Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2005, 17:33
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2005 @ 18:27 :
Wie is die dame in je avatar eigenlijk, RanC?
Kirsten Dunst it is.

Een actrice, speelt in veel films die niet al te veel boeien. (Mona Lisa Smile, Spiderman 1 +2) Beste acteerprestatie is en blijft The Virgin Suicides.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2005, 17:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RanC schreef op 07-01-2005 @ 18:33 :
Kirsten Dunst it is.

Een actrice, speelt in veel films die niet al te veel boeien. (Mona Lisa Smile, Spiderman 1 +2) Beste acteerprestatie is en blijft The Virgin Suicides.
klopt, zowiezo een hele vette film
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 21:00
Flake
Flake is offline
Citaat:
Als God het vervelend vind dat ik geen respect voor hem heb:

Ik sta open voor klachten.

Heb nog steeds niets van Hem gehoord.
Misschien zou je het anders moeten zien; je hoeft niet respect op te brengen voor de goden waar anderen in geloven, maar wel voor die anderen.. Zij voelen zich zeer beledigd als je hun levenswijze/doel, hun 'alles' belachelijk maakt...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Flake schreef op 11-01-2005 @ 22:00 :
Misschien zou je het anders moeten zien; je hoeft niet respect op te brengen voor de goden waar anderen in geloven, maar wel voor die anderen.. Zij voelen zich zeer beledigd als je hun levenswijze/doel, hun 'alles' belachelijk maakt...
Dat is hun keuze. Gelovigen maken mijn levenswijze geregeld belachelijk, maar daar laat ik geen traan om.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 15:26
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2005 @ 22:14 :
Dat is hun keuze. Gelovigen maken mijn levenswijze geregeld belachelijk, maar daar laat ik geen traan om.
oordelen over levenswijze is ook iets anders.
aangezien jij geen god, vader of whatever hebt, valt er jou niet veel te beledigen. en kritiek op levenswijze kan ieder mens sowieso krijgen. jij ook.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 12-01-2005 @ 16:26 :
oordelen over levenswijze is ook iets anders.
aangezien jij geen god, vader of whatever hebt, valt er jou niet veel te beledigen. en kritiek op levenswijze kan ieder mens sowieso krijgen. jij ook.
Maar waarom vinden gelovigen het dan erg als je hun god 'beledigt'? (als dat al zou kunnen)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:33
Flake
Flake is offline
Citaat:
Maar waarom vinden gelovigen het dan erg als je hun god 'beledigt'? (als dat al zou kunnen)
Je hebt blijkbaar geen inlevings vermogen..
Daarom nu de uitleg... In een andere tread worden jouw 'wetenschappelijke', 'bewezen' en 'vaststaande' theorieën aangevallen, daar reageer jij heel heftig op. Datzelfde hebben mensen waarvan 'hun' God beledigd wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:41
RanC
RanC is offline
Citaat:
Flake schreef op 12-01-2005 @ 17:33 :
Daarom nu de uitleg... In een andere tread worden jouw 'wetenschappelijke', 'bewezen' en 'vaststaande' theorieën aangevallen, daar reageer jij heel heftig op. Datzelfde hebben mensen waarvan 'hun' God beledigd wordt.
Dus?
Nog geen reden "waarom" ze zo boos worden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Flake schreef op 12-01-2005 @ 17:33 :
Heftig wellicht, maar dat is niet omdat ik beledigd ben. Ik word namelijk per definitie niet beledigd door mensen die ik niet ken.

Wel vind ik het irritant als mensen zo maar wat gaan blaten zonder na te denken over wat ze zeggen of ook maar enig verstand te hebben van hetgeen waar ze over praten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 18:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2005 @ 16:44 :
bovennatuurlijke dingen zijn een emotionele zaak.
je hebt iets voor je god over, je hebt er iets aan te danken, misschien. daarnaast kun je hem heilig vinden, of een bijster groot respect voor hem hebben. mensekinderen als jij, die toevallig langs komen zeilen hebben geen besef van god of goddelijkheden. achten het vrij om iemand of iets te beledigen, om het simpele feit dat ze erzelf niets voor voelen. schelden kan je dan pijn doen, omdat je jezelf tegelijkertijd met je god aangevallen weet. iets vloeken wat heilig is, of je eigen verdoemmenis bewerkstellingen zou dan ook pijn kunnen doen: waar ben je mee bezig? weet je wel wat je doet of zegt?

dit was een uitleg.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 18:33
RanC
RanC is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 12-01-2005 @ 19:18 :
je hebt iets voor je god over, je hebt er iets aan te danken, misschien. daarnaast kun je hem heilig vinden, of een bijster groot respect voor hem hebben. mensekinderen als jij, die toevallig langs komen zeilen hebben geen besef van god of goddelijkheden. achten het vrij om iemand of iets te beledigen, om het simpele feit dat ze erzelf niets voor voelen. schelden kan je dan pijn doen, omdat je jezelf tegelijkertijd met je god aangevallen weet. iets vloeken wat heilig is, of je eigen verdoemmenis bewerkstellingen zou dan ook pijn kunnen doen: waar ben je mee bezig? weet je wel wat je doet of zegt?

dit was een uitleg.
Okee, bedankt.

Maar ik geef nog steeds geen ene fuck om respect.
Let wel, ik sta ook open voor flames/kritiek/gescheld richting mijn persoon. Eerlijk is eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:00
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 12-01-2005 @ 19:18 :

dit was een uitleg.
Nee, het is geen uitleg. Jij stelt alleen maar vast dát het zo is, zonder enige verklaring te geven waaróm het zo is.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:17
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2005 @ 20:00 :
Nee, het is geen uitleg. Jij stelt alleen maar vast dát het zo is, zonder enige verklaring te geven waaróm het zo is.
* waarom zou een gelovige zich beledigt voelen bij de belediging van zijn of haar god?
- omdat een gelovige zich in zijn god persoonlijk aangevallen zou kunnen voelen
* waarom dan?
- omdat die god zijn of haar leven is

verder zou ik het toch ook echt niet weten . ik moge dan mss een gelovige zijn, maar dat zegt ook niet alles.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 12-01-2005 @ 20:17 :
* waarom zou een gelovige zich beledigt voelen bij de belediging van zijn of haar god?
- omdat een gelovige zich in zijn god persoonlijk aangevallen zou kunnen voelen
* waarom dan?
- omdat die god zijn of haar leven is

verder zou ik het toch ook echt niet weten . ik moge dan mss een gelovige zijn, maar dat zegt ook niet alles.
Dat zijn simpelweg nog meer cirkelredeneringen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:43
cartman666
cartman666 is offline
Ik vind het ook wat raar dat mensen beledigd worden als hun God beledigd wordt.
Een rede die voorkomt bij ernstige beledigingen als: "God is een pedofiele lamlul" is meestal.
- "De gelovige voelt het als zijn plicht zijn God te verdedigen tegen aanvallen."
Dat doet mij vermoedden dat hij twijfeld aan de almacht van zijn God. Immers, God kan heus voor zichzelf opkomen als hij dat noodzakelijk acht. Daarom maak ik me er ook niet druk meer om en vraag hoogstends hoe ze tot die rare conclusie zijn gekomen.

Een andere rede komt voor als mensen gegronde kritiek hebben op geloof:"uit richteren 21 blijkt dat god een vrouwenhandelaar is"
- "De gelovige vreest in twijfel gebracht te worden door de kritiek en zo iets te verliezen wat hem dierbaar is."
Dit is echter een teken van gebrek aan kennis over de bijbel, en hoe zwaar het soms ook is om je staande te houden als zoveel onzin uit de bijbel wordt geplukt, zonder kritiek heb je geen gegronde mening en is je geloof vrij broos.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 12-01-2005 @ 20:43 :
Ik vind het ook wat raar dat mensen beledigd worden als hun God beledigd wordt.
Een rede die voorkomt bij ernstige beledigingen als: "God is een pedofiele lamlul" is meestal.
- "De gelovige voelt het als zijn plicht zijn God te verdedigen tegen aanvallen."
Dat doet mij vermoedden dat hij twijfeld aan de almacht van zijn God. Immers, God kan heus voor zichzelf opkomen als hij dat noodzakelijk acht. Daarom maak ik me er ook niet druk meer om en vraag hoogstends hoe ze tot die rare conclusie zijn gekomen.

Een andere rede komt voor als mensen gegronde kritiek hebben op geloof:"uit richteren 21 blijkt dat god een vrouwenhandelaar is"
- "De gelovige vreest in twijfel gebracht te worden door de kritiek en zo iets te verliezen wat hem dierbaar is."
Dit is echter een teken van gebrek aan kennis over de bijbel, en hoe zwaar het soms ook is om je staande te houden als zoveel onzin uit de bijbel wordt geplukt, zonder kritiek heb je geen gegronde mening en is je geloof vrij broos.
En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:08
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 12-01-2005 @ 20:43 :

1-Ik vind het ook wat raar dat mensen beledigd worden als hun God beledigd wordt.

2-Een andere rede komt voor als mensen gegronde kritiek hebben op geloof:"uit richteren 21 blijkt dat god een vrouwenhandelaar is"
1-als het goed is probeert een christen tegen te gaan dat iets/iemand onterecht beledigd word. aangezien God geen 'pedofiele lamlul' is, moeten we daar wat van zeggen.

2-hierin ben ik het met je eens, maar het is verkeerd kritiek onnodig kwetsend te maken. als je kritiek geeft moet je ook goede argumenten hebben. (jouw voorbeeld (richteren) is dus wel goede kritiek, behalve dat je er bij voorbaat van uitgaat dat jij de bijbel goed interpreteerd.)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:15
RanC
RanC is offline
Citaat:
kwibus schreef op 12-01-2005 @ 21:08 :
1-als het goed is probeert een christen tegen te gaan dat iets/iemand onterecht beledigd word. aangezien God geen 'pedofiele lamlul' is, moeten we daar wat van zeggen.
"God" is volgens de verhalen toch machtig genoeg om er zelf wat aan te doen?
Trouwens, waarom zou een Almachtig, Perfect, Alwetend, etc. wezen zoals God zich druk maken om de beledigingen van inferieure wezens?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:41
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-01-2005 @ 21:15 :
"God" is volgens de verhalen toch machtig genoeg om er zelf wat aan te doen?
Trouwens, waarom zou een Almachtig, Perfect, Alwetend, etc. wezen zoals God zich druk maken om de beledigingen van inferieure wezens?
Volgens mij is het punt helemaal niet dat God zich er druk over maakt, maar in deze discussie gaat het erom dat (een deel van) de gelovigen het pijnlijk vind als hun God wordt beledigd.
Oud 12-01-2005, 20:51
Rodion
Rodion is offline
dit is hoe ik het zie.... :

Citaat:
RanC schreef op 12-01-2005 @ 21:15 :
1-"God" is volgens de verhalen toch machtig genoeg om er zelf wat aan te doen?
2-Trouwens, waarom zou een Almachtig, Perfect, Alwetend, etc. wezen zoals God zich druk maken om de beledigingen van inferieure wezens?
1-ja dat is Hij. maar daaruit volgt niet zomaar dat wij (christenen) dat (edit: die beledigingen) gewoon moeten accepteren. maar Hij straft zoals Hij dat wil. en waneer. (de hel?)

2-Hij houd van ieder mens, ondanks zijn zonden. waarom? Hij is een God van liefde. mensen kunnen nog spijt krijgen van hun zonden. soms kan ik dit niet bevatten, als ik zie wat de mensen allemaal doen. Hij geeft mensen volop kansen om hem lief te hebben. maar omdat mensen hiervoor zelf moeten kunnen kiezen, kunnen ze ook kiezen voor het tegenovergestelde.

ik zal een voorbeeld proberen te geven. die verzin ik hier ter plekke, dus als het geen goed voorbeeld is moet iemand mij daarop wijzen:

(stel?) je bent een goed mens, een echte dierenvriend. bij jouw in de tuin leven wat mieren. voor die mieren maak jij een mooie omgeving, een holletje ofzo(weet ik veel waar die beesten van houden). maar dan gaan die mieren lopen kl*ten. ze maken er een puinzooi van. jij laat je zoontje nog een mier worden enzo (jij kent het verhaal van Jezus wel) zodat ze nog vergeving kunnen vragen en krijgen. maar ze blijven maar doorgaan.

zou jij je druk maken om de beledigingen van (die) inferieure wezens?

je hebt alles voor ze gedaan!

ps. er zijn aan mijn stuk misschien dingen iets anders, ik hoop dat iemand die er meer verstand van heeft dat dan duidelijk zal maken
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 21:24
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
kwibus schreef op 12-01-2005 @ 21:51 :
dit is hoe ik het zie.... :
1-ja dat is Hij. maar daaruit volgt niet zomaar dat wij (christenen) dat (edit: die beledigingen) gewoon moeten accepteren. maar Hij straft zoals Hij dat wil. en waneer. (de hel?)
accepteren: "handelingen en omstandigheden als vergeeflijk aanvaarden"
Als God het kan vergeven, waarom wij dan niet? Waarom moeten wij dan rechter zijn en die mensen veroordelen alsof ze ons persoonlijk kwetsen. God zegt: "mij komt de wraak toe" vertrouw daar dan ook op. Even vragen hoe ze erop komen kan natuurlijk geen kwaad, eerder goed omdat je zo het gesprek op geloof brengt en dat is spelen op eigen veld zeg maar.

zodra je mensen hoort beledigen zit je overigens zelf al fout volgens psalm1, maar daar ben ik het niet mee eens.

p.s. punt 2 Vind ik wel mooi gevonden. In elk geval zou ik verdrietig zijn dat die stomme mieren ondanks mijn inspanning niet blij zijn. Misschien aan mezelf gaan twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 21:33
aaronmirck
aaronmirck is offline
tsja als god bestond zat ik nu niet achter mn pc, of niet soms ms Spears?
maar ik heb minder respect voor christenen, soms krijg ik het na een tijdje, maar het begint bij -10.
Oud 12-01-2005, 21:38
Flake
Flake is offline
Citaat:
Als God het kan vergeven, waarom wij dan niet? Waarom moeten wij dan rechter zijn en die mensen veroordelen alsof ze ons persoonlijk kwetsen. God zegt: "mij komt de wraak toe" vertrouw daar dan ook op.
Deze thread is helemaal NIET gestart om mensen te veroordelen, om eigen rechter te spelen of wat dan ook.
Er wordt slechts wat meer RESPECT voor elkaar gevraagd, heel begrijpelijk! Zelf geloof ik niet maar ik vind het ook niet nodig om gelovigen te beledigen. Het is mij namelijk ook opgevallen dat er hier een aantal fervent atheďsten zijn, deze zelfingenomen mensen zijn het waar de starter van de thread het over had, mensen die niet kunnen accepteren dat zij misschien fout zitten, en sterker nog, anderen met een andere mening uitschelden, belachelijk maken, en niet serieus nemen...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 09:34
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Flake schreef op 12-01-2005 @ 22:38 :
Deze thread is helemaal NIET gestart om mensen te veroordelen, om eigen rechter te spelen of wat dan ook.
Er wordt slechts wat meer RESPECT voor elkaar gevraagd, heel begrijpelijk! Zelf geloof ik niet maar ik vind het ook niet nodig om gelovigen te beledigen. Het is mij namelijk ook opgevallen dat er hier een aantal fervent atheďsten zijn, deze zelfingenomen mensen zijn het waar de starter van de thread het over had, mensen die niet kunnen accepteren dat zij misschien fout zitten, en sterker nog, anderen met een andere mening uitschelden, belachelijk maken, en niet serieus nemen...
Precies, en zo is het
Oud 13-01-2005, 10:20
RanC
RanC is offline
Citaat:
Pffff...

Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight.

Voor zover ik weet schelden wij niemand uit hoor, en trouwens, ik heb geen respect voor mensen die het niet verdienen.

Belachelijk maken, inderdaad.
Niet serieus nemen, inderdaad.

Heb ik ook reden om dat NIET te doen? Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 10:33
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
ik heb best respect voor mensen die geloven in god, ik geloof zelf (zeker) niet maar het kan best zijn dat ik dingen zeg die beledigend zijn maar dan vraag ik me af waarom in zo moet gaan oppassen als het over god gaat. Als het over de moeder van iemand gaat wordt er een veel minder over geklaagd. Ik vind dat ik best mijn mening mag geven over geloof en als dat beledigend is SORRY.
Oud 13-01-2005, 14:47
Bernero
Bernero is offline
Ik denk dat de verbijstering bij christenen als ze een belediging tegenover God horen niet goed te verklaren is voor mensen die deze emoties nooit zelf gevoeld hebben. Als je er echt van overtuigd bent dat Hij niet bestaat, dan moet ik toegeven dat je er weinig begrip voor zult hebben. Je bent immers niet bang voor een of andere straf, omdat je niet gelooft. Ik snap best waarom de ongelovigen er dan geen nut in zien om hun beledigende opmerkingen achterwege te laten. Zelf raak ik ook geëmotioneerd (in algemene betekenis, ik ben niet zo zwak dat ik verdrink in de tranen) als iemand God beledigd. Maar ja ik weet toch dat degene die die kwetsende woorden uit niet kan weten dat je daar iemand pijn mee doet. Vaak wijs ik hem er toch op dat ik als gelovige daarmee pijn wordt gedaan, maar ik heb op dit forum al gezien dat dit eigenlijk geen nut heeft. Nut is alleen niet echt de hoogste waarde in mijn leven.

Dit is dan heel algemeen en rationeel gezien. Er zullen ook wel ongelovigen zijn die er wel begrip voor hebben, omdat zij in hun filosofie niemand pijn willen doen. Daarom denk ik ook dat het weinig nut heeft om erg algemene verklaringen te gaan zoeken van geloof en de emoties die daarbij te pas komen (zoals hier geregeld wordt gedaan).
Oud 13-01-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 13-01-2005 @ 15:47 :
Dit is dan heel algemeen en rationeel gezien. Er zullen ook wel ongelovigen zijn die er wel begrip voor hebben, omdat zij in hun filosofie niemand pijn willen doen. Daarom denk ik ook dat het weinig nut heeft om erg algemene verklaringen te gaan zoeken van geloof en de emoties die daarbij te pas komen (zoals hier geregeld wordt gedaan).
Vooralsnog beschouw ik beledigd worden wanneer kwaad wordt gesproken over een hypothetische god als een keuze, totdat iemand mij een logische verklaring kan geven.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 17:27
Rodion
Rodion is offline
Announcement Religie (geldig van 02-12-2004 tot 01-01-2010)
--------------------------------------------------------------------------------
Regels voor Religie

2. Respecteer elkaars mening

3. Schelden en/of haatdragende posts tolereren we absoluut niet.

7. Probeer zo min mogelijk irritant te zijn

Tips

Wees vriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 18:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bernero schreef op 13-01-2005 @ 15:47 :
Ik denk dat de verbijstering bij christenen als ze een belediging tegenover God horen niet goed te verklaren is voor mensen die deze emoties nooit zelf gevoeld hebben.
maar ja, dat geld ook omgekeerd.

Dus we kunnen elkaar dag en nacht in de haren vliegen over hoe beledigend we zijn, of een discussie voeren.
Oud 13-01-2005, 21:32
Flake
Flake is offline
Citaat:
Er zullen ook wel ongelovigen zijn die er wel begrip voor hebben, omdat zij in hun filosofie niemand pijn willen doen.
IDD
Mensen moeten gewoon leren wat meer respect te hebben!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:45
rubenrtv
rubenrtv is offline
om met Kant te spreken: behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden

wat ik bedoel is dat je geen respect hoeft te hebben, zolang je dit maar niet laat merken.
Oud 13-01-2005, 21:54
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 13-01-2005 @ 22:45 :
om met Kant te spreken: behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden

wat ik bedoel is dat je geen respect hoeft te hebben, zolang je dit maar niet laat merken.
Ik hoef geen respect te hebben van mensen die ik idioten vind.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:55
Flake
Flake is offline
Citaat:
Dat zeggen we ook niet, maar we zeggen wel dat je respect VOOR mensen die je idioten vindt moet hebben! Idioot....
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Flake schreef op 13-01-2005 @ 22:55 :
Dat zeggen we ook niet, maar we zeggen wel dat je respect VOOR mensen die je idioten vindt moet hebben! Idioot....
Nou, en met die stelling ben ik het oneens.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 22:12
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Flake schreef op 13-01-2005 @ 22:55 :
Hoewel ik het ook graag zo zou willen hebben, lijkt me dat erg onrealistisch. Het gaat ons toch nooit lukken

Ik maak me er trouwens niet druk om dat hij mij een idioot vindt. (Ik heb vorig jaar een hoop van Seneca geleerd ) Het gaat mij puur om het feit dat God nogal eens wordt uitgemaakt voor iemand met aardse zwakheden
Oud 13-01-2005, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 13-01-2005 @ 23:12 :
Ik maak me er trouwens niet druk om dat hij mij een idioot vindt.
Mwoa, ik vind jou geen idioot. Voor jou is nog hoop, in tegenstellig tot sommige mensen op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 22:38
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 22:54 :
overigens voeg je hier 'door hen' in, en daardoor slaat deze zin eigenlijk nergens op als reply.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:00
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 13-01-2005 @ 22:45 :
waarom zou je dat niet laten merken?
waarom zou je er je iets van aantrekken als je dan zelf beledigd wordt?

kijk, 'wat u wilt dat u niet geschied, doet dat ook een ander niet', is hier niet echt zinvol.
jantje is beledigende, want hij vind het niet erg als hij het zelf ook wordt.
maar pietje vind het verschrikkelijk dat jantje hem zo aan het beledigen is, want zelf zou hij het nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:49
RanC
RanC is offline
Mensen die zich achter "je hebt geen respect voor mijn ideologie!" hebben geen argumenten meer of kunnen niet tegen kritiek.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 16:13
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 23:32 :
Mwoa, ik vind jou geen idioot. Voor jou is nog hoop, in tegenstellig tot sommige mensen op dit forum.
Als je bedoelt dat ik me ooit ga bekeren, dan heb je pech gehad Volgens mijn natuurkundeleraar moet je wel in God geloven als je natuurkunde hebt gestudeerd en je dichtbij de grenzen van de werkelijkheid geweest bent. Op die manier is er zeker hoop voor mij, voor jou misschien ook nog Misschien heb jij er wel geen bal van begrepen Maar goed, dat is de mening van mijn natuurkundeleraar.
Oud 14-01-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Bernero schreef op 14-01-2005 @ 17:13 :
Als je bedoelt dat ik me ooit ga bekeren, dan heb je pech gehad Volgens mijn natuurkundeleraar moet je wel in God geloven als je natuurkunde hebt gestudeerd en je dichtbij de grenzen van de werkelijkheid geweest bent. Op die manier is er zeker hoop voor mij, voor jou misschien ook nog Misschien heb jij er wel geen bal van begrepen Maar goed, dat is de mening van mijn natuurkundeleraar.
Leraren op de middelbare school zijn meestal incompetent, dus zo zwaar zou ik daar niet aan tillen. Wel kan ik je mededelen dat onder mijn jaargenoten erg weinig gelovigen zitten.

Misschien kom je ooit nog in de puberteit en ga je je verzetten tegen de indoctrinatie tijdens je jeugd, of ga je je verdiepen in (wetenschaps-)filosofie. Wie weet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:00
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-01-2005 @ 22:54 :
sterker nog dat kan niet eens echt

''hallo meneer ik vind je totaal achterlijk ''
''maar ik heb wel respect voor je hoor''

Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:15
cartman666
cartman666 is offline
maar de regel: "behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden" is weldegelijk zinnig. Neem even opleiding als maat: als Havo-er vindt je vmbo-ers belachelijk, en je lacht ze de hele dag uit. Dan moet je niet verbaast zijn als de vwo-ers dat bij jou ook doen.

De regel: "ik vind het niet erg om door vmbo-ers uitgelachen te worden dus lach ik ze uit" slaat natuurlijk van kut op dirk. Natuurlijk vindt je dat niet erg. Als ik een kleuter mep dan vind ik het ook niet erg als hij terug mept, als een vent van 2 meter 10 daarna naast me staat dán wordt het vervelend, maar dan komt dus "behandel anderen zoals jij zelf behandeld wilt worden".

Citaat:
Als je respect toont dan schrap je de eerste regel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:37
professor2
professor2 is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 14-01-2005 @ 21:15 :

Als je respect toont dan schrap je de eerste regel.
tonen en hebben dat is een verschil
natuurlijk is het tegen de regel van goedfatsoen in om als iemand bv wil bidden voor het eten er dan door heen te kletsen je bereikt er niets mee en je kwetst iemand onnodig
of je dna ook respect hebt voor iemands overtuiging is een tweede vind ik

ik zelf heb wle spect voor gelovigen opzich mits ze enig zins hun verstand bewaren iemand die anno 2004 nog steeds letterlijk genesis gelooft daar heb ik geen respect voor nee
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:51
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 14-01-2005 @ 21:37 :
tonen en hebben dat is een verschil
natuurlijk is het tegen de regel van goedfatsoen in om als iemand bv wil bidden voor het eten er dan door heen te kletsen je bereikt er niets mee en je kwetst iemand onnodig
of je dna ook respect hebt voor iemands overtuiging is een tweede vind ik

ik zelf heb wle spect voor gelovigen opzich mits ze enig zins hun verstand bewaren iemand die anno 2004 nog steeds letterlijk genesis gelooft daar heb ik geen respect voor nee
ja het grote probleem is het woord 'respect'. Het is namelijk niet helder wat men daarmee bedoelt. De vandale geeft een omschrijving waar niemand het mee eens is. Maar verder heeft ook iedereen een eigen invulling van het woord.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 14-01-2005 @ 21:51 :
ja het grote probleem is het woord 'respect'. Het is namelijk niet helder wat men daarmee bedoelt. De vandale geeft een omschrijving waar niemand het mee eens is. Maar verder heeft ook iedereen een eigen invulling van het woord.
ik zie het hebben van respect als iets persoonlijks wat los staat van je zonder reden onbeschoft gedragen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 14-01-2005 @ 22:03 :
ik zie het hebben van respect als iets persoonlijks wat los staat van je zonder reden onbeschoft gedragen
Inderdaad. In het dagelijks leven ben ik behoorlijk beleefd, maar dat maakt me niet minder een arrogante drol.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-01-2005 @ 22:05 :
Inderdaad. In het dagelijks leven ben ik behoorlijk beleefd,
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
professor2 schreef op 14-01-2005 @ 20:00 :
sterker nog dat kan niet eens echt

waarom zou dat niet kunnen?
iemand die mij achterlijk vind, kan net zo goed of nog beter respect van mij ontvangen als iemand die mij fantastisch vind.
niet dat ik respect voor iemand hebt , maar toch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten