Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
God is barmhartig en schenkt redding. Mens denkt aardige en lieve God, zoete God. Mens stopt God in de kast, kan hem eigenlijk niet zo goed gebruiken, is ook vaak zo lastig, mag ook nooit wat. Mens vergeet God. God vindt de kast geen prettige plaats. God wil graag contact met mens. God beukt op de kastdeur. Mens krijgt koppijn. Mens boos op God.
Laatst gewijzigd op 31-12-2004 om 13:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
een product van de verharding van de maatschappij ![]() Citaat:
Doodgaan op een pijnlijke onvoorbereide manier wel.
Laatst gewijzigd op 31-12-2004 om 16:10. |
![]() |
||
Citaat:
ontopic: God's wegen zijn ondoorgrondelijk en opzich heeft de ramp ook zo zo'n goede kanten toch? verbroedering door de hele wereld, mensen die massaal geld gaan inzamelen en samenwerken voor azië. Ik zeg niet dat dat de rede voor de ramp is, of dat er überhaubt een rede is, maar waarom zou God op 2e kerstdag ergens anders zijn dan waar hij normaal is? Lijkt op het verhaal van Job, deze vraag. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Respect word tegenwoordig gebruikt als 'eens zijn met', en er zijn maar weinig mensen waar ik het uit principe eens mee ben. En er zijn nog minder wensen waar ik het altijd mee eens ben. On-topic: Cartman666, je zegt dat Gods Wegen Ondoorgrondelijk zijn, maar waarom zou hij dan hebben ingegrepen. Is dat niet in strijd met de Vrije Wil? Hij ontneemt veel mensen zomaar het leven, zonder dat ze echt 'vrij' hebben kunnen leven. |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel ik vind dat (mocht 'ie bestaan) God een onrechtvaardige, hypocriete, jaloers en haatvol wezen is. En verre van perfect, misschien zelfs wel minder "perfect" dan de Mensheid zelf. (En dat is míjn mening) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
2. Die Erfzonde nog zoiets, als hij Almachtig is, had hij geweten dat onze voorvaderen stout zouden wezen. Is het dan niet zeer gemeen om de nakomelingen die daar niks van doen hadden te straffen? 3. Al die Afgodsbeeltjes in het OT werden vernield omdat God blijkbaar jaloers was dat mensen hem niet aanbeden. 4. Al hier boven genoemde "eigenschappen" zijn tekenen van zijn imperfectie. |
![]() |
||
Citaat:
2. Gemeen? Nee, want God heeft de mens goed en naar zijn beeld geschapen. Maar de mens heeft zichzelf en al zijn nakomelingen, op ingeving van de duivel en door moedwilligheid, vervloekt opdat de toorn van God tegen mens ontbrande. 3. Hij zegt het zelf Ex. 19:4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden. 4. Imperfectie?, meer het bewijs dat God de mens naar zijn beeld heeft geschapen, qua gevoelens dan.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
En ik heb het ook niet over al dan niet mensen kwetsen. Maar respect (in de betekenis die ik er aan geef) hoort vanzelfsprekend te zijn.
||
Citaat:
zou jij respect hebben voor moordenaars e.d.??? |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Het wordt een mooie boel als we allemaal zelf betekenissen aan woorden gaan geven. (illustreer ik hiermee) Dat is het hele probleem met 'respect' iedereen heeft er een ander gevoel bij. Sommigen de online-vandale woordenboek definitie: 'eerbied uit hoogachting of angst' Anderen iets als: 'medeleven en begrip' Weer anderen zien het als synoniem voor tolerantie. Kortom, je komt nergens met dat woord. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben op dit moment te geradbraakt om met een tegenvraag/argument te komen, dus ik neem het van je aan. ![]() Niettemin vind ik het wel vreemd dat hij dan geen (of nauwelijks) Christenen straft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook kan huidkanker (neem even een agressieve, ongeneeslijke variant) bijvoorbeeld veroorzaakt worden door zonlicht (UV-straling), wat dus bepaald wordt door de plaats waar je je bevindt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als hij niet ingrijpt, en je lot staat al vast - is er ook geen vrije wil. Nanahara zit zelfs voor gelovige standpunten al fout. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik snap het probleem niet? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.aip.org/history/heisenberg/p08a.htm Determinisme is weerlegd. Determinisme is weerlegd. Determinisme is weerlegd. Snap je het nu? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Geesteszieken bijv. kunnen echter best steeds een appel zien zweven in de lucht als ze dat geloven. Voor hen is "de appel's die ik los laat blijven zweven" dus waar, en met geen wetenschap valt die waarheid te weerleggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||