![]() |
||
Citaat:
Een actrice, speelt in veel films die niet al te veel boeien. (Mona Lisa Smile, Spiderman 1 +2) Beste acteerprestatie is en blijft The Virgin Suicides. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
aangezien jij geen god, vader of whatever hebt, valt er jou niet veel te beledigen. en kritiek op levenswijze kan ieder mens sowieso krijgen. jij ook. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarom nu de uitleg... In een andere tread worden jouw 'wetenschappelijke', 'bewezen' en 'vaststaande' theorieën aangevallen, daar reageer jij heel heftig op. Datzelfde hebben mensen waarvan 'hun' God beledigd wordt. |
![]() |
||
Citaat:
Nog geen reden "waarom" ze zo boos worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel vind ik het irritant als mensen zo maar wat gaan blaten zonder na te denken over wat ze zeggen of ook maar enig verstand te hebben van hetgeen waar ze over praten. |
![]() |
||
Citaat:
je hebt iets voor je god over, je hebt er iets aan te danken, misschien. daarnaast kun je hem heilig vinden, of een bijster groot respect voor hem hebben. mensekinderen als jij, die toevallig langs komen zeilen hebben geen besef van god of goddelijkheden. achten het vrij om iemand of iets te beledigen, om het simpele feit dat ze erzelf niets voor voelen. schelden kan je dan pijn doen, omdat je jezelf tegelijkertijd met je god aangevallen weet. iets vloeken wat heilig is, of je eigen verdoemmenis bewerkstellingen zou dan ook pijn kunnen doen: waar ben je mee bezig? weet je wel wat je doet of zegt? dit was een uitleg. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik geef nog steeds geen ene fuck om respect. ![]() Let wel, ik sta ook open voor flames/kritiek/gescheld richting mijn persoon. Eerlijk is eerlijk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- omdat een gelovige zich in zijn god persoonlijk aangevallen zou kunnen voelen * waarom dan? - omdat die god zijn of haar leven is verder zou ik het toch ook echt niet weten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind het ook wat raar dat mensen beledigd worden als hun God beledigd wordt.
Een rede die voorkomt bij ernstige beledigingen als: "God is een pedofiele lamlul" is meestal. - "De gelovige voelt het als zijn plicht zijn God te verdedigen tegen aanvallen." Dat doet mij vermoedden dat hij twijfeld aan de almacht van zijn God. Immers, God kan heus voor zichzelf opkomen als hij dat noodzakelijk acht. Daarom maak ik me er ook niet druk meer om en vraag hoogstends hoe ze tot die rare conclusie zijn gekomen. Een andere rede komt voor als mensen gegronde kritiek hebben op geloof:"uit richteren 21 blijkt dat god een vrouwenhandelaar is" - "De gelovige vreest in twijfel gebracht te worden door de kritiek en zo iets te verliezen wat hem dierbaar is." Dit is echter een teken van gebrek aan kennis over de bijbel, en hoe zwaar het soms ook is om je staande te houden als zoveel onzin uit de bijbel wordt geplukt, zonder kritiek heb je geen gegronde mening en is je geloof vrij broos. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2-hierin ben ik het met je eens, maar het is verkeerd kritiek onnodig kwetsend te maken. als je kritiek geeft moet je ook goede argumenten hebben. (jouw voorbeeld (richteren) is dus wel goede kritiek, behalve dat je er bij voorbaat van uitgaat dat jij de bijbel goed interpreteerd.) |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, waarom zou een Almachtig, Perfect, Alwetend, etc. wezen zoals God zich druk maken om de beledigingen van inferieure wezens? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
dit is hoe ik het zie.... :
Citaat:
2-Hij houd van ieder mens, ondanks zijn zonden. waarom? Hij is een God van liefde. mensen kunnen nog spijt krijgen van hun zonden. soms kan ik dit niet bevatten, als ik zie wat de mensen allemaal doen. Hij geeft mensen volop kansen om hem lief te hebben. maar omdat mensen hiervoor zelf moeten kunnen kiezen, kunnen ze ook kiezen voor het tegenovergestelde. ik zal een voorbeeld proberen te geven. die verzin ik hier ter plekke, dus als het geen goed voorbeeld is moet iemand mij daarop wijzen: (stel?) je bent een goed mens, een echte dierenvriend. bij jouw in de tuin leven wat mieren. voor die mieren maak jij een mooie omgeving, een holletje ofzo(weet ik veel waar die beesten van houden). maar dan gaan die mieren lopen kl*ten. ze maken er een puinzooi van. jij laat je zoontje nog een mier worden enzo (jij kent het verhaal van Jezus wel) zodat ze nog vergeving kunnen vragen en krijgen. maar ze blijven maar doorgaan. zou jij je druk maken om de beledigingen van (die) inferieure wezens? je hebt alles voor ze gedaan! ps. er zijn aan mijn stuk misschien dingen iets anders, ik hoop dat iemand die er meer verstand van heeft dat dan duidelijk zal maken |
![]() |
||
Citaat:
Als God het kan vergeven, waarom wij dan niet? Waarom moeten wij dan rechter zijn en die mensen veroordelen alsof ze ons persoonlijk kwetsen. God zegt: "mij komt de wraak toe" vertrouw daar dan ook op. Even vragen hoe ze erop komen kan natuurlijk geen kwaad, eerder goed omdat je zo het gesprek op geloof brengt en dat is spelen op eigen veld zeg maar. zodra je mensen hoort beledigen zit je overigens zelf al fout volgens psalm1, maar daar ben ik het niet mee eens. p.s. punt 2 Vind ik wel mooi gevonden. In elk geval zou ik verdrietig zijn dat die stomme mieren ondanks mijn inspanning niet blij zijn. Misschien aan mezelf gaan twijfelen. |
![]() |
|
![]() |
tsja als god bestond zat ik nu niet achter mn pc, of niet soms ms Spears?
![]() maar ik heb minder respect voor christenen, soms krijg ik het na een tijdje, maar het begint bij -10.
||
![]() |
Citaat:
Er wordt slechts wat meer RESPECT voor elkaar gevraagd, heel begrijpelijk! Zelf geloof ik niet maar ik vind het ook niet nodig om gelovigen te beledigen. Het is mij namelijk ook opgevallen dat er hier een aantal fervent atheďsten zijn, deze zelfingenomen mensen zijn het waar de starter van de thread het over had, mensen die niet kunnen accepteren dat zij misschien fout zitten, en sterker nog, anderen met een andere mening uitschelden, belachelijk maken, en niet serieus nemen... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight. Voor zover ik weet schelden wij niemand uit hoor, en trouwens, ik heb geen respect voor mensen die het niet verdienen. Belachelijk maken, inderdaad. Niet serieus nemen, inderdaad. Heb ik ook reden om dat NIET te doen? Nee. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik denk dat de verbijstering bij christenen als ze een belediging tegenover God horen niet goed te verklaren is voor mensen die deze emoties nooit zelf gevoeld hebben. Als je er echt van overtuigd bent dat Hij niet bestaat, dan moet ik toegeven dat je er weinig begrip voor zult hebben. Je bent immers niet bang voor een of andere straf, omdat je niet gelooft. Ik snap best waarom de ongelovigen er dan geen nut in zien om hun beledigende opmerkingen achterwege te laten. Zelf raak ik ook geëmotioneerd (in algemene betekenis, ik ben niet zo zwak dat ik verdrink in de tranen) als iemand God beledigd. Maar ja ik weet toch dat degene die die kwetsende woorden uit niet kan weten dat je daar iemand pijn mee doet. Vaak wijs ik hem er toch op dat ik als gelovige daarmee pijn wordt gedaan, maar ik heb op dit forum al gezien dat dit eigenlijk geen nut heeft. Nut is alleen niet echt de hoogste waarde in mijn leven.
Dit is dan heel algemeen en rationeel gezien. Er zullen ook wel ongelovigen zijn die er wel begrip voor hebben, omdat zij in hun filosofie niemand pijn willen doen. Daarom denk ik ook dat het weinig nut heeft om erg algemene verklaringen te gaan zoeken van geloof en de emoties die daarbij te pas komen (zoals hier geregeld wordt gedaan).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Announcement Religie (geldig van 02-12-2004 tot 01-01-2010)
-------------------------------------------------------------------------------- Regels voor Religie 2. Respecteer elkaars mening 3. Schelden en/of haatdragende posts tolereren we absoluut niet. 7. Probeer zo min mogelijk irritant te zijn Tips Wees vriendelijk. |
![]() |
||
Citaat:
Dus we kunnen elkaar dag en nacht in de haren vliegen over hoe beledigend we zijn, of een discussie voeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik maak me er trouwens niet druk om dat hij mij een idioot vindt. (Ik heb vorig jaar een hoop van Seneca geleerd ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
waarom zou je er je iets van aantrekken als je dan zelf beledigd wordt? kijk, 'wat u wilt dat u niet geschied, doet dat ook een ander niet', is hier niet echt zinvol. jantje is beledigende, want hij vind het niet erg als hij het zelf ook wordt. maar pietje vind het verschrikkelijk dat jantje hem zo aan het beledigen is, want zelf zou hij het nooit doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien kom je ooit nog in de puberteit en ga je je verzetten tegen de indoctrinatie tijdens je jeugd, of ga je je verdiepen in (wetenschaps-)filosofie. Wie weet. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ''hallo meneer ik vind je totaal achterlijk '' ''maar ik heb wel respect voor je hoor'' ![]() |
![]() |
||
maar de regel: "behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden" is weldegelijk zinnig. Neem even opleiding als maat: als Havo-er vindt je vmbo-ers belachelijk, en je lacht ze de hele dag uit. Dan moet je niet verbaast zijn als de vwo-ers dat bij jou ook doen.
De regel: "ik vind het niet erg om door vmbo-ers uitgelachen te worden dus lach ik ze uit" slaat natuurlijk van kut op dirk. Natuurlijk vindt je dat niet erg. Als ik een kleuter mep dan vind ik het ook niet erg als hij terug mept, als een vent van 2 meter 10 daarna naast me staat dán wordt het vervelend, maar dan komt dus "behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden". Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() natuurlijk is het tegen de regel van goedfatsoen in om als iemand bv wil bidden voor het eten er dan door heen te kletsen je bereikt er niets mee en je kwetst iemand onnodig of je dna ook respect hebt voor iemands overtuiging is een tweede vind ik ik zelf heb wle spect voor gelovigen opzich mits ze enig zins hun verstand bewaren iemand die anno 2004 nog steeds letterlijk genesis gelooft daar heb ik geen respect voor nee |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
iemand die mij achterlijk vind, kan net zo goed of nog beter respect van mij ontvangen als iemand die mij fantastisch vind. niet dat ik respect voor iemand hebt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
respect voor iedereen? Verwijderd | 74 | 21-01-2006 16:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[Columnwedstrijd] Respect 2 all, met hun mooie oranje kleur… Verwijderd | 0 | 03-06-2005 16:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Respect Hannibal | 7 | 02-05-2002 18:50 | |
Psychologie |
Respect Verwijderd | 8 | 23-01-2002 22:38 | |
ARTistiek |
Respect Hannibal | 6 | 13-09-2001 17:00 | |
Verhalen & Gedichten |
een gedicht over respect | 12 | 03-09-2001 22:18 |