![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Payableondeath : waar staat in de Bijbel dat Jezus lelijk was? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
You shall not allow a sorceress to live. Aangezien het bestaan van heksen automatisch impliceert dat ze door anderen in leven gelaten worden, zijn zij zondaars. De bijbel zegt immers niets over of je ook moet weten dat het een heks betreft, ze hoeven alleen te bestaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast stel jij meteen dat het in leven laten van een heks een zonde is. Hoe kom je daar bij? Is doden trouwens geen zonde? En wat betreft de 'nieuwe wetten': Die zouden zijn 'ingegaan' op het moment dat Jezus ze noemde. bijv.: als iemand u slaat, keer de andere wang toe. Of: als je begerig naar een vrouw kijkt heb je al in je hart overspel gepleegd. Verder is Jezus heel duidelijk over de wet van Mozes. Hij zegt dat geen enkele letter van die wet veranderd zal worden. De wet van Mozes is goed en rechtvaardig. Jezus heeft alleen de ware bedoeling van de wet gegeven. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er zijn ongeveer 80 evangeliën in aanmerking gekomen voor het NT. De heidense keizer Constantijn de Grote besloot welke wel en niet in de bijbel kwamen. Er is zelfs een evangelie van Magdalena.
In 303 had Diocletianus het meerendeel vernietigd ivm het heidense zonaanbidden. Constnatijn de Grote keurde het christendom weer goed, omdat hij inzag dat het bleef groeien en het een gevaar vormde voor het Romeinse rijk. In de tijd dat de heidense Romeinse keizer Constantijn de Grote de macht had, was de officieele godsdienst de zonaanbidding. Constantijn was de opperpriester van de Sol Invictus. Drie eeuwen na de kruisiging van Jezus waren de volgelingen van de Koning der Joden echter exponentieel gegroeid. Christenen en heidenen raakte in een religeuze oorlog, een oorlog die zo groot was dat er voor het voortbestaan van het Romeinse Rijk werd gevreesd. In 325 besloot hij dat Rome een nieuwe godsdienst kreeg: het Christendom. Hij versmolt de twee godsdiensten door symbolen uit de Sol Invictus in het Christendom over te nemen. Hierdoor werd de godsdienst voor beiden aanvaardbaar. Vrijwel alle dingen uit het Christendom komen oorspronkelijk uit de heidense zonaanbidding. Hij hield vervolgens een oecumenische bijeenkomst (Concilie van Nicaea), hierin werd met een kleine meerderheid besloten dat Jezus de zoon van God was. (Om even een paar puntje eruit te pikken: aureolen waren de Egyptische zonneschijven. De Christelijke rustdag, was de sabbat die oorspronkelijk op zaterdag is. Bij de 'samenvloeiïng' tussen het Sol Invictus en het Christenlijke geloof, werd dit tot zondag omgedoopt. Zondag is oorspronkelijk de heidense rustdag om de zon te aanbidden. De heidense God Mithras werd geboren op 25-12, stierf, werd in een graf tussen de rotsen gelegd en stond na 3 dagen dood leuk weer op. Krishna (ook heidens) kreeg bij de geboorte wierrook, goud en mirre) Daarvoor was hij gewoon een stervelijke profeet. Vervolgens besloot Constantijn de evangeliën die Jezus als stervelijke profeet weergaven te verbieden en die hem een goddelijke status gaven te verfraaien. Jezus werd als de zoon van God bestempelt. Hierdoor was de macht van Jezus onbetwistbaar. Dit had 2 voordelen: Geen heidense aanvallen meer op het Christendom en Christenen konden zich alleen verlossen via de RK-kerk. Omdat er al duizende documenten waren die hem al mens beschreven, werden deze allemaal vernietigd en werden er alleen stukken opgenomen die Jezus als de zoon van God beschreef. Iemand die voor het oorspronkelijke verhaal koos, deed aan heresie. (hairesis=keuze). Er bleven echter evangeliën verstaan die goed verstopt waren. Voorbeelden hiervan zijn: - De Koptische codices bij Nag Hammadi - -De Dode-Zeerollen in de woestijn van Judea De kerk deed er vervolgens alles aan om deze inhoud niet te openbaren. Hieruit zou namelijk blijken dat de bijbel was samengesteld door mannen die hun eigen macht wilden vergroten door Jezus tot de zoon van God te opperen. Maria Magdalena was afkomstig van de stam van Benjamin. Op deze manier was er samen met Jezus een politieke verbintenis tot stand gekomen en kon de lijn van Koningen worden voortgezet. Ze was namelijk niet alleen de vrouw van Jezus, maar ook nog eens de moeder van hun zoon. De kelk die de heilige graal simboliseert is eigenlijk Maria Magdalena. De zoektocht naar de graal is dus eigenlijk naar een graftombe met de Sangreal-documenten. Jezus had wel een vrouw, maria Magdalena. Diocletianus heeft in de 4e eeuw na Christus vrijwel alle overlevingen hieraan vernietigd, omdat hij Jezus goddelijk wilde neerzetten. Om dit te verbergen heeft de kerk maria magdalena afgeschildert als prostituee. Bewijzen die hiervoor aan te voeren zijn: - het was in die tijd volgens de etiquette ondenkbaar dat een jood ongetrouwd was. -In het Evangelie van Filippus wordt gesproken dat de metgezellin van de Heiland Maria Magdalena is. -In het Evangelie van Magdalena komt naar voren dat Petrus jaloers is omdat Jezus Maria boven de andere apostellen verkiest. En zij oorpspronkelijk de Christelijke kerk moet voortzetten. Conclusie gemanipuleert en waardeloos deel van de bijbel, aangezien dat de boodschap ook helemaal is veranderd. http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/pasen.html http://nl.wikipedia.org/wiki/Apocriefe_geschriften http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Nicaea http://users.skynet.be/paracon/ll/28.htm http://home.kabelfoon.nl/~provider/...%20Hammadi.html Geschiedenis en Archeologie van de bijbel - John Romer Het Romeinse Imperium en het NT - Dr. G.J.D. Aalders De wortels van het Christendom - Michael Walsh Christanizing the Roman Empire - Ramsay MacMullen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hasseltboy: Waarom? Machiavelli: ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik weet niet of het al gezegd is, in dat geval is dit niet gepost.
De term huwelijk uit de tijd rond het begin van de jaartelling, is niet te vergelijken met het huwelijk hoe wij het kennen. Maria zal een jaar of 16-20 geweest zijn en haar man Jozef een jaar of 40, 50. Ik weet niet of Jozef al eerder getrouwd is geweest. Jozef en Maria "trouwen" wat niet veel meer betekent zal hebben dan samenwonen. Dit kon ook gebeuren als een jonge vrouw haar ouders verloor en door een oudere man werd opgevangen. Onduidelijk is voor mij, of het, getrouwd zijnde, ook ongewoon was geen seks te hebben. Maria was iig vrij zeker maagd. Het feit dat vrouwen maagd moesten zijn heeft een simpele verklaring. Het land en de eigendommen die geërfd werden konden zo niet worden opgeëist door lastige halfbroeders en louche achterneven. De moeder van Maria- Anna- is drie keer getrouwd geweest. Enkele apostelen waren neven van Jezus en meerdere hoofdrolspelers uit de bijbel hadden familiebanden met hem. In mijn idee, kun je spreken van de Geestelijke en de Historische Jezus. De geestelijke Jezus is de figuur die wij beschouwen als de verwezelijking van het goede. Hij is een symbool. De historische Jezus was de leider van een militante sekte dat zich in een fort had verschranst. Heb je het over de historische Jezus, dan zou ik zeggen dat hij geen maagd meer was, gezien factoren als: hij was timmerman en had dus een gespierd lichaam, hij was leider en leraar. Het lijkt me evident (zover ik weet is er niet bekend over een lichamelijk gebreke) dat hij daar ook gebruik van maakte zoals ieder mens dat doet. Maar heb je het over het symbool, de geestelijke Jezus, dan is er geen antwoord op je vraag. Wat betekent het symbool Jezus voor jóu, waar staat het voor. Je kunt zelf de invulling geven. Vind je het belangrijk dat hij een relatie had met Maria Magdalene, of juist dat hij kuis was als een pasgeboren baby. Daar moet je je eigen antwoord op vinden. Maar misschien maakt het je niets uit.
|
Ik vraag me trouwens wel af hoe het dan zit met Gods woorden dat het niet goed is dat de man alleen zij en de vrouw en de man voor elkaar geschapen zijn.
Aangezien Jezus in de bijbel overduidelijk nooit eens wat doet met de vrouwtjes doet ie eigenlijk iets wat zijn vadertje niet zo bedoeld heeft. Toch?
||
Citaat:
zoals paulus al zei: Het is een mens goed geen vrouw aan te raken. Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo. Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Impotent, wellicht? |
![]() |
||
Citaat:
Maar Jezus zou natuurlijk best getrouwd kunnen zijn geweest, wat dat betreft vindt ik hamer&sikkel's uitleg nog wel mooi, (afgezien van het feit dat de historische jezus me niet zoveel interesseert daar die in mijn visie gelijk is aan de geestelijke) maar paulus geeft al aan waarom het verstandig is om niet te trouwen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hij is een erg lief onschuldig en speels kind, daarom is hij ook een steen des aanstoots voor zogenaamde wijzen. Geprezen zij de Heer die de wijsheid van de wijzen tot dwaasheid maakt. [15] ‘Pas* op, Ik kom als een dief! Gelukkig de mens die waakt en zijn kleren aanhoudt, dan hoeft hij niet naakt te gaan en ziet men zijn schaamte niet.’ Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 14:54. |
![]() |
|
![]() |
nadat david met batseba overspeelde:
2 samuel 12:11 Zo zegt Jezus:Zie ik zal over u een kwaad doen komen uit uw eigen huis ik zal uw vrouwen voor uw ogen weghalen en aan uw naaste geven ![]() gij hebt het (geneukt) in het verborgene gedaan, MAAR IK ZAL HET DOEN TEN AANSCHOUWEN VAN GANSCH ISRAEL.... we kunnen nog wat verwachten van God ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
chistelijke superhelden??? Flienp | 68 | 22-06-2009 08:56 | |
Jezus is uniek leonkorn | 2 | 21-06-2007 07:07 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |