![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uit wat ik nu heb verteld kun je 2 conclusies trekken, namelijk dat er een god bestaat die dit allemaal schept, of dat op een of andere wonderbaarlijke manier uit het niets is ontstaan. Jij mag kiezen; ik raad je slechts aan te kiezen voor de eerste. Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 22:09. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Premissie 1: het is heel erg toevallig dat er ergens in het universum leven ontstaat. Premissie 2: het niet geloven in een god impliceert dat je vindt dat het heelal uit niets is ontstaan. Conclusie: god bestaat. Ad. 1: Is het werkelijk zo toevallig dat er van al die miljarden keer miljarden keer miljarden planeten die er zijn, er tenminste één is waarop leven mogelijk is? Ad. 2: Deze premissie is simpelweg lulkoek, dat ik eenvoudig kan weerleggen met mezelf; ik geloof niet in een god en evenmin dat het universum uit 'niets' is ontstaan. Ad. 3: Uit de premissies volgt niet logischerwijs dat een god bestaat, zelfs al zouden ze waar zijn (wat niet zo is). Evenmin volgt eruit dat er een god is zoals jij die beschrijft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zie niet is wat er mis is met toeval
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De atoomfysica leert ons dat we het stralingsspectrum van zogenaamde 'zwarte stralers' kunnen voorspellen. Zwarte stralers zijn bronnen van straling die relatief veel meer straling uitzenden dan reflecteren. Als de Big-Bang theorie klopt, moet de oerknal zelf dus ook een zwarte straler zijn. Vanuit deze gedachte werd in de jaren '40 van de 20e eeuw nauwkeurig berekend wat dan de temperatuur van deze straling, die 'kosmische achtergrondstraling' genoemd werd, zou moeten zijn. De berekening leidde tot een temperatuur van ongeveer 2,7 Kelvin. Twintig jaar later werd de voorspelde kosmische achtergrondstraling door fysici waargenomen. En warempel, deze bleek een temperatuur te hebben van ~2,7K, precies zoals de Big-Bang theorie voorspelde. Hiermee was het overtuigende bewijs geleverd voor de Big Bang. We weten dus vrij nauwkeurig wat er ná de Big Bang is gebeurd, maar niet wat er precies tijdens of vóór de Big Bang is gebeurd. Ik weet dat dus niet. Theoretisch natuurkundigen zoals Hawking en Witten hebben hier ook over nagedacht. De laatsgenoemde kwam met de zogenaamde M-theorie, die een wereld voorspelde met 11 (!) dimensies en, misschien nog wel speculairder, meerdere universums. Een mogelijke verklaring voor het ontstaan van dit universum kan de collisie van zogenaamde branen zijn. De natuurkunde, in het bijzonder de quantummechanica, voorspelt het bestaan van bepaalde fundamentele deeltjes. Deze zijn allemaal, op één na, waargenomen. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, dit is voor Eviellan, je zegt nu wel de hele tijd dat God bestaat, omdat Hij op alleen Aarde leven heeft gebracht, maar heb je er wel eens aan gedacht dat er misschien leven buiten Aarde bestaat? En God wil het leven op Aarde zeker ook weer na een paar miljoen jaar uitroeien, want misschien wist je het nog niet, maar de zon is niet een oneindige bron. Als God dan zoveel van leven houdt, waarom zou hij de Aarde dan als een dode planeet willen hebben?
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Toeval bestaat niet en alles wat in dit boek staat is onzin.
http://www.amazon.com/gp/reader/0131...27#reader-link |
![]() |
||
Citaat:
Geloof in God geeft wel waarheden die vanwege het metafysische element binnen de wetenschap niets toevoegen of afbreken. Geloof is niet bedoelt om uitgebreid te worden of om voorspellingen te doen over waarnemingen. "Bewijzen voor het bestaan van God" gaat daar tegenin en is daarom totale onzin. |
![]() |
||
Citaat:
Hij is pas 14 man. Hij speelt met jullie. Echt respect ![]() |
![]() |
||
Citaat:
@Eviellan dit is je punt toch?: er is zoveel toevalligheid in het ontstaan van de schepping dat er God moet zijn die dat allemaal heeft geleid. overigens moet je die lingo-vergelijking eens voorstellen als je 1000 ballen neemt van elk nummer en dan blijft trekken. de kans dat je in die 1000 keer 123456789 trekt is dan al opeens een stuk groter. |
![]() |
|
Waarom vereist dat een verklaring? Dus dat iets is blijven bestaan totdat wij er over kunnen discussieren is op de een of andere manier een bewijs voor een groter plan? Als hij niet was blijven bestaan hadden we deze discussie niet gehad dus dit is een rare gedachtenloop. Ik kan je wel een mógelijke verklaring geven hoor. Het is waarschijnlijk een opeenvolging van gebeurtenissen en omstandigheden.
Overigens, ik ga nu slapen. Ik weet niet of ik nog zal reageren, want ik heb weinig zin om het spelletje "waarom dan ad infinitum" te spelen zoals iemand anders met argument 51 al aangaf. Als je tot het bittere einde gaat komt het neer op een meningsverschil. There is no truth, only what is perceived. Alleen met de logica vallen dingen te ontkrachten en alleen met geloof kunnen sommige mensen fantastische dingen bereiken (terwijl anderen die het niet nodig hebben zonder doen). Peace out. Slaap lekker. Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 01:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Dit is zo stompzinnig dat ik niet eens ga proberen om erop in te gaan.
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Die planeten bestaan meestal best lang, miljarden jaren. 3. Op minstens één van die planeten (de aarde) is leven mogelijk. Waarom zou dan opeens de aarde kort moeten bestaan, of het leven kort moeten bestaan? Verder: F = GmM/r² |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
kortom, alweer een topic vol nonsens. Dit zijn GEEN feiten.
||
Citaat:
![]()
|
misschien is er wel altijd iets geweest?
of gaan we in circles door de tijd heen omhoog, of omlaag.. maar om even opertumistisch te blijven prefereer ik omhoog. Dit geeft geen andwoord op de vraag of er nou een God is, of een big bang die de aarde heeft doen ontstaan. Of stelnou dat er iets is wat tijdloos is en een plek waar wel tijd is, ik kan het me zelf heel slecht voorstellen maar goed wie weet zijn hier creativelingen onder ons ![]() goh zou er ook zoiets bestaan als beperkt denkvermogen?
||
![]() |
Citaat:
De mensen die geloven dat we van een voorouder aap komen hebben juist een gebrek aan voorstellingsvermogen, kun jij je voorstellen dat dat niet zo is gebeurd? kun jij je voorstellen dat de evolutietheorie (het deel dat we van apen komen) niet waar kan zijn? kun jij je voorstellen dat God kan bestaan? Nee he, dat bedoel ik. Kennis over natuur wetenschappen is wat bij jullie ontbreekt, jullie weten niet hoe alles is ontstaan dus verzinnen jullie maar iets, nu lijkt het alsof ik jullie aanval he, maar jij bent diegene die beweerde dat 'Eviellan' een gebrek heeft aan voorstellingsvermogen en kennis over natuurwetenschappen zonder zijn argumenten tegen te bewijzen, omdat je het niet kunt, zo simpel is dat, de feiten zijn hard en pijnlijk ik weet, julie willen zoooo graag geloven dat de darwinisme waar is, maar jullie instict is jullie vijand, ik heb hier al een debat gehouden over de evolutie theorie, jullie konden totaal geen bewijzen geven alleen consumpties. Bijvoorbeeld de voorbeeld van de Giraffe, jullie weten hoe het zit he, waarom die een lange nek heeft volgens de evolutietheorie. De evoltueitheorie beweert dat de Giraffe met lange nekken een grotere overlevingskans hebben dan die met de kleine omdat ze de voedsel hoog in de bomen konden bereiken, er was namelijk weinig voedsel op de grond, tenminste niet genoeg voor al die giraffe, dit allemaal is gewoon verzonnen een consumptie van hoe het 'zou' kunnen zijn, maar nu moet je goed opletten, kan het niet juist zo zijn dat de giraffe met een kleine nek juist een grotere overlevingskans hebben omdat als ze bijv gejaagd worden sneller zijn dan die met de lange nek, je hebt de giraffe zien rennen he, de lange nek maakt ze langzamer. De haaien zijn in zoveel jaren hetzelfde gebleven, de smoesje die hiervoor gebruikt is is om dat de haai perfect gevolueerd is, maar de vraag is dan wie beslist dat?, de haai kan nog steeds beter worden hoor, de dolfijn is bijv slimmer dan de haai enz enz Dit zijn alleen maar twee voorbeelden, het Darwinisme heeft zo veel gebrekken, en fouten, kijk even naar het algemeen, naar alle dieren, dat kunnen jullie niet, jullie hersenen kunnen dat niet aan. Jouw gebrek over de Islam bewijst niet dat God niet bestaat, alle mensen die zijn geboren hebben een Fitrah(soort Instict), deze Fitrah vertelt je dat er alleen een God is en dat God moet bestaan, dat is het gevoel dat we hebben, vandaar dat mensen vroeger beelden gingen aan bidden, als je bijvoorbeeld een wapen pakt voor het eerste keer vertelt je gevoel dan dat 'Dit niet goed aan voelt', snap je. Iedereen is als een Moslim geboren, het woord Moslim betekent, vredelievend, juiste en overgave aan God. De maan is een Moslim, de Zon is een Moslim, als je weer een Moslim wordt, dus als je bekeerd naar de Islam dan ga je gewoon terug naar je originele vorm, naar je natuurlijke vorm, en als je dat doet voel je een soort blijdschap, tevredenheid en duidelijkheid omdat je zo bent gemaakt, je volgt je instinct, je bent zo gemaakt... Als kleine kind wordt je beinvloed door je omgeving, dus de omgeving is eigenlijk een soort vijand van je instinct, mensne die niet willen geloven vechten tegen hun Fitrah(instinct) en dit is heel slecht. Bijv De profeet mohammed(saw) en alle andere profeten volgden voordat ze een openbaring hadden gekregen en voordat ze erachter kwamen dat ze profeten waren gewoon hun instict, ze geloofden gewoon in 1 god, en ze gingen god aanbidden in de manier waarmee ze het beste mee voelden, dus hoe de moslims dat doen, met hun hoofd tegen de grond, dit was allang al bekend, als je zo neerbuigt zie je dat gewoon als een soort aanbidding omdat je gevoel je dat vertelt, snap je dat? Tegen je Fitrah vechten is dus slecht, en mensen die hun Fitrah accepteren zijn juiste mensen. Ik kan je nog zo veel dingen vertellen en uitleggen maar is gewoon te veel, jullie moeten er zelf achterkomen, en wat ik hier allemaal heb gezegd zal toch niet door jullie worden geloofd En het Darwinisme is een geloof, ja, geen feit...jullie moeten nog veel leren,
Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 13:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En nu weet je het, ik ga mijn tijd niet verspillen aan jullie, maar onthoud wel dat jullie als domme en achterlijke mensen worden gezien, een kat is slimmer, want die gebruikt z'n hersenscellen op ene goede manier en dat als jullie wat posten dat dat poep is, weloo kwaliteit, gewoon niks,
Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 13:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo, mijn goede daad voor vandaag weer gedaan. Feel any better? ![]() |
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Maar bedoel je dat je een tijd piriode doorgaat om weer terug te keren naar die orginele staat? of is dat poets bam op het punt van bekering? Citaat:
Maar goed wat is waar?! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar jij moet niet meer veel leren? of sugereer je dat niet?... mooi
|
onze TS schijnt zichzelf wel heel hard te moeten overschreeuwen
![]() er zijn geen bewijzen voor het nietbestaan van god. en er zijn al helemaal geen bewijzen voor het welbestaan van god. en waarom zou de aarde niet uit het niets kunnen ontstaan? en het is maar wat je 'niets' noemt. waar komt god anders vandaan? ja eeuwig. misschien heeft de aarde ook wel eeuwig bestaan. of er was eeuwig niks, en de molecuultjes vervormden zich tot een bigbang bijvoorbeeld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als die Realmoslim een lobotomie zou krijgen en in een kooitje met een leuk pakje aan zou zitten, is hij denk ik nog best grappig. Maar dan niet te lang, een halfuurtje per dag als je gasten hebt ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() volle onderwerping aan de zon! |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Fitrah verdwijnt alvast nooit, want het is een deel van je zelf en het is geen angst voor het onbekende, als er angst ontstaat dan creeer je die zelf, juist als je er tegen vecht dan ontstaat er juist angst tegen het onbekende, het accepteren van de Fitrah is het accpeteren van de waarheid, het accepteren van een God. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: