te boeien. Daar sta ik echt versteld van.
The Making Of Gollum heeft mij bij echt indruk achter gelaten. (Psst...natuurlijk is het allemaal rooskleuriger, omdat het op de DVD staat van de makers. Had Gollum geen prijs gewonnen bij de Oscars?)
[Reageren]
M. Arnoldi 21:56 20-12-2004
LOTR - FOTR is trouwens 29 dec. op NED2!
[Reageren]
schreef:
M. Arnoldi schreef op 20-12-2004 @ 22:53 :
Ongeacht of je de films goed vindt of niet. Door het zien van EE's en het bonusmateriaal, ga ik steeds meer beseffen wat voor knap werk er is geleverd. Ik begin ook steeds meer te begrijpen waarom delen van het verhaal zijn weggehaald en waarom niet, zonder dat de kern van het verhaal zou verdwijnen. (Ik snap bijv. waarom Shelob pas in de RTOK kwam, vrij logisch vanuit filmogen.)
En de Making Of Gollum bevestigd de liefde van de makers voor één van de vooruitstrevende fantasy-boeken over deze aardkloof. Daarnaast is het gewoon ongeloofelijk hoe Tolkien als 'amateur' toch de mensen met zijn verhalen weet te boeien. Daar sta ik echt versteld van.
The Making Of Gollum heeft mij bij echt indruk achter gelaten. (Psst...natuurlijk is het allemaal rooskleuriger, omdat het op de DVD staat van de makers. Had Gollum geen prijs gewonnen bij de Oscars?)
Hier ben ik het zo mee eens. Ik begrijp stukjes beter zoals ze het gedaan hebben in de film en ik kan het er meestal alleen maar mee eens zijn. (En ben ook blij dat ze sommige ideeën die ze hadden toch niet gebruikt hebben)
Gollem was alleen maar genomineerd, maar heeft die oscar niet gekregen.
[Reageren]
schreef:
M. Arnoldi schreef op 20-12-2004 @ 22:56 :
LOTR - FOTR is trouwens 29 dec. op NED2!
Ga hem echt niet op tv kijken, heb de dvd's niet voor niks.
[Reageren]
Eye of Sauron 19:55 21-12-2004
Crystall Girl 19:57 22-12-2004
Ik had de hoop al opgegeven om ooit die extended editions te kopen (vind het veeeel te duur

), ben ik erachter dat mijn moeder ze voor mijn vader heeft gekocht voor kerst
[Reageren]