Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 12:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
kwibus schreef op 15-01-2005 @ 13:51 :

matt.24
36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het. (die dag = laatste dag)

bovenstaande lijkt niet te passen in het beeld dat ik van de 3eenheid heb... iemand die weet waarom God de vader dit wel weet en de Zoon&H.G. niet?
hehe het wordt alleen maar verwarrender

misschien tijd om hier een apart topic over te openen
Oud 15-01-2005, 12:54
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 13:39 :

dat is?

in the afterlife [/B]
Paulus werd "gedwongen" bekeerd
en heel plotseling en hij had er weinig over te zeggen

In het hiernamaals. Tsjah. Voor God is het allebei zonde. Een moordenaar die in Jezus gelooft komt bij mij heel cru over. Denk ook niet dat die het gesnapt heeft.

Op basis daarvan zullen ze allebei veroordeeld wroden denk ik
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:59
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 13:53 :
hehe het wordt alleen maar verwarrender

misschien tijd om hier een apart topic over te openen
zoals gezegt heb ik hier nog een gesprek over met iemand die er verstand van heeft...als ik van hem geen bevredigend antwoord krijg komt er nog wel een topic
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 15-01-2005 @ 13:54 :
Paulus werd "gedwongen" bekeerd
en heel plotseling en hij had er weinig over te zeggen

Hoe dan? En waarom?

Citaat:

In het hiernamaals. Tsjah. Voor God is het allebei zonde. Een moordenaar die in Jezus gelooft komt bij mij heel cru over. Denk ook niet dat die het gesnapt heeft.

Op basis daarvan zullen ze allebei veroordeeld wroden denk ik
en als je veroordeeld wordt,.. waar beland je dan? (hoe ziet t daar uit?)
Oud 15-01-2005, 13:10
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 14:02 :

Hoe dan? En waarom?

en als je veroordeeld wordt,.. waar beland je dan? (hoe ziet t daar uit?) [/B]
Hij was op weg naar Damascus om daar Christenen te gaan vervolgen..toen werd ie verblind en heel verhaal .. en toen ging ie geloven ongeveer kort samengevat.

Veroordeling door God betekent de poel des vuurs (Openbaring 21). Vers 8 meende ik. Maar goed. Hoe het daar uit ziet weet niemand denk ik. in elk geval vast niet prettig..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 13:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 15-01-2005 @ 14:10 :
Maar goed. Hoe het daar uit ziet weet niemand denk ik. in elk geval vast niet prettig..
Ik ga daar liever heen dan naar de hemel weet je.

Minder straling en minder warm, de hel is the place to bo.
Oud 15-01-2005, 13:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 15-01-2005 @ 14:10 :

Veroordeling door God betekent de poel des vuurs (Openbaring 21). Vers 8 meende ik. Maar goed. Hoe het daar uit ziet weet niemand denk ik. in elk geval vast niet prettig..
Openbaring is geschreven door ene Johannes:
"Het is in ca. 95 n.C. geschreven door een zekere Johannes - wellicht de apostel - tijdens zijn ballingschap op het eiland Patmos. Christenen werden in die tijd intensief vervolgd door de Romeinen, en Johannes probeerde ze hoop op betere tijden te geven. Hij deed dit door te schrijven over de aanvallen van kwade machten op God en de christenen, rampen die het naderende einde aankondigden, en de nieuwe tijd die na de ondergang van de kwade machten aan zou breken.'"
http://www.statenvertaling.net/bijbel/openbaring.html

Mooie tekst btw:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/open/21.html

ik zie t zo voor me (makkelijker ook als je daar geweest bent )
Oud 15-01-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-01-2005 @ 14:24 :

Nou ik heb wel eens andere beschrijvingen van de hel gehoord dan slechts vuur.

Volgens een joodse leer is de hel vergelijkbaar met een tafel waarop je lekker eten vind en maar waarvan jij niet kunt eten. Telkens als je hand ernaar uitsteekt verdort het. Het is te zien als een plaats waar je eeuwig zult lijden en verlangen

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:02
Verwijderd
Níemand heeft recht om in de hemel te komen. Dat is het idee van het christendom! Als je dát belijdt, en zegt dat je je leven in handen van Jezus legt, omdat alleen Hij je kan redden, dán kun je in de hemel komen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-01-2005 @ 14:39 :

Volgens een joodse leer is de hel vergelijkbaar met een tafel waarop je lekker vind en maar waarvan jij niet kunt eten. Telkens als je hand ernaar uitsteekt verdort het. Het is te zien als een plaats waar je eeuwig zult lijden en verlangen
Oud 15-01-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 15:03 :
een of andere joodse sekte dacht ik voorzover ik me kan het herinneren
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-01-2005 @ 15:06 :
een of andere joodse sekte dacht ik voorzover ik me kan het herinneren
aha.
Oud 15-01-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 15:27 :
aha.
jaha

hoe stelt jouw geloof dan de hel voor?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-01-2005 @ 15:34 :
jaha

hoe stelt jouw geloof dan de hel voor?
lees vanaf hier
Oud 15-01-2005, 15:10
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 15:58 :
lees vanaf hier
Wat is dit dan?

De hel wordt in de nieuwe vertalingen grotendeels geschrapt
Wanneer het gaat om oordeel, om hel, dan is de mens enigszins allergisch. Hel is een hard woord. Dat zegt de mens niet graag. Het woord hel komt in de betrouwbare Reformatie-Bijbels (Statenvertaling) in het Nieuwe Testament 19 keer voor. In de nieuwe vertalingen aanzienlijk minder. De NBG-’51 komt in het Nieuwe Testament slechts tot 8 keer. Op de overige plaatsen is het woord ‘hel’ vervangen door ‘dodenrijk’. ‘Dodenrijk’ is een wat algemenere term en komt minder hard over, maar is het ook juist? Het woord ‘dodenrijk’ wordt ook wel gebruikt omdat uit het Oude Testament blijkt dat ook de heiligen in het Sheol komen. Omdat Handelingen 2 : 27 en 31 een citaat is van Psalm 16 : 10, komt men in de zogenaamde ‘Christelijke’ wetenschap tot de conclusie dat het Griekse woord dat daar gebruikt wordt beter met ‘GRAF’ of ‘DODENRIJK’ vertaald kan worden. Vandaar onze nieuwe vertalingen. Het Griekse Woord in Handelingen 2 : 27 en 31 is ‘HADES’. Ditzelfde woord komt ook voor in Lukas 16 : 23. En in dat gedeelte is bij Hades duidelijk sprake van pijn en vuur! Terwijl we zien dat de arme Lázarus in Abrahams schoot in de rust is (Luk. 16 : 25). Met andere woorden HADES is GEEN DODENRIJK, waar eventueel ook rust is, nee HADES IS HEL! Het gedeelte waar rust is (was), heet ABRAHAMS SCHOOT of PARADIJS! Ziet u dat de Bijbel Zelf de indeling geeft. Wij moeten Gods Woord niet veranderen. Het woord dodenrijk in het Nieuwe Testament is dan ook een filosofische aanpassing van de nieuwe vertalingen waar wij niets mee te maken moeten hebben (Kol. 2 : 8). Het SHEOL, kan dat puur en alleen gelijk zijn aan een GRAF, zoals wij dat kennen? We hebben al gezien dat zowel Oudtestamentische gelovigen als niet-gelovigen daar naartoe gingen na hun dood. Verder lezen we onder andere dat het Sheol een plaats van angsten is, benauwdheid en droefenis (Psalm 116 : 3). Spreuken 30 : 16 laat zien dat het graf (SHEOL!), de aarde, niet van water verzadigd wordt, en dat het vuur niet zegt: Het is genoeg! Met andere woorden het graf in het Oude Testament is gelijk aan SHEOL, is gelijk aan hel. Maar het Nieuwe Testament openbaart in de Evangeliën dat er tevens sprake is van Abrahams schoot voor de Oudtestamentische heiligen! Het aanpassen van de nieuwe vertalingen, door hel in het Nieuwe Testament op vele plaatsen te vervangen door dodenrijk, is Bijbels onjuist! We zien dat de nieuwe vertalingen ons niet dichter bij de Heere en Zijn Woord brengen, maar juist verder van Hem en Zijn Woord af!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 15-01-2005 @ 16:10 :
Wat is dit dan?
een erg christelijke tekst
Oud 15-01-2005, 15:15
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 16:14 :
een erg christelijke tekst
Waarbij de claim dat hel in de Bijbel als dodenrijk vertaald moet worden, weerlegd wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 15-01-2005 @ 16:15 :
Waarbij de claim dat hel in de Bijbel als dodenrijk vertaald moet worden, weerlegd wordt.
waarmee een smoes wordt gevonden om het met hel te vertalen, terwijl hel gewoon een Noors begrip is.
Oud 15-01-2005, 15:24
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 16:22 :
waarmee een smoes wordt gevonden om het met hel te vertalen, terwijl hel gewoon een Noors begrip is.
wat?

De hel wordt in de nieuwe vertalingen grotendeels geschrapt
Wanneer het gaat om oordeel, om hel, dan is de mens enigszins allergisch. Hel is een hard woord. Dat zegt de mens niet graag. Het woord hel komt in de betrouwbare Reformatie-Bijbels (Statenvertaling) in het Nieuwe Testament 19 keer voor. In de nieuwe vertalingen aanzienlijk minder. De NBG-’51 komt in het Nieuwe Testament slechts tot 8 keer. Op de overige plaatsen is het woord ‘hel’ vervangen door ‘dodenrijk’. ‘Dodenrijk’ is een wat algemenere term en komt minder hard over, maar is het ook juist? Het woord ‘dodenrijk’ wordt ook wel gebruikt omdat uit het Oude Testament blijkt dat ook de heiligen in het Sheol komen. Omdat Handelingen 2 : 27 en 31 een citaat is van Psalm 16 : 10, komt men in de zogenaamde ‘Christelijke’ wetenschap tot de conclusie dat het Griekse woord dat daar gebruikt wordt beter met ‘GRAF’ of ‘DODENRIJK’ vertaald kan worden. Vandaar onze nieuwe vertalingen. Het Griekse Woord in Handelingen 2 : 27 en 31 is ‘HADES’. Ditzelfde woord komt ook voor in Lukas 16 : 23. En in dat gedeelte is bij Hades duidelijk sprake van pijn en vuur! Terwijl we zien dat de arme Lázarus in Abrahams schoot in de rust is (Luk. 16 : 25). Met andere woorden HADES is GEEN DODENRIJK, waar eventueel ook rust is, nee HADES IS HEL! Het gedeelte waar rust is (was), heet ABRAHAMS SCHOOT of PARADIJS! Ziet u dat de Bijbel Zelf de indeling geeft. Wij moeten Gods Woord niet veranderen. Het woord dodenrijk in het Nieuwe Testament is dan ook een filosofische aanpassing van de nieuwe vertalingen waar wij niets mee te maken moeten hebben (Kol. 2 : 8). Het SHEOL, kan dat puur en alleen gelijk zijn aan een GRAF, zoals wij dat kennen? We hebben al gezien dat zowel Oudtestamentische gelovigen als niet-gelovigen daar naartoe gingen na hun dood. Verder lezen we onder andere dat het Sheol een plaats van angsten is, benauwdheid en droefenis (Psalm 116 : 3). Spreuken 30 : 16 laat zien dat het graf (SHEOL!), de aarde, niet van water verzadigd wordt, en dat het vuur niet zegt: Het is genoeg! Met andere woorden het graf in het Oude Testament is gelijk aan SHEOL, is gelijk aan hel. Maar het Nieuwe Testament openbaart in de Evangeliën dat er tevens sprake is van Abrahams schoot voor de Oudtestamentische heiligen! Het aanpassen van de nieuwe vertalingen, door hel in het Nieuwe Testament op vele plaatsen te vervangen door dodenrijk, is Bijbels onjuist! We zien dat de nieuwe vertalingen ons niet dichter bij de Heere en Zijn Woord brengen, maar juist verder van Hem en Zijn Woord af!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 15-01-2005 @ 16:24 :
wat?

je hoeft die tekst niet nog een keer te herhalen.

wat begrijp je niet>?
Oud 15-01-2005, 15:28
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 16:27 :
je hoeft die tekst niet nog een keer te herhalen.

wat begrijp je niet>?
Omdat Handelingen 2 : 27 en 31 een citaat is van Psalm 16 : 10, komt men in de zogenaamde ‘Christelijke’ wetenschap tot de conclusie dat het Griekse woord dat daar gebruikt wordt beter met ‘GRAF’ of ‘DODENRIJK’ vertaald kan worden. Vandaar onze nieuwe vertalingen. Het Griekse Woord in Handelingen 2 : 27 en 31 is ‘HADES’. Ditzelfde woord komt ook voor in Lukas 16 : 23. En in dat gedeelte is bij Hades duidelijk sprake van pijn en vuur! Terwijl we zien dat de arme Lázarus in Abrahams schoot in de rust is (Luk. 16 : 25). Met andere woorden HADES is GEEN DODENRIJK, waar eventueel ook rust is, nee HADES IS HEL! Het gedeelte waar rust is (was), heet ABRAHAMS SCHOOT of PARADIJS! Ziet u dat de Bijbel Zelf de indeling geeft.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 15-01-2005 @ 16:28 :
Omdat Handelingen 2 : 27 en 31 een citaat is van Psalm 16 : 10, komt men in de zogenaamde ‘Christelijke’ wetenschap tot de conclusie dat het Griekse woord dat daar gebruikt wordt beter met ‘GRAF’ of ‘DODENRIJK’ vertaald kan worden. Vandaar onze nieuwe vertalingen. Het Griekse Woord in Handelingen 2 : 27 en 31 is ‘HADES’. Ditzelfde woord komt ook voor in Lukas 16 : 23. En in dat gedeelte is bij Hades duidelijk sprake van pijn en vuur! Terwijl we zien dat de arme Lázarus in Abrahams schoot in de rust is (Luk. 16 : 25). Met andere woorden HADES is GEEN DODENRIJK, waar eventueel ook rust is, nee HADES IS HEL! Het gedeelte waar rust is (was), heet ABRAHAMS SCHOOT of PARADIJS! Ziet u dat de Bijbel Zelf de indeling geeft.
ik heb het over HEL
Waar komt t woord hel vandaan?

hell Look up hell at Dictionary.com
O.E. hel, helle "nether world, abode of the dead, infernal regions," from P.Gmc. *khaljo (cf. O.Fris. helle, O.N. hel, Ger. Hölle, Goth. halja "hell") "the underworld," lit. "concealed place," from PIE *kel- "to cover, conceal, save" (see cell). The Eng. word may be in part from O.N. Hel (from P.Gmc. *khalija "one who covers up or hides something"), in Norse mythology Loki's daughter, who rules over the evil dead in Niflheim, the lowest of all worlds (nifl "mist"), a death aspect of the three-fold goddess. Transfer of a pagan concept and word to a Christian idiom, used in the K.J.V. for O.T. Heb. Sheol, N.T. Gk. Hades, Gehenna. Used figuratively for "any bad experience" since at least 1374. As an expression of disgust, etc., first recorded 1678. Hell-bent is from 1835. Hell-raiser is from 1914 (to raise hell is from 1896); hellacious is 1930s college slang. Expression Hell in a handbasket is c.1941, perhaps a revision of earlier heaven in a handbasket (c.1913), with a sense of "easy passage" to whichever destination. Expression hell of a _____ is attested from 1776. Hell or high water is apparently a variation of between the devil and the deep blue sea. To wish someone would go to hell is in Shakespeare (1596). Snowball's chance in hell "no chance" is from 1931; till hell freezes over "never" is from 1919. To ride hell for leather is from 1889, originally with reference to riding on horseback. Hell on wheels is from 1843.
http://www.etymonline.com/index.php?l=h&p=5
Oud 15-01-2005, 15:34
Verwijderd
ik denk dat al zijn persoonlijkheden wat in de pap te kruimelen willen hebben
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:34
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 16:30 :
ik heb het over HEL
Waar komt t woord hel vandaan?

hell Look up hell at Dictionary.com
O.E. hel, helle "nether world, abode of the dead, infernal regions," from P.Gmc. *khaljo (cf. O.Fris. helle, O.N. hel, Ger. Hölle, Goth. halja "hell") "the underworld," lit. "concealed place," from PIE *kel- "to cover, conceal, save" (see cell). The Eng. word may be in part from O.N. Hel (from P.Gmc. *khalija "one who covers up or hides something"), in Norse mythology Loki's daughter, who rules over the evil dead in Niflheim, the lowest of all worlds (nifl "mist"), a death aspect of the three-fold goddess. Transfer of a pagan concept and word to a Christian idiom, used in the K.J.V. for O.T. Heb. Sheol, N.T. Gk. Hades, Gehenna. Used figuratively for "any bad experience" since at least 1374. As an expression of disgust, etc., first recorded 1678. Hell-bent is from 1835. Hell-raiser is from 1914 (to raise hell is from 1896); hellacious is 1930s college slang. Expression Hell in a handbasket is c.1941, perhaps a revision of earlier heaven in a handbasket (c.1913), with a sense of "easy passage" to whichever destination. Expression hell of a _____ is attested from 1776. Hell or high water is apparently a variation of between the devil and the deep blue sea. To wish someone would go to hell is in Shakespeare (1596). Snowball's chance in hell "no chance" is from 1931; till hell freezes over "never" is from 1919. To ride hell for leather is from 1889, originally with reference to riding on horseback. Hell on wheels is from 1843.
http://www.etymonline.com/index.php?l=h&p=5

We hebben het hier niet over de oorsprong van het woord hel, maar als een vertaald woord in de Bijbel.

Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 15-01-2005 @ 16:34 :

We hebben het hier niet over de oorsprong van het woord hel, maar als een vertaald woord in de Bijbel.

De vertaling van t Hebreeuwse woord is een Noors paganistisch woord.

logisch

affijn, waar het uiteindelijk om draait is dat het onderwereld/hel/sheol/hades/whatsoever voor christenen en moslims anders is dan voor joden. Hoewel er vast lui zijn die in een "christelijke hel" geloven.
Oud 15-01-2005, 16:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 15-01-2005 @ 13:21 :
Hmm. Ja. Je hebt je hele leven lang. God doet er alles aan om je te bereiken. Tsjah, als jehet dan nog negeert...
niet alle mensen hebben een lang leven... Hoe zit het met hen? Met degene die nooit kans hebben gehad na te denken over God en Jezus (baby's, kleine kinderen enz)

groetjes, fantome
Oud 15-01-2005, 16:46
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 15-01-2005 @ 17:18 :
niet alle mensen hebben een lang leven... Hoe zit het met hen? Met degene die nooit kans hebben gehad na te denken over God en Jezus (baby's, kleine kinderen enz)

groetjes, fantome
voor zover ik weet gaan baby's en geestelijk gehandicapten en mensen die nog nooit van Hem gehoord hebben naar de hemel of hel op grond van hun daden, of ze een 'goed' mens zijn(geweest). God oordeelt hen naar hun hart.

(volgens mij staat hierover meer in matteus 25 en romeinen 2.)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:11
Verwijderd
Ik geloof in niks, het fijne is dat er dus ook geen regels zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 17:18
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 16:41 :
De vertaling van t Hebreeuwse woord is een Noors paganistisch woord.

Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 19-01-2005 @ 18:18 :
bewijs heb ik al geleverd. Bewijs jij maar t tegendeel.
Oud 20-01-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-01-2005 @ 13:22 :
Je weet toch dat Madfet in de argumentatie niet verder komt dan rologen?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:43
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-01-2005 @ 13:22 :
Komt het woord (of beter gezegd het beeld) dodenrijk dan niet uit het Grieks?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:44
Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-01-2005 @ 13:41 :
Je weet toch dat Madfet in de argumentatie niet verder komt dan rologen?
Gaat het elke keer persoonlijk worden?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 20-01-2005 @ 13:43 :
Komt het woord (of beter gezegd het beeld) dodenrijk dan niet uit het Grieks?
alleen t NT is toch in oud-grieks?

daarnaast had ik t over t woord hel
en niet over t woord dodenrijk
Oud 21-01-2005, 13:26
the_conquer
the_conquer is offline
1) Ik geloof uitsluitend in mezelf

2) Ik eis dat de hemel minimaal een douwe egberts automaat heeft. Denk dat ik zeker wel een bakkie lust als ik net begraven of gecremeerd ben.
Oud 31-01-2005, 11:21
EnzYme
EnzYme is offline
Citaat:
the_conquer schreef op 21-01-2005 @ 14:26 :
1) Ik geloof uitsluitend in mezelf

2) Ik eis dat de hemel minimaal een douwe egberts automaat heeft. Denk dat ik zeker wel een bakkie lust als ik net begraven of gecremeerd ben.
Helaas als je in jezelf gelooft zal je niet naar de hemel gaan
Oud 31-01-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
EnzYme schreef op 31-01-2005 @ 12:21 :
Helaas als je in jezelf gelooft zal je niet naar de hemel gaan
Dat is een theorie.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:49
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-01-2005 @ 13:48 :
alleen t NT is toch in oud-grieks?

daarnaast had ik t over t woord hel
en niet over t woord dodenrijk
vormen de hel en de hemel niet samen het dodenrijk? Ik dacht trouwens dat de hel ook hades werd genoemd.
Oud 01-02-2005, 15:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 01-02-2005 @ 16:49 :
Ik dacht trouwens dat de hel ook hades werd genoemd.
schimmenrijk in de klass. oudheid, onderwereld.

als dodenrijk hemel en hel is, maakt het toch verschil.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 01-02-2005 @ 16:49 :
vormen de hel en de hemel niet samen het dodenrijk? Ik dacht trouwens dat de hel ook hades werd genoemd.
ja hades is de god van de onderwereld - hel werd ook hades genoemd.

Dodenrijk, onderwereld.. dat wat onder de wereld is. Hemel is imo wat anders.
Oud 01-02-2005, 16:24
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-02-2005 @ 17:12 :
ja hades is de god van de onderwereld - hel werd ook hades genoemd.

Dodenrijk, onderwereld.. dat wat onder de wereld is. Hemel is imo wat anders.
Hoort de hemel niet bij het dodenrijk? Ik dacht dat als je dood ging, en je hebt goed geleefd, je naar de hemel ging.
Oud 01-02-2005, 16:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 01-02-2005 @ 17:24 :
Hoort de hemel niet bij het dodenrijk? Ik dacht dat als je dood ging, en je hebt goed geleefd, je naar de hemel ging.
ja, maar ik geloof niet dat dat ermee bedoeld wordt in het OT
Oud 02-02-2005, 16:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 13-01-2005 @ 17:14 :
Twee vraagjes voor gelovige mensen:

1) Wat is je geloof?
2) En wat zijn de eisen die gesteld worden voor toelating tot de hemel, paradijs, of hoe het ook maar genoemd wordt?
1) De Islam.
2) Je onderwerpen aan de wil van Allah.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:35
Wiltine
Wiltine is offline
1) Christen
2) Waarachtige bekering
Oud 05-02-2005, 12:33
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-01-2005 @ 14:24 :

"poel van vuur"

is niet minder warm

bovendien bestaat er een nieuwe aarde, dus ik weet zo net nog niet of mensen voor de eeuwigheid in de hemel blijven. WAarom zou anders die aarde erzijn?

Dus, minder straling, valt wel mee
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 05-02-2005 @ 13:33 :
"poel van vuur"

is niet minder warm
meph weet dit wel interessant voor je te weerleggen. ofzo.

Citaat:
bovendien bestaat er een nieuwe aarde, dus ik weet zo net nog niet of mensen voor de eeuwigheid in de hemel blijven. WAarom zou anders die aarde erzijn?
ik denk sowieso niet dat mensen in de hemel komen eigenlijk. waar blijven mensen trouwens in die tijd dat je dood bent gegaan tot de oordeelsdag? en wordt je dan bij je doodgaan geoordeeld en later nog een keer?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-02-2005 @ 10:43 :
meph weet dit wel interessant voor je te weerleggen. ofzo.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 11:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sperzieboon schreef op 05-02-2005 @ 13:33 :
Dus, minder straling, valt wel mee
nu ja, aarde of hemel, uit het vers in kwestie was op te maken dat je in de hemel zeven keer zeven keer de straling op aarde te incasseren krijgt.
Oud 08-02-2005, 19:54
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
glorify schreef op 13-01-2005 @ 19:56 :

dus iedereen die OPRECHT berouw heeft van zijn zonden en dit aan God belijd die mag er op vertrouwen dat hij met God in de Hemel mag zijn!!!
dit is zo'n grote genade en ik denk ook dat niet-gelovigen dat zullen beamen!
Een genade is nooit groot als ze berust op voorwaarden. En deze voorwaarden sluiten niet alleen goede mensen in, maar alleen christelijke mensen.
En dat betekent dat wel of niet naar de hemel gaan op geluk berust, en niet zozeer op God zijn grenzeloze genade, want echt... ik val buiten die grenzen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:23
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-02-2005 @ 10:48 :
Inderdaad.
Maar ook dat is simpel te weerleggen:
http://jchemed.chem.wisc.edu/Journal...abs1278_1.html
Reageren

Regels voor berichten