Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 19:03
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-12-2004 @ 17:04 :
maak een groot "yab-yum snapt er niets van" topic, en stel daar al je vragen.

Ruim de helft van alle topics hier zijn door jou geopend, en bovendien zijn weer de helft daarvan allang besproken.
Als ik er eens per maand geopend had zou niemand zeuren.
+ geef me dan maar links naar topics waar mijn vragen besproken zijn en waar antwoorden te vinden zijn op mijn vragen.
A: dat lukt je niet
B: als ik die up om erop in te gaan krijg ik ook gezeik.
Oud 11-12-2004, 19:33
T_ID
T_ID is offline
denk dan zelf na, in de helft van die topics is namelijk al snel de conclusie dat het onlogisch is, en dus niet uit te leggen.

Als het mij lukt het antwoord binnen tien minuten te bedenken, waarom kunnen anderen dit niet?

(ik heb trouwens wel een leuke uitleg voor de 'waarom geen zwarte haren'-topic )
Oud 11-12-2004, 19:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2004 @ 20:33 :
denk dan zelf na, in de helft van die topics is namelijk al snel de conclusie dat het onlogisch is, en dus niet uit te leggen.

Als het mij lukt het antwoord binnen tien minuten te bedenken, waarom kunnen anderen dit niet?

(ik heb trouwens wel een leuke uitleg voor de 'waarom geen zwarte haren'-topic )
Ik heb wat brandstof voor de mensen die overtuigd zijn van God's bestaan. Misschien niet helemaal zoals ze het graag zouden zien, maar toch...

Famous atheist now believes in God

By RICHARD N. OSTLING
AP Religion Writer

NEW YORK (AP) -- A British philosophy professor who has been a leading champion of atheism for more than a half-century has changed his mind. He now believes in God - more or less - based on scientific evidence, and says so on a video released Thursday.

http://hosted.ap.org/dynamic/stories...MPLATE=DEFAULT
Oud 11-12-2004, 19:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
legatus schreef op 11-12-2004 @ 20:56 :
Ik heb wat brandstof voor de mensen die overtuigd zijn van God's bestaan. Misschien niet helemaal zoals ze het graag zouden zien, maar toch...

By RICHARD N. OSTLING
AP Religion Writer

NEW YORK (AP) -- A British philosophy professor who has been a leading champion of atheism for more than a half-century has changed his mind. He now believes in God - more or less - based on scientific evidence, and says so on a video released Thursday.

Vooral dat stukje waarin hij de conventiole god vergelijkt met Saddam Hussein vind ik erg mooi.

Citaat:
"I'm thinking of a God very different from the God of the Christian and far and away from the God of Islam, because both are depicted as omnipotent Oriental despots, cosmic Saddam Husseins," he said. "It could be a person in the sense of a being that has intelligence and a purpose, I suppose."
Oud 11-12-2004, 20:15
cha0s
cha0s is offline
Citaat:

By RICHARD N. OSTLING
AP Religion Writer

hahaha, he chickened out. wat ontzettend lame van 'm.
"hmm, ik ben 81.... straks heeft dat gristentuig toch gelijk... shit, shit."
edit: hm, oke.. hele artikel gelezen. het valt an sich nog wel mee. maar toch kinda lame.

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 20:26
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
^ Dat dacht ik ook meteen, het zekere voor het onzekere nemen, en op zich heeft ie wel een punt
Oud 11-12-2004, 21:01
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2004 @ 20:33 :

Ik hoor graag ook antwoorden van mensen die er wel een reden voor denken te hebben, zoals bv de moslims zelf. Dat jij het onlogisch vind en de meerderheid van de ongelovigen kan ik zo ook wel bedenken.
Oud 11-12-2004, 21:27
RanC
RanC is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-12-2004 @ 22:01 :
Ik hoor graag ook antwoorden van mensen die er wel een reden voor denken te hebben, zoals bv de moslims zelf. Dat jij het onlogisch vind en de meerderheid van de ongelovigen kan ik zo ook wel bedenken.
Zoek de topics van de laatste 2 maanden eens door, dan vind je al die antwoorden wel.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 21:49
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-12-2004 @ 21:26 :
^ Dat dacht ik ook meteen, het zekere voor het onzekere nemen, en op zich heeft ie wel een punt
Ja, da's leuk als je een lullig atheïstje bent, zoals ik, maar als je een bekend atheïst bent die ook veel erover schreef en mee deed, dan vind ik 't toch wel ergens 'n beetje jammer dat 'ie dan zo chickenshit doet nu.

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 12:29
legatus
legatus is offline
Citaat:
cha0s schreef op 11-12-2004 @ 22:49 :
Ja, da's leuk als je een lullig atheïstje bent, zoals ik, maar als je een bekend atheïst bent die ook veel erover schreef en mee deed, dan vind ik 't toch wel ergens 'n beetje jammer dat 'ie dan zo chickenshit doet nu.
"My whole life has been guided by the principle of Plato's Socrates: Follow the evidence, wherever it leads."

Het is niet om z'n sterfelijke ziel (bij wijze van) te redden, maar hij laat zich leiden door de voor hem wetenschappelijk bewijzen. Niet alleen moedig, maar ook oprecht.
Oud 12-12-2004, 23:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
blablabla
wow, omdat ergens een artikel staat (dat mogelijke zelfs verzonnen is) over iemand die zich bekeerd, is de reden dat ik ongelijk heb, en me ook maar moet bekeren?

atheist tot in de kist. en geen gelul van ik wist het niet.
Oud 13-12-2004, 00:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-12-2004 @ 00:50 :
wow, omdat ergens een artikel staat (dat mogelijke zelfs verzonnen is) over iemand die zich bekeerd, is de reden dat ik ongelijk heb, en me ook maar moet bekeren?
Ja, dat staat toch duidelijk in die tekst. Bekeer jezelf T_ID!

Citaat:
atheist tot in de kist. en geen gelul van ik wist het niet.
Ik blijf enigzins neutraal. Als er bewezen wordt dat wij geschapen zijn door een intelligent wezen, dan accepteer ik die mogelijkheid en wil ik meer weten. Niet dat ik dat standpunt momenteel heb.
Oud 13-12-2004, 15:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
legatus schreef op 13-12-2004 @ 01:10 :
Ik blijf enigzins neutraal. Als er bewezen wordt dat wij geschapen zijn door een intelligent wezen, dan accepteer ik die mogelijkheid en wil ik meer weten. Niet dat ik dat standpunt momenteel heb.
je weet zelf de afloop.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:38
Verwijderd
In het ot worden gods daden zo geschreven dat ze ingegeven zijn door emoties om voor de mensen zijn handelingen begrijpelijker te maken. In de koran staat slechts dat god vol is van genade, hem worden geen emoties als woede en toorn toegeschreven er word slechts gewaarschuwd voor een geweldige dag die eens zal komen waarop de mens zal weten wat hij gedaan heeft en ernaar word afgerekend.

En ja alles komt van God het goede en het slechte. Zij schrijven het slechte aan de duivel toe maar dat is onjuist want hij heeft geen macht.Want de macht behoort slechts God toe, de duivel misleid slechtst en probeert de mensen op een dwaalspoor te brengen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten