Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 22:31
Verwijderd
Citaat:
willypirate schreef op 10-01-2005 @ 23:12 :
het lijkt me onmogelijk om er een kunstmatige dampkring te realiseren , danwel elementaire deeltjes te creëren.
Dat kan al.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 23:21
willypirate
willypirate is offline
Echt?

Dan duurt het nog maar 500 jaar
Oud 10-01-2005, 23:25
Verwijderd
Met een zeer krachtige laser is het mogelijk om spontaan materie en antimaterie te laten ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:44
Troopa
Troopa is offline
Ik denk dat je het meer als een afgelegen booreiland moet zien, en handjevol mensen die delfstoffen winnen
Oud 17-01-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Troopa schreef op 17-01-2005 @ 21:44 :
Ik denk dat je het meer als een afgelegen booreiland moet zien, en handjevol mensen die delfstoffen winnen
zucht nog zo een....

@willypirate:
Het creeëren van een zee kost in het gunstigste geval 500 jaar.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:14
GinnyPig
GinnyPig is offline
Oud 18-01-2005, 19:46
Hydrogen
Hydrogen is offline
JE kan niet zeggen: 100 jaar geleden konden we niet eens vliegen, honderd jaar later wel en dan beweren dat we over honder jaar misschien iets hebben uitgevonden, wat ons nog meer voordeel brengt in de toekomst. Het is onvoorspelbaar.
Oud 19-01-2005, 23:05
MB
MB is offline
Ik heb echt geen zin alles door te lezen, dat doe ik morgen wel.

Maar toevallig was mijn brioer er over aan het blaten vanmiddag, die had het erover dat als er een manier gevonden wordt om mars van binnen op te warmen, dat er vanzelf een atmosfeer zou ontstaan en leefbare omstandigheden... Omdat er volgens hem wel zuurstof in de aarde zat daar.

Maargoed STEL dat het zou kunnen, dan denk ik niet zo snel war of the worlds... Dat land wordt dan waarschijnlijk gewoon van Amerika, en het is te hopen dat ze een beetj egekeerd hebben van de geschiedenis, toen ze zelf nog een kolonie waren. En dan hoeft het allemaal helemaal niet zo slecht uit te pakken

Over het feit van slappere mensen, tsja dan ontstaat er dus een ander soort mens, een slapper mens. Een inferieur mense zullen sommige dus denken
Oud 20-01-2005, 00:42
Verwijderd
Jij hebt duidelijk niet veel kaas gegeten van de materie waar je het over hebt. Laat staan je broer.

Citaat:
Da_mark schreef op 20-01-2005 @ 00:05 :
Maar toevallig was mijn brioer er over aan het blaten vanmiddag, die had het erover dat als er een manier gevonden wordt om mars van binnen op te warmen, dat er vanzelf een atmosfeer zou ontstaan en leefbare omstandigheden... Omdat er volgens hem wel zuurstof in de aarde zat daar.
Nou, das dus bullshit.

Citaat:
Maargoed STEL dat het zou kunnen, dan denk ik niet zo snel war of the worlds... Dat land wordt dan waarschijnlijk gewoon van Amerika, en het is te hopen dat ze een beetj egekeerd hebben van de geschiedenis, toen ze zelf nog een kolonie waren. En dan hoeft het allemaal helemaal niet zo slecht uit te pakken
Er zijn al verdragen over. En nee het wordt niet van amerika. Niet heel mars. Alleen die gebieden waar ze eventuele bases starten. Zelfde als met antarctica en de maan.
Dit keer zijn er trouwens geen 'natives' waar ze rekening mee moeten houden. En slaven importeren is íets te duur gok ik zo.

Citaat:
Over het feit van slappere mensen, tsja dan ontstaat er dus een ander soort mens, een slapper mens. Een inferieur mense zullen sommige dus denken
Dat is dus niet zo. De mens is gebouwd op de gemiddelde spierkracht die benodigd is hier op aarde.
Deze spierkracht is op mars niet nodig(muv van dingen moeten draaien zoals bouten, moeren, colaflesdoppen, maar die gebruik je sowieso liever niet in een dergelijke omgeving), maar op aarde wel.
Stel de zwaartekracht op aarde is 2 en die op mars is 1.
Iemand die op mars opgroeit en geboren is, zal dus, getheoretiseerd, een spierkracht equivalent van 1 ontwikkelen.
Echter. de mens is ge-evolueerd voor spierkracht 2 en heeft die bouw ook. De bouw van het menselijk lichaam zal hoogstwaarschijnlijk niet snel veranderen. Je krijgt dus een persoon gebouwd voor 2 die een 1 is.

Een topsporter op aarde kan met veel trainen een spierkracht van 3 of zelfs 4 bereiken.
Een martiaan, die gebouwd is voor 2, maar 1 heeft, zal logischerwijs met training ook meer worden. Echter, hij is gebouwd voor 2. Dus dit niveau zal hij gemakkelijker bereiken dan een aardmens niveau 3 bereikt, aangezien hij hier niet op gebouwd is.
Daarbij is het verschil ook nog eens groter. De marsman verdubbelt in capaciteit of verdrievoudigt zelfs. De aardman krijgt een verbetering van 50 tot 100%. En dan noem jij marsmensen inferieur?
Het is trouwens niet ondenkbaar dat men op Mars sterker zal zijn dan op aarde (gemiddeld) aangezien 'pionierswerk' behoorlijk intensief is, zowel mentaal als fysiek.
Ergo; Op Mars kunnen we ons pas echt ontplooien!.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 23:14
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Helemaal onmogelijk is het natuurlijk nooit, maar op huidig niveau komen we er enkel alleen nog met robotjes die we dan ook nog s kwijtraken . Maar goed in 2019 is er een landing gepland, maatr of dat door zal gaan???.. Berekend is dta met de kortste afstand, een ruimtevaartuig zich ahw door de aarde kan weg laten katapulteren, door de graviteit van de aarde, die werkt als een muur waar een stuiterbal tegen aan stoot. Gooi je de bal naar de muur dan heeft hij een kleienre snelheid dan op zijn terugkeer na de stoot.
Dan daar aangekomen zullen ze nog een jaar ofzo meoten wachten vorodat de mars en aarde weer de ongeveer gleijke afstand (minst grote afstand) tot lekaar hebben.
En in dat geval heeft ern ogm aar net iemand op Mars gestaan. Maar een kunstamtige samenleving bouwen is mogelijk door de schaarse polen van Mars te laten verdampen, t zou dan ong. 500 jaar moeten duren voordat er een soort van dampkring komt en nog eens 500 jaar voordat je er zonder zuurstofmasker kan rondlopen.
In dat geval zullen er naar mijn idee gewoon mensen heengestuurd worden die worden geslecteerd zoals astronauten ook geselecteerd worden. Die zullen daar een tijd verblijven en er zal zeker na verloop van tijd een verschil groeien tussen de twee groepen, die op aarde en die op mars. Maar goed dat laatste zijn allemaal wat alsjes en vage losstaande dingetjes. Laten ze eerst maar s een robot sturen die niet verdwaald.
Oud 24-01-2005, 00:20
Verwijderd
Citaat:
N4Poleon schreef op 23-01-2005 @ 00:14 :
Laten ze eerst maar s een robot sturen die niet verdwaald.
dat hebben ze gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten