Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar om veel energie op te wekken is het volgens mij echt beter om nu nog kernenergie te blijven gebruiken: als je de afvalstoffen bv. tien jaar blijft afkoelen en ze daarna gewoon onder de grond steekt in daarvoor voorziene gebouwen, zijn de risico's miniem en hebben toekomstige generaties er weinig last van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als we die energie weten te benutten, zoals dat nu bijvoorbeeld al gebeurt doormiddel van biodiesel en fermentaties tot ethanol, hebben we een energiebron die perfect schoon is, geen nare bijproducten oplevert en past in het huidige Kyotoakkoord. En wat eerder werd beweerd, dat heel nederland volgezet moet worden met suikerbieten, is ook niet waar. In betrekkelijk weinig hectares zit een heleboel power. Kernfusie zie ik overigens de eerstkomende honderd jaar geen rol van betekenis spelen. De Jet stamt uit 1978, en heeft naar mijn idee nog niet veel opgeleverd |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/...0041103/zembla |
![]() |
|
wmv? realplayer? das niet userfriendly mensen.... maar volgens mij kan xine het wel aan
![]() xine kan het theorethisch aan, maar volgens mij is het een en ander fout gegaan bij de installatie, dus wat doe je? hercompileren natuurlijk ![]() m.a.w. ik kijk het nog wel een keer. Verder ben k bij zo'n energiebedrijf in denemarken geweest en zij vonden het tof ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maargoed, wat het filmpje betreft, het kijkt heel kritisch (en soms ook wat te subjectief) naar windenergie. Wat dat Deense voorbeeld betreft: er zijn daar gewoon fabrieken waarvoor het rendabeler is om op windstille dagen het bedrijf dicht te gooien omdat de energieprijzen enorm stijgen, en op dagen met veel wind de energie praktisch gratis krijgen. Dat is ook het hele punt, op windenergie kun je niet vertrouwen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor de korte termijn is het echter wel een goed initiatief, dat qua onderzoek vergevorderd is. Citaat:
Daarbij, het onderzoek naar zo'n reactor kost ontzettend veel geld. Ik denk dat dat geld beter naar andere haalbaardere projecten kan gaan. |
![]() |
||
Citaat:
ook jouw geliefde computertje
||
Citaat:
![]() Inderdaad, en dat is jammer. Het enige dat je wel weet is dat het een stuk langer duurt voordat de wind ophoud dan dat de olie op is, of for that matter uranium. |
![]() |
|
ik denk zonneenergie...
De zon is onuitputtelijk.. en de dag dat zij ontploft of eender welk ander rampenscenario zich voordoet, overleven wij dat toch hoogstwaarschijnlijk niet en zouden wij geen energie meer nodig hebben Ook windenergie is goed... Elke natuurlijke vorm van energie. Als we op alles zonnepanelen zouden bevestigen, en hele parken vol zonnepanelen... En zonnepanelen op onze huizen... Of droom ik teveel...
||
![]() |
Citaat:
pessimistische schattingen van wetenschappers zijn tegen eht jaar 2050 massaal inzetbaar als het politiek hoger opd e agenda komt veel eerder |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom hoor je daar dan nooit meer iets over? Ik wil hiervan wel eens een bron zien. -edit- En ik heb een bron gevonden. Ik blijf er echter bij dat ik het iets te scifi-achtig om als overheid je pijlen op te richten als alternatieve energiebron. Kernfusie heeft zich nog niet bewezen. Laatst gewijzigd op 19-02-2005 om 19:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
als het goed is zijn er nu een aantal ontwikkelingen geweest in de broeikas-effect - discussie, gedurende de afgelopen dagen. Een onderzoek toont aan, dat het hele proces nog sneller zal plaatsvinden dan werd gedacht, aangezien de vervuiling voor opwarming maar ook voor zonlicht dimming zorgt. Als de vervuiling mindert, neemt het aantal deeltjes in de atmosfeer af, waardoor de zonnesterkte groeit.
Twee Canadezen hebben een paar dagen later een artikel gepubliceerd in een vooraanstaand wetenschappelijk tijdschrift, dat eerdere onderzoeken over klimaatverandering op loze cijfers zouden zijn gepubliceerd. Een wel veelbelovend project voor zonne-energie, zijn parabolische spiegels waar de energie wordt opgevangen in het brandpunt. die zijn er al lang, maar zijn lang tegengewerkt. Het gevaarlijke van kerncentrales is ook dat het mogelijkheden biedt voor terrorisme.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
tritium wordt inderdaad door de vrijkomende neutronen door de reactie plaatstelijk verrijkt en ook meteen verbruikt dus er is nooit meer dan een paar gram aanwezig. mocht door een terroristische aanslag de reactor verwoest worden dan is de hoeveelheid tritium zo minnimaal dat het vrijwel geen schade aanricht. echter is dit vaak bij "groene" mensen al teveel maar die springen zoiezo al uit hun vel als er uberhaupt het woord radioactief valt Laatst gewijzigd op 12-03-2005 om 09:47. |
![]() |
|
Ik ben op dit moment het meeste voor kernfusie na enkele wijze lessen hierover van onze natuurkunde leraar:
- (nagenoeg) Oneindige voorraad - Milieuvriendelijk' - Geen radioactief afval - Redelijk ongeveerlijk Wat willen we nog meer? Het enige nadeel is alleen dat het nog vele jaren zal duren voordat men de methode zo goed heeft ontwikkeld dat het echt gebruikt kan worden voor de productie van electrische energie.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorry maar ik ben in november naar julich in duitsland geweest op excursie naar een kernfusie experiment. daar hebben ze een kleinere uitvoering (textor) van de jet (engeland) is best leuk. gewoon een groepje mensen bijelkaar zoeken afspraak maken en dan naar duitsland karren |
![]() |
|
![]() |
dit hebk van mijn Nk docent (die heeft bij zo'n project in nederland(Nieuwegein dacht ik ) als student stage gelopen
![]() hij zegt: ze proberen eerst met tritium zo'n kernfusie aan de gang te krijgen/houden omdat dat wat makkelijker is dan wat de zon doet. als dat lukt, is het niet zo'n grote stap om de zon na te doen etc. Tritium nadeel: lastig om aan te komen voordeel: makkelijker om de reactie te doen/aan te houden uiteindelijke doel: "zon nabootsen" d.w.z. deutrium -> helium nadeel: moeilijker om reactie op gang te brengen voordeel: deutrium kun je opwekken uit zoutwater (wereldzeeën!) van zeewater = 0.015% deutrium dit lijkt weinig... maar... 1L water = +-5 cent? 1L water = 360L Benzine!! (aan energie, als het lukt om de zon na te bootsen op aarde) voordeel van kernfusie (als het allemaal wat verder ontwikkeld is) je kunt de reactie stoppen wanneer je maar wilt, omdat je eerst energie moet toevoegen om de reactie op gang te brengen. geen energie erin = geen reactie ik denk: totdat kernfusie goed in z'n jasje zit (rendabel is), zitten we nog steeds vast aan de steenkool etc. (is goedkoper dus wordt dat gebruikt ![]() ik denk niet dat we op wind/zon energie over kunnen gaan... je moet maar net een bewolkt seizoen hebben of geen wind ofzo... dan baal je ![]() *ahem* ik heb wel weer genoeg geschreven voor vandaag, deze post is veel te lang >_< Gegroet |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Ik meende ook dat recentelijk wetenschappers erin geslaagd waren om "licht" te vertragen , door middel van een bepaald kristal. Ben helaas mijn link naar de website ervan kwijt ![]() De optie's wind en zonne energie , lijken me nog steeds de moeite waard om verder te ontwikkelen , toch? Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Luchtlijn moet noorden en Randstad verbinden' Gatara | 19 | 27-04-2009 22:51 | |
Op wie zou je nu stemmen? (poll) T_ID | 500 | 30-09-2006 01:14 | |
Kans op nieuwe kerncentrale flink toegenomen Manus J. van Alles | 188 | 03-08-2006 01:01 | |
Kernenergie, ja of nee? MH | 177 | 30-06-2005 10:42 |