![]() |
||
Citaat:
Zoals RanC al aangaf, deden de Goden wel mee aan de oorlog, maar dan vooral om hun eigen ruzietjes uit te vechten. De hele oorlog is tenslotte om een twist tussen de Goden begonnen. Bovendien zie ik niet in, waarom het Griekse Godsbeeld per definitie belachelijker zou zijn dan het Islamitische Godsbeeld, alleen maar omdat de Grieken hun Goden antropomorfiseerden, en de Islam een meer metafysischer kant uit neigt. Groet, Tio (die het idee heeft dat we aan het afdwalen zijn van het oorspronlijke Homeros-argument)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom is dat logica? |
![]() |
||
Citaat:
Nu hebben die Goden die "ingrijpen" de mensen ook niet geschapen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar jongen het is wel leuk geweest. Jullie hebben mij niet kunnen overtuigen, behalve van dat ik jullie niet zal kunnen overtuigen van Gods bestaan zonder genoeg informatie. Nu een groet van mij Tio (aan jullie allemaal) Ik zie jullie nog wel terug in andere discussies. |
![]() |
||||
Citaat:
Wat ik probeerde te zeggen was dat de door jou aangegeven zaken, en daarmee ook bovenstaande, de Koran slechts anders maken dan de Bijbel, maar daarmee niet per definitie perfect(er). Simpelweg omdat perfectie in deze zin compleet subjectief is. Een Christen zal namelijk de Bijbel perfect vinden, en een Jood de Torah. Citaat:
Katholieken zijn inderdaad celibatair. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat dat in de Bijbel staat, noch dat alle Christenen dat zijn. Citaat:
Het interesseert ze wel, als een soort tijdverdrijf, zeg maar. Hetzelfde kan trouwens gezegd worden over de Koran. Waarom zou je als God een wereld willen scheppen, om je gezicht vervolgens alleen maar aan een select few te laten zien? (Of: waarom zou je een paradijs willen maken, om de mensen er vervolgens uit te schoppen. Ik neem tenminste aan dat dit ook zo in de Koran staat, aangezien ik geloof dat zij over de scheppingsmythe grotendeels overeenkomt met het boek Genesis uit het OT) Groet, Tio
||
![]() |
Citaat:
Als ik een moslim zou zijn als wereldheerser wel. ![]() Doeg |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik betwijfel het. Macht corrumpeerd te veel. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In de Koran staat een vers over een meer of een zee waarvan de ene helft uitsluitend uit zoet water en de andere helft alleen uit zout water bestaat, maar ze vermengen zich nooit met elkaar. Meer dan 1300 jaar later wordt er ontdekt dat er inderdaad zo'n rivier bestaat. En dat de Koran niet heeft geholpen bij wetenschappelijke experimenten, is alleen omdat haast niemand de moeite neemt om hem te lezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ja, wat moet ik in godsnaam met deze thread aan, impliciete stelling is dat de koran fantastisch is met als enige argument een toevalligheidje dat mogelijk kan lijken op iets dat later waar is... ik heb al vaak genoeg vertelt dat dit aan toeval te wijten is, en dat er genoeg negatieve punten in staan om dit teniet te doen... zelf was je toch een van de voorstanders van heilige boeken in hun geheel te beschouwen in plaats van specifieke passages te nemen? raar dat je die praktijk vervolgens wel voor je eigen stelling gebruikt..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
vrienden zijn? claddagh | 30 | 04-11-2005 22:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jouw geloof en jezelf Marleen17 | 22 | 13-04-2004 16:57 | |
Muziek |
Coldplay-Achtige Muziek Snakeboy | 83 | 07-04-2004 13:23 | |
ARTistiek |
[graff] mijn eerste poging :) empyrian | 24 | 25-04-2003 09:47 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 | |
Seksualiteit |
Pedofilie/Efebofilie Boeing 747-400 | 28 | 18-03-2002 19:50 |