Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 11:45
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-05-2005 @ 11:26 :
Soms erg handig? De laatste meeting is er één uit 2004 en als er eentje bij zit die ook daadwerkelijk doorgegaan is, drink ik vanavond geen bier! Zo zeker ben ik van m'n zaak
Ik zie een letterenmeeting van dit jaar en als ik me niet vergis is die ook doorgegaan?
Oud 29-05-2005, 11:53
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-05-2005 @ 12:45 :
Ik zie een letterenmeeting van dit jaar en als ik me niet vergis is die ook doorgegaan?
Dan nog, je snapt m'n punt, het is overbodig en wordt te weinig gebruikt om handig te kunnen zijn.

*stopt het bier terug in de koelkast*

*nee, ik zei terug*

Zucht...
Oud 29-05-2005, 12:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-05-2005 @ 12:53 :
Dan nog, je snapt m'n punt, het is overbodig en wordt te weinig gebruikt om handig te kunnen zijn.

*stopt het bier terug in de koelkast*

*nee, ik zei terug*

Zucht...
Arme jij.

Ik snap je punt. Ik zou natuurlijk liever zien dat een slimmerd een nieuw ding maakt, maar tot die tijd wil ik ook best gebruik maken van dat oude ding.

Onder het motto, iets is beter dan niets. Maar is er echt geen slimmerik die zoiets kan maken?
Oud 29-05-2005, 13:29
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 29-05-2005 @ 13:01 :
Arme jij.

Ik snap je punt. Ik zou natuurlijk liever zien dat een slimmerd een nieuw ding maakt, maar tot die tijd wil ik ook best gebruik maken van dat oude ding.

Onder het motto, iets is beter dan niets. Maar is er echt geen slimmerik die zoiets kan maken?
Ik zou het zo kunnen maken, in principe, maar daar is helemaal geen reden toe. Een meeting valt veel meer op als hij gewoon binnen het forum aangekondigd staat en het is ook veel gemakkelijker communiceren. De TS moet alleen even bijhouden wie komt. Dat hebben we altijd heel handig gedaan met quote-lijstjes en dat ging prima. Ik snap dat het leuk is om overal een "tool" voor te hebben, maar het is gewoon niet zo praktisch als een topic. Een meeting-subforum zou ook een aardig idee zijn, maar zelfs dat kan niet tippen aan een topic.
Oud 29-05-2005, 13:36
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-05-2005 @ 13:01 :
Arme jij.

Als ik me de hele zomervakantie verdiep in php en MySQL en als ik inzicht krijg in de broncode van dit forum kan ik waarschijnlijk wel iets maken, maar als ik zin had om server-side scripting te leren had ik mijn eigen ideën wel in werking gezet, dus dat gaat niet door

Als we Koen, Enlightenment of Manuzhai weer eens lief aan moeten kijken moeten we natuurlijk wel weten wat we willen. Wat moet er anders zijn t.o.v. de huidige meetingmanager? Moeten de avatars ook zichtbaar zijn? Moeten alle functionaliteiten van de gewone deelfora erin zitten? Moet er een poll geplaatst kunnen worden? etc. etc.

Als we dat allemaal hebben bedacht kan er eigenlijk een concreet plan komen. Misschien is het zelfs handiger om gewoon een hack te maken voor het forum, zodat je een deelforum als meetingmanager kunt instellen. Dan heb je in één klap alle gewone functionaliteit al en kun je ook nog eens aangeven of je wel of niet naar de meeting komt. Indien gewenst kunnen (sommige) deelfora dan zelfs een subforum krijgen dat als meetingmanager dient.

Het belangrijkste is alleen wel dat we eerst even wachten op de software update, want dadelijk zitten we met iets wat niet compatible is met de nieuwe forumsoftware.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:03
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-05-2005 @ 14:29 :
Ik zou het zo kunnen maken, in principe, maar daar is helemaal geen reden toe. Een meeting valt veel meer op als hij gewoon binnen het forum aangekondigd staat en het is ook veel gemakkelijker communiceren. De TS moet alleen even bijhouden wie komt. Dat hebben we altijd heel handig gedaan met quote-lijstjes en dat ging prima. Ik snap dat het leuk is om overal een "tool" voor te hebben, maar het is gewoon niet zo praktisch als een topic. Een meeting-subforum zou ook een aardig idee zijn, maar zelfs dat kan niet tippen aan een topic.
Ik ben het helemaal met je eens. Het is veel makkelijker om een meeting in een topic op het subforum waar de meeting van is te organiseren in plaats van in een meetingmanager.

Eind vorig jaar hebben we op D&A een meeting georganiseerd. Dat is in eerste instantie met dit topic begonnen. Daarin is besproken waar en wat en wiv wat allemaal. Daarna kwamen we bij de echte uitvoering waarvoor ik vervolgens een nieuw topic voor heb gemaakt met een overzichtelijke first post waarin staat wat er precies is waar en wanneer. Daarna zijn we idd dmv quote lijstjes verder gegaan met wie er precies komen en wie niet en wie mischien enzo. En uiteindelijk is de meeting doorgegaan en hebben we hier een heel geslaagde avond gehad .

De 2e meet een paar maanden later is op precies dezelfde manier gegaan klik

Mijn vraag is nu: Heb je perse een meetingmanager nodig om dit te regelen? Mijn antwoord daarop is nee omdat dit veel makkelijker is.

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:32
M@rco
M@rco is offline
Ik vind het ook een nutteloos ding, ook al zou het wél goed werken. Zoveel meetings zijn er nou ook weer niet, en áls er een is dan is het veel makkelijker en sneller om dat gewoon via een topic te doen.

Ik zeg: geen tijd in steken.
Oud 29-05-2005, 22:29
Ieke
Ieke is offline
IK zie er persoonlijk nog wel het nut van in, als dat ding een beetje beter wordt bijgehouden. Nu is het zo dat alleen forumbazen er meetings in kunnen zetten (en dat gaat niet makkelijk) en denk dat het beter loopt als leden het ook kunnen. Vergt alleen wat meer controle.
Oud 30-05-2005, 08:25
r a r e m a n
r a r e m a n is offline
Ik vind het op zich een handige uitvinding; als het zou worden bijgehouden zou het een ding zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 11:13
Gimme more beer
nare man, ware man, rare man...

Geile boel hierzo
Oud 30-05-2005, 15:46
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2005 @ 12:13 :

Geile boel hierzo
idd, verbod op imitaties van Nare Man, is irritant .

Maar als er een meeting manager zou worden gebruikt, een nieuwe, zou hij dan echt gebruikt worden. Of zouden mensen het vergeten...
Oud 30-05-2005, 17:57
Igorrrai
Igorrrai is offline
Je kan ook een subforum maken met 1 / 2 mods die elke keer de startpost aanpassen met wie komt enzo?
Oud 30-05-2005, 18:58
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 30-05-2005 @ 18:57 :
Je kan ook een subforum maken met 1 / 2 mods die elke keer de startpost aanpassen met wie komt enzo?
Heb je enig idee hoe fucking tijdrovend zoiets is? Dan is de huidige meetingmanager beter.

Eigenlijk zie ik niet wat er nou echt verbeterd kan worden aan de meetingmanager waardoor hij meer gebruikt zou gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 19:01
Gimme more beer
quote-lijsten zijn, mits goed gebruikt, prima lijkt me zo
Oud 31-05-2005, 02:15
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2005 @ 20:01 :
quote-lijsten zijn, mits goed gebruikt, prima lijkt me zo
Oud 31-05-2005, 08:32
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Krekker schreef op 30-05-2005 @ 19:58 :
Heb je enig idee hoe fucking tijdrovend zoiets is? Dan is de huidige meetingmanager beter.
Met die quotelijsten moet het wel te doen zijn.

Citaat:
Krekker schreef op 30-05-2005 @ 19:58 :
Eigenlijk zie ik niet wat er nou echt verbeterd kan worden aan de meetingmanager waardoor hij meer gebruikt zou gaan worden.
Het loopt niet echt synchroon met het forum. Bij Koen staat nog Forumbaas+.
Oud 31-05-2005, 09:59
Gimme more beer
Citaat:
Igorrrai schreef op 31-05-2005 @ 09:32 :
Het loopt niet echt synchroon met het forum. Bij Koen staat nog Forumbaas+.
Als ik nog één keer deze opmerking ook maar ergens hoor, ga ik flippen.
Oud 31-05-2005, 10:19
Miracle
Miracle is offline
Hij vindt dat ik een lid ben.
Oud 31-05-2005, 10:29
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 31-05-2005 @ 11:19 :
Hehe

Afschaffen dus!
Oud 31-05-2005, 11:23
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-05-2005 @ 11:29 :
Hehe

Afschaffen dus!
Precies en verder niet te lang meer over zeuren dat schiet niet op.
Oud 31-05-2005, 15:34
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-05-2005 @ 12:13 :

Geile boel hierzo
Het wachten is op 'gare man'.
Oud 31-05-2005, 16:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Miracle schreef op 31-05-2005 @ 11:19 :
Komt omdat je pas wat in de meetingmanager kan als je daar wat voor geregeld hebt Maar het systeem loopt nu ook eigenlijk niet meer op deze manier. Toch ben ik wel overtuigt van het nut van het ding.
Oud 31-05-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-05-2005 @ 16:34 :
Het wachten is op 'gare man'.
Voorlopig stoor ik me er nog niet aan, maar als jullie er last van hebben mag je het ook zeggen
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:13
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ieke schreef op 31-05-2005 @ 17:00 :
Komt omdat je pas wat in de meetingmanager kan als je daar wat voor geregeld hebt Maar het systeem loopt nu ook eigenlijk niet meer op deze manier. Toch ben ik wel overtuigt van het nut van het ding.
Hij staat idd nog op m'n oude naam.
Oud 01-06-2005, 22:51
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ieke schreef op 31-05-2005 @ 17:00 :
En waarom?
Oud 02-06-2005, 01:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
wammus schreef op 01-06-2005 @ 23:51 :
En waarom?
Omdat je dan echt een duidelijk overzicht hebt van wie er wel en niet komt. Ik zet daarom ook altijd de letterenmeetings in de MM. Ik vind het echt hnandig. Daarbij, er zijn wel meetings waar ik heeb wil, maar niet altijd erg duidelijk zijn aangegeven met als gevolg dat ik er echter kom dat hij vandaag was.
Oud 02-06-2005, 08:24
Jolt
Jolt is offline
Miracle je ava is <3

Maar als er bijvoorbeeld zo een topic is, neem nu bij De Kantine, daar kom je echt niet zo wijs uit, ze spammen het al meteen helemaal onder van ik kan niet, ik kan wel.

Of je zou een topic moeten hebben met strenge regels, alle offtopic geblaat word verwijderd, alleen of je kan en komt. Maar dan moet er ook intresse van een lid komen, die mee wilt helpen regelen.
Oud 02-06-2005, 09:44
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 02-06-2005 @ 09:24 :
Of je zou een topic moeten hebben met strenge regels, alle offtopic geblaat word verwijderd, alleen of je kan en komt. Maar dan moet er ook intresse van een lid komen, die mee wilt helpen regelen.
Streng gaan doen in meetingtopics? Lijkt me ook niet helemaal een goede manier. Denk juist eerder andersom, mensen die met elkaar al wat praten voor de meeting en zo'n topic is daar uitermate geschikt voor. Voor het overzicht is er de MM.
Oud 02-06-2005, 16:36
Wammus
Wammus is offline
Dat overzicht kan je ook in het topic bewaren. Dmv quote lijstjes. Je quote de lijst en voegt toe of je wel of niet komt. Veel simpeler dan dit kan het toch niet? En het is nog overzichtelijk ook. Daarnaast kan dan in hetzelfde topic gewoon doorgepraat worden over de meeting en alles wat erbij komt kijken zonder dat het overzicht over wie wel en niet komt verloren gaat. Enige voorwaarde is dan natuurlijk wel dat iedereen die meld of ie komt (vantevoren al melden dat je helemaal niet komt zonder ooit de bedoeling te hebben gehad om te komen vind ik eigenlijk een beetje zinloos maar goed) die lijst quote maar dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Oud 02-06-2005, 17:07
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-06-2005 @ 17:36 :
Dat overzicht kan je ook in het topic bewaren. Dmv quote lijstjes. Je quote de lijst en voegt toe of je wel of niet komt. Veel simpeler dan dit kan het toch niet? En het is nog overzichtelijk ook. Daarnaast kan dan in hetzelfde topic gewoon doorgepraat worden over de meeting en alles wat erbij komt kijken zonder dat het overzicht over wie wel en niet komt verloren gaat. Enige voorwaarde is dan natuurlijk wel dat iedereen die meld of ie komt (vantevoren al melden dat je helemaal niet komt zonder ooit de bedoeling te hebben gehad om te komen vind ik eigenlijk een beetje zinloos maar goed) die lijst quote maar dat lijkt me niet teveel gevraagd.
Dat quoten werkt ook vaak genoeg niet goed. Helemaal als een topic volgepost wordt, dan is het overzicht gauw weg.
Oud 02-06-2005, 18:22
Gimme more beer
Citaat:
Miracle schreef op 02-06-2005 @ 18:07 :
Dat quoten werkt ook vaak genoeg niet goed. Helemaal als een topic volgepost wordt, dan is het overzicht gauw weg.
De lijsten met wie komen is gewoon een indicatie, de TS moet het overzicht houden en dat kan hij/zij echt wel. Er zijn altijd mensen die niet of verkeerd in zo'n topic staan en die komen uiteindelijk dan toch.
Oud 09-06-2005, 00:50
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Miracle schreef op 02-06-2005 @ 18:07 :
Het werkte bij de 2 D&A meetings anders prima. En natuurlijk houd je altijd mensen die zich er wel op zetten en niet komen of andersom. Daar doe je niets aan.
Oud 08-12-2005, 08:15
Verwijderd
Die meetingmanager hangt nu nog steeds een beetje nutteloos onderaan dit forum. Is het niet handig om dat ding weg te halen tot er evt. weer iets mee gebeurt? Dat ding geeft toch een beetje de indruk dat dit forum niet echt onderhouden wordt, wat niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 10:05
Wammus
Wammus is offline
Ik denk dat je nu een standaard verhaaltje over nieuwe software gaat krijgen die ondertussen al weet ik het hoeveel jaar op zich laat wachten.
Oud 08-12-2005, 10:13
Ieke
Ieke is offline
Het probleem is volgens mij meer dat die hele meetingmanager niet goed in elkaar zit. Er kunnen maar een beperkt aantal mensen meetings plaatsen en dat gaat al moeilijk. Opzich ben ik nog wel overtuigt van het nut als het goed gebruikt wordt en nog werkt. Het is vrij handig om als er een meeting is te weten welke mensen komen opdagen. (zoals die letterenmeets)
Oud 08-12-2005, 11:02
Gimme more beer
Op de fora met minder interesse in meetings is het fijn als je weet met hoeveel mensen je gaat zijn, daar is het goed op te lossen met de genoemde lijstjes. Op de grotere fora zie je meteen of er animo voor is en je merkt wel hoe groot de groep wordt.

Desnoods stel je één iemand aan waarbij per PM aangemeld wordt

Het idee van de meetingmanager is overigens prima hoor, ik heb alleen niet het idee dat het zo'n succes is geworden
Oud 08-12-2005, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-12-2005 @ 12:02 :
Op de fora met minder interesse in meetings is het fijn als je weet met hoeveel mensen je gaat zijn, daar is het goed op te lossen met de genoemde lijstjes. Op de grotere fora zie je meteen of er animo voor is en je merkt wel hoe groot de groep wordt.

Desnoods stel je één iemand aan waarbij per PM aangemeld wordt

Het idee van de meetingmanager is overigens prima hoor, ik heb alleen niet het idee dat het zo'n succes is geworden
Dat komt doordat bijna niemand erin kan
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 12:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-12-2005 @ 12:38 :
Dat komt doordat bijna niemand erin kan
Buiten dat doet hij nogal raar met wachtwoorden naar de gene die er wel in kunnen. Ding zit gewoon niet zo goed in elkaar en kan niet goed beheerd worden.
Oud 08-12-2005, 14:13
hasseltboy
hasseltboy is offline
Afschaffen, op de fora zelf zijn altijd wel meetingtopics met wie komt en wie niet.
Oud 08-12-2005, 17:29
snoopy
snoopy is offline
meetingmanager?
Oud 08-12-2005, 23:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
snoopy schreef op 08-12-2005 @ 18:29 :
meetingmanager?
Idd, er mag ook eens van de forumabzen wat meer animo voor worden gemaakt.
Oud 09-12-2005, 06:33
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
snoopy schreef op 08-12-2005 @ 18:29 :
meetingmanager?
http://forum.scholieren.com/meeting/meeting.php
Oud 09-12-2005, 09:30
Aine
Aine is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-12-2005 @ 00:34 :
Idd, er mag ook eens van de forumabzen wat meer animo voor worden gemaakt.
Hoe wou je dat doen? Het is een afgesloten stuk waar meetings kunnen worden aangemaakt en er zijn echt nog maar weinig mensen die dat kunnen. Daarbij is het ook voor die mensen moeilijk in komen.
Oud 10-12-2005, 18:49
Verwijderd
nee, die oude topics moeten blijven staan
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 01:09
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Aine schreef op 09-12-2005 @ 10:30 :
Hoe wou je dat doen? Het is een afgesloten stuk waar meetings kunnen worden aangemaakt en er zijn echt nog maar weinig mensen die dat kunnen. Daarbij is het ook voor die mensen moeilijk in komen.
Kijk dat is niet mijn probleem, hun zijn fb
Oud 11-12-2005, 10:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jolt schreef op 11-12-2005 @ 02:09 :
Kijk dat is niet mijn probleem, hun zijn fb
Ja, lekker. Dat is wel zo simpel, roepen dat de forumbazen er meer animo voor moeten maken zonder met een goede oplossing te komen.
Oud 11-12-2005, 19:23
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-12-2005 @ 11:00 :
Ja, lekker. Dat is wel zo simpel, roepen dat de forumbazen er meer animo voor moeten maken zonder met een goede oplossing te komen.
Ik denk dat het helemaal niet zo moeilijk is om er meer animo voor te maken.

Maar voordat dit gaat gebeuren denk ik dat er eerst eens iets aan de interface van dit ding veranderd moet worden. Pas het lettertype bijvoorbeeld aan zodat het hetzelfde is als die van het forum. Dit is gewoon schijtiritant. Ook de streepjes onder de links voegen wat mij betreft niet echt veel toe en zijn alleen maar iritant. Mischien is het ook een idee om de avatars weer te geven omdat je een hoop mensen daar aan herkent en niet meteen naar de naam kijkt (dit laatste geld voor mezelf ik weet zo niet precies of dat ook voor de rest geld maar daar ga ik even vanuit). Mischien is het een idee om de leden rechten te geven om zelf topics aan te maken in de meetingmanager?

Om te antwoorden op je vraag naar goede oplossingen:

Zodra er een topic op een bepaald subforum aangemaakt word met het idee om een meeting te organiseren maakt de forumbaas van het betreffende subforum een topic aan in de meetingmanager. Je plaatst een linkje in het topic op het subforum naar het topic in de meetingmanager. Vervolgens kan het topic op het subforum op slot en kunnen mensen in de meetingmanager verder posten over het verdere verloop van het organiseren van de meeting.
Oud 11-12-2005, 19:30
PV
PV is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-12-2005 @ 20:23 :
Om te antwoorden op je vraag naar goede oplossingen:

Zodra er een topic op een bepaald subforum aangemaakt word met het idee om een meeting te organiseren maakt de forumbaas van het betreffende subforum een topic aan in de meetingmanager. Je plaatst een linkje in het topic op het subforum naar het topic in de meetingmanager. Vervolgens kan het topic op het subforum op slot en kunnen mensen in de meetingmanager verder posten over het verdere verloop van het organiseren van de meeting.
Maar in de meetingmanager is niet echt ruimte om te discussieren over de plaats/datum/tijd. Dat moet denk ik toch op het subforum zelf gebeuren. In de MM kun je alleen zeggen of je komt of niet, of je moet dat ook veranderen? Verder vind ik het wel een goed idee Maar dan moeten idd wel eerst alle forumbazen toegang hebben tot de meetingmanager.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:29
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
PV schreef op 11-12-2005 @ 20:30 :
Maar in de meetingmanager is niet echt ruimte om te discussieren over de plaats/datum/tijd. Dat moet denk ik toch op het subforum zelf gebeuren. In de MM kun je alleen zeggen of je komt of niet, of je moet dat ook veranderen? Verder vind ik het wel een goed idee
Ik heb het even getest en er is inderdaad niet echt ruimte om in de meetingmanager te discusiëren. Je kan alleen melden of je komt of niet. Mischien een idee om dit ook te veranderen. Dit moet ook niet zo moeilijk zijn om te doen. Bijvoorbeeld dat je eenmalig aan geeft of je komt of niet op de manier die er nu al is. Daarna vervalt de optie om dit aan te geven en kan je gewoon posten. Of dit technisch haalbaar is weet ik niet maar ik denk haast van wel.

Citaat:
Maar dan moeten idd wel eerst alle forumbazen toegang hebben tot de meetingmanager.
Ik bedoelde eigenlijk dat de leden ook de mogelijkheid krijgen om meetings aan te maken. Maar als ik er nu nog eens over nadenk is het inderdaad beter dat alleen forumbazen deze mogelijkheid krijgen. Hiermee voorkom je dat er een hoop onzinnige bull-shit tussen komt te staan maar alleen serieuze pogingen tot het organiseren van een meeting.
Oud 13-12-2005, 00:51
Jolt
Jolt is offline
Je moet het in een oog opslag aantrekkelijk maken, dat mensen verder willen lezen, en eventueel zelf moeite ervoor willen doen.

C.q een grote scholieren.com orgie.
Reageren

Regels voor berichten