Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 22:22
Anna
Anna is offline
Citaat:
bootz schreef op 12-01-2005 @ 21:54 :
Ik krijg altijd last van m'n nek. Maar niet als ik een spelletje speel of op internet surf. Wel als ik zit te tekenen (in Autocad of Maya) of aan het photoshoppen ben . Ook een beetje vreemd ...

Ik stel verder wel altijd m'n stoel goed in en af en toe even een rondje door het huis lopen helpt ook wel om het te voorkomen.
Als je zit te tekenen zit je waarschijnlijk gespannener dan als je op internet surft. Dat kan het verschil verklaren.
Oud 13-01-2005, 02:16
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-01-2005 @ 11:50 :
Ik wissel mijn muishand af, eerst rechts en als ik dan een koude of pijnlijke hand/pols krijg ga ik verder met links. Verder zorg ik dat ik goed achter mijn bureau zit en probeer ik zo min mogelijk op de tocht te zitten.
Dit doe ik zelf ook, toen ik aan mijn rechterhand en pols RSI had kon ik in het begin met mijn linkerhand nauwelijks met de muis overweg, nu kan ik zowel links als rechts even snel muizen.

Ben nu weer een paar maanden met de linkerhand aan het muizen, binnenkort gebruik ik weer de rechter, en dat doe ik afwissellend om de 3 maanden. Zo is de kans op herstel van een RSI het groots.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 11:55
coentjuh
coentjuh is offline
hey

een vriend van mij heeft ook RSI, hij zit zowel voor school als prive veel achter de pc. Thuis werkt ie voornamelijk met een laptop. Hij wisselt dus houdingen af, dat schiet ook niet op.

nadeel laptop: niet geschikt voor dagelijks gebruik, want je scherm staat te laag, je toetstenbord is te klein, etc....

Hij heeft nu een externe muis en toetsenbord aangeschaft, laptop op n verhoging gezet en loopt bij een fysio.. het gaat nu beter... maar kan lang duren voor de klachten echt weg zijn.

doe je voordeel met deze tips..

gr. coen

Regels voor berichten