Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 19:41
Raven
Raven is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-01-2005 @ 20:39 :
Als je als meisje klaarkomt trekken je spieren samen, maar hoe komt dat? Wat zorgt ervoor dat die spieren zo gaan samentrekken?
lijkt me een reflex net als bij ons
Oud 28-01-2005, 18:10
luchtballon
luchtballon is offline
Als je (een tijd) teveel drank drinkt tast je je lever aan. Maar komen die cellen ook weer terug of blijven die weg?
Oud 29-01-2005, 15:47
Joris
Joris is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 28-01-2005 @ 19:10 :
Als je (een tijd) teveel drank drinkt tast je je lever aan. Maar komen die cellen ook weer terug of blijven die weg?
De levercellen die je daarmee aantast gaan dood en er ontstaat: "Verbindweefseling." Hierbij worden het bindweefselcellen, zoals bij een litteken of na een hartinfarct. Deze cellen veranderen niet meer terug in levercellen. Het begint met vervetting van levercellen, door chronisch alcohol (mis)gebruik veranderen er concentraties van bepaalde stoffen in je lever, waardoor er meer vet wordt opgeslagen in de lever. Op de volgende link is dit goed te zien:[LINKJE]
Hierdoor gaan uiteindelijk de cellen dood ("necrose"). De ruimte die ontstaat wordt opgevuld door bindweefselcellen. Dit is goed te zien bij het volgende plaatje: [LINKJE2].
De witte bolletjes "gaatjes" zijn vetophopinkjes. Op die pagina is ook een normale lever te zien.

Wel, als je een halve lever eraf haalt, groeit de rest weer gewoon terug. Een gezond persoon kan 75% van zijn lever verliezen zonder dat het niet meer zal teruggroeien. Meer wordt wel gevaarlijk!
Oud 31-01-2005, 13:46
Verwijderd
Er was een vraag over haargroei... wenkrbrauwharen vallen na een halfjaar ongeveer uit, vandaar dat ze niet zo lang worden dan groeit er uit dat haarzakje gewoon weer een nieuw haartje. Haarzakjes raken ooit wel uitgeput, dan word je kaal, maar dat kan even duren; hoe snel het gaat hangt af van genen daarvoor en wat je geslacht is (bij mannen raken hoofdhaarzakjes eerder 'op', bij vrouwen lichaamshaarzakjes)
Oud 10-02-2005, 17:36
nienor
nienor is offline
hoe komt het eigenlijk dat je migraine hebt? (soort hoofdpijn)
en hoe zit dat dan met je hoofd. is het misschien een soort druk in je boedvaten?

tja ik heb er nu last van vandaar
Oud 13-02-2005, 19:52
Bizou
Bizou is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 10-01-2005 @ 20:48 :
Een gezond hart pompt het bloed met ongeveer 5L per minuut. Volwassenen hebben ook ongeveer 5L bloed, dus het antwoord op jouw vraag is 1 minuut.
Dat kan niet, want je hebt (als mens) verschillende bloedbanen, die via omwegen naar het hart gaan...een mens heeft een gesloten dubbele bloedsomloop (of in die richting) en het maakt dus meer rondjes...
Bovendien heb je 3 soorten aders (haarvaten, aders, slagaders) en die pompen in verschillende snelheden.
Oud 13-02-2005, 20:03
Bizou
Bizou is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 27-01-2005 @ 20:28 :
Over oorpijn..

Ik ben toen ik 6 was geopereerd aan mastioiditus, of hoe je dat ook mag schrijven, dat houd in dat het bijna tegen hersenvliesontsteking aan zit..
Spoedoperatie..
Maar sinds toen ben ik oorpijn blijven houden..
t/m mijn 12e buisjes
En nu gewoon tijden flinke pijn, heb daarvoor zware pijnstillers.. en nog die helpen niet altijd..

Wat doen jullie nu tegen hevige oorpijn? En hoe kan het ontstaan het lijkt heel diep en achter mijn oor doet het gewoon pijn..

De huisarts kan niets vinden, ook in het ziekenhuis niet..
CT Scan aan te raden??
Ik denk van wel, 't is natuurlijk wel veiliger/prettiger, te weten wat het is, en om er wat aan te kunnen doen, als dat kan. Maar volgens mij wordt t nie vergoed door ziekefonds,,,zul je even moeten navrage!
Oud 14-02-2005, 19:24
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Bizou schreef op 13-02-2005 @ 20:52 :
Dat kan niet, want je hebt (als mens) verschillende bloedbanen, die via omwegen naar het hart gaan...een mens heeft een gesloten dubbele bloedsomloop (of in die richting) en het maakt dus meer rondjes...
Bovendien heb je 3 soorten aders (haarvaten, aders, slagaders) en die pompen in verschillende snelheden.
Dat maakt niet uit, het gaat om de tijd die het kost om van de linkerkamer weer in de rechterboezem te komen. Dan gaat het dus eerst naar de longen, dan weer naar het hart en dan door het lichaam. En het klopt dat het bloed met verschillende snelheden door slagaders, aders en haarvaten gaat, maar omdat er veel meer haarvaten zijn, hebben zij en veel grotere totale doorsnede dan de slagaderen en de aderen, dus kn er per tijdseenheid eenzelfde hoeveelheid bloed doorheen en gaat het dus even snel door de haarvaten als door de slagaderen en aderen. Dat moet ook wel, anders zou de boel verstopt raken in de haarvaten.
Oud 15-02-2005, 18:31
LittleLucille
LittleLucille is offline
vroeg me af hoeveel bloed er nu in het lichaam zat..
heb even rond zitten zoeken op google en zo..
maar ja niet echt betrouwbare dingen tegen gekomen..
weet iemand hier een linkje na een site waar het allemaal beetje beschreven staat...?
al vast bedankt..
Oud 15-02-2005, 20:04
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
LittleLucille schreef op 15-02-2005 @ 19:31 :
vroeg me af hoeveel bloed er nu in het lichaam zat..
heb even rond zitten zoeken op google en zo..
maar ja niet echt betrouwbare dingen tegen gekomen..
weet iemand hier een linkje na een site waar het allemaal beetje beschreven staat...?
al vast bedankt..
Eerst het topic doorlezen:

Citaat:
Saycheese schreef op 10-01-2005 @ 20:48 :
Een gezond hart pompt het bloed met ongeveer 5L per minuut. Volwassenen hebben ook ongeveer 5L bloed, dus het antwoord op jouw vraag is 1 minuut.
Dit kan licht verschillen natuurlijk, afhankelijk van geslacht en lichamsgrootte, maar het is gemiddeld wel 5 liter.
Oud 18-02-2005, 12:59
Nonaj
Nonaj is offline
Hoe komt het eigenlijk dat je helemaal geen trek hebt als je zenuwachtig of verliefd bent?
Oud 18-02-2005, 14:54
FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 16-01-2005 @ 22:10 :
Ik weet dat speeksel een genezende werking heeft op wondjes e.d. en het schijnt zelfs dat urine tegen puistjes helpt. Zijn er nog meer stoffen die het menselijk lichaam produceert die handig zijn voor andere dingen dan waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld zijn?
Oja, oorsmeer kan gebruiken om je snor in model te brengen, en als je er genoeg van heb kun je er zelfs je tafel mee in de was zetten o.i.d.

Weet iemand verder nog wat?
Oud 21-02-2005, 14:34
LittleLucille
LittleLucille is offline
k hoorde dat je stem kan veranderen door sigaren..

zijn er mensen die er hier meer van weten?
Oud 22-02-2005, 08:58
Gothic
Gothic is offline
hoe zit het met steken in je zij als je hardloopt? Waarom krijg ik die soms wel en soms niet? Is dat conditie afhankelijk of iets anders en wat doe je er tegen?
Oud 22-02-2005, 17:13
rare kwast
rare kwast is offline
steken in je zij komt door lucht in de darmen
Oud 22-02-2005, 18:26
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-02-2005 @ 18:13 :
steken in je zij komt door lucht in de darmen
De steken worden veroorzaakt door zuurstoftekort in de ademhalingsspieren van het middenrif. Het middenrif (dat gebruikt wordt bij de ademhaling) of door kramp in het deel van de dikke darm dat zich in de bovenbuik bevindt.

Bronnen:http://www.wvc.vlaanderen.be/gezonds...bso/steken.htm

http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/faq/

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 18:30.
Oud 23-02-2005, 22:53
netram
netram is offline
hoe kan het dat wondjes op de voeten bij diabetes-patienten veel moeilijker genezen dan bij gezonde mensen?
Oud 24-02-2005, 00:09
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
langejongen schreef op 22-02-2005 @ 19:26 :
De steken worden veroorzaakt door zuurstoftekort in de ademhalingsspieren van het middenrif. Het middenrif (dat gebruikt wordt bij de ademhaling) of door kramp in het deel van de dikke darm dat zich in de bovenbuik bevindt.

Bronnen:http://www.wvc.vlaanderen.be/gezonds...bso/steken.htm

http://www.wvc.vlaanderen.be/gezondsporten/faq/
nou dan liegt er iets hierzo....*gooit boek weg*
Oud 24-02-2005, 16:19
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
netram schreef op 23-02-2005 @ 23:53 :
hoe kan het dat wondjes op de voeten bij diabetes-patienten veel moeilijker genezen dan bij gezonde mensen?
de doorbloeding van een diabetes patient is minder goed..
vooral aan de uiteinde van het lichaam ---> voeten..
hierdoor herstellen wondjes veel langzaam, moeilijk of niet..
Oud 24-02-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef op 24-02-2005 @ 17:19 :
de doorbloeding van een diabetes patient is minder goed..
vooral aan de uiteinde van het lichaam ---> voeten..
hierdoor herstellen wondjes veel langzaam, moeilijk of niet..
je slaat een paar stappen over...
om wondjes te herstellen moet nieuwe huid worden gemaakt, en vaak wat nieuw bindweefsel. Daar is energie voor nodig. Energie krijg je door glucose (van suikers) of ketonlichamen (van vetten en eiwitten) te verbranden, en voor die verbranding is zuurstof nodig. Zuurstof, glucose en ketonlichamen komen op hun plaats van bestemming door met het bloed mee te reizen
daarbij kunnen diabetespatienten de glucose minder goed opnemen, zelfs als ze met insuline behandeld worden, waardoor er nog minder te verbranden is.
De doorbloeding is slecht, doordat de glucose niet in cellen wordt opgenomen, maar in het bloed blijft zitten; hierdoor wordt het bloed stroperig en stroomt het moeilijk.
Oud 25-02-2005, 21:13
Roosje
Roosje is offline
Kan blaasontsteking chronisch zijn? Nou ja, chronisch is niet het goede woord, maar ik heb het van mijn tweede tot mijn elfde elk jaar een keertje gehad.
Oud 25-02-2005, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 25-02-2005 @ 22:13 :
Kan blaasontsteking chronisch zijn? Nou ja, chronisch is niet het goede woord, maar ik heb het van mijn tweede tot mijn elfde elk jaar een keertje gehad.
Volgens mij niet chronisch maar het is wel zo dat bepaalde mensen er vatbaarder voor zijn dan anderen en het is misschien ook wel zo dat als je het eenmaal gehad hebt dat de kans dan groter is dat je het nog eens krijgt.
Oud 28-02-2005, 19:48
Verwijderd
kan een man die vanaf zijn middel verlamd is nog een erectie krijgen? en als dat kan voelt hij dan ook wel iets van seks of niet.
( ik weet het stomme vraag maar ben benieuwd)
Oud 28-02-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 28-02-2005 @ 20:48 :
kan een man die vanaf zijn middel verlamd is nog een erectie krijgen? en als dat kan voelt hij dan ook wel iets van seks of niet.
( ik weet het stomme vraag maar ben benieuwd)
ja, dat kan, een erectie werkt met bloedvaten die open gaan en blijven, niet met spieren... dus als hij opgewonden is, zal hij een erectie krijgen.
Of hij er iets van voelt ligt eraan. Als er een probleem met zijn zenuwen is, wat wel waarschijnlijk is bij zo'n verlamming, voelt hij het niet; als het aan de spieren in zijn benen ligt en de zenuwen zijn nog oke, dan voelt hij het wel.
Oud 01-03-2005, 09:19
Verwijderd
Hoi,

Ik ben op dit moment ziek, heb een beetje koorts, ben verkouwe en hoest als een gek. Nou is mijn vraag van vandaag: Waarom hoest een mens eigenlijk. Kijk als er allemaal slijm in de keel zat kan ik het nog wel enigzins begrijpen maar op dit moment ben ik gewoon "droog" aan het hoesten en dat is erg pijnlijk.

Heb trouwens wel een goede timing want morgen begint de schoolonderzoeken week met een dik examen.

Gegroet

Christian
Oud 04-03-2005, 14:33
Joris
Joris is offline
Citaat:
Christian86 schreef op 01-03-2005 @ 10:19 :
Hoi,

Ik ben op dit moment ziek, heb een beetje koorts, ben verkouwe en hoest als een gek. Nou is mijn vraag van vandaag: Waarom hoest een mens eigenlijk. Kijk als er allemaal slijm in de keel zat kan ik het nog wel enigzins begrijpen maar op dit moment ben ik gewoon "droog" aan het hoesten en dat is erg pijnlijk.

Heb trouwens wel een goede timing want morgen begint de schoolonderzoeken week met een dik examen.

Gegroet

Christian
Ik geloof dat het komt doordat er prikkeling van het slijmvlies is in de longen en voornamelijk bovenste luchtwegen. Het griepvirius of een bacterie kan het slijmvlies aantasten waardoor deze prikkeling ontstaat. Een soort kriebeling die een hoest-reflex in werking kan stellen. Heel zeker doen weet ik dit niet want ik heb het daar nog nooit echt over gehad. Maar dit lijkt me het meest logisch. Volgende maand heb ik het blok respiratie 2, wat betekent dat ik daar ongetwijfeld meer over te horen krijg.
Oud 05-03-2005, 18:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 25-02-2005 @ 22:13 :
Interstitiele cystitis is een vorm van blaasontstkeing die constant terugkomt. Maar ik denk niet dat jij dat hebt.
Sommige mensen (vooral vrouwen!) krijgen nu eenmaal snel een urineweginfectie. Je kunt het voor een groot deel voorkomen door veel vitamine C te gebruiken, of cranberrysap/capsules. En regelmatig naar het toilet gaan (niet te lang ophouden), vooral na de sex.
Oud 09-03-2005, 22:27
moon
moon is offline
Is het nou juist goed om donkerrood bloed te hebben of om lichtrood bloed te hebben? Mijn bloed is momenteel zo donker dat t zowat wel zwart lijkt, en daar maak ik me een beetje zorgen om. (misschien geheel onterecht)
Oud 10-03-2005, 15:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe komt het dat sommige mensen linkshandig zijn en andere rechtshandig? Ik weet dat het komt doordat je ene hersenhelft dan beter ontwikkelt is maar waarom is dat niet bij iedereen dezelfde helft en waarom zijn er meer rechthandige mensen dan linkshandige mensen?
Oud 10-03-2005, 15:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
moon schreef op 09-03-2005 @ 23:27 :
Is het nou juist goed om donkerrood bloed te hebben of om lichtrood bloed te hebben? Mijn bloed is momenteel zo donker dat t zowat wel zwart lijkt, en daar maak ik me een beetje zorgen om. (misschien geheel onterecht)
Donkerrood was dacht ik beter omdat er dan meer zuurstof in opgenomen is. Als je je eigen bloed ziet uit een wondje of in een korstje dan is het altijd donkerder dan normaal door oxidatie met zuurstof.
Oud 10-03-2005, 19:59
moon
moon is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 16:24 :
Hoe komt het dat sommige mensen linkshandig zijn en andere rechtshandig? Ik weet dat het komt doordat je ene hersenhelft dan beter ontwikkelt is maar waarom is dat niet bij iedereen dezelfde helft en waarom zijn er meer rechthandige mensen dan linkshandige mensen?
Misschien zeg ik iets heel doms. Maar heeft dat niet met DNA te maken? dat rechtshandigheid dominant is over linkshandigheid en dat er daarom meer rechtshandige mensen zijn? of is het onzin wat ik nu zeg?
Oud 10-03-2005, 20:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
moon schreef op 10-03-2005 @ 20:59 :
Misschien zeg ik iets heel doms. Maar heeft dat niet met DNA te maken? dat rechtshandigheid dominant is over linkshandigheid en dat er daarom meer rechtshandige mensen zijn? of is het onzin wat ik nu zeg?
Het zou misschien kunnen maar dan zou theoretisch gezien een kwart van de mensen linkshandig zijn en ik denk dat het er minder zijn. Maar het is wel een optie
Oud 10-03-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 21:15 :
Het zou misschien kunnen maar dan zou theoretisch gezien een kwart van de mensen linkshandig zijn en ik denk dat het er minder zijn. Maar het is wel een optie
Nee joh, dat hoeft toch helemaal niet dan zouden alle recessieve aandoeningen bij een kwart van de mensen voorkomen... als rechtshandigen meer kans op voortplanten hebben dan linkshandigen, of als ooit iedereen rechtshandig was en er toen een paar mutanten kwamen, dan kom je echt niet aan een kwart van de populatie. Je hebt dan wel een kwart kans als je twee heterozygote ouders hebt, maar als de meeste mensen ouders hebben die homozygoot zijn voor rechtshandigheid, dan worden die dus ook niet linkshandig, tenzij ze muteren.

Hoe het komt weet ik verder ook niet, maar dit is dus wel een wat reelere optie dan je denkt
Oud 10-03-2005, 21:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ah okee, je hebt wel gelijk ja Dan zou het misschien toch wel zoiets zijn. Stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb
Oud 13-03-2005, 20:27
Mingster
Mingster is offline
Hoe komt het dat je doorademt als je slaapt?

En hoe kunnen je botten (je geraamte, schedel met name) meegroeien naarmate je groeit? Je merkt er namelijk niets van!
Oud 13-03-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
mingster schreef op 13-03-2005 @ 21:27 :

En hoe kunnen je botten (je geraamte, schedel met name) meegroeien naarmate je groeit? Je merkt er namelijk niets van!
Ademen gaat vanzelf. Je hoeft er niet over na te denken. Als je longen leeg zijn na een uitademing, ontstaan daardoor een signaal dat de spieren die voor de ademhaling zorgen, de longen weer uit elkaar trekken, waardoor er lucht in stroomt. Als de longen uit elkaar zijn getrokken en je ontspant de spieren 'veren' ze terug zoals een ballon die leegloopt. Je kunt wel bewust je ademhaling beinvloeden, maar als je dat niet doet gaat alles gewoon goed.

En aan de uiteinden van je langwerpige botten, en aan de buitenkant van je schedel en bekken, zitten epifysairschijven, met daarin cellen die zichzelf omzetten in botcellen als ze daar een signaal voor krijgen (dat signaal is groeihormoon in het bloed). De botcellen zetten de vloeistof tussen de cellen, om in kalkzouten, waardoor het harde van het bot ontstaat. Na een tijdje zijn je epifysairschijven 'op' en dan groeien je botten niet meer, hoeveel groeihormoon er ook is.
beetje versimpeld uitgelegd, want er doen bijvoorbeeld ook nog andere hormonen mee, maar ik denk dat je zo het idee wel snapt

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 20:40.
Oud 13-03-2005, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
mingster schreef op 13-03-2005 @ 21:27 :

Je ademt door terwijl je slaap doordat je autonome zenuwstelsel (wat werkt onafhankelijk van de wil) zich daar mee bezig houdt. Je merkt er dus zelf niets van.

Je botten groeien maar heel langzaam en daarom merk je er weinig van. Je kan er wel wat van merken, bijvoorbeeld groeipijn.
Oud 14-03-2005, 14:12
moon
moon is offline
Hoe kan het dat iemand die bang is kleine pupillen kijgt?
Oud 14-03-2005, 15:20
Roos
Roos is offline
Citaat:
moon schreef op 14-03-2005 @ 15:12 :
Hoe kan het dat iemand die bang is kleine pupillen kijgt?
Het sympatische zenuwstelsel wordt dan sterker geactiveerd, dit zorgt o.a. voor een versnelde ademnhaling en hartslag. Door die zenuwstimulatie worden dus ook je pupillen kleiner.
Wat de functie hiervan is, weet ik neit.
Oud 14-03-2005, 18:12
WickedDevil
WickedDevil is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 05-01-2005 @ 19:54 :
Pigmentatie is het gevolg van veel verschillende genen, die op verschillende chromosomen liggen. Aangezien 'blond zijn' geen negatieve invloed op voortplantingskansen heeft, is het vrijwel onmogelijk dat blonde mensen volledig zulen uitsterven. Zolang er blonde mensen zijn die kinderen krijgen, worden de allelen doorgegeven en bestaat de mogelijkheid dat er blonde kinderen geboren worden. De frequentie van het voorkomen van blond haar kan wel afnemen, maar verdwijnen kan niet.
vrijwel niets heeft tegewoordig meer effect op je overlevingskansen
Oud 16-03-2005, 16:58
Happykleppy
Happykleppy is offline
Is het mogelijk, dat een mug het HIV-virus overbrengt? Want dit virus wordt doorgegeven d.m.v. bloed (en geslachtsgemeenschap). En het in contact komen met elkaars bloed kan weer d.m.v. injectienaalden. Dus waarom zou een mug, die eerst bloed bij een HIV-positief persoon heeft gezogen en dan jou steekt, geen Aids kunnen overbrengen? Muggen brengen immers ook malaria over.
Oud 16-03-2005, 17:01
Happykleppy
Happykleppy is offline
Is het waar, dat gekke bekken trekken het vormen van rimpels bevordert, of is dit een fabeltje? Want rimpels ontstaan, doordat de telomerase steeds korter wordt (nouja, 'k weet ook niet meer hoe dat precies zat), maar ik kan met niet voorstellen dat gekke bekken trekken daar dan invloed op heeft.
Oud 16-03-2005, 17:28
MieX
MieX is offline
Citaat:
Happykleppy schreef op 16-03-2005 @ 18:01 :
Is het waar, dat gekke bekken trekken het vormen van rimpels bevordert, of is dit een fabeltje? Want rimpels ontstaan, doordat de telomerase steeds korter wordt (nouja, 'k weet ook niet meer hoe dat precies zat), maar ik kan met niet voorstellen dat gekke bekken trekken daar dan invloed op heeft.
Het lijkt me logisch dat je door middel van gekke bekken trekken je huid elke keer steeds wat verder uitrekt en dat je rimpels krijgt als je huid in verhouding tot je schedel nogal wat is uitgerekt
Oud 16-03-2005, 17:39
Roos
Roos is offline
Citaat:
Happykleppy schreef op 16-03-2005 @ 17:58 :
Is het mogelijk, dat een mug het HIV-virus overbrengt? Want dit virus wordt doorgegeven d.m.v. bloed (en geslachtsgemeenschap). En het in contact komen met elkaars bloed kan weer d.m.v. injectienaalden. Dus waarom zou een mug, die eerst bloed bij een HIV-positief persoon heeft gezogen en dan jou steekt, geen Aids kunnen overbrengen? Muggen brengen immers ook malaria over.
Nee dat kan niet
Oud 16-03-2005, 20:58
Verwijderd
Kan je een allergische reactie krijgen op je gehemelte van een vulling?
Oud 19-03-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Jadis schreef op 16-03-2005 @ 21:58 :
Kan je een allergische reactie krijgen op je gehemelte van een vulling?
Zou best kunnen lijkt me, je kunt overal allergisch op reageren.

Hoe komt het dat je knie soms gaat trillen?
De mijne trilt nu al sinds gisteren - en 's nachts ook - aan één stuk door. Het voelt alsof er steeds een spiertje samentrekt, of zoiets.
Oud 22-03-2005, 22:26
Ui
Ui is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 16:24 :
De lateralisatie blijkt reeds te bestaan bij de bevruchting. Met andere woorden, linkshandigheid is voor een stuk genetisch bepaald. Het gen voor linkshandigheid is echter nog niet bekend. Studies tonen evenwel aan dat een kind 50 tot 60% kans heeft om linkshandig te worden als beide ouders linkshandig zijn

Linkshandigheid zou reeds vroeg in de ontwikkeling worden bepaald, met name op het ogenblik dat de hersenzones zich vormen, ongeveer in de 7de maand van de zwangerschap.
Oud 26-03-2005, 16:50
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
als ik in slaap ben aant vallen, heb ik wel eens dat ik opeens zo'n "spastische" beweging krijg (ben vast niet de enige ), maar ik vraag me af hoe dat komt?
Oud 28-03-2005, 18:41
Cat
Cat is offline
Citaat:
moon schreef op 09-03-2005 @ 23:27 :
Men heeft zowel donker als licht rood bloed.
Wanneer bloed verzadigd is met zuurstof (slagaderlijk) ziet het helderrood. Wanneer het bloed niet meer verzadigd is (aderlijk) ziet het donkerder.

Op de vraag hoeveel bloed we hebben: +/- 1l per 13kg lichaamsgewicht.
Oud 30-03-2005, 11:16
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Ui schreef op 22-03-2005 @ 23:26 :
De lateralisatie blijkt reeds te bestaan bij de bevruchting. Met andere woorden, linkshandigheid is voor een stuk genetisch bepaald. Het gen voor linkshandigheid is echter nog niet bekend. Studies tonen evenwel aan dat een kind 50 tot 60% kans heeft om linkshandig te worden als beide ouders linkshandig zijn

Linkshandigheid zou reeds vroeg in de ontwikkeling worden bepaald, met name op het ogenblik dat de hersenzones zich vormen, ongeveer in de 7de maand van de zwangerschap.
k ben eenigste linkshandige persoon bij mij in de familie..
wel grappig om te weten dat het in de 7e maand van de zwangerschap al ontwikkelt..

Regels voor berichten