Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2004, 14:10
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 19-12-2004 @ 13:24 :
Lees mijn post.

OMG wat vullen elkaar toch perfect aan! Oh samen gaan wonen met je vriend als je studeert, ik zou het niet kunnen. Ook als ik, na school, nog steeds ( dan bijna twee jaar) iets met mijn vriend heb.... niet omdat je met vriend niet van 'het studentenleven' kan genieten, want ik denk best dat we onze eigen dingetjes kunnen houden, maar vooral omdat ik niet vanaf mn 19e dan wil samenwonen, en dat de twijfels en wat je allemaal gemist hebt net toeslaan nadat je aan de kindjes bent begonnen

Wil wel zeker weten dat ik de juiste keuzes maak en ik denk niet dat ik, voordat ik ooit op mezelf heb gewoond, weloverwogen de keuze kan maken of ik samen wil gaan wonen. En samenwonen kan altijd nog, de weg terug is pijnlijker lijkt me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2004, 14:15
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Experiment schreef op 19-12-2004 @ 15:10 :
OMG wat vullen elkaar toch perfect aan! Oh samen gaan wonen met je vriend als je studeert, ik zou het niet kunnen. Ook als ik, na school, nog steeds ( dan bijna twee jaar) iets met mijn vriend heb.... niet omdat je met vriend niet van 'het studentenleven' kan genieten, want ik denk best dat we onze eigen dingetjes kunnen houden, maar vooral omdat ik niet vanaf mn 19e dan wil samenwonen, en dat de twijfels en wat je allemaal gemist hebt net toeslaan nadat je aan de kindjes bent begonnen

Wil wel zeker weten dat ik de juiste keuzes maak en ik denk niet dat ik, voordat ik ooit op mezelf heb gewoond, weloverwogen de keuze kan maken of ik samen wil gaan wonen. En samenwonen kan altijd nog, de weg terug is pijnlijker lijkt me
Mee eens. Bovendien, waar moet je dan al je vrouwenavondjes houden?

Mijn vriend is, net als ik, een enorm uitgaanstype, maar ik kan me voorstellen dat hij op een gegeven moment zegt: 'neeheee ik ben mooeee, laten we thuis zitten op de baahaank' (zo was zijn ex). Niks voor mij.
Experiment, check je mail.
Oud 19-12-2004, 15:59
zeep007
zeep007 is offline
ik ben 20 ben 2 maanden gelee gaan samenwonen met mijn vriend die inmiddels 21 is. We waren al jaren beste vrienden die uiteindelijk een relatie kregen en zijn dan al na een half jaar gaan samenwonen. Voornamelijk ook om praktische redenen, maar ok omdat we erg zeker van elkaar zijn. Dit is het namelijk.

We hebben dezelfde vriendengroep dus uitgaan etc. gebeurd nog steeds etc. dingen met vrienden doen etc. Alles gaat echt perfect en ben erg gelukkig met hoe de dingen gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:21
Elmoo
Elmoo is offline
Ik woon vanaf mijn 18e verjaardag samen met mijn vriend. Toen waren we ruim 1,5 jaar samen. En het bevalt me prima Lekker een eigen huisje en je eigen dingetjes
Oud 19-12-2004, 22:23
Anaïs
Anaïs is offline
Ik zou graag na het volgende academiejaar samen op studio gaan tijdens de week met mijn vriend. Die is dan al afgestudeerd, en ik moet dan nog een jaar of 2 (of meer, als ik het studeren nog niet beu ben). Maar de kans dat dit realiteit wordt schat ik voorlopig nog niet zo hoog in. Als hij werk vindt in de buurt van zijn thuisstad, zal ik alleen naar Gent mogen trekken.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:57
Verwijderd
Ik woon nu op kamers (aan de andere kant van Nederland). Als ik klaar met mijn studie ben wil ik graag gaan samenwonen met mijn vriend. Het lijkt me wel relax, ''altijd'' bij elkaar, en samen je dingetjes doen, mwah natuurlijk ook je eigen leven behouden he .
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:04
Verwijderd
Ik woon nu alweer meer dan een jaar samen met mijn vriend (sinds oktober 2003) en het gaat geweldig. We hadden net 9 maanden verkering, dus best snel. Ik was toen 22 en mijn vriend werd bijna 22.
Hij woonde al 2,5 jaar alleen in een flatje, maar omdat die werd gerenoveerd moest hij daaruit. Toen hebben we besloten om samen te gaan wonen en na 2 keer te hebben gereageerd kregen we een huurhuis toegewezen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 12:37
Verwijderd
Ik woon sinds augustus samen met mijn vriend. (We hebben ook nog één andere huisgenoot.) Met z'n drieeën delen we een vierkamerappartement.
En ik heb nu bijna 5 jaar een relatie, dus 4,5 toen we gingen samenwonen. Hij was toen 20 en ik 18.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-12-2004 @ 18:02 :
Ik moet er niet aan denken. Ik wil toch eerst nog een flink aantal jaren gewoon van mijn eigen geld feesten en lekker op mezelf wonen. Serieuze dingen komen later wel.
Zo serieus zie ik het anders niet hoor. Ik ben natuurlijk ook weinig anders gewend na die vijf jaar maar goed. En ik heb niet het idee dat ik ernstig beknot word in mijn mogelijkheden of uitgaan of iets dergelijks, integendeel. Nu kan ik lekker doen wat ik wil en als ik thuiskom dan zit hij op de bank of slaapt hij, en andersom. Dat in tegenstelling tot hiervoor - je blijft aan het plannen (wanneer ben je hier, wanneer ben ik daar) want je wilt toch genoeg bij elkaar zijn. Voor mij is het dus een 'oplossing', om het maar zo te noemen. En zo serieus als jij het ziet is het niet hoor.

Citaat:
nare man schreef op 17-12-2004 @ 21:12 :
Als hij jou voorstelt aan collega's, zegt hij dan ook: 'dit is mijn vrouwtje'?
Als je elkaar zo gaat noemen dan is er inderdaad wel ff wat mis

Citaat:
Roxane schreef op 18-12-2004 @ 00:49 :
vanaf je 15 een relatie, 2 jaar en op je 17e al willen samenwonen, alsjeblieft ga genieten van je leven
Zoals ik al zei, als je het zo ziet kun je net zo goed altijd zonder partner blijven. Veel mensen vergeten dat een partner zoveel meer is dan alleen een blok aan je been die je belemmert in de dingen die je wilt doen. Het enige wat ik niet kan doen is met iedereen zoenen / naar bed gaan die ik tegenkom, en dat was ik anders zowiezo niet van plan. Denken dat je geen leven hebt zonder partner vind ik persoonlijk wel erg naïef.

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 12:45.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-12-2004 @ 13:40 :

Zoals ik al zei, als je het zo ziet kun je net zo goed altijd zonder partner blijven. Veel mensen vergeten dat een partner zoveel meer is dan alleen een blok aan je been die je belemmert in de dingen die je wilt doen. Het enige wat ik niet kan doen is met iedereen zoenen / naar bed gaan die ik tegenkom, en dat was ik anders zowiezo niet van plan. Denken dat je geen leven hebt zonder partner vind ik persoonlijk wel erg naïef.
Misschien hebben die mensen zo'n relatie...maar in mijn ogen is het dan de relatie in het algemeen die niet gezond is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 20-12-2004 @ 14:07 :
Misschien hebben die mensen zo'n relatie...maar in mijn ogen is het dan de relatie in het algemeen die niet gezond is.
Ja, inderdaad, dat bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 15:51
stout!
stout! is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-12-2004 @ 13:40 :
[B] Ik ben natuurlijk ook weinig anders gewend na die vijf jaar
Niet veroordelend bedoeld, ik ben echt nieuwsgierig. Als je al op je 13e een relatie krijgt, hoe hou je dat vol tijdens je puberteit als je allebei verandert en allerlei dingen wil ontdekken ed?
Oud 20-12-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 20-12-2004 @ 16:51 :
Niet veroordelend bedoeld, ik ben echt nieuwsgierig. Als je al op je 13e een relatie krijgt, hoe hou je dat vol tijdens je puberteit als je allebei verandert en allerlei dingen wil ontdekken ed?
Goede vraag. Ik weet het niet. Op een of andere manier heb ik aan hem altijd wel genoeg gehad, ofzo? Ik ben nou niet echt het type van de radicale beslissingen enzo, dus we zijn ook nooit uit elkaar geweest ofzo.
Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik wat anders moest doen. Misschien omdat ik inderdaad niet anders gewend ben, maar misschien ook omdat we een goede relatie hebben (gekregen).

(Hij weet het ook niet )
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:48
stout!
stout! is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-12-2004 @ 17:34 :
Goede vraag. Ik weet het niet. Op een of andere manier heb ik aan hem altijd wel genoeg gehad, ofzo? Ik ben nou niet echt het type van de radicale beslissingen enzo, dus we zijn ook nooit uit elkaar geweest ofzo.
Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik wat anders moest doen. Misschien omdat ik inderdaad niet anders gewend ben, maar misschien ook omdat we een goede relatie hebben (gekregen).

(Hij weet het ook niet )
Ok, in ieder geval bedankt voor de moeite .
Oud 20-12-2004, 20:39
Built to last
Built to last is offline
Wij zijn op zich wel toe aan een volgende stap als samenwonen, maar ze moet nog 1,5 jaar naar school en zolang wil ze thuis wonen, dus dan zouden we theoretisch samenwonen als we al 5 jaar een relatie hebben...

duurte mij veel te lang iig!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:59
Shortiej
Shortiej is offline
Ik wilde misschien wel dichtbij mn vriend gaan wonen maar ik heb me net uitgeschreven bij allemaal sites waar je kamers kan vinden hahaha.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:16
elledc
elledc is offline
ik ben 22 en mijn vriend 20 en het wordt stilaan tijd dat ik het huis uit ben. thuis is het niet meer om aan te houden
dus goeie voornemens voor 2005, een huisje zoeken voor ons beide, en beiden een job hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten