Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 19:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-01-2005 @ 19:55 :
Waarom zou ze? Witbrood bevat niet meer of minder calorieen hoor. Het enige verschil is dat bruin brood beter vult, omdat het meer vezels bevat. Dus voor het afvallen hoeft ze het niet te laten.
Het enige verschil? Dat is wel heel makkelijk... bloedspiegel? Voedingsstoffen?

Citaat:
In principe maakt het helemaal niet uit of je zo laat nog iets eet. Zolang je het dan maar bij een kleine portie houdt. Een grote maaltijd moet je inderdaad niet na +- 8uur nemen.
Na 8 uur is het geloof ik beter om meer eiwitten te eten.

Citaat:
Zo gezond is ice tea light niet. 'Light' wil alleen maar zeggen dat het minder calorieen bevat dan het oorspronkelijke product. Kies dan cola light, dat kan je onbeperkt drinken. Er zitten namelijk minder dan 18 kcal per Liter in, en het is dus als water op te vatten.
Vandaar dat ik cola light ook aanraad (niet gelezen?). Maar ik bedoel dus, als je er echt niet zonder kan kun je beter de light nemen. Net als dat ik geen kleine friet en hamburger aanraad maar het een beter alternatief is.
Oud 11-01-2005, 19:12
Verwijderd
Ik vandaag:

08:00 Bord yoghurt (helaas volle) met raisin-bran en een banaan, thee
10:00 B-broodje met light-jam, water
12:00 2 B-broodjes met light-jam, worteltjes met light ranch, tomatensap
14:00 B-Broodje met light-jam, tomatensap
16:00 Danone yoghurt (zo'n klein ding) water
18:30 Bord Bonen, ham, paprika & ui, grapefruit sap
21:30 Cup-a-soup chicken, gedroogd fruit

M'n avond eten staat nog niet helemaal vast, kheb het meegenomen in een bakje, maar ik moet zo werken, ik werk gelukkig met een vriendin die toevallig mijn baas is, dus ik hoop dat ze me een korte pauze laat nemen rond 6 uur..
Ik wou om 4 uur nog wat eten, een broodje ofzo, maar ik heb niks meer bij me, dus heb het zo goed mogelijk verdeeld.

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 19:15.
Oud 11-01-2005, 19:13
-(L)-
Citaat:
Het enige verschil? Dat is wel heel makkelijk... bloedspiegel? Voedingsstoffen?
Het enige verschil dat invloed kan hebben op of je afvalt. Als het beter vult, kan je er minder van eten.
Het gaat hier over afvallen, dus ik neem aan dat ze haar vraag stelde mbt tot wat ze het beste kan eten tijdens het lijnen.
Oud 11-01-2005, 19:19
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-01-2005 @ 20:13 :
Het enige verschil dat invloed kan hebben op of je afvalt. Als het beter vult, kan je er minder van eten.
Het gaat hier over afvallen, dus ik neem aan dat ze haar vraag stelde mbt tot wat ze het beste kan eten tijdens het lijnen.
En het effect op je bloedspiegel heeft niets te maken met afvallen/vet opslaan etc.?
Oud 11-01-2005, 19:20
-(L)-
Daar heb ik me nooit in verdiept, maar volgens mij niet.
Oud 11-01-2005, 19:44
Delicate
Delicate is offline
Die mac was heel erg slecht en ik zat echt te eten en besefte het ook gewoon Ik kan alleen maar zeggen dat het superstom is van mezelf en dat ik me had moeten inhouden.

Gelukkig was dat mijn enige misser van vandaag en heb ik als avondeten een bord bonensoep gehad (met heel veel zooi erin, dus behoorlijk vullend) en 1,5 plak brood.

Ik had zonet echt trek in iets zoets, en de familie was koekjes aan het eten, maar ik heb het kunnen weerstaan en ik heb een kop vruchtenthee gehad (zonder suiker) en 2 winegummies.
Niet heel slecht right?

Ik heb zin in morgen, omdat ik nu meer kracht voel om het vol te houden!

Bedankt voor de tips ooka llemaal!
Oud 11-01-2005, 19:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 20:44 :
Die mac was heel erg slecht en ik zat echt te eten en besefte het ook gewoon Ik kan alleen maar zeggen dat het superstom is van mezelf en dat ik me had moeten inhouden.

Gelukkig was dat mijn enige misser van vandaag en heb ik als avondeten een bord bonensoep gehad (met heel veel zooi erin, dus behoorlijk vullend) en 1,5 plak brood.

Ik had zonet echt trek in iets zoets, en de familie was koekjes aan het eten, maar ik heb het kunnen weerstaan en ik heb een kop vruchtenthee gehad (zonder suiker) en 2 winegummies.
Niet heel slecht right?

Ik heb zin in morgen, omdat ik nu meer kracht voel om het vol te houden!

Bedankt voor de tips ooka llemaal!
Netjes. Maar je moet echt meer voor het onbijt eten dan krijg je minder last van vreetbuien.
Oud 11-01-2005, 19:47
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 20:45 :
Netjes. Maar je moet echt meer voor het onbijt eten dan krijg je minder last van vreetbuien.
Ja.. daar heb je wel gelijk in. Ik heb op zich totaal geen moeite met meer eten 's ochtends, maar ik lust maar heel weinig en we hebben ook weinig in huis in dat opzicht. Wat stel je dan voor? Een beschuitje, een sapje oid? Ik hou niet van een ei
Oud 11-01-2005, 19:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 20:47 :
Ja.. daar heb je wel gelijk in. Ik heb op zich totaal geen moeite met meer eten 's ochtends, maar ik lust maar heel weinig en we hebben ook weinig in huis in dat opzicht. Wat stel je dan voor? Een beschuitje, een sapje oid? Ik hou niet van een ei
Nou ja sap zal niet zoveel helpen. Misschien nog een boterham? Yoghurt/kwark? Fruit? (al kun je van die suikers juist honger krijgen...) Groenten? Een beschuit of een cracker kan ook helpen. Wel met iets erop dan. Of all-bran ofzo dat heeft heel veel vezels en houdt je lang vol. Verder zou ik het niet weten...Misschien weten anderen nog een goed ontbijt?
Oud 11-01-2005, 19:56
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 20:53 :
Nou ja sap zal niet zoveel helpen. Misschien nog een boterham? Yoghurt/kwark? Fruit? (al kun je van die suikers juist honger krijgen...) Groenten? Een beschuit of een cracker kan ook helpen. Wel met iets erop dan. Of all-bran ofzo dat heeft heel veel vezels en houdt je lang vol. Verder zou ik het niet weten...Misschien weten anderen nog een goed ontbijt?
Nog een boterham is wel een optie. Van yoghurt en kwark hou ik al niet in de avond, laat staan in de ochtend (gut, ik ben wel verwend ) Fruit vind ik heerlijk, maar dat heb ik al op het programma staan voor overdag. Een beschuitje hoort ook tot de mogelijkheden. Ik vind beschuit met banaan echt héérlijk, maar dat zal wel slecht zijn
Oud 11-01-2005, 20:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 20:56 :
Nog een boterham is wel een optie. Van yoghurt en kwark hou ik al niet in de avond, laat staan in de ochtend (gut, ik ben wel verwend ) Fruit vind ik heerlijk, maar dat heb ik al op het programma staan voor overdag. Een beschuitje hoort ook tot de mogelijkheden. Ik vind beschuit met banaan echt héérlijk, maar dat zal wel slecht zijn
Hmm... ik vind een beschuit (volkoren beschuit smaakt trouwens precies hetzelfde als witte) met banaan niet zo slecht. Maar velen zijn het er niet mee eens en ik eet het ook niet (ook al vind ik ze wel gezond en niet eens zo hoog in calorieen...). Maar ja dat moet je zelf weten dus.
Als ik beschuit eet in de zomer doe ik er altijd aardbeien op. Heerlijk en gezond. Ook wat becel light boter maar een dun laagje.
Oud 11-01-2005, 20:02
droppiej
droppiej is offline
hey....ik dacht dat ik dit vanmiddag al gepost had...maar is blijkbaar mislukt...
Maar k heb een vraagje...Hoe veel vallen jullie ongeveer af per week/maand..
thxn
Oud 11-01-2005, 20:04
Nebel
Nebel is offline
Citaat:

Het zijn dezelfde maten, alleen is 42 de confectiemaat, en 34 jeansmaat. http://www.vogelpoel-krommenie.nl/kleding/maten.html Hier kun je het zien.

Waarom zou ze? Witbrood bevat niet meer of minder calorieen hoor. Het enige verschil is dat bruin brood beter vult, omdat het meer vezels bevat. Dus voor het afvallen hoeft ze het niet te laten.

Zo, dat was het
Nee, het zijn echt 2 verschillende maten, daartussen heb ik ook veel, een 38 en een 40 bijvoorbeeld.

De vezels zijn heel erg belangrijk bij het afvallen. Het zorgt ervoor dat je voedsel sneller door je darmen gaat. Je stofwisseling gaat omhoog. Bovendien is het veel gezonder, namelijk, omdat je voedsel korter in je darmen is, worden er minder schadelijke stoffen geresorbeerd waardoor je minder kans hebt op bijv. darmkanker.
Oud 11-01-2005, 20:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 11-01-2005 @ 21:02 :
hey....ik dacht dat ik dit vanmiddag al gepost had...maar is blijkbaar mislukt...
Maar k heb een vraagje...Hoe veel vallen jullie ongeveer af per week/maand..
thxn
Niets . Maar ja ik ben sinds vorige week begonnen met elke dag (behalve elke andere zaterdag want dan kan ik namelijk niet) te sporten. Zou ik op vrijdag na school ook nog een uur moeten sporten? Ik sport dan 2 uur op school (gym). En meestal moet ik vroeg 's avonds weg dus dan kan ik gelijk na school (dus gym) alleen sporten. Misschien dat dat helpt. Ik houd ook dagelijks mijn dieet, calorieen, vet/eiwit/koolhydraten, vitaminen & mineralen & natrium (van zout) inname bij. Ik weet niet hoe dat zit met mijn refeed-dagen...maar ja dat zie ik deze zaterdag wel. Ik eet geen chocolade, koekjes, wit brood, verzadigde vetten, etc. Dat moet gewoon want ik moet eindelijk eens resultaat boeken en ik vraag me af of het aan deze (kleine, af en toe maar) foutjes ligt. Ook slaap ik vanaf nu regelmatig.

Als ik over een maand geen resultaat heb geboekt stop ik met mijn refeed-dagen.
Oud 11-01-2005, 20:10
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:08 :
Niets . Maar ja ik ben sinds vorige week begonnen met elke dag (behalve elke andere zaterdag want dan kan ik namelijk niet) te sporten. Zou ik op vrijdag na school ook nog een uur moeten sporten? Ik sport dan 2 uur op school (gym). En meestal moet ik vroeg 's avonds weg dus dan kan ik gelijk na school (dus gym) alleen sporten. Misschien dat dat helpt. Ik houd ook dagelijks mijn dieet, calorieen, vet/eiwit/koolhydraten, vitaminen & mineralen & natrium (van zout) inname bij. Ik weet niet hoe dat zit met mijn refeed-dagen...maar ja dat zie ik deze zaterdag wel. Ik eet geen chocolade, koekjes, wit brood, verzadigde vetten, etc. Dat moet gewoon want ik moet eindelijk eens resultaat boeken en ik vraag me af of het aan deze (kleine, af en toe maar) foutjes ligt. Ook slaap ik vanaf nu regelmatig.

Als ik over een maand geen resultaat heb geboekt stop ik met mijn refeed-dagen.
Ik hoorde laatst op televisie (betrouwbaar) dat je als je intensief sport je pas na 4 a 5 weken resultaten boekt Maar dan schijnt het ook wel heel snel te gaan. Dus dat scheelt. Het heeft toch te maken met het wennen van je lichaam etc..
Oud 11-01-2005, 20:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 21:10 :
Ik hoorde laatst op televisie (betrouwbaar) dat je als je intensief sport je pas na 4 a 5 weken resultaten boekt Maar dan schijnt het ook wel heel snel te gaan. Dus dat scheelt. Het heeft toch te maken met het wennen van je lichaam etc..
Nou ja, ik denk niet dat dat bij mij het geval is. Want ik sport al langer dan een jaar regelmatig. Alleen sportte ik vaak maar 3x per week vanaf nu dus 6x (7x gaat denk ik niet lukken).
Oud 11-01-2005, 20:16
Delicate
Delicate is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:12 :
Nou ja, ik denk niet dat dat bij mij het geval is. Want ik sport al langer dan een jaar regelmatig. Alleen sportte ik vaak maar 3x per week vanaf nu dus 6x (7x gaat denk ik niet lukken).
Dan vind ik het echt vreemd
Maar er bestaat toch ook zoiets dat je lichaam niet verder kan afvallen ofzo..

Ah, nevermind, als ik ergens geen verstand van heb
Oud 11-01-2005, 20:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 21:16 :
Dan vind ik het echt vreemd
Maar er bestaat toch ook zoiets dat je lichaam niet verder kan afvallen ofzo..

Ah, nevermind, als ik ergens geen verstand van heb
Vet kan er altijd vanaf...bij mij vooral.
Oud 11-01-2005, 20:48
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:20 :
Vet kan er altijd vanaf...bij mij vooral.
Ik weet niet wat voor sport je doet, maar misschien moet je dan andere oefeningen gaan doen? Sporten als hardlopen en fietsen (en dan niet op je maximale niveau) zijn vooral goed voor vetverbranding; als je juist spieropbouwende dingen doet, zal je minder vet verbranden.
Oud 11-01-2005, 20:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Nuck schreef op 11-01-2005 @ 21:48 :
Ik weet niet wat voor sport je doet, maar misschien moet je dan andere oefeningen gaan doen? Sporten als hardlopen en fietsen (en dan niet op je maximale niveau) zijn vooral goed voor vetverbranding; als je juist spieropbouwende dingen doet, zal je minder vet verbranden.
Ik doe 1 of 2x in de week spieropbouwende/verstevigende oefeningen. 1x per week steps (aerobics maar zwaarder). 2 of 3x spinning. De rest op de elleptical/crosstrainer. Dus ik doe vooral cardio. Eigenlijk zou ik meer spieren moeten trainen maar ik wil niet zo breed worden en ik vind 1x per week eigenlijk wel genoeg om mijn spiermassa te behouden (anders gaan ze groeien? ). Ik eet namelijk ook veel proteine. En mijn cardio hebben ook wel wat resistance.
Oud 11-01-2005, 21:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Heb je niet toevallig broeken van een buitenlands merk ofzo gekocht? Wel vreemd, zeker als je bent afgevallen.
Was gewoon hollandse maat. En ach, ik weet wel dat ik daar éigenlijk niet op moet letten, maar 't is toch niet leuk.
Oud 11-01-2005, 21:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:08 :
Niets .
Omdat jij ook helemaal niet moet afvallen...
Oud 11-01-2005, 21:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 11-01-2005 @ 19:40 :
Mijn klasgenoten halen dat allemaal wel.
Wat eet jij dan?
ik drink 3 bekers melk, eet 6-8 boterhammen per dag, helft met kaas andere helft met hagelslag of pasta, avondeten is aardappels/rijst/pasta, stukje vlees en groente... probeer 's avonds niet meer te eten, maar soms eet ik dan toch een boterham of chips of een appel...

maar ook als ik patat eet 's avonds, kom ik absoluut niet boven de 2000 uit...

en dan snoep ik soms chocola of zakje chips (die overgens volgens het zakje maar 150(?) cal is, net iets meer dan een boterham dus, valt best mee...
Oud 11-01-2005, 22:01
charlotte_1985
charlotte_1985 is offline
hee mensen, ik ben ook laatst op dieet geweest. ik had een gala en ik wilde wat dunner zijn in mn jurkje. ik heb een week lang bijna niks gegeten, zodat ik de hele tijd honger had, wat ik erg fijn vond omdat ik dan het idee had dat het hielp (ik weet dat het heel slecht is om jezelf uit te hongeren....) het heeft ontzettend goed geholpen, ik ben veel dunner geworden en mijn maag is ook gekrompen, zodat ik nu haast geen honger meer heb en ook geen last krijg van het jojo-effect. dit dieet was voor mij dus echt GEWELDIG! misschien is het voor meer mensen een idee, die veel uit verveling eten (want dat deed ik echt)
succes ermee allemaal!
Oud 11-01-2005, 22:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
cassidy50 schreef op 11-01-2005 @ 23:01 :
hee mensen, ik ben ook laatst op dieet geweest. ik had een gala en ik wilde wat dunner zijn in mn jurkje. ik heb een week lang bijna niks gegeten, zodat ik de hele tijd honger had, wat ik erg fijn vond omdat ik dan het idee had dat het hielp (ik weet dat het heel slecht is om jezelf uit te hongeren....) het heeft ontzettend goed geholpen, ik ben veel dunner geworden en mijn maag is ook gekrompen, zodat ik nu haast geen honger meer heb en ook geen last krijg van het jojo-effect. dit dieet was voor mij dus echt GEWELDIG! misschien is het voor meer mensen een idee, die veel uit verveling eten (want dat deed ik echt)
succes ermee allemaal!
Nou...hoelang ben je al bezig meisje? Als je zo door gaat krijg je nog anorexia. En de reden waarom je geen honger hebt is omdat je stofwisseling omlaag is gegaan waardoor je sneller dik wordt.
Ik raad niemand aan om zichzelf te gaan uithongeren. Als je uit verveling eet moet je inderdaad minder gaan eten, maar je moet jezelf zeker niet uithongeren maar gewoon normaal gaan eten.
Oud 11-01-2005, 22:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
cassidy50 schreef op 11-01-2005 @ 23:01 :
succes ermee allemaal!
Ik heb je post in 't andere topic gelezen en ik ga niet eens meer de moeite nemen om er tegenin te gaan. Mensen zoals jij weten heus wel dat ze verkeerd bezig zijn, maar als jij zo dom wilt doen dan is dat jouw keus. En ohja, praktisch niemand vindt een heel dun meisje in een jurk mooi. Net zo min als een heel dik meisje. De meesten vinden een 'normaal' figuur mooi, of iets 'in die richting'.
Oud 11-01-2005, 22:18
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben best trots op mezelf! Gisteravond een vreetkickje gehad na ruzie met mn vriendje. Ik heb het weten te beperken tot 2 crackers met Boursin.

Wat veel belangrijker is: Ik heb het lijnen vandaag weer goed kunnen oppakken. Ik heb gegeten:

9.30: 1 boterham met chocoladepasta, 2 rijstwafels met Slankie smeerkaas

13.00: 1 boterham met kalkoenfilet
14.00: 1 boterham met kalkoenfilet

16.00: 2 rijstwafels met smeerkaas (wel vette) en een appel

19.00: Bord nasi

Is dit 'goed'?

En ohja, vandaag in totaal een uur gefietst.
Oud 11-01-2005, 22:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 11-01-2005 @ 23:18 :
Ik ben best trots op mezelf! Gisteravond een vreetkickje gehad na ruzie met mn vriendje. Ik heb het weten te beperken tot 2 crackers met Boursin.

Wat veel belangrijker is: Ik heb het lijnen vandaag weer goed kunnen oppakken. Ik heb gegeten:

9.30: 1 boterham met chocoladepasta, 2 rijstwafels met Slankie smeerkaas

13.00: 1 boterham met kalkoenfilet
14.00: 1 boterham met kalkoenfilet

16.00: 2 rijstwafels met smeerkaas (wel vette) en een appel

19.00: Bord nasi

Is dit 'goed'?

En ohja, vandaag in totaal een uur gefietst.
1. Chocopasta is érg, érg slecht. Bijna 600kcal per 100 gram.
2. Neem de smeerkaas die niet vet is
3. Eet meer brood. 3 boterhammen met wat rijstwafels is niet geneog. Neem om 16u bijv een boterham en een rijstwafel.
4. Ik weet niet of je dat nu doet, maar eet 's avond ook nog wat (lichts).
Oud 11-01-2005, 22:26
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
1. Kut. Ik wist wel dat het niet gezond is maar ik wist niet dat het zo dramatisch was.
2. Lichte smeerkaas was niet voorhanden
3. Ik ben niet zo heel erg dol op brood... Waarom moet ik meer brood?
4. Ik vond het juist zo goed van mezelf dat ik de trek 's avonds weet te weerstaan. En het is toch juist goed als je 's avonds juist niet meer eet?

xxx
Oud 11-01-2005, 22:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 11-01-2005 @ 23:26 :
1. Kut. Ik wist wel dat het niet gezond is maar ik wist niet dat het zo dramatisch was.
2. Lichte smeerkaas was niet voorhanden
3. Ik ben niet zo heel erg dol op brood... Waarom moet ik meer brood?
4. Ik vond het juist zo goed van mezelf dat ik de trek 's avonds weet te weerstaan. En het is toch juist goed als je 's avonds juist niet meer eet?

xxx
Ongeveer evenveel calorieen als in pindakaas, maar pindakaas is echter wel gezond.
Lichte smeerkaas kopen?
Je hoeft niet per se meer brood, als je ook nog wat fruit of groenten en salades eet zit je goed.
'S avonds zou je het best iets wat laag in koolhydraten kunnen eten. Het liefst iets dat hoog in eiwitten is.
Oud 11-01-2005, 22:34
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 23:30 :

'S avonds zou je het best iets wat laag in koolhydraten kunnen eten. Het liefst iets dat hoog in eiwitten is.
Ohja. Zoals wat?
Oud 11-01-2005, 22:41
vex
vex is offline
ik heb wel altijd savonds honger voordat ik ga slapen... als ik dan niet even iets eet dan kan ik niet slapen.... iemand nog tips?
Oud 11-01-2005, 22:44
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Haha ja! Iets hoog in eiwitten maar laag in koolhydraten!!!
Oud 12-01-2005, 02:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-01-2005 @ 22:37 :
Omdat jij ook helemaal niet moet afvallen...
Niet meer nee! Ikkeleerlinge: meid je moet echt ophouden! 6 dagen per week sporten? Je gaat nu echt de verkeerde kant op, je zit op een gezond gewicht, je sport veel, maar ik begin nu ook de indruk te krijgen dat je te ver gaat...
Oud 12-01-2005, 02:29
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-01-2005 @ 16:07 :
Trouwens ook een vraagje, wat zijn de pro's en con's van gedroogd fruit? Ik neem nu savonds gedroogde appel, banaan, mango of perzik, het is lekker, en gezonder dan chips (dunkt me ) maar is het dus alleen gedroogd, en gewoon hetzelfde als een stuk fruit eten? Of is het juist weer te veel suikers etc. en dus slecht?
Weet iemand dat trouwens toevallig? (Ik heb het net geprobeerd, maar kan niet zo veel vinden eigenlijk)
Oud 12-01-2005, 08:55
Verwijderd
veel eiwitten en weinig koolhydraten zit bijvoorbeeld in gekookt ei (13 % eiwit, geen kh), kwark (12 % eiwit, 3 % kh) of magere kwark (10 % eiwit, 4 % kh) of gekookte vis (ongeveer 20 % eiwit, 1 % kh)
In gedroogd fruit zit bijna geen vitamine C, door het drogen, dus het telt niet als een stuk fruit... heel veel suiker zit er niet in, niet meer dan in vers fruit, dus heel slecht voor je lijn is het ook niet.

Laatst gewijzigd op 12-01-2005 om 08:57.
Oud 12-01-2005, 08:59
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-01-2005 @ 22:40 :
ik drink 3 bekers melk, eet 6-8 boterhammen per dag, helft met kaas andere helft met hagelslag of pasta, avondeten is aardappels/rijst/pasta, stukje vlees en groente... probeer 's avonds niet meer te eten, maar soms eet ik dan toch een boterham of chips of een appel...

maar ook als ik patat eet 's avonds, kom ik absoluut niet boven de 2000 uit...

en dan snoep ik soms chocola of zakje chips (die overgens volgens het zakje maar 150(?) cal is, net iets meer dan een boterham dus, valt best mee...
Hmm dan eet je toch niet weinig, gewoon goed, maar zal wel komen omdat je voornamelijk brood eet waar weinig in zit. Waarom let je zo op wat je eet? Je wilt toch niet afvallen he?
Oud 12-01-2005, 09:03
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-01-2005 @ 09:55 :
veel eiwitten en weinig koolhydraten zit bijvoorbeeld in gekookt ei (13 % eiwit, geen kh), kwark (12 % eiwit, 3 % kh) of magere kwark (10 % eiwit, 4 % kh) of gekookte vis (ongeveer 20 % eiwit, 1 % kh)
Dankje Sarah. Maar is het niet beter om 's avonds (na het eten) niets meer te eten? Of is 's avonds kwark/ei/vis eten etc. beter dan niets eten?
Ik vind het zo verwarrend!
Oud 12-01-2005, 09:07
Nebel
Nebel is offline
Nou, met mijn aankompogingen gaat het echt niet goed... Ik weet ook wel hoe het komt, ik haat mezelf.
Op een schooldag:
06:30: cracker met jam, glas vruchtensap
8:00: 2 meergranen boterhammen met jam of appelstroop, groot glas optimel drinkyoghurt
11:00 mueslireep of fruit
13:00 2 meergranen boterhammen met slanki, sandwichspread of kipfilet, soms 30+kaas
16:00 cup a soup, cracker met iets of landoogstkoek, soms fruit
19:00 avondeten: meestal een kipschotel met veel groenten, neem gewoon een bord vol (=ong 500kcal, 600kcal), probeer ook een beetje rijst te eten, als we pasta eten neem ik wat meer, mn ouders letten daar nu ook veel op. Als toetje hebben we altijd vruchtenyoghurt, de niet magere variant, daar staan mn ouders nou eenmaal op = ong 250 kcal.
Soms nog een crodino (100ml) of koffie met melk, als ik niet kan slapen een beker warme melk, als ik nog honger heb fruit.

Ja, te weinig, ik weet het! Maar ik krijg er gewoon niet meer in. Als ik meer eet moet ik overgeven...
Dus ik dacht, laat ik eens iets anders drinken dan water, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik honger heb denk ik, ach pak nou wat noten, pak nog een boterham, pak iets wat je lekker vindt, maar ik krijg het niet voor elkaar, iets in mij wil het niet. Ik ben zo verdrietig omdat ik gister niet mocht hardlopen omdat ik al gegymt had op school. Het is echt niet goed en ik weet gewoon dat ik aan moet komen dat dat gezond is en dat ik meer moet eten, maar het lukt me niet. De dietiste zegt dat ze me pas kan helpen als ik er voor opensta, maar ik sta er voor open en toch niet. Ik word soms zo verdrietig als ik voor de spiegel sta, ik denk dan, jezus, hoe kan je zo dom zijn? Waarom wil je dat die botten nog meer opvallen? Echt zo lelijk, dat uitstekende bekken en die uitstekende ribben... En dan krijg k het voorelkaar meer te eten, maar dan kijk ik 's avonds weer en dan zie ik alleen nog maar mn buikje...

En als je aan wil komen, dan is het toch niet de bedoeling dat je ongezonde dingen gaat eten? Want dat probeert mn moeder me ook door de neus te boren: chocolade, 48+ kaas, chips
Oud 12-01-2005, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 12-01-2005 @ 10:03 :
Dankje Sarah. Maar is het niet beter om 's avonds (na het eten) niets meer te eten? Of is 's avonds kwark/ei/vis eten etc. beter dan niets eten?
Ik vind het zo verwarrend!
Ik weet niet hoe laat je gaat slapen en hoe laat je eet... maar stel je eet om 6 uur en gaat slapen om 11 uur, dan zit je daar tussenin 5 uur zonder eten... lijkt me niet erg prettig en honger hebben is nooit de bedoeling.
Oud 12-01-2005, 09:20
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nee ok, maar de trek die ik heb kan ik wel weerstaan en dat geeft me juist een trots gevoel!

Dus, ik eet gewoon niet meer na het avondeten. Dat is mijn eigen regel. Klaar.
Oud 12-01-2005, 09:52
vex
vex is offline
misschien een tip: ik eet sochtends altijd een flinke bak brinta, zo is mn ontbijt zo goed dat ik de rest van de dag niet zoveel honger meer heb...
Oud 12-01-2005, 10:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 12-01-2005 @ 09:59 :
Hmm dan eet je toch niet weinig, gewoon goed, maar zal wel komen omdat je voornamelijk brood eet waar weinig in zit. Waarom let je zo op wat je eet? Je wilt toch niet afvallen he?
Ik wil heel graag geloven dat ik ondanks veel te eten, niet hoef aan te komen en dat ik gezond eet...

Ik heb een paar jaar terug 3 jaar geleefd op 1 boterham per dag, soms zelfs een halve en avondeten, dus ik wil gezond blijven eten. Ik weet nu iig dat ik niet moet afvallen, maar ik wil ook absoluut niet meer aankomen...
Oud 12-01-2005, 10:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 12-01-2005 @ 10:20 :
Nee ok, maar de trek die ik heb kan ik wel weerstaan en dat geeft me juist een trots gevoel!

Dus, ik eet gewoon niet meer na het avondeten. Dat is mijn eigen regel. Klaar.
Het is wel goed als je dan nog even eet. Anders zit er tussen je avondmaaltijd en ochtend zo'n 12 uur. Verhonger je dus en gaat je stofwisseling omlaag.
Oud 12-01-2005, 10:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-01-2005 @ 16:07 :
Trouwens ook een vraagje, wat zijn de pro's en con's van gedroogd fruit? Ik neem nu savonds gedroogde appel, banaan, mango of perzik, het is lekker, en gezonder dan chips (dunkt me ) maar is het dus alleen gedroogd, en gewoon hetzelfde als een stuk fruit eten? Of is het juist weer te veel suikers etc. en dus slecht?
Ik denk dat je dit zou moeten lezen. http://www.health.com/health/food/ar...011033,00.html
Hier kun je de voordelen (goed voor hart-en bloedvaten, anti-oxidanten, vitaminen&mineralen etc.) ervan vinden. Er staat natuurlijk ook dat je er niet teveel van moet eten (veel calorieen in een klein pakketje...maar als je er water bij drinkt is het gewoon hetzelfde als fruit (denk ik)) maar een paar (2-4 stukjes per dag?) is niet erg. Gewoon hetzelfde als fruit eigenlijk.
Oud 12-01-2005, 12:25
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Waarom is het beter in kleine hoeveelheden te eten dan in 3 grote?
Oud 12-01-2005, 13:00
Delicate
Delicate is offline
Ik zit nu op school, even een razendsnelle post tussendoor.

8:00
1 dikke plak volkorenbrood met bramenjam
1 volkoren beschuit met half klein banaantje
1 half banaantje
2 bekers water

10:00
Happer (ontbijtkoek)

11:00
1 koetjesreep (chocolade)
2 volkoren boterhammen ham + beetje boter

12:00
1 kindermaxi (soort koetjesreep)
4 snoepjes (best groot )

Ontbijt was goed, de rest ging ik even de mist in, maar schade bleef gelukkig maar beperkt. Straks misschien nog een boterham of iets in die richting en nog avondeten.

Vanavond post ik nog een keer als ik de hele dag heb gehad!

xx
Oud 12-01-2005, 13:12
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 12-01-2005 @ 14:00 :
Ik zit nu op school, even een razendsnelle post tussendoor.

8:00
1 dikke plak volkorenbrood met bramenjam
1 volkoren beschuit met half klein banaantje
1 half banaantje
2 bekers water

10:00
Happer (ontbijtkoek)

11:00
1 koetjesreep (chocolade)
2 volkoren boterhammen ham + beetje boter

12:00
1 kindermaxi (soort koetjesreep)
4 snoepjes (best groot )

Ontbijt was goed, de rest ging ik even de mist in, maar schade bleef gelukkig maar beperkt. Straks misschien nog een boterham of iets in die richting en nog avondeten.

Vanavond post ik nog een keer als ik de hele dag heb gehad!

xx
Ik zie dat je toch nog aardig de mist in gaat, nu weer chocola en snoep. Waar haal je dat spul weg? Neem je 't van huis mee? Zo ja, stoppen! Haal je 't op school, zorg dan dat je geen kleingeld bij je hebt zodat je niks in de automaten kan stoppen. Krijg je 't van vrienden? Zeg dat je niet wil, de reden en vraag ze of ze het in 't vervolg niet meer aan willen bieden.

Tussen 12u en avondeten maar één boterham is wééér niet goed! 's Middags moet je ook eten! Al verknal je het (een beetje) in de ochtend, betekent niet dat je je 's middags uit moet gaan hongeren!
Oud 12-01-2005, 13:14
Mara
Mara is offline
Ik vroeg me trouwens af, ik zag bij de kaasboer, die ook nootjes e.d. verkoopt, 'gezondheidsmix' liggen. Ik heb niet gezien wat 't precies was, maar weet iemand hier dat? En hoeveel calorieën er ongeveer in zitten? Anders kan ik dat misschien als afwisseling voor mijn weekend-snack gebruiken
Oud 12-01-2005, 14:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 12-01-2005 @ 13:25 :
Waarom is het beter in kleine hoeveelheden te eten dan in 3 grote?
Ik weet niet of het echt beter is, maar het voorkomt het hongergevoel. Als je om 8 (2), 10, 12, 14 en 16 uur een boterham eet, heb je geen honger tussendoor, hoef je dus ook niet te snoepen en eet je voldoende...

Regels voor berichten